Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: اندروید Go سریع‌تر و ایمن‌تر است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  6tz_capture-17_(1).jpg]
گوگل جزئیات نسخه جدید سیستم‌عامل اندرویدی خود را مشخص نمود، سیستم‌عامل Go، یک پلتفرم سبک است و برای اجرا بر روی دستگاه‌های دارای قدرت پایین با کم‌تر از ۱.۵ گیگابایت حافظه RAM طراحی شده است. در اندروید ۱۰ (نسخه Go) گوگل می‌گوید که سرعت و امنیت این سیستم‌عامل را بهبود بخشیده‌ است. اکنون حرکت در میان اپلیکیشن‌ها سریع‌تر، اسفاده از حافظه کارآمدتر شده و برنامه‌ها باید ۱۰ درصد سریع‌تر از آخرین نسخه این پلتفرم راه‌اندازی شوند.
اندروید ۱۰ نسخه Go همچنین از استاندارد رمزگذاری جدید گوگل یعنی Adiantum بهره می‌برد، گوگل این ویژگی را که مختص دستگاه‌های ضعیف است، در اوایل سال جاری معرفی نمود. گوگل پیش از این گفته بود که Adiantum پنج برابر سریع‌تر از رمزگذاری استاندارد AES، در دستگاه‌های با قدرت پایین است، نیازی به سخت‌افزار اختصاصی جهت اجرا ندارد و نیز رمزنگاری قوی بر روی دستگاه‌های ارزان‌تر را بیشتر امکان‌پذیر می‌نماید.
گوگل می‌گوید که از زمان معرفی این سیستم‌عامل در سال ۲۰۱۸، در بیش از ۱۸۰ کشور و توسط ۵۰۰ تولید کننده، ۱۶۰۰ دستگاه مبتنی بر اندروید Go تولید شده است. طبق گفته‌های گوگل، این سیستم‌عامل می‌تواند در حدود ۸۰ درصد از گوشی‌های اندرویدی میان‌رده پیدا شود، که این موضوع، این پلتفرم را برای کسانی که توان مالی ندارند یا اینکه نمی‌خواهند هزینه خرید یک گوشی جدید را تقبل نمایند، بسیار حائز اهمیت می‌سازد.
گوگل انتظار دارد که اولین دستگاه‌های مبتنی بر اندروید ۱۰ (نسخه Go) پس از فصل جاری (پاییز) به بازار عرضه شوند.