Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: گوگل یک کلید امنیتی از نوع USB-C Titan عرضه کرد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  7nbv_titan.jpg]
در ماه آگوست گذشته، کمپانی گوگل دو کلید امنیتی از نوع Titan را عرضه نمود که می‌توان از آن‌ها به عنوان روش‌هایی فوق‌العاده ایمن برای تایید اعتبار دو عاملی برای برخی از سرویس‌های آنلاین استفاده کرد. این کلید‌های امنیتی می‌توانند از طریق USB-A، NFC و یا بلوتوث فعال شوند. اکنون بر اساس خبرهای منتشر شده گویا کمپانی گوگل یک کلید امنیتی جدید از نوع USB-C به ویترین کلیدهای امنیتی خود اضافه کرده است که از فردا با برچسب قیمت ۴۰ دلار در فروشگاه‌های مجاز این کمپانی قابل تهیه خواهند بود.

به نظر می‌رسد که کلید امنیتی USB-C این کمپانی نیز عملکردی مشابه با کلیدهای امنیتی USB-A و بلوتوث دارد که تمامی آن‌ها مطابق با استاندارد FIDO طراحی و تولید شده‌اند. یک از کارشناسان بر این موضوع تاکید کرد که نسخه‌ی USB-C این کلیدهای امنیتی فاقد NFC می‌باشند، در حالی که دو مدل دیگر از این ویژگی برخوردار هستند. این موضوع آنقدرها هم بد نیست، زیرا اکنون شما می‌توانید بدون استفاده از یک آداپتور جداگانه USB و یا اتصال به بلوتوث، به طور مستقیم به گوشی‌های هوشمند و یا رایانه‌های فاقد بلوتوث متصل شوید.

بر اساس گفته‌های گوگل، این کلید امنیتی جدید با دستگاه‌هایی که دارای سیستم‌عامل‌های Android، Chrome OS، macOS و ویندوز می‌باشند، سازگار است. لازم به ذکر است که کلیدهای بلوتوثی تنها با سیستم‌عامل iOS سازگار هستند و حتما برای استفاده از آن‌ها باید اپلیکیشن Smart Lock بر روی دستگاه شما نصب شده باشد. این کمپانی در ادامه‌ی توضیحات خود به این موضوع اشاره کرده است که این مدل نیز همانند نسخه‌های قبلی در یک تراشه‌ی سخت‌افزاری کاملا ایمن قرار گرفته است که سبب می‌گردد از نظر ساختار فیزیکی مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.

کمپانی گوگل می‌گوید که به منظور ساخت کلید امنیتی USB-C با کمپانی سازنده‌ی کلیدهای امنیتی به نام Yubico همکاری داشته و این موضوع بیانگر آن است که از نظر تکنولوژی شابهت بسیار زیادی به Yubico YubiKey 5C دارد. هر دو این گجت‌ها تقریبا مشابه هم می‌باشند اما کلید گوگل از کلیت مشخصات FIDO2 پشتیبانی نمی‌کند (تنها از سیستم WebAuthn به منظور تایید هویت دو عاملی پشتیبانی به عمل می‌آورد)، بنابراین ممکن است بسته به نیاز شما Yubikey گزینه‌ی بهتری باشد.

[تصویر:  etq4_titan-2.jpg]
از طرفی دیگر، از نظر قیمتی، این کلید امنیتی قرار است از فردا با قیمت ۵۰ دلار به بازار عرضه گردد و شما می‌توانید آن را به تنهایی خریداری نمایید. کلید امنیتی USB-A با قابلیت NFC قیمتی برابر ۲۵ دلار خواهد داشت اما کلید بلوتوثی که می‌تواند به بیش از یک Micro USB متصل گردد از این پس با برچسب قیمتی برابر با ۳۵ دلار در بازار عرضه خواهد شد.