Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: یوبی‌سافت: ظرفیت بالای سرورهای استیدیا، آغازگر فصلی تازه در صنعت بازی‌های ویدئویی خوا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  0za_google-stadia-ubisoft-768x432.jpg]
شرکت یوبی‌سافت (UbiSoft) یکی از ناشرین بزرگی است که بیش از دیگران به خلاقیت، ابداعات تازه و سرمایه‌گزاری برروی تکنولوژی‌های جدید اهمیت می‌دهد. این شرکت مدتی پیش و در جدیدترین اقدام خود، همکاری با شرکت گوگل در پروژه‌ی استیدیا (Google Stadia) را آغاز کرد. اگر به خاطر داشته باشید، شرکت گوگل در جریان Project Stream، از بازی Assassin’s Creed Odyssey برای آزمایش امکان استریم بازی‌ها برروی مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) استفاده کرد.


حال که سرویس استیدیا قرار است تا یک ماه دیگر فعالیت خود را به صورت رسمی آغار کند، شرکت یوبی‌سافت با انتشار ۶ بازی مهم خود (Assassin’s Creed Odyssey، Tom Clancy’s The Division 2، Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint، Just Dance 2019، The Crew 2، Trials Rising) برروی این سرویس، به یکی از بزرگ‌ترین حامیان این پلتفرم جدید تبدیل شده است.
آقای الن کور (Alain Corre)، از مدیران ارشد شرکت یوبی‌سافت، در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با مجله‌ی انگلیسی MCV به دو دلیل اصلی توجه ویژه‌ی این شرکت به پلتفرم اسیتدیا پرداخته است. به گفته‌ی ایشان، علاوه بر ظرفیت بالای تکنولوژی استریم بازی‌ها برای افزایش آمار کاربران، امکان ارائه‌ی یک سخت‌افزار قدرتمند به توسعه دهندگان برای شروع یک نسل تازه، این شرکت فرانسوی را بیش از هر زمان هیجان‌زده کرده است.
نقل‌قول:
ما در گذشته نیز در همان ابتدا به سراغ تکنولوژی‌های جدید رفته بودیم؛ Wiimote در کنسول Wii یا Kinect از مثال‌های بارز این موضوع هستند. ما باور داریم که استریم و تکنولوژی اجرای بازی‌های در فضای ابری، چیزی تازه را به صنعت ما اضافه می‌کند. ما از این ایده که مشتریان راه‌های بیشتری برای دسترسی به بازی‌ها دارند، استقبال می‌کنیم. چه خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی و سنتی، دانلود نسخه‌ی دیجیتالی و یا استریم بازی‌ها، همه‌ی این موارد راه‌های مختلفی را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد و به لطف این تکنولوژی، ما می‌توانیم گروه جدیدی از مخاطبین را به سمت خود جذب کنیم.
برخی از افراد علاقه‌ای به خرید یک سخت‌افزار و یا محصولات به صورت فیزیکی ندارند و در برخی کشورها نیز، مردم باور دارند که استریم بازی‌ها بسیار آسان‌تر و منطقی‌تر است، که تعداد این دسته از افراد در سراسر دنیا بسیار زیاد است.
پس تکنولوژی استریم بازی‌ها دو چیز را در اختیار ما قرار می‌دهد. اول این که امکان ساخت بازی‌های متفاوت فراهم می‌شود. با استفاده از ظرفیت سرورها در فضای ابری، ما قادر خواهیم بود نسل جدیدی از بازی‌ها را تا چند سال آینده به بازار عرضه کنیم. سرورها به سازندگان اجازه می‌دهند مواردی مانند هوش مصنوعی‌های پیچیده‌تر و یا تعداد بیشتری شخصیت و NPC را به بازی‌ها اضافه کنند که این موضوع از نظر من می‌تواند یک تحول واقعی ایجاد کند.
و البته استریم می‌تواند نظر مردم برخی از مناطق را به خود جلب کند که در گذشته هیچ علاقه‌ای به خرید بازی‌ها نداشتند. من فکر می‌کنم که ترکیب این دو مورد می‌تواند بازار ما را به شدت گسترش دهد و ما به شدت از این ایده استقبال می‌کنیم.
پس، بله، ما با قدرت از استیدیا حمایت می‌کنیم، چراکه شرکت گوگل در حقیقت اولین شرکت بزرگی است که با داشتن سرمایه و توان بالا به سراغ تکنولوژی استریم بازی‌ها در فضای ابری رفته است. ما می‌خواهیم از چنین حرکت نوآورانه‌ای حمایت کنیم. پس ما ۶ یا ۷ بازی را از همان ابتدا برروی استیدیا عرضه می‌کنیم. ما باور داریم که تکنولوژی استریم بازی‌ها به شدت رشد خواهد کرد و این‌که شروع واقعی این تکنولوژی، امسال خواهد بود.
در گذشته نیز مواردی وجود داشتند ولی هیچ‌یک به این اندازه اهمیت نداشتند. طبیعتا مدتی طول خواهد کشید تا سرورها در تمامی مناطق و به درستی راه‌اندازی شوند ولی این آغاز یک پدیده‌ی بسیار بزرگ در آینده است.
صحبت‌های آقای کور در حمایت از گوگل استیدیا با صحبت‌های فیل هریسون (Phil Harrison) از شرکت گوگل و مدیر ارشد اجرایی استودیوی لارین (Larian)، کاملا هم‌جهت است. مزیت اصلی اجرای بازی‌ها برروی فضای ابری در مقایسه با سخت‌افزارهای سنتی این است که استفاده از توان چندین سرور به صورت هم‌زمان، ظرفیت محاسباتی بسیار بالایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند عناوین واقع‌گرایانه‌تری را تولید کنند. به هر حال، باید مدتی منتظر ماند و دید این پلتفرم جدید چه دست‌آوردهای جدیدی برای صنعت بازی‌های ویدئویی به همراه خواهد داشت.