Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: تنفس مرگ | نقد و بررسی بازی MAFIA II
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
[تصویر:  p9532_0.jpg]
مقدمه: بیایید با ویتو, جو و ماجرا هایی که با هم داشتند همراه شویم و به بررسی, بحث و گفت و گو در رابطه با این بازی محبوب شرکت 2K Games بپردازیم و داستان بازی را بررسی کنیم تا ببینیم که این گروه مافیایی چگونه یه وجود آمده و چگونه از بین رفته است.

حواشی بازی: نسخه اول این بازی در سال 2004 توسط شرکت Gathering برای پلتفورم های PS2 و Windows منتشر شد. بعد از 6 سال شرکت 2k Game تصمیم به ساخت نسخه بعدی این بازی گرفت؛ این بازی توسط شرکت 2K Games در سال 2010 برای پلتفورم های PS3, Windows و XBOX360 منتشر شد.
داستان بازی
ویتو اسکالتا متولد سال 1925 در شهر سیسیل است. او در اوایل زندگی خودش همراه با خانواده اش سختی های زیادی را کشیده است و به همین دلیل پدر او تصمیم می گیرد که به همراه خانواده از شهر سیسیل به آمریکا مهاجرت کند.
پدر ویتو برای یادگیری زبان انگلیسی پسرش او را به مدرسه می فرستد و آنجاست که با دوست قدیمی خود, جو آشنا می شود. جو و ویتو همانند هم فقیر بودند و روزی رسید که تحمل هر یک از آن ها برای فقیر بودن لبریز شد و شروع به دزدی کردند. اما در یک شب وقتی این دو دوست قدیمی داشتند از یکی از مغازه های شهر دزدی می کردند پلیس گشت زن خبردار شد. جو توانست فرار کند ولی ویتو که 18 سال داشت گرفتار شد.
در آن زمان آمریکا در جنگ بود و نیاز به سرباز و مترجم داشت که به این دلیل ویتو را به سربازی و مترجمی فرستادند. دو سال بعد ویتو دچار حادثه ای می شود و تیر می خورد و به همین دلیل ارتش او را به مرخصی می فرستد تا حالش بهتر شود.
در ایستگاه قطار جو منتظر دوست قدیمی خود است. بله ویتو برای مرخصی می آید. بعد از سلام و احوال پرسی به یک بار در نزدیکی آنجا می روند که جو در آنجا ماجرا را می فهمد که ویتو برای مدت کمی پیش او می ماند و به همین دلیل به یکی از دوستانش سفارش یک سند جعلی می کند که نشان می دهد که از نظر پزشکی ویتو نمی تواند به جنگ بازگردد.
بعد از مدتی ویتو می فهمد که جو به یک دزد و خلافکار بسیار حرفه ای و مافیایی تبدیل شده است.
......
در 26 فبریه (بعد از انجام دادن مامورت های مختلف) ویتو هنگامی که دارد از آپارتمان خود خارج می شود به دلیل فروش سهام دولتی دستگیر و به زندان فرستاده می شود.
چند روز بعد خواهرش به پیش ویتو می آید و به او می گوید که مادرشان سخت مریض است و نیاز به پول برای ازدواج خودش و بهبود مادرش دارد. ویتو هم به او می گوید که کمی پول پیش جو دارد که برای همه ی این چیز ها کافی ست.
چند روز بعد نامه ای از دست خواهرش به ویتو می رسد که در آن نوشته است که مادشان مرده است و پولی را که از جو گرفته بود صرف دکتر و کفن و دفن مادرشان شده و دیگر هیچ پولی ندارند.
ویتو آزاد می شود و انتقام خودش را از همه کسانی که در مدت حبس او, او و خانواده اش را اذیت کرده بودند می گیرد.
گرافیک
از نظر من گرافیک این بازی بسیار خوب بود و کم کاستی را نشان نمیداد. ساختمان ها, ماشین ها, شخصیت ها و... گرافیک خوب و چشم نوازی را ارائه می دادند و نور پردازی ها تا حدی خوب بودند. دیگر اشیا با لبه های نوک تیز دیده نمی شدند و این بازی هانند GTA ViceCity نبود که افراد در حیت صحبت کردن کره چشمشان تکان نمی خورد و یا حرکات لب و دهانشان با کلماتی که داشتند با آن ها سخن می گفتند مطابقت نداشت. باید گفت که شرکت 2K Games تمام توان خود را بر روی بازی جهان آزاد خود گذاشته است.
[تصویر:  j175036_1.jpeg]
[تصویر:  y080579_2.jpeg]
 
گیم پلی
گیم پلی این بازی خیلی زیبا بود. شما در این بازی می توانستید ماشین های متعددی بدزدید. به محض دزدیده شدن ماشین, پلاک ماشین به اداره پلیس گزارش می شد و اگر ماشین شماره پلیس می دید به شما تیر اندازی و شما را دستگیر می کرد. به همین علت شما می بایستی که بعد از دزدیدن ماشین به مراکز خاصی که در سراسر شهر وجود داشتند می رفتید و رنگ ماشین و به خصوص شماره پلاک ماشین (که به انتخاب خودتان نوشته های روی پلاک تغییر می کرد) خود را عوض می کردید. البته باید گفت که اگر شما با ماشینی از دست پلیس ها فرار می کردید, باز ها پلاک ماشین شما ثبت می شد. اگر در خیابان ها بیشتر از حد مجاز سرعت بروید پلیس به دنبال شما می افتد و به شما می گوید که در کنار خیابان توقف کنید واگر شما این کار را انجام می دادید, پلیس شما را جریمه می کرد, مگر این که به او یک رشوه درست و حسابی می دادید. البته آیتمی در بازی وجود داشت که اگر شما آن را فعال می کردید, ماشین بیشتر از حد مجاز سرعت نمی رفت. اگر شما به بلند گوی پلیس توجهی نمی کردید و به راه خود ادامه می دادید, پلیس جلوی شما را می گرفت و شما را دستگیر می کرد و اگر باز هم از دست پلیس فرار می کردید, پلیس به شما شلیک می کرد. تمام این اتفاقات موقعی عملی می شد که شما نتوانید پلیس ها را گم کنید. اگر ماشین شما به مدت زیادی در پارکینگ می ماند بسیار کثیف می شد که شما می توانستید با پرداخت اندکی پول ماشین خود را به کارواش ببرید. شما می توانستید برای خود لباس های شیکی بخرید. اگر در یکی از لباس فروشی ها اسلحه می کشیدید, پلیس آن مغازه را پلمپ می کرد که هیچ کسی اجازه ورود به آن را نداشته باشد. اگر ویتو بی توجهی می کرد و وارد آن مغلزه می شد, پلیس ها فورا به او شلیک می کردند. اگر شما ماشین خود را از درون پارینگ در می آوردیدو در گوشه ای از شهر آن را فراموش کرده و جا می گذاشتید آن ماشین به صورت خودکار (اگر آسیب دبده است به صورت آسیب دیده) به پارکینگ شما بازگردانده می شد. اگر پلیس شما را با اسلحه که در حال شلیک کردن هستید ببیند به شما شلیک می کند. اگر بتوانید از شر پلیس ها خلاص شوید, باز هم تحت تغییب هستید که در این صورت باید لباس خود را عوض کرده و یا یک لباس نو بخربد.
[تصویر:  m500959_3.jpeg]
[تصویر:  s312005_4.jpeg]
[تصویر:  z19979_5.jpeg]
 
بیوگرافی کوتاهی از چهار شخصیت اصلی
 
[تصویر:  u031988_6.jpg]
  
[تصویر:  b313561_7.jpg]
 
[تصویر:  k447241_8.jpg]
 
[تصویر:  x278000_9.jpg]
من که این بازی رو اصلا بازی نکردم از بازیها سبک کلاسیک متنفرم .
(07-21-2013, 06:13 PM)'A.ko' نوشته است: [ -> ]
(07-21-2013, 06:11 PM)'lord of shadow' نوشته است: [ -> ]من که این بازی رو اصلا بازی نکردم از بازیها سبک کلاسیک متنفرم .


 
ممنونم [img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
داداش سوتفاهم نشه منظورم به نقدت نبود کارت که درسته من نظرم درباره خود بازی بود.[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
 
mafia 2 یه عنوان open world واقعی بود
این بازی واقعا یکی از بهترین و بهترین وبهترین بازی در سبک Open World بود که تو عمرم بازی کردم و واقعا به معنای واقعی شاهکار بود و واقعا با این بازی خاطره دارم.[img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img] واقعا هرچی از این بازی فوق العاده زیبا بگم کم گفتم و بی نظیره.[img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (37).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

در ضمن بابت نقد فوق العاده زیبایت که خیلی لذت بردم ممنون و تشکر و خسته نباشی.[img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
(07-21-2013, 06:28 PM)'erfan gamer' نوشته است: [ -> ]mafia 2 یه عنوان open world واقعی بود

 
کجاش واقعی بود وفتی هیچ استفاده ای از شهر نمیتونستی بکنی؟[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]البته من از بازیش  خوشم  اومد ولی شهر تا آخر بازی بلا استفاده موند.[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
خیلی بازیش خدا بود  فقط مشکلش این بود که آخرش نمیتونستی برا خودت تو شهرش ول بگردی[img]images/smi/s0 (41).gif[/img]
هنوز معلوم نشد که جو مرد یا نه!
نقل‌قول: صد درصد تو III هست که اونم دارن میسازن بزودی خبرشو میدن[img]images/smi/s0 (29).gif[/img]
(07-21-2013, 10:09 PM)'Ali_Linkin' نوشته است: [ -> ]هنوز معلوم نشد که جو مرد یا نه!

 
تاریخ مرگ جو درست دو روز بعد از تاریخ مرگ Henry ـه.
Henry اگه یادتون باشه تو بازی بر اثر ضربات ساطور (که یه گله آدم ریخته بودن سرش) مرد.

(07-21-2013, 11:42 PM)'keyhankm' نوشته است: [ -> ]
نقل‌قول: صد درصد تو III هست که اونم دارن میسازن بزودی خبرشو میدن[img]images/smi/s0 (29).gif[/img]
فک نکنم داستان نسخه سه ادامه زندگی اینا باشه.
چون داستان 2 ادامه داستان 1 نبود.
صفحه‌ها: 1 2