Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: امکان پشتیبانی مستقیم از دوئل‌شاک ۴ به iOS 13 اضافه شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
امکان پشتیبانی مستقیم از دوئل‌شاک ۴ به iOS 13 اضافه شد

[تصویر:  Annotation-2019-10-01-145551-768x373.jpg]

شرکت اپل (Apple) همیشه در مبحث بازی‌های موبایلی در خط مقدم حضور داشته است. فروشگاه اپ‌استور اپل در ابتدا توانست بستر بسیار عالی را برای عرضه‌ی بازی‌های تلفن‌های هوشمند به توسعه دهندگان ارائه دهد و حال با راه‎اندازی سرویس آرکید خود، قصد دارد تا مخاطبین بیشتری را به سمت بازی‌های موبایلی جذب کند. اما این پایان نقشه‌های اپل نبوده و این شرکت قصد دارد تا بازی‌بازان کنسول‌ها را نیز به سمت سرویس‌ها و محصولات خود جذب کند و ابتدا نیز این حرکت خود را با اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از دوئل‌شاک ۴ در iOS 13 آغاز کرده است.



بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت پلی‌استیشن، در حال حاضر قابلیت پشتیبانی از دوئل‌شاک ۴ در سیستم‌عامل iOS 13 وجود دارد با این‌حال برخی از بازی‌ها ممکن است تا با برخی از قابلیت‌های اصلی دوئل‌شاک ۴ مانند صفحه‌ی لمسی این کنترلر و همچنین قابلیت لرزش آن هماهنگی نداشته باشند.

البته کاربران در صورتی که دوئل‌شاک ۴ را به گوشی خود که مجهز به iOS 13 باشد متصل کنند، می‌توانند از قابلیت استریم کنسول پلی‌استیشن ۴ یعنی ریموت‌پلی (Remote play) نیز برروی دستگاه همراه خود بهره ببرند. البته این قابلیت در سیستم‌عامل جدید اپل یعنی iPad OS و همچنین tvOS 13 نیز در دسترس قرار دارد.

بر اساس توضیحات منتشر شده در بلاگ اختصاصی پلی‌استیشن، قابلیت پشتیبانی مستقیم از دوئل‌شاک ۴ و قابلیت ریموت‌پلی در به‌روزرسان بعدی سیستم‌عامل Mac موسوم به کاتالینا (Catalina) نیز در دسترس خواهد بود.