Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: بازی های موفق متولد نسل هفتم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بازی های موفق متولد نسل هفتم
ساخت یک بازی با طرح و ایده جدید کار بسیار خطرناکی است و کمتر کمپانی است که یک ایده جدید را به یک بازی زیبا تبدیل کند.در دنیای بازی های ویدیویی این کار می تواند باعث موفقیت یا شکست یک عنوان یا حتی ورشکستگی یک استدیو شود .
[تصویر:  0mainimage.jpg]
بازی ساز ها معمولا بعد از یک عنوان موفق شروع به ساخت نسخه های دوم و سوم و حتی بیشتر می کنند و این ساده ترین راه ترویج و ساخت بازی است.بسیاری از عناوین موفق در این نسل تبدیل به بازی های محبوب ما شده اند و بسیاری نیز در همان زمان انتشار با شکست مواجه شده اند حالا باهم نگاهی داریم به موفق های نسل هفتم.
Assassin’s Creed

[تصویر:  assassinscreed.jpg]
یکی از موفق ترین بازی ها ی این نسل است و با یک داستان پردازی و گرافیک و گیم پلی جذاب به همراه بازار یابی و تبلیغات باور نکردنی به یک عنوان فوق محبوب تبدیل شده است .این بازی حتی این پتانسیل را دارد که در نسل بعد نیز ادامه داده شود.
Gears of War
[تصویر:  gearsofwar.jpg]
کسی نیست که این بازی را دنبال نکرده باشد یا اخبار و داستان های ان را نخوانده باشد.موفق ترین بازی انحصاری این نسل از بازیها.این بازی در زمان انتشار خود باعث به وجود آمدن استاندارد هایی در زمینه تیر اندازی سوم شخص شد، گیم پلی روان و داستان گیرا به همراه گرافیک مثال زدنی از ویژگی های این بازی است.در این نسل داستان این بازی به پایان می رسد اما به نظر می رسد این بازی در نسل بعد نیز مهمان کنسول مایکروسافت خواهد بود.
Dead Space
[تصویر:  deadspace.jpg]
یک بازی در ژانر وحشت که به خوبی توانسته است خود را از زیر سایه Resident Evil بیرون بکشد و به یک عنوان موفق در این نسل تبدیل شود.این بازی با فضایی باور نکردنی و گرافیک عالی به همراه نور پردازی منحصر به فرد تجربه ای باور نکردنی را در ذهن ها به یادگار گذاشته است .
Dead Island
[تصویر:  deadisland.jpg]
این بازی یکی از جدید ترین عناوین موفق در این نسل است .هنوز زمان زیادی از انتشار این بازی که به استخر خون تشبیه شده است نمی گذرد اما به راحتی توانسته است خود را از دیگر بازی های هم سبک خود جدا کند و به یک عنوان موفق تبدیل شود . بی شک نام این بازی را در آینده بیشتر خواهیم شنید.
Resistance
[تصویر:  resistance.jpg]
این بازی بدون شک یکی از بازیهایی است که در کنسول PS3 خوش خواهد درخشید. انتشار بازی بر روی کنسول PS3 و همپنین کنسول های دستی سونی در کنار داستان زیبا و فضایی تاثیر گذار از ویژگی های بارز این عنوان است.بدون شک با کمی دقت و پشتکار قسمت های بعدی این بازی زیبا را بر روی کنسول نسل بعد خواهیم دید.اگر سونی به این عنوان توجه ویژه ای کند.
Infamous
[تصویر:  infamous.jpg]
استدیوی Sucker Punch بعد از تجربه کار بر روی عناوین نینتندو۶۴ مدتی از کار بازی سازی فاصله گرفت اما در سال های اولیه این نسل و با حمایت سونی دوباره جان تازه ای گرفت تا یکی از بازیهای جالب این نسل را روانه بازار کند. این برای استدیو کار بزرگ و خطرناکی بود ولی به خوبی از عهده ان برامد و هم اکنون بر روی یکی از عنوان های محبوب سونی فعالیت می کند.البته سونی نیز باید حمایت خود را از این استدیو بیشتر کند.
Uncharted
[تصویر:  uncharted.jpg]
استدیوی Naughty Dog قبل از اینکه با عنوان آنچارتد و شخصیت نیتن دریک محبوب شود با عناوینی مثل Crash Bandicoot و Jak, and Daxter به دنیا نشان داده بود که استدیوی خلاقی است و سونی نیز با اعتماد به همین خلاقیت طرح ایجاد یک بازی بر اساس داستان های تن تن و میلو و همچنین فیلم های ایندیانا جونز را به این استدیو داد و حالا این طرح با خلاقیت کارمندان این استدیوی به بازی تبدیل شده است که در هر بار انتشار استاندارد ها و رکورد ها را جابجا می کند و با طرح اولیه نیز بسیار تفاوت دارد تا جایی که تصمیم به ساخت فیلمی از روی این بازی گرفته شده است.بدون شک سونی در نسل بعد نیز از این عنوان نهایت استفاده را می برد .
Mass Effect
[تصویر:  masseffect.jpg]
استدیوی BioWare عناوین موفقی مثل Star Wars: Knights of the Old Republic و Jade Empire را روانه بازار کرده است اما گویا هنوز عطش موفقیت در سران این استدیوی تمام نشده است .آنها به دنبال عنوانی می گردند که از هر لحاظ کامل باشد .داستانی از آینده با پیچ و خم باور نکردنی ، بازی Mass Effect به معنای واقعی یک حماسه در این نسل است و داستان شپرد یکی از جالب ترین داستان ها است .باید دید در سال آینده این داستان به کجا می رسد.
BioShock
[تصویر:  bioshock.jpg]
بازی بایوشاک یک عنوان ساخته شده در ذهن یا یک عنوان انتخابی نیست . داستان این بازی سرشار از ویژگی های غنی و جالب است که نشان دهنده کار بسیار بر روی داستان بازی است .Bioshock: Infinite نسخه بعدی این بازی نیز همین ویژگی ها را در کنار گرافیک باور نکردنی و گیم پلی عالی خواهد داشت . بدون شک این بازی عنوانی است که در نسل بعد نیز شاهد حضور ان خواهیم بود .
Splosion Man
[تصویر:  splosionman.jpg]
استدیوی Twisted Pixel شخصیت های محبوبی را روانه شبکه کنسولی Xbox Live کرده است . خانم و اقای Splosion شخصیت های بامزه ای هستند که حوادث عجیبی برای آنها رخ می دهد .حوادثی مثل صحنه های انفجار و وجود محیط های علمی ، فضایی،تخیلی، یک موسیقی جذاب و خنده دار و گیم پلی روان و انجام کارها و ماموریت های جذاب و بامزه از ویژگی های بارز این بازی است. به طوری که در زمان کوتاهی از عرضه آن در اکثر کنسول های مایکروسافت دانلود و نصب شده و همه با اغوش باز از آن استقبال کردند .
Shadow Complex
[تصویر:  shadowcomplex.jpg]
یک بازی که در نسخه دوم آن فردی همچون Cliff Blezinski را در کنار خود می بیند . نسخه اول این بازی تقریبا یک شکست بود اما با ایجاد گیم پلی روان و گرافیک قابل قبول و همچنین هیجان بالا باعث شد که در بین بازی کننده ها محبوب شود . حالا نسخه دوم ان در دست ساخت است. به گفته سازنده ها این عنوان ، بازی است که می تواند اخر هفته ها شما را کاملا در صندلی میخ کوب کند و باهیجان بالایی که دارد کاری کند که گذر زمان برای شما محسوس نباشد. باید دید و صبر کرد . اگر این نسخه موفق شود می توانیم این عنوان را در آینده نیز ببینیم .

بازی هایی مثل بتل فیلد ، فورزا ، گرین توریسمو ، کیلزون ، GTA ، COD ، خدای جنگ و غیره مربوط به نسل قبلی بازیها می شود که در این نسل ادامه داده شده اند.

منبع:http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/10/07/the-good-the-not-so-good-and-the-bad-of-today-39-s-original-ips.aspx?PostPageIndex=1
کپی از سایت های فارسی زبان ممنوع هست
بسته شد