Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: ترجمه ی کتاب The Falmer: A Study در اسکایریم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Skyrim-Blackreach.jpg]
نمایی از میدان تاریکی Blackreach



کسانی که اسکایریم را بازی کرده اند،حتما فالمر ها(Falmers) را می شناسند.نژادی نابینا و باستانی از تیره ی الف ها که بیشتر شباهت به گابلین ها(Goblins) دارند.حتی اگر در بازی اسکایریم فقط خط اصلی داستان را طی کرده باشید،در مرحله ای که به دنبال دستیابی به یک طومار باستانی(Elder Scroll) هستید،باید وارد میدان تاریکی(BlackReach) که منزلگاه فالمرها است، شوید.میدان تاریکی بزرگترین سیاهچال کل اسکایریم است.نزدیک به ۲۰% کل نقشه ی اسکایریم وسعت دارد و دالان ها و غارهای پهناور آن در سطح زیر سرزمین اسکایریم گسترده است.این غار عظیم و پر از رمز و راز(یکی از رازهای آن یافتن اژدهای عظیم الجثه ی ساکن میدان تاریکی است)،آن قدر وسعت دارد که اگر بخواهید به همه ی قسمت های آن سفر کنید،حدود سه شبانه روز داخل بازی،زمان می برد.میدان تاریکی در اصل بزرگترین شهر دورف های(کوتوله ها یا Dwarves) باستانی بوده است.بعد از انقراض و ناپدید شدن مرموز دورف ها،حالا سال هاست که میدان تاریکی بزرگ ترین شهر و لانه ی فالمرها شده است و همین به تنهایی کافیست تا این مرحله از بازی را به سخت ترین و طولانی ترین و در عین حال به یکی از حیرت آورترین و هیجان انگیزترین ماموریت های بازی اسکایریم تبدیل بکند.






کتاب «فالمر: یک تحقیق» نوشته ی یک محقق مستقل است که نتایج تحقیقاتش را به زبانی ساده و روان بازگو می کند.با این که چندین عنوان کتاب های حداقل سه جلدی در رابطه با دورف ها و به دنبال آن فالمرها در بازی موجود است،این کتاب ضمن اختصار،سرگذشت نژاد فالمرها یا الف های برفی(Snow Elves) را به طور کامل و صحیح تبیین می کند و همین، این کتاب را به یکی از بهترین مراجع برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نژاد رو به زوال کشور تمریل(Tamriel) تبدیل می کند.در این کتاب همچنین اشاره ای کوتاه به کتاب دیگری درباره ی دوران شکوه و اقتدار نژاد فالمرها که در بازی موجود است،می شود که آن کتاب نیز حاوی اطلاعات ارزشمندی در این رابطه است.

یک نسخه از کتاب The Falmer: A Study همیشه در زیرزمین متل وینترهلد(WinterHold) به نام خانه ی یخ زده(Frozen Hearth) موجود است.ارزش این کتاب ۱۱ سکه ی طلا و وزن آن یک واحد می باشد.
[تصویر:  Skyrim--Irkngthand-Blindsighted1.jpg]
تندیس شاهزاده ی برفی که در دوران بردگی فالمرها به دور از چشم اربابان دورفشان آن را در اعماق زمین در یکی از شهرهای دورفی و فالمری تراشیدند





در ادامه با هم متن کامل این کتاب را به زبان فارسی برای اولین بار در میان سایت های فارسی زبان،مطالعه می کنیم.





فالمر: یک تحقیق

نوشته ی اورسا اوثراکس

تحقیقی درباره ی فالمر ها و بازگویی نبرد آن ها با دورف ها



من تحقیق کرده ام،سفر کرده ام،اکتشاف کرده ام و مشاهده کرده ام و سرانجام فرضیه ی من اثبات کرد: که فالمرهای پلید که در تاریک ترین اعماق اسکایریم زندگی می کنند در واقع همان الف های برفی(Snow Elves) افسانه ها هستند.

هیچ کس دقیقا نمی داند که داستان الف های برفی دقیقا از چه زمانی آغاز شد.ولی کتاب قدیمی «سقوط شاهزاده ی برفی»(Fall of the Snow Prince) که شرح نبرد موزرینگ(Battle of Moesring) نوشته ی لوخیم(Lokheim) می باشد،شرح نسبتا روشنی درباره ی پایان دوران شکوه این نژاد ارائه می کند.

طبق گفته ی نویسنده ی این کتاب که شاهد نبرد موزرینگ بوده است،رهبر کبیر فالمرها که فقط با عنوان شاهزاده ی برفی(Snow Prince) شناخته می شد،در نبردی عظیم کشته می شود و جسد او با احترام کامل توسط دشمنان و قاتلینش که نردها(Nords) بودند،دفن می شود.بعد از مرگ او دیگر الف های برفی پراکنده شدند و یا توسط نردها کشته شدند و دیگر خبر و یا نشانی از آن ها دیده نشد.یا حداقل خیلی ها چنین پنداشتند.

اما جایی که داستان الف های برفی باستانی به پایان می رسد،داستان فالمرهای امروزی آغاز می شود.چون وقتی سپاه پر شمار الف های برفی در آن روز شوم،توسط نردها شکست خورد،الف های برفی شکست خورده پراکنده و در نهایت منقرض نشدند،بلکه به اعماق زمین نزول کردند.فالمرها در آن موقع در غیر محتمل ترین مکان ها به دنبال پناهگاهی می گشتند، در میدان تاریکی(The BlackReach) در عمیق ترین دالان ها در زیر سطح اسکایریم،در قلمرو افسانه ای خود دورف ها.

بله.میدان تاریکی واقعیت دارد.من آن جا بوده ام.برخلاف بیشتر کسانی که به آن جا سفر کرده اند،من زنده از آن جا بازگشتم.و حالا من حقیقت را درباره ی فالمرها می دانم.

[تصویر:  Skyrim-Falmer.jpg]
فالمرهای امروزی



بعد از شکست الف های برفی از نردهای اسکایریم،دورف های باستانی پذیرفتند که از الف های برفی یا فالمرها حمایت کنند.ولی به قیمتی وحشتناک.از آن جا که دورف ها نسبت به مهمانان فالمر خود بی اعتماد بودند،آن ها را مجبور کردند که نوعی قارچ سمی را بخورند.قارچی که زمانی فقط در اعماق زمین می رویید.خوردن همین قارچ های سمی به تدریج فالمرها را نابینا کرد.

به زودی الف های برفیِ متمدن و مقتدر،ناتوان شدند و بعد از آن تبدیل به خدمتکاران دورف ها شدند و سپس بردگان آن ها.خیانت دورف ها بسیار عمیق و حساب شده بود.قارچ های سمی نوعی اثر اعتیادآور هم داشت و به زودی فالمرها خود، آن قارچ را به عنوان غذای اصلی خود برگزیدند.این وابستگی نه تنها ضعف غلامان فالمر فعلی دورف ها را تضمین می کرد،بلکه از ضعف و نابینایی نسل های بعدی فالمرها هم اطمینان حاصل می کرد.الف های برفی تا ابد کور خواهند بود.

ولی طبق معمول که همیشه برده بر ضد اربابش شورش می کند،سرانجام فالمر ها نیز علیه دورف ها شوریدند.نسل ها بعد از زمانی که فالمرها برای یافتن آرامش به دورف ها پناه آوردند،و خیانت تلخ دورف ها را تجربه کردند،سرانجام فالمرها علیه اربابان ظالم شان قیام کردند.آن ها با دورف ها جنگیدند و حتی بیشتر به اعماق زمین گریختند و به داخل عمیق ترین و مخفی ترین غارهای میدان تاریکی(BlackReach) رفتند.

برای دهه های متمادی،دو طرف جنگی تلخ را ادامه می دادند.جنگی خونین و کامل،جنگ سنگ ها(War of the Crags)در اعماق اسکایریم در جریان بود.نرد هایی که در سطح اسکایریم زندگی می کردند،به کلی از جنگی که در اعماق زمین در جریان بود،بی اطلاع بودند.جنگی که میدان های نبردش و قهرمانانش برای همیشه از حیطه ی علم ما بیرون خواهند ماند.تا آن که یک روز جنگ پایان یافت.در آن روز لشکر فالمرها وارد میدان نبرد شد تا با دشمنان دورف خود مصاف دهد.ولی متوجه شدند که کل نژاد دورف…ناپدید شده است.

سرانجام آسوده از تهدید همیشگی اربابان دورف خود،فالمرها توانستند که آزادانه در میدان تاریکی سکونت کنند و آن را توسعه دهند.اما سال ها جنگ خونین با دورف ها،آن ها را بی رحم و تشنه ی خون کرده بود.آن ها احساس می کردند که باید سرزمین های بیشتری فتح کنند و بیشتر بُکُشند.به همین دلیل آغاز به غارت سرزمین های سطح اسکایریم کردند.

[تصویر:  SkyrimCenturion.jpg]
یکی از معدود آثار باقی مانده از دورف ها در میدان تاریکی(Blackreach)



و بدین ترتیب قصه ها آغاز شد.داستان هایی در مورد موجوداتی کوچک،کور و شبیه به گابلین(Goblin) که در تاریکی هوا از اعماق زمین از میان صخره ها به بیرون می خزند تا گله های گاو را قتل عام کنند،به مسافران تنها حمله کنند و کودکان خواب را از داخل گهواره شان بدزدند.

البته در سال های اخیر،مشاهده ی این موجودات،در روی سطح زمین بیشتر و بیشتر شده است.حملات غارتگرانه ی آن ها بهتر از گذشته سازماندهی می شود و بی رحمانه تر از همیشه شده است.در واقع یکی از نتیجه گیری های ممکن این است که فالمر ها آماده هستند تا بار دیگر تغییر کنند.امکان دارد که حقیقت داشته باشد؟ آیا الف های برفی قرن های پیش،آماده هستند که شکوه و اقتدار فراموش شده ی گذشته ی خود را،دوباره بر سطح زمین مستقر کنند؟آیا آن ها آماده هستند که همچون سیلی خروشان از اعماق زمین بر سطح زمین سرازیر شوند و جنگی عظیم را با ساکنین نور(ساکنین سطح زمین) آغاز کنند؟

اگر این اتفاق بیفتد،اگر فالمرها واقعا در حال برنامه ریزی برای فتح مجدد اسکایریم هستند،من از هراسی،واهمه دارم که نه انسان ها و نه خدایان توان ایستادگی در مقابل آن را نخواهند داشت.

[تصویر:  Skyrim-Raldbthar.jpg]
شهر رالدبثار یکی از ورودی های چندگانه به میدان تاریکی
این کتاب جزو کتاب های دنیای اسکایریم بوده نه؟!!!!!
فوق العاده است! کار خیلی خوبی کردین! باز خوش به حال شما که این انگلیسی رو یه جای درستی استفاده می کنید! Confused41:
کپی هستش عزیز دل