Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: لارا یک شیر دختر (نقد بازی Tomb Raider)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شاید بازی هایی باشد که صحنه های اکش زیادی و جذابی باشند، بعضی بازی ها صحنه های دکمه زنی را در بازی خود اضافه میکنند تا بازی را جذاب کنند ولی Crystal Dynamics با ابتکار زیبا صحنه های فوق العاده ی سینمایی را به صورت بازی و ON Play آن هم در بازی جذاب Tomb Raider که خوراک اینجور صحنه هاست وارد بازار کرد
[تصویر:  91623135903404129260.jpg]
 لارا یک دختر ساده نیست یک شیر دختر است

لارا کرافت (Lara Croft) شخصیت اصلی مجموعه بازی Tomb Raider است شخصیت زیبا و روحیه ای قوی دارد همیشه به عنوان یک زن با روحیه بسیار قوی و بی احساس و داوطلب برای همه کار شناخته میشد، ولی این بار، با زنی که ترس را میتوان در چهره او دید ملاقات میکنیم. زنی که به ناچار دست به کار میشود و برای زنده ماندن و نجات دوستان تلاش میکند.

[تصویر:  80619771891867441457.jpg]

یک روز خوب، یک صبح خوب، چند روز برای دوری از شهر و سر و صدا های روزانه شهری، رفتن به محلی دور، هم برای تغییر آب و هوا ولی....... اون اتفاق ..... اون شب .......
لارا یک دختر 21 ساله که همراه با استاد تعلیمی خود و دوستان خود، با کشتی شخصی وارد آب ها میشوند تا یک جمع دوستانه دور همی و دور از هیا هوی شهر ، ولی هیچ کدام فکرش را نمیکرد که شبی خشن را تجربه کنند.......
در راه در شبی بارانی و طوفانی بود که ناگهان خشم آب و طوفان به شدت زیاد میشود و کشتی به ضخره ای برخورد میکند و نابود میکند لارا و دوستانش به دنبال راه فرار اند لارا در این اتفاق مانند دوستانش گم شده و به آب رفته و بی هوش میشود
وقتی به هوش میاید خود را بسته میبیند در غاری ترسناک خود را میابد و سعی در فرار از این غار میکند
با هزاران زحمت از غار در حال تخریب فرار کرده و جزیره ی لعنت شده ای دیده میشود لارا راه طولانی را باید بپیماید ...........

داستان زیبایی دارد اتفاقات و هیجان داستانی آن بالا است شاید در نگاه اول داستان ساده ای به نظر برسد داستان یک دختر برای پیدا کردن دوستان آن هم در جزیره ولی در داستان بازی افت و نشیب هایی وجود دارد

داستان بازی توسط Rhianna Pratchett که سابقه ی زیادی ندارد اولین کار او بر بازی Mirror's Edge بوده و به نظر خیلی ها بهترین نوسندگی او در بازی 2008 Prince of Persia بوده

Rhianna Pratchett
[تصویر:  Rhianna_Pratchett.jpg]

لارا نمیترسد

گیم پلی بازی زیبا و روان است همان طور که گفتم انگار شما فیلم سینمایی بازی مکنید سلاح های جذاب و حرکات جذابی دارد شما در بازی میتوانید از بالا رفتن در و دیوار با دشمنان در هر مکان که هستید بجنگید جذابیت خاصی دارد
صحنه های سینماتیکی وجود دارند که هم به صورت دکمه زنی و هم به صورت ON Play است در همین موقیعت ها دوربین در مکان هایی میچرخد و زیبایی خاصی به این صحنه ها میدهد

یکی از جذاب ترین قسمت های بازی
[تصویر:  91087750848071436154.jpg]

بازی امکانات زیادی در بازی وجود دارد
  1. ​شاید در نگاه اول بازی Open World باشد ولی هیچ ماموریت فرعی ندارد
  2. مبارزه بازی زیبا است زیرا وقتی لارا میفهمد که دشمن در نزدیک او باشد خود به خود به صورت نشته میرود این حرکت زیبایی خاصی ایجاد میکند شاید در نگاه اول کمی بد به نظر برسد ولی جذابیت خاصی میدهد ولی ای کاش این گونه نبود چون اگر دشمن در نزدیکی شما باشد جذابیت بازی از دست میرود
  3. کاورگیری بازی به صورت خلاقانه ای درست شده
  4. در بازی با حرکات و کشتن ها به شما XP داده میشود
  5. در بازی شعله هایی وجود دارد که در نشتن آن آیکن هایی مانند Fast Travel و آپدیت و جعبه ابزاز وجود دارد که جعبه ابزار مربوط به آپدیت سلاح و میتوانید وسایل را آپدیت کنید
  6. در بازی شکار هم وجود دارد که جذابیت خاصی دارد ولی بی فایده است
  7. سبک ماجراجویی در بازی به خوبی گنجانده شده و احساس زیبایی به شما میدهد و در همین هین سکو بازی ها باعث عطش این سبک شده
  8. داشتن طبیعت زیبا در بازی باعث جذابیت اصلی بازی شد
  9. حرکات نرم لارا باعث راحتی گیم پلی شده
[تصویر:  04510525769647727205.jpg]

جذابه........نه؟؟!!
[تصویر:  35353290037656933700.jpg]

طبیعت لارا

گرافیک بازی توسط Modified Crystal Engine ساخته شده که متور جدید این شرکت است به نظر میرسد موتور گرافیکی زیبایی و پرجزیاتی است نرمی و زیبایی را میتوان حس کرد
خوش بختانه گرافیک زیبایی نمایش میدهد ولی در برخی از مواقع بافت های نچسبی دارد
فضا سازی بازی بسیار عالی کار شده

فضاسازی عالی است ولی به بافت های بدن جنازه کمی دقت کنید کمی نچسب است
[تصویر:  26647720116514938164.jpg]

بی صدا فریاد کن

بازی آنقدر گیرا میشود که موسیقی ای شنیده نمیشود ولی کمی دقت کنید آهنگ زیبایی در هین درگیری ها به گوش میرسد
آهنگ بازی توسط Jason Graves که پیش از این آهنگ تمام بازی های Dead Space را ساخته
صدا گذاری بازی زیبا است مخصوصا صدای لارا صدا های سلاح ها هم به خوبی کار شده
خوش بختانه عناصر طبیعت مثل باد و باران هم صدای های خاصی وجود دارد که باعث جذابیت خاصی در گیم پلی بازی میشود

 نتیجه

بازی Tomb Raider بازی زیبایی است چیزی کم ندارد ولی میتوانست بهتر عمل کند
در نهایت Crystal Dynamics توانسته یک Tomb Raider عالی و زیبا به ما هدیه کند 
توجه: این مطلب کپی نیست 
برای کپی حتما با ذکر منبع کپی شود
درود ...بسی زیبا :|
(فقط یک نکته Modified Crystal Engine کلمه ی درستی نیست باید بنویسی نسخه ی به روز شده ی Crystal Engine) :|
هنوز سعادت پیدا نکردم بازیش کنم به جالبه :دی ...نقد زیبایی بود :|
از دیوار که بالا میره.از لبه دیوار اویزون که میشه!بابا یه بارگی بگو یه اساسینه!!
نقدت خوب بودبه نظر میاد این بازی زیباست ولی من هنوز نتوانستم بازی کنم[img]images/smi/s0 (41).gif[/img]
(03-05-2013, 05:13 PM)'LEOPARD' نوشته است: [ -> ]از دیوار که بالا میره.از لبه دیوار اویزون که میشه!بابا یه بارگی بگو یه اساسینه!!

 
عزیزم Assassin,s اینه ! این بازی حدود 10 سال قبل از سری AC به وجود اومده ! پس نتیجه میگیریم که سری بازی های AC و Uncharted از این بازی تقلید کردن در صورتی که میگن این بازی از آنچارتد تقلید کرده ! که کاملا اشتباهه ...
فردا میخرمش. به عشق TressFX! [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
یکشنبه اینجا هم میاد.اولین نفر میخرمش!
ممنون بابت نقد[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
بابا چرا میگی میتونست بهتر باشه؟!
بازی به این باحالی تازه به ریشه ها هم برگشته!

ممنون بابت نقد زیبا.
من با دیدن تریلر ها و توضیحات از این بازی خوشم اومده به نظر من واقعا شرکت سازنده روی بازی کار کرده.
ممنون.
سری "Tomb Raider" از لذت‌بخش‌ترین و نوستالژیک‌ترین بازی‌های هر گیمری می‌توانند باشند که سبک ماجراجویانه را به خوبی تعریف می‌کنند. سری‌های قدیمی مخصوص PC از نظر حالت Open World به سری‌های جدید برتری داشتند! خصوصأ بازی‌های قدیمی Tomb Raider 1996 و Tomb Raider II و Tomb Raider III حالت صد در صد اپن‌ورلد داشتند، المان‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی داشتند (از جمله شنا کردن، تیراندازی، راندن وسایل نقلیه و ...) و از نظر گرافیکی بسیار خوش آب و رنگ بودند. سری‌های جدید از جمله Tomb Raider 2013 و Rise of the Tomb Raider گرافیک بسیار عالی و مناسبی داشتند و در آنها از ترکیب رنگ‌های مختلف مناظر رؤیایی بسیاری خلق شده است. ضمن اینکه سازندگان همواره این بازی را خوش آب و رنگ ساخته‌اند و سری‌های جدید نیز از این امر مستثنا نیستند. گرافیک، داستان و گیم‌پلی بازی‌های Tomb Raider 2013 و Rise of the Tomb Raider پیشرفت چشمگیری نسبت به بازی‌های قدیمی این سری داشته است. از جمله بهبود چشمگیر سینماتوگرافی بازی، خلق مناظر بسیار چشم‌نواز و رؤیایی، روایت داستان خطی در کنار مراحل جانبی، بیشتر شدن حالت فکری و معماگونه، ارتقا قابلیت‌ها در Base Camp و اضافه شدن امکاناتی مثل تیر و کمان، طناب و چنگک مخصوص صخره نوردی و ... در این دو بازی به چشم می‌آید اما متأسفانه حالت اپن‌ورلد این دو بازی نسبت به سری‌های قدیمی بسیار کمتر شده است! (گیمر آنجاهایی که به انجام شکار آهو می‌پردازد می‌تواند به جاهای دیگر هم برود و کارهای دیگری نیز انجام دهد، یا گاهی اوقات پس از گذشت چندی از بازی مراحل جانبی در بازی نمایان می‌شوند که حالت اپن ورلد دارند و گیمر به دلخواه می‌تواند آنها را انجام دهد. یعنی بازی حالت سندباکس/sandbox پیدا کرده و حالت اپن‌ورلد/Open World آن کمتر شده است). یکی از نقاط ضعف بازی Tomb Raider 2013 وجود باگ در بخش اسلوموشن‌های هنگام حمله گرگ بود که گیمرهای بسیاری را کلافه کرده بود! نکته قابل توجه در دو بازی Tomb Raider 2013 و Rise of the Tomb Raider این است که برخلاف سری‌های قدیمی، شخصیت‌پردازی لارا کرافت عالی است و گیمر با این دختر دوست داشتنی به راحتی همذات‌پنداری می‌کند.