Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: باز هم نیویورک، ویروس و یک ابر قهرمان- Prototype 2
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  prototype%202%20(7).jpg]





اگر در یک جمله بخواهیم بازی Prototype 2 را تصویر کنیم، آن جمله «پیاده سازی قابل قبول کلیشه های گذشته» خواهد بود. در این بازی به ندرت شاهد اتفاقی خواهید بود که قبلا ندیده اید. یک ابر قهرمان که طبق معمول به دلیل انتشار یک ویروس ناشناخته ( که باز طبق معمول این ویروس ساخته ی دست دولتمردانی است که در تلاش برای دستیابی به یک سلاح قدرتمند هستند.) به قدرت های خارق العاده دست پیدا کرده است و تلاش دارد تا با استفاده از همین قدرت ها نیویورک و آمریکا را نجات دهد.

شخصیت اصلی Prototype 2 «جیمز هلر» نام دارد. او که به دنبال ماموریتی به کشور عراق سفر کرده بود، پس از سال ها غیبت به نیویورک بازمی گردد و خانواده ی خود را یکی از قربانیان ویروس خطرناک «نور تاریک» (Black Light) میابد. بعد از ابتلای جیمز به این ویروس و دستیابی به قدرت های مافوق بشری، او تصمیم می گیرد که با گسترش این ویروس مبارزه کند و انتقام خود و خانواده ی از دست رفته اش را از عامل انتشار این ویروس به نام «الکس مرسر» بگیرد. کسانی که بازی Prototype که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد را بازی کرده اند، می دانند که الکس مرسر قهرمان اصلی Prototype 1 بود. در آن بازی مرسر به عنوان قهرمان اصلی تلاش داشت تا از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری کند اما در Prototype 2 برخلاف گذشته به نظر می آید که مرسر تلاش دارد تا هر چه بیشتر این ویروس را در نیویورک گسترش دهد. بنابراین در Prototype 2 با جیمز هلر تلاش می کنیم تا قهرمان اصلی بازی قبل را به قتل برسانیم و مانع از انتشار بیشتر ویروس شویم. کاراکترهای داستان شخصیت پردازی نشده اند ولی نحوه ی روایت داستان تحسین برانگیز است. اگرچه کلیت داستان هیچ پیام جدیدی برای گفتن ندارد.

[تصویر:  prototype%202.jpg]


نیویورک به سه منطقه ی قرمز، زرد و سبز تقسیم شده است. در منطقه ی قرمز میزان آلودگی بسیار بالا و منطقه ی سبز بسیار پایین است. جیمز هلر در هر سه منطقه ماموریت هایی را دنبال خواهد کرد که بسته به رنگ آن منطقه، میزان سختی و آسانی آن مرحله مشخص می شود. یکی از ایرادهای وارد شده به بازی، آسانی بیش از حد آن می باشد. جیمز به راحتی می تواند نه تنها از پس اغلب دشمنانش بربیاید، بلکه با روش های بسیار متنوع و گاها آکروباتیک، آن ها را نابود کند. تنها اگر روی سخت ترین درجه ی سختی Prototype 2 بازی کنید، کمی چالش برانگیز خواهد شد.

همچون نسخه ی پیشین یک اکشن ماجراجویی سوم شخص به صورت Open World می باشد. روش های بسیار متنوعی برای نابود کردن دشمنان وجود دارد. جیمز می تواند به صورت نامحدود و با سرعتی فوق العاده بدود و با پرش های بلند از روی موانع عبور کند و مثل یک ویرانگر، هر چیزی که سر راهش قرار می گیرد را نابود کند. جیمز می تواند ظاهر خود را تغییر دهد و مثلا خود را شبیه به یکی از سربازهای شهر بکند. می تواند از اسلحه های گوناگون استفاده بکند. او می تواند بر روی یک تانک یا هلیکوپتر بپرد و با دست خالی، توپ و تیربار یک تانک را از آن جدا کند و به سمت دشمنانش گلوله های تانک را شلیک کند. وقتی در مبارزه های شلوغ بازی، نوار سلامتی کم شود، تصویر سیاه و سفید می شود و جیمز به عنوان یک ابر انسان می تواند با دوری از نبرد و صدمه ندیدن بیشتر، سلامتی اش را دوباره بازیابد. جیمز به نوعی رادار صوتی نیز مجهز است که بوسیله ی آن می تواند افراد یا اشیاء مهم و مرتبط با ماموریتش را در فضاهای شلوغ بازی تشخیص دهد. می توانید بعضی از وسایل نقلیه ی نیویورک را نیز کنترل بکنید. اما اغلب به دلیل سرعت کم آن ها در مقایسه با سرعت دویدن جیمز، دویدن و ویرانگری در شهر را ترجیح می دهید.

[تصویر:  prototype%202%20(1).jpg]



نبرد تن به تن نیز به اندازه ی نبرد با سلاح های گرم، کشنده و ویران کننده است. بازوی شما تبدیل به انواع سلاح های سرد می شود و بسته به زدن یا نگه داشتن کلیدهای مربوطه و ترکیب آن ها با یکدیگر، حرکات بسیار متنوعی برای کشتن دشمنان پدید می آید. همین آسانی بازی و حرکات بسیار متنوع آن، از Prototype 2 یک بازی بسیار خشن پدید آورده است که با کمک موتور گرافیکی Titanium 2 برای لذت بردن از خشونت و ویرانگری مطلق ساخته شده است.

[تصویر:  prototype%202%20(2).jpg]

در میان سادگی گیم پلی، بزرگترین مشکل و چالش پیش روی شما کنترل دوربین بازی خواهد بود که گاهی اوقات در زاویه گیری مناسب خطا می کند. به همین دلیل است که در Prototype 2 کشتن ده ها دشمن در آن واحد کار ساده ای است. اما اگر بخواهید فقط یکی از آن ها را نابود کنید، با مشکل مواجه می شوید!

علائمی از نقش آفرینی نیز در Prototype وجود دارد. همه ی این قدرت ها، امکان قوی تر شدن و تکامل یافتن را دارند و با پیشرفت در بازی شما می توانید تصمیم بگیرید که جیمز قدرت هایش را در چه بخش هایی متمرکز کند.

به رسم معمول بازی های Open World ماموریت های فرعی مختلفی هم در کنار خط سیر اصلی داستان موجود است که تنوع خوبی به بازی داده است.

به طور کلی Prototype 2 جمع بندی تمام کلیشه های فیلم ها و بازی های رایانه ای است که با تمرکز بر یک گیم پلی متنوع و جذاب، توانسته توجه گروهی از بازیکنان را به خود جلب کند.

[تصویر:  prototype%202%20(3).jpg] [تصویر:  prototype%202%20(4).jpg]
[تصویر:  prototype%202%20(5).jpg] [تصویر:  prototype%202%20(6).jpg]

مشخصات بازی:
نام کامل بازی: Prototype 2
سازنده: Radical Entertainment
ناشر: Activision
پلتفرم: PS3,Xbox360,Microsoft Windows
تاریخ انتشار نسخه ی رایانه های ویندوز: ۶/۵/۱۳۹۱
سبک: اکشن ماجراجویی Open World
رده بندی سنی: +۱۸

حداقل سیستم مورد نیاز جهت اجرای بازی Prototype 2:
Intel Core 2 Duo 2.6GHz, AMD Phenom X3 8750
RAM 2 GB
NVIDIA GeForce 8800 GT with 512 MB RAM, ATI Radeon HD 4850 with 512 MB RAM
DirectX ۹٫۰C or later
Windows® XP / Vista / 7
HDD 10 GB
گرافیک بدهConfused41:
من از این بازی خوشم نمیاد البته نظر شخصی منه Confused83:
گرافیکش شرف داره به Darksiders 2! من خریدمش! البته پولشو خودم ندادما مدرسه داده! Confused25:

RANDY2

منم خریدم تاتهش رفتم ولی حال ندادشConfused38:

مدرسه داد؟!؟!Confused60:
بلی مدرسه داد!
من الان خریدمش ولی DVD اش مشکل داره! میبرم عوض کنم! خوب نبود؟!!! یعنی الان ببرم همین رو دوباره بگیرم یا با Spec Ops عوض کنم؟!!! Confused38:Confused38:
آقا من تو مرحله the airbidge موندم؟!کمک!!!Confused41:
می تونی صبر کنی؟!!! من تازه خریدم این بازی رو! Confused45: