Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: خرید و فروش ارز دیجیتال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
این روزها باتوجه‌به افزایش محبوبیت بیت کوین، خریدوفروش آن رونق گرفته است و افراد بسیاری آن را معامله می‌کنند.

مجموعه‌ی ایکس نوین با هدف ارائه‌ی خدمات نوین درزمینه‌ی خریدوفروش انواع ارزهای دیجیتال و برپایه‌ی بلاک‌چین و ارزهای اینترنتی نظیر وب‌مانی و پرفکت‌مانی برای آسان‌کردن پرداخت‌های اینترنتی هم‌وطنان با سیستم کاملا بومی و برنامه‌نویسی‌شده‌ی متخصصان داخلی و دردسترس ازطریق وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل، چند سالی است که مشغول به فعالیت است. درادامه، به موارد مرتبط با مبادلات ارزهای دیجیتال اشاره خواهیم شد.
بیت کوین ارز رمزنگاری‌شده‌ای است که برخلاف سایر ارزها نظیر دلار یا یورو، نمی‌توان آن را چاپ کرد؛ زیرا به‌شکل دیجیتال تولید و ذخیره و استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این پول الکترونیکی که باعث شده افراد بسیاری به‌سمت آن جذب شوند و به [b]خرید بیت کوین[/b] بپردازند، امکان پرداخت بین کاربری آن بدون نیاز به بانک است. بیت کوین با استفاده از کامپیوتر و نرم‌افزار در سراسر دنیا تولید می‌شود و تولید آن ارتباطی به بانک‌ها یا دستور دولت‌ها یا مراجع برتر نیست. هدف اصلی از تولید این ارز ایجاد شبکه‌ای ایمن برای معاملات است؛ معاملاتی که در بستری امن و بازگشت‌ناپذیر به‌صورت دیجیتالی انجام شوند. در شبکه‌ی غیرمتمرکز بیت کوین، معاملات را نمی‌توان دست‌کاری کرد؛ یعنی اگر تراکنشی در شبکه ثبت شود، دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد.
این روزها باتوجه‌به افزایش محبوبیت بیت کوین، خریدوفروش آن رونق گرفته و افراد بسیاری آن را معامله می‌کنند. چگونه می‌توان بیت کوین را فروخت؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان گفت به‌طورکلی، برای فروش آن می‌توان به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کرد یا مستقیما با فرد خریدار بیت کوین ارتباط برقرار کرد. صرافی‌های عرضه و خرید بیت کوین به‌صورت سایت فعالیت می‌کنند؛ از‌این‌رو، به مراجعه حضوری نیازی نیست؛ بلکه می‌توان آن را آنلاین فروخت. به‌منظور فروش پس، از آنکه سایت معتبری پیدا کردید، باید در آن ثبت‌نام کنید. سپس بیت کوین‌ها را برای آن بفرستید و در قبال آن به مبادله یک ارز دیجیتال دیگر مانند [b]خرید تتر[/b] بپردازید یا پول رایج در حساب خود دریافت کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام فروش ارز باید بدان توجه کنید، اعتبار صرافی و قیمت‌های آن است؛ زیرا سایت‌های مختلف نرخ‌های متفاوتی ارائه می‌دهند که ممکن است از قیمت جهانی بیشتر یا کمتر باشند.
همان‌طورکه گفته شد، روش دوم فروش بیت کوین ارتباط مستقیم با فرد خریدار است؛ اما این روش ریسک زیادی دارد؛ زیرا تراکنش‌های بیت کوین برگشت‌ناپذیر هستند و اگر ارز خود را به فردی کلاه‌بردار بفروشید، امکان رسیدن به پول خود تقریبا محال است؛ بنابراین در انتخاب فرد خریدار و تشخیص هویت وی محتاط باشید. اگر بخواهید از این روش برای معامله‌ی ارز الکترونیکی خود استفاده کنید، ترجیحا به‌جای یافتن خریداران خارج از سایت‌های معتبر، بهتر است بیت کوین خود را به افراد حاضر در سایت‌های معاملاتی بفروشید؛ زیرا خطر کلاه‌برداری و سوء‌استفاده کمتر خواهد بود. اگر هم قصد دارید آن را خارج از سایت‌ها یا صرافی‌ها فروشید، بررسی هویت فروشندگان را به‌خاطر بسپارید و ارز خود را برای افرادی نفرستید که اعتبار و هویت آن‌ها تأیید نشده و آن‌ها را نمی‌شناسید. در کل، سایت‌های معاملاتی مطمئن‌تر هستند و معاملاتی که در آن‌ها انجام می‌شوند، تقریبا بی‌خطر و مطمئن هستند.  
البته یکی دیگر از روش‌های خریدوفروش ارزهای دیجیتال از صرافی‌های آنلاین، استفاده از ارزهای اینترنتی مانند خرید وب مانی و [b]ووچر پرفکت مانی[/b] است که نحوه‌ی خرید را برای افرادی آسان می‌کند که در برخی کشورها کارت اعتباری بین‌المللی ندارند.