Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: شایعه: کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۵ پرو هم‌زمان به بازار عرضه می‌شوند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  lakv_ps5-768x432.jpg]
یک خبرنگار ژاپنی که در گذشته اطلاعات دقیقی از سخت‌افزارهای معرفی نشده را در اختیار کاربران قرار داده بود، این‌بار بیان کرده است که شرکت سونی قصد دارد کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو را هم‌زمان با نسخه‌ی استاندارد این کنسول به بازار عرضه کند.


در نسل فعلی، دو شرکت سونی و مایکروسافت سنت‌شکنی کرده و پس از گذشت چند سال از انتشار کنسول‌های اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴، این دو شرکت نسخه‌ای قدرتمندتر از کنسول خود را روانه‌ی بازار کردند. به نظر می‌رسد این آخرین باری نیست که قرار است شاهد چنین تصمیمی از سوی این دو شرکت بزرگ باشیم؛ چراکه به نظر می‌رسد کنسول‌های نسل بعدی نیز از همین فرمول استفاده می‌کنند. اگرچه شرکت سونی هنوز به صورت رسمی این موضوع را تایید نکرده است ولی به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد در کنار انتشار نسخه‌ی استاندارد، کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو را نیز روانه‌ی بازار کند. البته در مقایسه با نسل فعلی، به نظر می‌رسد این بار خبری از یک کنسول میان‌نسلی نبوده و شرکت سونی قصد دارد هر دو مدل کنسول را هم‌زمان و از همان ابتدا به بازار عرضه کند.
براساس صحبت‌های یک خبرنگار ژاپنی به نام زنجی نیشیکاوا (Zenji Nishikawa)، شرکت سونی سال آینده، هر دو نسخه‌ی استاندارد و ارتقا یافته‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ را به صورت هم‌زمان عرضه می‌کند. به گفته‌‎ی این خبرنگار، شرکت سونی این موضوع که بسیاری از کاربران به دنبال یک کنسول قدرتمند هستند را پذیرفته و قصد دارد از همان ابتدای نسل، این خواسته‌ی آن‌ها را برآورده کند.
البته به خاطر داشته باشید که این موضوع هنوز به صورت رسمی از سوی شرکت سونی تایید نشده است. با این حال، صحبت‌های آقای نیشیکاوا آن‌قدر بی‌منطق و دور از انتظار نیست. به علاوه، این خبرنگار ژاپنی در گذشته اطلاعات دقیقی را در اختیار هواداران قرار داده بودند. برای مثال، ایشان مدتی پیش از معرفی رسمی کنسول نینتندو سوییچ لایت، اطلاعات دقیقی از این کنسول دستی را منتشر کرده بودند.
اگرچه کنسول شرکت سونی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است ولی این شرکت مدتی پیش اطلاعاتی از سخت‌افزار آن را در اختیار ما قرار داده بود. براساس اطلاعات منتشر شده، کنسول پلی‌استیشن ۵ از یک پردازنده‌ی نسل سومی سری AMD Ryzen استفاده می‌کند و چیپ گرافیکی آن قدرت استفاده از تکنولوژی رهگیری پرتو را دارا است. باید منتظر ماند و دید کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو دقیقا از چه سخت‌افزاری بهره می‌برد و چه تفاوت‌هایی با نسخه‌ی استاندارد دارد.