Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: اساسین ها از کجا امده اند؟!!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
.:مقدمه:.
بی شک یکی از تاثیرگذارترین بازیهای نسل هفتم بازی پرطرفدار فرقه ی اساسین(assassins creed)است که درسال e3 2006 جزو یکی از سورپرایزهای شرکت نامدار یوبیسافت بود و 2007 منتشر شد و تابحال 5 نسخه از این عنوان موفق منتشر شده و نسخه ی بعدی هم در ابان ماه امسال خواهد امد.اما هر بازی موفقی یک ایده ی اولیه دارد که باید براساس ان ساخته شود.بسیاری از این ایده ها ساخته ی ذهن و تخیل بازیساز است و بسیاری از روی واقعیت برداشته شده اما بازیهای دیگری هم هستند که از تاریخ و واقعیت ایده گرفته و انرا تغییر داده و جذابش میکنند تا بتوانند انرا به بازی موردقبول خودشان تبدیل کنند.
بازی فرقه ی اساسین بازیی است که تاریخ را روایت میکند اما در ان دست برده و کمی تم تخیلی به بازی داده.
تابحال از بین 5 نسخه ای که از این بازی منتشر شده تنها نسخه ی اول کمی به ایده ای که از ان گرفته شده پایبند بوده و بقیه ی نسخه ها تنها نام اساسین را یدک میکشند.اما حالا ایده ی بازی فرقه ی اساسین از کجا امده؟!!!
[تصویر:  1655489-q.jpg?3584]
.:حشیشی ها!:.
کلمه ی اساسین تلفظ اروپایی کلمه ی عربی حشاشین است.دران زمان حشیش به معنی دارو و دوا بود(که الان همان مواد مخدر است)و حشاش به معنی دارو فروش که جمع عربی ان حشاشین میشود.و کلمه ی اساسین را اروپاییان یا صلیبیون به حشاشین میگفتند و انها این کلمه را از سوریه به اروپا بردند که گفته میشود این کلمه دربسیاری از متون اروپایی(یونانی و عبری و...)بکار رفته است.در قرون 12 تا 13 میلادی که این اسم به اروپا برده شد مردم تصویر بسیار بدی از این گروه و اسمشان داشتند و گمان میکردند که این افراد قاتلان خونریزی هستند که فقط برای پول ادم میکشند.و بسیاری از روحانیون(مسیحی)اروپا انهارا به کشتن بی گناهان تنها برای پول متهم کردند.حال معنی این اسم به زبان عربی یا فارسی یعنی داروفروشها(یا کسانی که به حشیش معتادند به زبان امروزی ) و به زبانهای اروپایی یعنی انجام دهنده ی ترور(به هر قاتلی اساسین نمیگویند)
[تصویر:  Assassins2-alamut.jpg]
.:قاتلان معتاد!:.
حال این گروه که اسم خودرا دارو فروش(یا حشیشی ها)گذاشته بودند چه میکردند؟بساری میگویند که کار اصلی انها تجارت دارو بوده و از حشیش هم استفاده میکردند اما بسیاری دیگر اینکه این گروه از حشیش استفاده میکردند را دروغ میدانند.
پیروان حسن صباح را حشاشین میگفتند.حسن صباح یک ایرانی شیعه اسماعیلی بود.که میگویند ایمان و شجاعت او مثال زدنی بوده و در بین مردم هم بسیار محبوب بوده.در واقع این مرد اغاز گر فرقه ی اثنی عشری(یا هفت امامی)بود.زیرا فرزند امام جعفر صادق را برای جانشینی قبول نداشت.گفته شده که فعالیت های جنایی انها با انگیزه ی سیاسی بوده و انها با حاکمان سنی هم مبارزاتی داشتند.انها عملیات های انتحاری برنامه ریزی شده انجام میدادند تنها برای سرنگونی حکومت و روی کار امدن حکومتی دیگر.
[تصویر:  hassan-sabbah05.jpg]
.:بازی با تاریخ:.
و حالا میرسیم به اصل مطلب.اینکه ایده ی بازی فرقه ی اساسین از کجا امده؟!
1-گفته شده که به گفته ی رهبر حشاشین به برخی از جوانان ماده ی مخدر داده میشد تا انها بیهوش شوند.پس از اینکه انها پس از چندروز به هوش میامدند.رهبر انها میپرسید که کجا بودید و انها میگفتند که در بهشت.درباغی که رودهایی از شیر و عسل به همراه دخترانی زیبا داشت.سپس رهبر به انها میگفت که به خواست من بوده که به انجا رفتید پس اگر میخواهید که دوباره به انجا بروید باید هرکاری که من میکنم را انجام دهید(البته این موضوع با کمی دروغ و ... همراه است).حال ما همین تجربه را در بازی فرقه ی اساسین برادری تجربه کردیم.زمانیکه شما با یک اشاره ی دست میتوانستید اساسین هایتان را کنترل کنید.همینطور اگر ac1 را یادتان باشد زمانیکه برای اولین بار به تاریخ سفر میکنید خود را در یک باغ میبینید که زنهایی دور شما جمع شده اند!ضمنا یک باغ هم پشت قلعه اساسین بود.
2-همانطور که در متن گفته شد.جایگاه اصلی این گروه در مناطق عربی و ایران است که اطلاعاتی از انها بدست سربازان صلیبی به اروپا برده شد که این موضوع بخوبی در بازی رعایت شده.شما در نسخه ی 1 در نقش یک مسلمان هستید و شما تنها در این نسخه میتوانید حکومت و قلعه اساسین ها را ببینید.اما جالب این است که نسخه ی دوم که در اروپا است طرز تفکر مردم و همینطور دشمنان شما(که روحانیون اروپا)هستند رو بخوبی نشان داده اند.
3-گفته شده که اساسین ها بجاهای مختلف فرستاده میشدند برای تعلیم دادن مسلمانان.از میان کسانیکه این کار را انجام میدادند میتوان به ناصر خسرو و حسن صباح اشاره کرده.شما دربازی فرقه ی اساسین برادری همچین چیزی را دیده بودید که اساسین های خود را به مناطق مختلف برای انجام عملیات یا اموزش میفرستادید(فقط بجای چیزهای دینی ادم کشی یاد میدادن!!!)
4-در متن گفته شد که هدف انها براندازی حکومت مستبد و روی کار امدن حکومت جدید بود.درسری بازیهای فرقه ی اساسین هم شما هدفتان همین است.در ac2 و برادرهود که برعلیه پاپ بدست اتزیو عملیات هایی انجام دادید.همینطور در نسخه ی 3 این بازی داستان انقلاب امریکا را دنبال کردید.
5-یکی از چیزهای معروف این گروه حملات انتحاری و برنامه ریزی شده بود.(درست عین فیلما و بازیا).این حملات به درباریان و وزیران و روحانیون و سرداران ارتش میشد.همانند حملاتی که شما بعنوان یک اساسین دربازی انجام میدادید.
6-گفته شده که اساسین ها براحتی جان خودرا برای رهبراشان و اعتقاداتشان فدا میکردند برای مثال با اشاره ی دسته خودرا بر دره ای پرتاب میکردند.میتوان گفت که پرتاب شدن در درون کاه در بازی را از روی همین مطلب برداشته اند.
[تصویر:  70701_678.jpg]
.:حرف اخر:.
تمام اسناد حشاشین توسط مغول ها به اتش کشیده شده و زندگینامه ی حسن صباح هم  توسط همان ها نابود شده.بسیاری میگویند که حشاشین یا اساسین دیگر خیلی وقت است که نابود شده(در واقع بعد از حمله ی مغول).اما بسیاری میگویند که حشاشین امروز کامل تر شده اند و هنوز به هدف خود ادامه میدهند!
ممنون از شما[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
یه کتاب هم در این رابطه هست بنام"خداوند الموت"اگه علاقه مندید میتونه جالب باشه تاریخی هست[img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
حوصله خوندنشو ندارم .. حتما ببعدا میخونم ... ممنون بابت زحمتی که کشیدی [img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
اطلاعات زیادی مبنی بر صهیونیستی بودن بازی وجود دارد که یکی از دلایل قوی آن این علائم ماسونی هستند که در این بازی فراوانند.
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
دیگه ببخشید اگه مطالب کمه.من نمیخواستم تاریخ و تعریف کنم فقط میخواستم شباهت تاریخ با بازیرو بگم.!
ممنون از شما. دوستان کتاب خداوند الموت رو اگر بخونید متوجه میشید کل بازی از اون اقتباس گرفته شده (نسخه ی اولو میگم). از لباس بگیرید تا جنگ ها و سلاح کشتن دشمنان تیغه ی مخفی رو میگم.
1=در جایی حسن صباح به یکی از نیرو های خود دستور میدهد خودش را از بالای قلعه پرتاب کند تا وفاداری سربازانش را بهدشمنانش نشان دهد که ما چنین صحنه ای را دیدیم در اساسین 1 البته در واقعیت آن سرباز خود را کشت ولی در بازی شما درون مقداری علوفه پریدید.
2=موقعیت قلعه همانند موقعیت قلعه ی الموت است.
3= اساسین ها همان فدایی های مطلق هستند که عقیم بوده و در اساسین 1 برای نشان دادن این افراد انگشتی که انگشتر ازدواج درآن میکنن را قطع کرده اند. مطالب دیگری هم بود که به دلیل طولانی شدن ننوشتم.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 
(07-22-2013, 08:07 PM)'Y2J' نوشته است: [ -> ]ممنون از شما. دوستان کتاب خداوند الموت رو اگر بخونید متوجه میشید کل بازی از اون اقتباس گرفته شده (نسخه ی اولو میگم). از لباس بگیرید تا جنگ ها و سلاح کشتن دشمنان تیغه ی مخفی رو میگم.
1=در جایی حسن صباح به یکی از نیرو های خود دستور میدهد خودش را از بالای قلعه پرتاب کند تا وفاداری سربازانش را بهدشمنانش نشان دهد که ما چنین صحنه ای را دیدیم در اساسین 1 البته در واقعیت آن سرباز خود را کشت ولی در بازی شما درون مقداری علوفه پریدید.
2=موقعیت قلعه همانند موقعیت قلعه ی الموت است.
3= اساسین ها همان فدایی های مطلق هستند که عقیم بوده و در اساسین 1 برای نشان دادن این افراد انگشتی که انگشتر ازدواج درآن میکنن را قطع کرده اند. مطالب دیگری هم بود که به دلیل طولانی شدن ننوشتم.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 
در بازی انگشت رو می سوزوندن
 
لعنت بر مغول ها که تاریخمون رو نابود کردند به امید روزی که تمام حقایق و اتفاق ها آشکار بشه [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
با این مقاله به ایرانی بودنم افتخار میکنم که اینقدر تاریخ غنیعی داریم و از همه مهم تر این فرقه ایرانی بوده [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
به امید روزی که دوباره این فرقه زنده بشه یا خودم زندش کنم [img]/images/smi/new/63.gif[/img]
یکی لینک کتاب خداوند الموت رو می گذاره؟
صفحه‌ها: 1 2 3