Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: پیشرفت‌های نامحسوس و به شدت تاثیرگذاری در بازی The Last of Us Part 2 صورت گرفته است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پیشرفت‌های نامحسوس و به شدت تاثیرگذاری در بازی The Last of Us Part 2 صورت گرفته است

[تصویر:  7ba0165ab35b-1-768x432.jpg]

بازی به شدت مورد انتظار The Last of Us Part 2، قرار است بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ی استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) باشد که نسبت به نسخه‌ی اول این مجموعه دچار پیشرفت‌های بسیاری در تمام زمینه‌ها شده است. تاکنون شاهد بسیاری از این پیشرفت‌ها از طریق نمایش‌های جدید آن بوده‌ایم ولی به نظر می‌رسد ماجرا به همین نقطه ختم نمی‌شود و پیشرفت‌های نامحسوس و به شدت تاثیرگذاری در آن ایجاد شده است.

یکی از پیشرفت‌های یاد شده، سیستم جدید پیمایش بوده که در نگاه نخست چندان هیجان‌انگیز و یا محسوس جلوه نمی‌کند. اما پیشرفت‌های حاصل شده در آن، به شدت برروی تمام جنبه‌های بازی تاثیر خواهد گذاشت. آنتونی نیومن (Anthony Newman)، دستیار کارگردان بازی The Last of Us Part 2، طی مصاحبه‌ای با وبسایت خبری Gamespot اعلام نمود که ویژگی تطبیق حرکت (Motion Matching)، یکی از کلیدی‌ترین اضافات این بازی خواهد بود. وی در این خصوص توضیح داد:

نقل‌قول:
این تکنولوژی به منظور حرکت شخصیت‌ها در فضای سه‌بعدی استفاده خواهد شد که در قالب دویدن، پریدن و موارد مشابه صورت خواهد پذیرفت. در بازی‌های گذشته‌ی ما، تعریفی متمایز وجود داشت و ما به وسیله‌ی آن اعلام می‌کردیم که یک انیمیشن حرکت، سپس چرخیدن به چپ و راست را اجرا کن. ویژگی تطبیق حرکت، این انیمیشن‌های متنوع و هزاران انیمیشن دیگر را اخذ کرده و آن‌ها را به بخش‌های کوچکی تقسیم می‌کند. زمانی که شما مسیری را برای بازی‌بازا و یا یک دشمن تعریف می‌کنید. ویژگی یاد شده مجموعه‌ی انیمیشن‌ها را بررسی کرده و یکی از آن‌ها که متناسب با مسیر است را انتخاب و با هر فریم بازی ترکیب می‌کند.

نیومن معتقد است که روان‌ و طبیعی‌تر شدن حرکت شخصیت‌ها، از جمله پیامدهای این ویژگی خواهد بود. وی در ادامه توضیح داد:

نقل‌قول:
این ویژگی، روش کاملا جدیدی به منظور پیمایش بوده و شما با تجربه‌ی این بازی متوجه‌ی سیال بودن آن خواهید شد. هر قدمی که بر می‌دارید و هر چرخشی که انجام می‌دهید، تا جای امکان از آمیختگی کمی برخوردار هستند. همچنین این موضوع حتی برای سگ، اسب و شخصیت‌های فرعی نیز صدق خواهد کرد. ما حتی حرکات آن‌ها را به منظور استفاده از این سیستم پیچیده، ضبط کردیم.

بازی The Last of Us Part II در تاریخ جمعه ۲ اسفندماه ۱۳۹۸ (۲۱ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی) به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. شما می‌توانید اخبار و اطلاعات مرتبط با این بازی را از طریق این نشانی مطالعه و یا دنبال نمایید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند به منظور اطلاعات بیشتر از عوامل محبوبیت این مجموعه، مقاله‌ی آن را تحت عنوان «وجه تمایز ناتی‌داگ | عواملی که باعث موفقیت و محبوبیت بازی The last of Usشدند» مطالعه نمایند.