Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: اقامت استرالیا از طریق خرید ملک 2022، بررسی شرایط و هزینه خرید ملک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
قوانین اخذ اقامت و خرید ملک در استرالیا
اقامت استرالیا از طریق خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری استرالیا می باشد و این روش به دلیل اقتصاد پیشرفته و با ثبات این کشور مورد توجه و استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است. جالب است بدانید شهرهای استرالیا جزو بهترین و امن ترین شهرهای جهان محسوب می شوند.

جهت خرید ملک در استرالیا در صورتیکه اقامت دائم این کشور را ندارید باید از سازمان بررسی سرمایه گذاری خارجی (Foreign Investment Review Board) یا همان سازمان FRIB مجوز دریافت کنید.

شرایط خرید املاک
افرادی که قصد خرید املاک در این کشور را دارند علاوه بر سرمایه گذاری به دنبال اخذ اقامت دائم هستند. لازم به ذکر است خرید ملک در استرالیا منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی شود. البته خرید خانه در این کشور به اخذ اقامت دائم بسیار کمک می کند.

جهت خرید خانه باید از تمکن مالی برخوردار باشید و به بیش از 500,000 دلار سرمایه نیاز دارید. برای اخذ اقامت دائم باید در این کشور کسب و کاری داشته باشید و از بین 3 شرط ذکر شده در زیر باید حداقل از 2 شرط برخوردار باشید:

میزان سرمایه کسب و کار شما در استرالیا باید 200,000 دلار باشد.
میزان سرمایه شخصی و تجاری شما در این کشور باید 600,000 دلار باشد.
شما باید در کسب و کارتان حداقل 2 کارمند استرالیایی استخدام کنید.


شرایط اخذ وام جهت خرید ملک
اگر قصد خرید خانه در استرالیا را دارید، دولت این کشور برای شما شرایط اخذ وام را فراهم کرده است و تقریبا به میزان 60 الی 80 درصد قیمت هر املاک، وام برای شما در نظر گرفته اند. شما جهت اخذ اقامت استرالیا با خرید ملک می توانید در صورت برخورداری از شرایط لازم از طریق بانک های این کشور وام دریافت کنید.

در سال های اخیر اکثر بانک های بزرگ وام دهی به متقاضیان خارجی و غیر مقیم را متوقف کرده اند اما وضعیت فعلی شما در این کشور در اخذ وام بسیار حائز اهمیت است.

نوع، محدودیت و میزان وام جهت خرید خانه در استرالیا به عوامل زیر بستگی دارد:

سابقه کاری
اعتبار شما در این کشور
ملک مدنظرتان
مبلغ سپرده در بانک
نوع ویزا
صاحب بیزنس یا کسب کاری هستید

شرایط مهم جهت اخذ وام:

اخذ اقامت دائم یا موقت این کشور
در این کشور مشغول به کار باشید و حداقل به مدت 1 سال سابقه کار داشته باشید.
توانایی پرداخت قسط های وام را داشته باشید.(شما باید تمکن مالی و میزان درآمد ماهیانه را به دولت این کشور ثابت کنید)

مزایای خرید املاک در استرالیا

این کشور از امکانات بسیاری زیادی مانند امنیت، رفاه اجتماعی، اقتصاد با ثبات و … برخوردار است. خرید خانه بنا به دلایل و مزایای ذکر شده در زیر بسیار مورد توجه و استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است.

دارای بازار ملک با ثبات
امکان اخذ وام بانکی
بهره مندی از آب و هوای مناسب
بهره مندی از کیفیت بالای زندگی
دارای اقتصاد با ثبات و پیشرفته
هیچ محدودیتی برای اتباع خارجی در خرید خانه وجود ندارد.
خرید ملک یک روش امن و آسان جهت سرمایه گذاری می باشد.
هیچ محدودیتی برای خرید املاک و مستغلات وجود ندارد.


شهرهای ارزان و مناسب جهت خرید خانه
سرمایه گذارانی که قصد اخذ اقامت استرالیا از طریق خرید ملک را دارند به دنبال شهرهایی هستند که در عین حال که دارای امکانات پیشرفته و مزایایی هستند، جزو شهرهای مقرون به صرفه و ارزان به حساب آیند. البته لازم به ذکر است شهرهای سیدنی، ملبورن و کانبرا جزو بهترین و گران ترین شهرهای این کشور جهت زندگی محسوب میشوند.

شهرهای ارزان جهت خرید ملک در استرالیا به شرح زیر است:

هوبارت
شهر هوبارت در ایالت تاسمانیا جزو یکی شهرهای ارزان و به صرفه برای خرید ملک ارزان می باشد. هوبارت به دلیل گالری معاصر و تجربه فراوان در غذا و نوشیدنی بسیار منحصر به فرد و مشهور میباشد. شما جهت خرید خانه در این شهر تنها به 8/23% از میزان درآمدتان نیاز دارید.

آدلایدگ
شهر آدلاید یکی از شهرهای حومه ی شهر سیدنی است که قیمت خانه در این شهر تقریبا 465,000 دلار می باشد.

گلد کوست
شهر گلد کوست از سواحل بسیار زیبا و معروفی برخوردار است و جالب است بدانید قیمت خرید خانه در گلد کوست نسبت به شهر سیدنی 20% ارزانتر است.

ولونگونگ
ولونگونگ جزو شهرهای ارزان و مقرون به صرفه در حومه شهر سیدنی است که دارای معادن قدیمی میباشد. جالب است بدانید این شهر بسیار به شهر نیوکاسل شباهت دارد و قیمت ملک در ولونگونگ بسیار ارزان و پایین است.

روش پیدا کردن ملک در استرالیا
حال شاید این سوال برای شما عزیزانی که قصد اقامت استرالیا از طریق خرید ملک را دارید پیش آید که چگونه و از چه راهی باید اقدام به خرید خانه در این کشور کنیم؟

مشاوره املاک و نمایندگی مستغلات: در این روش با کمک یک فرد با تجربه در جستجو خانه هستید. خرید خانه با افراد با تجربه بسیار راحت تر میباشد و در این صورت برای شما امکان مشاهده املاک بیشتری وجود دارد.
شما باید هزینه ای بابت املاک و افراد با تجربه جهت خرید خانه در استرالیا بپردازید و این افراد در مذاکره و قرارداد جهت قیمت خانه به شما کمک خواهند کرد و در این صورت پیشنهادات شگفت انگیز بیشتری دریافت می کنید.

سایت های املاک استرالیا: بهتر است بدانید علاوه بر روش بالا، شما میتوانید از طریق سایت های خرید ملک در استرالیا، خانه مورد نظرتان را خریداری کنید. از طریق این سایتها به نمایندگان املاک متصل می شوید و زمین موردنظرتان را به راحتی خریداری می کنید.
از طریق 3 سایت زیر میتوانید ملک رویایی و مورد نظرتان را بیابید:

www.realestate.com.au
www.rightmove.co.uk
www.savills.com



منبع: سایت مجله مهاجرت