Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: هفته گیم ایرانی در کشورهای مختلف برپا شود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Poster-92new.gif]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد که هفته گیم ایرانی در کشورهای مختلف به مانند هفته فیلم برگزار شود. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سید محمد حسینی در دومین نشست رسانه ای سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در عرصه بازی های رایانه ای، برگزاری مستقل نمایشگاه مربوط به این هنر صنعت است.
وی یادآور شد: پیشتر در دولت نهم بخش بازی های رایانه ای جزیی از نمایشگاه رسانه های دیجیتال بود اما به دلیل اهمیت بازی های رایانه ای، نمایشگاه گیم بصورت مستقل شکل گرفت و در نهایت امسال شاهد سومین دوره برگزاری این رویداد هستیم. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: استقبال خوبی از سوی اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و جوانان از جشنواره بازی های رایانه ای شده و بیش از 50 درصد از علاقه مندان با خانواده ها در نمایشگاه بازی های رایانه ای در دوره دوم حضور یافتند. 
حسینی با یادآوری اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای فرهنگسازی است توضیح داد: در این رویداد فرهنگی خانواده ها با آثار مخرب برخی بازی های خارجی از جمله خشونت و ترویج ناهنجاری، مکاتب انحرافی آشنا می شوند. 
وی با تاکید بر اینکه صهیونیست ها در بسیاری عرصه ها همچون رسانه ها، انیمیشن و سینما در دنیا نفوذ دارند ادامه داد: ایران هراسی و اسلام ستیزی از جمله اهداف غرب در تولید بازی های رایانه ای است و راهکار مقابله با این حربه تنها فرهنگ سازی خواهد بود. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نمایشگاه بازی های رایانه ای فرصت مناسبی است که دستاوردهای یکساله عرصه گیم ارائه شود و حضور مردم در این رویداد موجب دلگرمی بازیسازان و مسوولان خواهد بود. 
حسینی به لزوم حمایت برخی نهادها همچون وزارت ارتباطات برای توسعه بازی های آنلاین اشاره کرد و خواستار حمایت بیش از پیش آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان برای ایجاد زیرساخت های مناسب در این عرصه شد. 
وی به حضور دانشگاه ها در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و گفت که 20 تیم بازی سازی از دانشگاه ها در این رویداد حضور دارند و امیدوارم مسوولان اقتصادی تصمیم ویژه ای برای اختصاص تسهیلات بانکی به تیم های تولید کننده گیم داشته باشند. 
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه همکاری های بین المللی از اهداف برگزاری نمایشگاه سوم گیم تهران است. 
وی اظهار امیدواری کرد که برنامه ای برای برگزاری هفته بازی های رایانه ای همانند سینما در کشورهای دیگر تدوین شود. 
حسینی با تقدیر از تلاش های انجام شده از سوی دست اندرکاران بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی عرصه گیم کشور توضیح داد: استقبال از این رویداد فرهنگی با وجود مشکلات اقتصادی بهتر از سال گذشته بود و در عین حال در این دوره از نمایشگاه شاهد برگزاری مسابقه نامه نویسی بر اساس داستان های قرآنی، بیداری اسلامی و سبک زندگی هستیم. 
به گفته وی، از برگزاری نخستین دوره جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تاکنون 500 بازی رایانه ای در کشور تولید و در عین حال در دوره سوم به بازی های رایانه ای مستقل نیز بیش از سال های گذشته توجه شده است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه فضای نمایشگاه گیم تهران که از 22 تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود 20 درصد افزایش یافته گفت: حضور موسسات و نهادهای مختلف در سومین دوره نمایشگاه بازی های رایانه ای 50 درصد افزایش یافته و مخاطبان بطور متوسط در سال گذشته سه ساعت و نیم در این رویداد فرهنگی حضور داشته اند. 
حسینی به برگزاری نمایشگاه گیم در استان های قم و خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که این رویداد در دیگر استان ها نیز برپا شود. 
وی ادامه داد: بازی های رایانه ای ایرانی تحسین متخصصان خارجی در این عرصه را برانگیخته و این هنر صنعت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
حسینی در ادامه در پاسخ به خبرنگاران به لزوم توجه بیش از پیش به بازی نامه اشاره کرد و توضیح داد که به این مهم اهمیت بسیاری داده شده است و برگزرای مسابقه بازی نامه نویسی در نمایشگاه سوم دلیلی بر این مدعا است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به بازی های رایانه ای به عنوان رسانه ای فرهنگساز و نه صرفا سرگرم کننده نگاه می کنیم و معتقدیم این هنر رسانه می تواند منتقل کننده پیام به مخاطبان باشد از اینرو همه گروه ها باید از این هنر صنعت حمایت کرده و رسانه ها نیز یاور بازی های ایرانی تولید شده باشند. 
وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور بازار بازی های رایانه ای با حضور کشورهای اسلامی و منطقه در کشورمان برپا شود. 
 سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران 22 تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

منبع