Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: مردی به دنبال آمرزش(نقد GOD OF WAR : ascension)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
GOD OF WAR : ascension
[تصویر:  v28jn04bukgstx423fdh.jpg]
نام : God.of.War.Ascension

سبک : Action

سازنده : Sce Santa monica

ناشر : Sony Computer Entertainment

پلتفرم : PS3

مقدمه:
[تصویر:  image_god_of_war_ascension-21333-2495_0002.jpg]

بعد از ماه ها انتظار بالاخره شماره جدید این بازی منتشر شد که تفاوت های زیادی با نسخه های قبلی داشت که بزرگ ترین آن بخش چند نفره بود که به تمام قسمت های بازی آسیب های غیر قابل بخششی زده است.که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

کریتوس مرد رنج دیده

[تصویر:  image_god_of_war_ascension-21333-2495_0007.jpg]
نسخه جدید کمی با نسخه های قدیمی

متفاوت است و با داستان و روایتی جدید بازگشته است و داستان بازی سر اغازی بر تمام عنوان های این مجموعه است .بگذارید ابتدا کمی از داستان نسخه اول بازی را با هم

مرور کنیم وکریتوس که یک فرمانده شکست ناپذیر بود در یکی از جنگهایش با حریفی روبرو شد که او را به کام مرگ میکشاند او برای رهایی از این موقعیت خدای جتگ را صدا زد

با وی عهد و پیمانی بست قدرت بینهایت در مقابل خدمت به خدای جتگ یعنی Ares . از این پس کریتوس باید برای خدای جتگ مبارزه میکرد و اسیر او بود فردی که دیگر نیمه

انسانی خود را فراموش کرده بود و غرق در پیروزی و تشنه خون بود به طوریکه با حقه اربابش یعنی خدای جنگ به طور دیوانه بازی همسر و فرزندش را به قتل رساند و اما

خاکستر آنها بر بدن کریتوس نقش بست و کریتوس تصمیم به انتقام و نابودی خدایان گرفت .او در پایان این سری ارباب خود خدای جنگ یعنی Ares را شکست داد ولی

روح و روانش از عذاب وجدان قتل عزیزترین کسانش ارام نگرفته بود و او تنها راه رهایی را نابودی خود میدانست او از بالای پرتگاهی خود را به پایین پرتاب کرد اما خدایان

سرنوشت دیگری برای اور رقم زدند و او را از مرگ نجات داده و او تبدیل به خدای جنگ جدید شد .داستان نسخه چهرام به قبل از تمامی این وقایع برمیگردد یعنی زمانی

که تازه کریتوس همسر و فرزند خود را از دست داده است ولی هنوز در گرداب و باتلاق انتقام فرو نرفته و آنچه که پیداست نمیه انسانی کریتوس در درونش میجوشد و

گرچه هنوز هم او در بند عهد و پیمانی است که با خدای چنگ بسته اما تلاش میکند تا با اراده خود عهد و پیمانی که بسته است را فراموش کند تا دیگر تبدیل به یک ماشین

کشتار بیرحم نشود ولی او میداند که شکستن عهد و پیمان مورد غضب خدایان می شود و عواقب بسیار شومی برای وی در پی دارد .

با پیشروی در داستان ما با بعدهای دیگری از شخصیت کریتوس آشنا می شویم .اما باز هم داسان بازی به اندازه شماره های قبل جذاب و پر تنش نیست.همچنین باید بگویم کات سین های بازی نسبت به

شماره های قبل کمتر شده است و این کاهش برای بعضی از طرفداران رنج آورد است و برای بعضی دیگر نهایت رضایت .

جوزف گات
[تصویر:  Gatt_kratos_mocap.jpeg]
کسی که وظیفه موشن کپچر کریتوس را بر عهده داشته است.

گیم پلی تکراری اما جذاب
[تصویر:  image_god_of_war_ascension-21334-2495_0003.jpg]
زمانی که خدای جنگ منتشر شد گیم پلی جدیدی را ارائه داد و این سیر تکاملی تا شماره سوم ادامه داشت ولی انگار کریتوس هم تکراری شده است.

دیگر خبری از سلاح های متفاوت نیست و اصلی ترین دلیل کمبود این بخش قسمت چند نفره بازی است که تمام تمرکز سازنده ها را به خود جلب کرده است.

شمشیر های گرو رسیده از اریس دارای چهار قدرت جدید میشوند که به نوبه ی خود قابلیت های خاص دارند که این قدرت ها به این شرح است : قدرت دنیای مردگان ، یخ های پوسایدن ، اتش اریس ، و

الکترسیته زئوس است که همینطور که متوجه شدید نو اوری در سلاح نزدیک به صفر است ، از سلاح ها بگذریم در بازی سه قدرت جدید نیز به دست می اورید که در درگیری و بیشتر در معماها به شما کمک

میکنند که از دو تا از ان ها می توانم به قابلیت تکثیر کریتوس و درست یا خراب کردن اجسام و یک جادوی دیگر اشاره کنم که ان ها را در طول بازی به دست می اورید که برای شکست دادم خواهران بیشتر از

هر چیزی به این سه قدرت احتیاج دارید . با این حال با یک عنوان سراسر تکراری مواجه نیستیم و گهگاه گوشه هایی از نبوغ سازندگان توانمند بازی به وضوح قابل مشاهده است. استفاده از سلاح جنگجویان

از پای در آمده قابلیتی است که به حفظ طراوت نبردها و جلوگیری از تکراری شدن آنها کمک زیادی نموده؛ به این ترتیب که می توانید سلاح هایی چون شمشیر، نیزه و پتک های بزرگ را از زمین برداشته و

برای مدت زمان کوتاهی مورد استفاده قرار دهید. با به کارگیری هر یک از این سلاح های جانبی، سبک مبارزه کریتوس تغییر می نماید و این موضوع باعث گسترش تعداد چندضرب های قابل استفاده می شود

و از خسته کننده شدن نبردهای دائمی بازی جلوگیری می کند. همچنین کریتوس می تواند به وسیله ترکیب نیروی آتش با شمشیرهای خود، حملاتی آتشین ترتیب دهد و یا با استفاده از نیروی الکتریکی،

دشمنانش را در جایشان خشک کند. با پیشروی در بازی نیز قدرت های بیشتری آزاد خواهند شد که هر کدام تاثیر ویژه ای روی ضربات شما خواهند گذاشت.اما بدون شک این شماره از همه سخت تر است

و برای اولین بار در سری خدای جنگ باید استراتژی های مختلف را در مبارزه ها به کار برد.با ورود دشمنان قدرتمند، سطح چالش نبردها نیز بالاتر می رود، به طوری که برای پیروزی در هر مبارزه، تنها زدن پیاپی

دکمه ها کارساز نیست و باید در زمان مناسب در مقابل حملات دشمنان دفاع کنید و یا جاخالی دهید. به طور کلی درجه سختی بازی متعادل به نظر می رسد و به جز مرحله “آزمون های ارشمیدوس” چالش

سایر مراحل بازی منطقی است. در مرحله یاد شده، شما درون یک بالابر قرار می گیرید و می بایست در مقابل سه موج سنگین از حملات دشمنان مقاومت کنید. با پایان موج اول، احتمال زنده ماندن شما

بسیار کم خواهد بود و اگر خیلی خوش شانس باشید، موج دوم کارتان را می سازد! سختی غیر منطقی این مرحله حتی صدای خدای جنگ باز های حرفه ای را درآورده و باعث شده تا اکثر منتقدان، از

طراحی این مرحله، به عنوان یکی از نقاط ضعف بازی یاد کنند. البته با داشتن اعصاب پولادین و پس از چند ساعت تلاش مذبوحانه، می توانید این مرحله را نیز پشت سر بگذارید (استفاده از جادو سودمند

خواهد بود). غول آخرهای بازی به عظمت نسخه های قبلی هستند، اما قدرت آنها به طرز قابل ملاحظه ای تحلیل رفته است. با به خاطر سپردن حرکات هر یک از غول ها می توانید به راحتی از ضربات شان

فرار کنید و در لحظه مناسب، حمله خود را ترتیب دهید … و در نهایت، طی یک صحنه جنون آمیز که با کلیدزنی های پیاپی همراه است، مغز و دل و روده دوست خوش هیکل تان را از بدنش خارج می

کنید.بخش چند نفره بازی هم شامل نقشه های متفاوت است که هر کدام غول های متفاوتی دارند.برای شروع بخش چند نفره باید شخصیتی ساخت و بعد به عضویت یکی از خدایان در آمد و بعد از آن با

کسب امتیاز بیشتر در بازی بتوان قدرت خود را افزایش داد.اما در مجموع بخش چند نفره چندان جذاب نیس و بهتر بود که این بخش در بازی وجود نداشته بود.

گرافیک
[تصویر:  image_god_of_war_ascension-21334-2495_0010.jpg]
همیشه سری خدای جنگ دارای گرافیک زیبایی بوده است که این بازی هم راه برادران خود را پیش گرفته است.

خدای جنگ تقریبا تنها بازی بوده است که گرافیک فنی را درکنار گرافیک هنری داشته است که نظیر آن را تنها در سری آنچارتد دیده ایم.سازندگان سعی

کرده اند در طراحی صخیت های اصلی بازی حساسیت خاصی بخرج بدهند و اینطور که میبنیم بسیار خوب از عهده اینکار بر آمده اند محیط های وسیع و دیدنی در بازی وجود دارند که مراحل بازی در انجاسپری

میشود و مبارزات بسیاری را در این مکان ها انجام میدهید این محیط وسیع و بزرگ واقعا دارای منظره دیدنی است در یکی از صحنه ها که با عول عظسم الجثه دریایی مبارزه نفس گیری

خواهید داشت افکت های خیره کننده اب و افکت خون که یکی از پرکاربردترین افکت ها در بازی هست بسیار خیره کننده بود و در یک کلام بسیار واقع گرایانه بود.

اما با این حال گرافیک بازی فرق چندانی با شماره سوم نداشته است که تاسف بار است.و باعث نارضایتی طرفداران این سری شده است.


موسیقی
[تصویر:  image_god_of_war_ascension-21333-2495_0014.jpg]

صدا گذاری  بدون هیچ کم و کاستی عالی است ، و دیالوگ ها به خوبی در بازی ایفا میشود ، اما بیشتر دوبلور ها همان صداپیشه های قبلی بازی هستند.که امتحان خود را پس داده اند.
در بازی قطعات موسیقی جدیدی به کار رفته است که همچنان زیبا است.

+گرافیک زیبا,موسیقی شنیدنی,سخت تر شدن بازی
-تکراری,تنوع پایین بازی,سلاح ها,


گرافیک:18
داستان:17
گیم پلی:15
موسیقی:17
امتیاز کل:17


حیف.ما که کامپیوتر داریم.خوش به حال پلی استیشن بازا.
این نسخه خیلی جالب بود واقعا شاهکار بود مخصوصا گرافیکش که خوب شده بود ولی تکراری نبود حداقل برا اونایی که عاشق این بازی هستن.

ممنون برای نقد[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
نقد خوبی بود ممنون[img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
این بهترین بازی هست که تو کل عمر گیمری ام داشتم و خواهم داشت[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
(05-12-2013, 09:16 AM)'godofwar' نوشته است: [ -> ]منم میخوام[img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img]

 
تو که پلی استیشن ۳ داری.ما باید حسرت بخوریم.تو یک بازی فاصله داری.
ما یک کنسول....
خوش به حال کسایی که ps3 دارن ما که دستمون نمیرسه.
ممنون برای نقد [img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
من هم که ندارم ولی شماره های قبل رو بازی کرده بودم