Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: هوش مصنوعی هدف اول سرمایه‌ گزاری ۷۳ درصد از فعالین صنعت بازی‌های ویدئویی است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هوش مصنوعی هدف اول سرمایه‌ گزاری ۷۳ درصد از فعالین صنعت بازی‌های ویدئویی است

[تصویر:  ai_code-1480x592-768x307.jpg]

جدیدترین تحقیق و نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که درصد بسیار بالایی از فعالین و مدیران ارشد صنعت بازی‌های ویدئویی غربی به هوش مصنوعی به عنوان اولین هدف سرمایه‌ گزاری خود در آینده‌ی نزدیک نگاه می‌کنند.

شرکت بازی‌سازی و تولید محتوای سنگاپوری Virtuos را بسیاری از بازی‌بازان نمی‌شناسند. با این حال، عدم شهرت این شرکت به معنی فعال نبودن آن‌ها در صنعت بازی‌های ویدئویی نیست. این شرکت در نسل جاری در ساخت عناوین معروف و باکیفیت بسیاری از جمله The Last of Us, XCOM: Enemy Unknown, Injustice: Gods Among Us, L.A. Noire, Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider, Watch Dogs 2, Horizon Zero Dawn, Uncharted 4: A Thief’s End, Battlefield 1, Gravity Rush 2, Dark Souls Remastered و Spyro: Reignited Trilogy همکاری کرده است.

البته فعالیت‌های این شرکت سنگاپوری به همین موارد خلاصه نمی‌شود. این شرکت اخیرا با همکاری OnePoll نظرسنجی و تحقیقی را بین ۲۵۰ مدیر ارشد و یا فعالین صنعت بازی‌های ویدئویی در کشورهای آمریکا و انگلستان انجام داده است. در این تحقیق، از شرکت کنندگان درباره‌ی اولویت‌های اول آن‌ها در زمینه‌ی سرمایه‌ گزاری در ۱۲ ماه آینده سوال شده است.

براساس این نظرسنجی که در یک فاصله‌ی زمانی ۱۰ روزه انجام شده است، ۷۳ درصد از شرکت کنندگان سرمایه‌ گزاری برروی هوش مصنوعی را اولویت اول خود اعلام کرده‌اند. علاوه بر این، بیش از ۵۰ درصد از شرکت کنندگان معتقد بودند که بخش زیادی از محتوای هنری استفاده شده در بازی‌های ویدئویی، به زودی توسط هوش مصنوعی قابل تولید خواهد بود.

بعد از هوش مصنوعی، ۷۲ درصد از شرکت کنندگان سرمایه گزاری برروی واقعیت مجازی و ۶۳ درصد سرمایه گزاری برروی محاسبات با استفاده از فضای ابری را در اولویت‌های اصلی خود اعلام کرده بودند. در کنار این موارد، ۶۱ درصد از این افراد به تکنولوژی فوتوگرامتری (Photogrammetry) یا اسکن سه بعدی و ۵۴ درصد به سرمایه گزاری در بخش واقعیت افزوده علاقه نشان داده‌اند.

در نهایت، ۵۳ درصد از فعالین ارشد در صنعت بازی‌های ویدئویی بیان کرده‌اند که ترجیح می‌دهند در ساخت پروژه‌ها با دیگران همکاری کرده و به عبارتی برروی پروژه‌های خارجی سرمایه گزاری کنند. مدیر ارشد شرکت Virtuos درباره‌ی تحقیق انجام شده بیان کرده است:

نقل‌قول:
هم‌زمان با روند رو به رشد بازی‌های ویدئویی و افزایش تعداد پلتفرم‌ها و افزایش جزئیات عناوین مختلف، صنعت جهانی بازی‌ها نیز پیشرفت می‌کند. تحقیق جدید انجام شده به خوبی نشان می‌دهد که با پیچیده‌تر شدن و افزایش کیفیت محتوای هنری و مدل‌های استفاده شده در بازی‌ها، صنعت بازی‌های ویدئویی به چه سمتی حرکت خواهد کرد. اگرچه تاثیر هوش مصنوعی برروی بازی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود ولی این یعنی ما به هنرمندان و متخصصین بیشتری نیاز داریم که بتوانند به خوبی در کنار هوش مصنوعی کار کرده و نتایج فوق‌العاده‌ای را خلق کنند