Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: درد بی پایان :نقد و بررسی بازی :Max Payne 3
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
درد بی پایان :نقد و بررسی بازی  
:Max Payne 3
[تصویر:  09308128933474532688.jpg]
عذاب پر درد:مقدمه:

تا قبل از نسخه اول بازی مکس پین گرافیک بازی ها به طرز فجیعی افتضاح بود.با آمدن این بازی تحولی عظیم در این صنعت به وجود آمد.بازی با گرافیک و گیم پلی جذاب همرات با حالت بولت تایم که برای اولین بار دیده میشد باعث فروش فوق العاده بازی و کسب متای 93 شد. داستان بازی دیگر کلیشه ای نبود.داستان گرفتن انتقام خون زن و بچه مکس بود. همین داستان پر کشش و استقبال خوب باعث شد تا مسئولان شرکت راک استار به فکر ساخت نسخه دوم بازی بیفتند.3 سال بعد نسخه دوم به بازار آمد.داستان ادامه نسخه قبلی و پیدا شدن عشق جدید بود. بازی با ورود به بازار همه را متحیر کرد.گیم پلی و گرافیک بهبود یافته همراه با داستان زیبا باعث فروش عالی بازی شد. مسئولان راک استار دیگر حرفی از این بازی نزدند.پس از 2 سال،مکس پین داشت به فراموشی سپرده میشد که ناگهان با تریلری ناگهانی و جالب در کنفرانس ای3 سال 2009 خبر از ساخت مکس پین 3 داده شد و سالن را به وجد آورد.
[تصویر:  86026328421334932717.jpg]
پس از حدود 1.5 سال باز خبری از مکس پین نبود تا اینکه دوباره با ترلری آتشین دیگر که مکس را خیلی پیر و حتی کچل نشان میداد خبر از آمدن بازی در سال 2012 کرد.
ثانیه شمارها برای آمدن بازی به کار افتاد.بازی بالاخره به میادین بازگشت.یک بازگشت پرشکوه.بازی آنقدر خوب بود که توانست متای 87 کسب کند.البته اگر بعضی سایتها برای جلب توجه مثلا نمره 6 نمیدادند.(مثل ایج و ...) شاید متا بالای 90 میشد.بگذریم حال به نقد من میرسیم.:

آرامش دست نیافتنی:داستان:
خطر اسپویل داستان
از وقایع قسمت دوم سالها گذشته.مکس حالا از همیشه افسرده تر و پژمرده تر است.شبها به زور قرص و با کابوس میخوابد.او حالا در برزیل بادی گارد یکی از بزرگان برزیل در زمینه تجارت است اما این آدم در بطن کارهای خلاف زیادی انجام میدهد و دشمنان زیادی دارد.از ابتدا معلوم نیست مکس چرا به برزیل آمده اما با فلش بک های به گذشته او معلوم میشود او در کافه ای مجبور به کشتن فرزند یکی از کله گنده های نیو یورک میشود و با دوست خود برای حفاظت از جان خود به برزیل فرار میکنند.
[تصویر:  26350599507965915442.jpg]
در مهمانی که برای زن و فرزند رئیس مکس گرفته شده طی عملیاتی ناگهانی آنها گروگان گرفته شده و درخواست پول زیادی میشود.مکس برای آزادی آنها دست به هر کاری میزند ولی هر بار به در بسته خورده.طی یک بمبگذاری در شرکت برانکو و بقیه اعضای خانواده به جز پسر او و زن و دختر او که به گروگانی اند و البته برادر برانکو،فرانکو که بعدا معلوم میشود تمام کشتار ها کار او بوده زنده میمانند.
مکس که حالا تمام وظیفه خود را پیدا کردن مزدوران و نجات دادن بقیه است برای نجات آنه میرود ولی آنه نامزد برانکو را میکشند.مکس برای پیدا کردن پسر برانکو به مرز برزیل میرود.در آنجا متوجه میشود که فرانکو و فرمانده ارتش برزیلیها که در قاچاق انسان هم دست دارد قصد کشتن آنها را دارند تا تمام دارایی ها را صاحب شوند.فرمانده پسر را آتیش میزند.مکس هم او را کشته و پس از کش و قوس های فراوان دختر برانکو را به مکانی امن رسانده و خود برای انتقام گرفتن از فرانکو به فرودگاه میرود و ....
داستان بازی خط دو قسمت قبلی را یعنی عشقی-انتقام دنبال نمیکند و با کمی تغییر به وظیفه ای – انتقامی تغییر یافته است.داستان در ابتدا پر از راز است که در هر مرحله با فلش بک هایی زیبا و استادانه کم کم تمام رموز آشکار میشود. شخصیت پردازی فوق العاده است. شما در همان ابتدا میتوانید تمام درد و ناراحتی مکس پین یا آشفتگی برانکو را درک کنید.شخصیت ها در بازی فوق العاده کار شده اند. در انتها میتوان گفت داستان عالی است.
خسته از بوی باروت و تیر:گیم پلی:
بازی در 7 حلقه عرضه شده که میتوان فهمید با بازی نسبتا طولانی طرف هستیم. گیم پلی بازی طولانی و در عین حال خلاقانه و جذاب و گیرا است.شما به هیچ وجه از انجام این بازی خسته نمیشوید. دشمنان تنوع نسبتا خوبی دارند و میتوانند شما را به راحتی به چالش بکشند.سیستم بولت تایم ارتقاع یافته و بسیار دیدنی تر و جذاب تر از قبل شده. مکان ها دارای تنوع خوبی هستند که شما را به هیچ وجه خسته نمی کند.
[تصویر:  00076670327022948289.jpg]
همانند اینتل ها در بازی ندای وظیفه در این بازی شما میتوانید از جاهای مختلف تفنگ های طلایی را که مخفی شده اند پیدا کنید که میتواند حس ماجراجویی شما را هم به چالش بکشد. در طول بازی با دیدن بعضی چیزها مثل عکس،خون و ... میتوانید برخی حقایق را نیز آشکار کنید.
شما در طول بازی از 4 نوع سلاح بیشتر نمی تونید استفاده کنید که شامل 2 نوع سلا ح سبک مثل کلت و یوزی و یک سلاح سنگین مثل شاتگان یا مخلوط 2 سلاح باشد. شاید از مشکلات جزئی گیم پلی بتوان به تنوع نسبتا کم سلاح ها اشاره کرد.همین و بس.
[تصویر:  13491107397773727024.jpg]
انتقام واقعی:گرافیک:
شرکت راک استار سنگ تمام در این زمینه گذاشته است.با موتور اختصاصی رِیج راک استار و یک موتور دیگر کیفیت گرافیک را به بیشترین حد خود رسانده است.
 طراحی چهره ها عالی است. جزئیات در چهره ها به بهترین شکل ممکن کار شده است و به راحتی حس شخصیت را به آدم منتقل میکند.محیط ها تخریب پذیر و با کیفیت کار شده اند.سلاح ها نیز بسیار زیبا طراحی شده اند. کیفیت بافت ها در این نسخه بسیار زیباست و بافت تکسچرها زیباست. میان پرده های درون بازی نیز زیبا و با کیفیت کار شده است و عناصر آب و خون و.. نیز عالی شده اند.
تنها گاهی اوقات با مشکلات خیلی ریزی مواجه میشویم که قابل گذشت است.
[تصویر:  28867774305871563392.jpg]
صدای درد و مرگ:صداگذاری و موسیقی:
در مورد صداگذاری و موسیقی این بازی هیچ چیز نمیتوان گفت. موسیقی بازی که به دست بهترین فرد ممکن ساخته شده و در هر زمان بهترین و لازم ترین حس را به بازیکن ارائه میدهد و گاهی اوقات درد مکس را جلوی چشمان آدم می آورد.
صداگذاری نیز بر روی شخصیت ها عالی کار شده.صدا پیشگان به خوبی تمام حس خود را روی شخصیت گذاشته و این حس را به ما نیز منتقل میکنند. صدا پیشه مکس پین به خوبی تمام دیالوگ هایش را گفته.گاهی اوقات خسته و افسرده ولی گاهی اوقات خشمگین،مصمم و عصبانی و ...
[تصویر:  84523404872642080342.jpg]

گروهان مکس پین:
در یکی دو خط بگویم که بازی دارای یک بخش مولتی پلیر است که میتواند 16 نفر را در خود جای دهد که شما میتوانید انواع اسلحه را انتخاب کنید و چهره خود را تغییر دهید که در کل خوب است ولی گاهی اوقات با باگهایی روبه رو نیز میشود.
[تصویر:  11669370486438994394.jpg]
نتیجه:
در مورد این بازی هیچ نمیتوان گفت. تمام بخش ها عالی بوده اند و تنها مشکلات ریزی گریبان این بازی را گرفته بود ولی به این بازی همانند بایوشوک میتوان لقب شاهکار داد. برای همین است که میگویم بعضی سایتها مثل ایج برای خودنمایی 6 میدهند.همین و بس.
امتیازات:
داستان:10
گیم پلی:9
گرافیک:9.7
صداگذاری و موسیقی:10
ارزش کلی:9.5
نکات مثبت:همه چیز به جز دو چیز!!!!!
نکات منفی: تنوع متوسط سلاح ها—باگهای کوچک در بخش مولتی پلیر

دوستان نظر فراموش نشه و در نظر سنجی هم شرکت کنید.

[تصویر:  02046944302117970043.jpg] مکس با کلی درد در پشت سر
خوب نوشته شده بود!!آفرین!!![img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
صداگذاریش از 10 باید 11 می بود!!!!!
یکی از بهترین بازی های عمرم هستش و هیچ وقت این بازی شاهکار رو فراموش نمی کنم.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] من هم نقد Max Payne 3 رو همراه با Mafia 2 آماده کردم که به زودی میگذارم.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] نقد خوبی بود.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
هر چی از این بازی بگم کم گفتم که واقعا درد واقعی رو تو این بازی دیدم.[img]images/smi/s0 (78).gif[/img] نقد جالبی بود.[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
یکی دیگر از شاهکارهای Rockstar هستش که واقعا عاشقشم و بازی بی نظیری هستش.[img]images/smi/s0 (37).gif[/img]  نقد عالی بود.[img]images/smi/s0 (69).gif[/img]
بازی قشنگی بود فقط منظور از درد چیه؟به کجای داستان اشاره میشه؟
(08-03-2013, 06:28 PM)'mohammad13' نوشته است: [ -> ]بازی قشنگی بود فقط منظور از درد چیه؟به کجای داستان اشاره میشه؟

 ببین اولا فامیلیش یعنی payne اگه pain نوشته شه با همون تلفظ معنی درد میده
دوما مکس توی زندگی خیلی درد کشیده دیگه!
 
شاهکار سال 2012 =max payne 3[img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
واقعا یکی از بهترین لحظات زندگیم زمانی بود که داشتم مکس پین 3 بازی میکردم حدود 5/6 بارم با درجه های مختلف و new york minute تمومش کردم.تکرار نشدنیه[img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
ممنون به خطر نقد خوبت. اما داداش شما که عنوانت عین عنوان منه![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
درد بی پایان : نقد و بررسی بازی Metal Gear Solid : The Phantom Pain
صفحه‌ها: 1 2