Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: 5 تغییر بزرگ در MGS V
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  kojimalagz610.jpg]

بالاخره Konami یک دموی زنده از Metal Gear Solid: Ground Zeroes را به نمایش گذاشت.زمینه همچنان همان کمپ زندانی بود که قبلا مشاهده کردیم ولی مقداری از بخش های این بازی به گونه ای تغییر کرده است که با فرمول سنتی این سری تفاوت دارد.

از قبل تعدادی از تغییرات بعمل آمده در MGS V را می دانستیم مثل Open-World بودن بازی یا تغییر هنرپیشه ی صدای Snake و ... اما سورپرایزها به اینجا ختم نمی شوند.

در دمو شما در قالب Snake هستید و ماموریت شما پیدا کردن نشان قرمز و سیاه محصولات کو جیماست ! کوجیما نیز طی این دمو تعدادی از نمایش ها ی تغییر کرده این بازی نسبت به اجدادش را شرح می دهد.

به این 5 مورد دقت کنید:

1-نوار جان دیگر وجود نخواهد داشت !


هنگامی که Snake بعد از نفوذ دست به شلیک بر می دارد متوجه عدم حضور نوار جان در بازی شدم! در عوض این محصول کوجیما از شوترهای مشهور نیز الهام گرفته و آن رنگی شدن(قرمز) و خونی شدن صفحه در هنگامی که Snake به مرگ نزدیک می شود است.

او ظاهرا با بیرون قرار گرفتن از محیط خطرناک سلامتی خود را بازیابی کند. با این تغییر در نوار جان مشخص می شود استفاده از جیره ها نیز همچنین تغییر کرده است.( با فرض وجود داشتن آنها در بازی )

2-صفحه ی کاملا پاک و روشن


گویا حذف نوار جان به صفحه کمک کرده و آن را شفاف تر از قبل گردانیده است. با توجه به نمایش های سینمایی از یک سبک Open-World ، شما دیگر تفنگ هایی که به آن مجهز شدید را نمیبینید یا مینی مپ هایی که دائما در صفحه نمایش ظاهر شوند.

از طرفی این اتفاق شما را در دنیای بازی غوطه ور میکند و از طرفی دیگر ، ممکن است باعث از دست دادن اطلاعات مهم شود !

[تصویر:  kojimalagz6101.jpg]

3-درجه های شناسایی

بازی های Metal Gear قبلی با درجه های مختلف شناسایی بازی می شدند ولی در بیشتر موارد یک مامور یا شما را میدید و یا نه. در MGS V به بازیبازان این بازخورد واضح تر داده میشود که بفهمند یک مامور یا محافظ تا چه حد آگاه (شده) است.

برای مثال صفحه وقتی حالت سفیدمانند می شود بدین معناست که دشمن به شما شک کرده و شما باید به جای امنی رفته و موقعیت را ارزیابی کنید.

این رویکرد برای شما لازم است تا خطر را احساس کنید. همچنین شما می توانید بفهمید از کدام سو مورد شناسایی واقع شدید که این باعث تسهیل برای گریختن/ مبارزه می شود.

این ممکن است چنین جمله ای را برای بازیبازان مطرح کند:"من تصادفا به محدوده ی دید یک محافظ نزدیک شدم و و حالا باید شرایط امنی را برای خود ایجاد کنم."

4-راه خلاصی

اگر شما متوجه خیره شدن یکی از نیروهای دشمن به خود شدید ، همه چیز به پایان نرسیده است. وقتی توسط یکی از نیروهای دشمن شناسایی شدید ، سرعت همه چیز کند خواهد شد و به شما این شانس داده می شود که عکس العملی از خود نشان دهید.

نه تنها این حرکت اسلو-موشن بسیار خوب است بلکه به شما این اجازه را میدهد که دشمن هوشیار خود را از مسیر بدر کنید تا قبل از شناسایی شما همه چیز به پایان برسد.

این روش احتمالا وقتی شما توسط یک گروه شناسایی شوید غیر ممکن باشد ولی اشتباهات کوچک را به خوبی پوشش می دهد و شمارا خلاص می کند.

5-میان پرده های کمتر

این دموی زنده نکات داستانی جدیدی را در بر نداشت ، بنابراین عملا به آن اشاره ای نمیکنیم. کوجیما می گوید او وتیمش تمام تلاششان را برای اولویت خود یعنی گیم پلی MGS V میکنند.

اما خبر بد آن است که داستان کمتری پیرامون MGS V نسبت به اجداد سنتی خود هست.

خبرخوب آن است که شما زمان بیشتری را به بازی کردن آن و زمان کمتری به تماشای آن می پردازید.

میان پرده های متفاوت از نقاط ضعف MGS IV بود و البته تیم به دنبال حل این مشکل رفتند. ولی همچنان داستان بخشی جدایی ناپذیر در MGS V هست.


MGS V برروی کنسولهای نسل بعد منتشر خواهد شد. بنظر شما این تغییرات نظر بازیبازان را جلب خواهد کرد؟

[font]منبع[/font]

Ct Os