Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: در مقایسه با کنسول‌ها، تجربه‌ی چندنفره‌ی بازی‌ها برروی گوگل استیدیا «بسیار بهتر» خواه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در مقایسه با کنسول‌ها، تجربه‌ی چندنفره‌ی بازی‌ها برروی گوگل استیدیا «بسیار بهتر» خواهد بود

[تصویر:  Stadia-1.jpg]

کم‌تر از دو ماه تا انتشار پلتفرم جدید شرکت گوگل یعنی استیدیا زمان باقی مانده است. کارگردان بازی‌های شرکت گوگل، آقای جک باسر (Jack Buser)، از این فرصت استفاده کرده و مصاحبه‌ای طولانی با پادکست Kinda Funny انجام داده است.



در جریان این مصاحبه، آقای باسر تایید کردند که بیش از چهار سال برروی پروژه‌ی استیدیا کار کرده‌اند و این در حالی است که به گفته‌ی ایشان، بسیاری از اعضای تیم زودتر از آقای باسر کار برروی این پروژه را آغاز کرده بودند. علاوه بر این، ایشان به این نکته اشاره کردند که در مقایسه با دیگر کنسول‌ها و پلتفرم‌ها، گوگل استیدیا تجربه‌ی «بسیار بهتری» را در بخش چندنفره به کاربران عرضه می‌کند.

آقای باسر در جریان این مصاحبه بیان کردند:

نقل‌قول:
مثال دیگری که می‌توانیم بزنیم این است که اگر شما یک بازی بتل رویال را در نظر بگیرید، با ۱۰۰ بازی‌باز روبه‌رو هستید که در حال تجربه‌ی بازی هستند. در حقیقت، رایانه‌ی شخصی یا کنسول شما تلاش دارد با رایانه‌ی شخصی یا کنسول من هماهنگ شود. این در حالی است که ۹۸ رایانه‌ی شخصی یا کنسول دیگر وجود دارند که تلاش می‌کنند اطلاعات را از طریق شبکه جابه‌جا کنند تا این‌گونه به نظر برسد که ۱۰۰ نفر در یک میدان مبارزه در حال حرکت هستند. این یک مسئله‌ی مهندسی بسیار پیچیده است و دلیل تازه بودن سبک بتل رویال نیز، همین موضوع است. مدت زمانی طول کشید تا ما بتوانیم کنسول‌ها صد نفر در سراسر جهان که از اینترنت‌هایی با کیفیت‌های مختلف استفاده می‌کردند را به یک دیگر متصل و آن‌ها را با هم هماهنگ کنیم. این کاری بسیار دشوار است. با این حال، در استیدیا شما بزرگ‌ترین اتصال Lan جهان را در اختیار خواهید داشت؛ یک پهنای باند بسیار وسیع و یک اتصال فوق‌العاده پایدار، بین تمامی کسانی که در حال تجربه‌ی بازی هستند. آیا تجربه‌ی چندنفره‌ی بازی‌ها برروی استیدیا خوب خواهد بود؟ البته، بسیار بهتر از آن‌چه شما برروی کنسول‌ها تجربه کرده‌اید. دلیل این موضوع این است که تمامی بخش‌های فضای ابری به وسیله‌ی یک پهنای باند بسیار وسیع، دائما با یکدیگر در ارتباط هستند. شما می‌توانید یک بازی چندنفره را تصور کنید که به جای ۱۰۰ نفر، هزاران نفر به صورت هم‌زمان در حال دویدن به اطراف هستند و همه‌ی این اطلاعات برروی صفحه‌ی نمایش شما نشان داده می‌شود.

پلتفرم گوگل استیدیا از ماه نوامبر، فعالیت خود را در ۱۴ کشور آمریکایی و اروپایی آغاز خواهد کرد. بسیاری از تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی تا به این لحظه حمایت خود را از این پلتفرم جدید اعلام کرده‌اند. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها همچون یوبی‌سافت (UbiSoft)، نسبت به ظرفیت بالای این پلتفرم و تحولاتی که در آینده به واسطه‌ی این تکنولوژی در صنعت بازی‌هایی ویدئویی ایجاد می‌شود، بسیار هیجان‌زده هستند.