Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: آموزش حرفه ای طراحی بازی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
بسم الله الرحمان الرحیم

با نام خدا این تابیک رو از امروز استارت میزنیم امید وارم که کمکی به همه ی دوستان علاقه مند به بازی سازی باشد

در این تابیک آموزشهایی با فایلهایی به صورت PDF یا PowerPoint یا Word و اگر در توانم باشه ویدیو گذاشته می شود
فصل های آموزشی به ترتیب هستند و هر چند روز یک بار فصل جدید اضافه می شود
سوالات و مشکلات در همین تابیک توسط خودم جواب خواهد داده شد
هدف اصلی از راه اندازی این تابیک تعامل بین بازی سازهاست تا مطالبی در آموزش ها مطرح می شود به بحث کشیده شود و کمکی به خودتان و همچنین من باشد

نظرات تمام گیمر ها نیز کمک کننده خواهد بود بس نظراتتون رو دریغ نکنید

کسانی که مطالب مرتبط با آموزشها و یا در راستای آموزش دارند خواهشا با بقیه به اشتراک بگذارند

توجه!!!
دوستان سوالات و نظرات خود را در تابیک مربوطه نوشته تا در ترتیب و نظم آموزشها خللی ایجاد نشود

با تشکر

[تصویر:  08081542632157012999.jpg]
کی لینک دانلود میذارید؟
مطالبی مربوط به کل دوره آموزشی

هدف از این دوره​

مقدمات طراحی بازی

  آشنایی با اعضای تیم بازی‌سازی
  ایده‌ی ساخت بازی چطور شکل می‌گیرد؟
  شناختن بازی ها (معرفی کلی انواع سبک‌ها)
  شناختن مخاطب (انتظارات مخاطب)
  آناتومی طراحی بازی
  طراحی مکانیک (قوانین، درگیری‌ها، سیستم‌ها، بالانس کردن و...)
داستان و شخصیت‌پردازی
طراحی مرحله
تهیه مجموعه مستندات بازی

 هنری
  معرفی بعضی از اصطلاحات هنری
  واسط کاربری 
          صدا       
     
فنی
  آشنایی با اصطلاحات فنی
  طراحی فنی 
  مجموعه مستندات فنی  
  آشنایی مقدماتی با اسکریپت نویسی


آزمایش بازی
آشنایی با چرخه‌ی تولید یک بازی

  

[تصویر:  08081542632157012999.jpg]

Ct Os

دمت گرم کامل خوندمش یه ایده ی باحال هم اومد تو ذهنم برم بنویسمش[img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (30).gif[/img][img]images/smi/s0 (37).gif[/img]
تعریف بازی به صورت آکادمیک

راجر کالویس
: فعالیتی که داوطلبانه باشد، جدی نباشد، بازدهی نداشته باشد، قوانین مختلفی بر آن حکم‌فرما باشند، باورپذیر باشد


یوهان هوزینگا: فعالیت آزاد، خارج از زندگی روزمره

یسپر یول: بازی یک سیستم رسمی قانون‌دار است که نتیجه‌ای متغییر و قابل شمارش دارد. نتایج مختلف ارزش‌های مختلف دارند. بازی‌کن سعی می‌کند تا نتیجه را تحت تاثیر قرار بدهد. بازی‌کن به نتیجه‌ی بازی وابستگی دارد و پیامدهای این فعالیت اختیاری و قابل بحث هستند.

تعاریف بازی‌سازان:

کریس کرافورد: بازی‌ها زیرمجموعه‌ای از تفریح محدود به کشمکش بین بازی‌کن‌ها هستند که در آن هر بازی‌کن سعی دارد جلوی رسیدن دیگری به هدف را بگیرد. بازی‌ها شامل چیزهای مختلف از جمله اسباب‌بازی، چالش، داستان، رقابت و غیره می‌شوند.

سید مه‌یر: مجموعه‌ای از تصمیم‌های بامعنی

ارنست آدامز و اندرو رولینگز: یک یا چند مجموعه‌ی چالش مرتبط به هم در محیطی شبیه‌سازی شده

کتی سالن و اریک زیمرمان: بازی، سیستمی است که در آن بازی‌کننده‌ها در رقابتی مجازی درگیر می‌شوند که توسط قوانین ویژه‌ای تعریف شده و نتیجه‌ی قابل شمارشی دارد

راف کاستر: بازی یعنی دریافت و یادگرفتن تحلیل الگوها

 
بازی یک فعالیت قانون منده که در یک دنیای مجازی و انتزاعی اتفاق می افته، کاربر در اون الگوهای قابل تشخیص و قابل یادگیری برخورد می کنه قدرت انتخاب داره و در نهایت نتیجه کارش رو در یک سیستم جزا و پاداش می بیند.

[تصویر:  08081542632157012999.jpg]
ممنون از آموزشت . [img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
من خیلی وقته دنبال همچین چیزی میگردم. [img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
خبر بد!!!


ساخت یک سبک به کلی جدید بسیار بعید است!
هر چه بسازید در یکی از سبک‌ها طبقه بندی خواهد شد.



خبر خوب!!!


این که نمی‌توانید یک سبک پایه‌ای ابداع کنید به‌معنای بن‌بست بودن مسیر ساخت گیم پلی‌های خلاقانه نیست.
در واقع میان ایده و گیم‌پلی خلاقانه و جدید با سبک جدید تفاوت وجود دارد.

[تصویر:  08081542632157012999.jpg]

نقل‌قول: [img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (25).gif[/img]خیلی عالیه امیدوارم با روحیه ادامه بدی[img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
در خصوص بازی سازی سوالی داشتم.
برای این که یه بازی ساز خوب و حرفه ای و البته خاص شد باید از کجا شروع کرد؟
منظورم اینه که کجا باید آموزش دید.
من خودم از ایران چیزی ندیدیم. و فک میکنم توی کشور خارجی بهتر بشه آموزش دید. اما نمودونم که که آیا این کار درسته آدم برای این کار خارج بره یا نه. این همه سختی کشیدن و هزینه آخرش به جایی میرسه؟ میشه محمد علوی 2 شد؟
به نظرتون این کار که برم اونجا تا استعداد داشته یا نداشته خودم رو محک برنم درسته؟
اصلا اونجا برای ما جایی هست؟ ما رو قبول میکنند؟ خودشون رو به ما ترجیح نمیدن؟
کسی رو داشتیم که بره اونجا آموزش ببینه و الان شخص مهمی شده باشه؟ بقیه که من میشناسم(مثل محمد علوی) خودشون از بچگی خارج بودند و برای این کار به خارج نرفتند.

کسی اطلاعاتی در این ضمینه نداره؟ کسی رو نمیشناسه که اطلاعاتی داشته باشه؟ لطفا کمک کنید.
(06-01-2013, 01:09 PM)'Reza_Funny' نوشته است: [ -> ]مطالبی مربوط به کل دوره آموزشی

هدف از این دوره​

مقدمات طراحی بازی

  آشنایی با اعضای تیم بازی‌سازی
  ایده‌ی ساخت بازی چطور شکل می‌گیرد؟
  شناختن بازی ها (معرفی کلی انواع سبک‌ها)
  شناختن مخاطب (انتظارات مخاطب)
  آناتومی طراحی بازی
  طراحی مکانیک (قوانین، درگیری‌ها، سیستم‌ها، بالانس کردن و...)
داستان و شخصیت‌پردازی
طراحی مرحله
تهیه مجموعه مستندات بازی

 هنری
  معرفی بعضی از اصطلاحات هنری
  واسط کاربری 
          صدا       
     
فنی
  آشنایی با اصطلاحات فنی
  طراحی فنی 
  مجموعه مستندات فنی  
  آشنایی مقدماتی با اسکریپت نویسی


آزمایش بازی
آشنایی با چرخه‌ی تولید یک بازی




 
فصل اول

http://www.mediafire.com/?9dpbj2z7jdasxpw


میشه این آموزشاتو با اسم خودت تو سایتم بزارم ؟
 

 
صفحه‌ها: 1 2 3