Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: قیمت پایین بازی های رایانه ای خارجی معضل بی توجهی به محصولات داخل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  26126115616013701805.jpg]

کارشناس مسوول بازی های رایانه ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات این است که بازی تولید داخل با هر میزان سرمایه گذاری باید با بازی که بدون رعایت قانون کپی رایت وارد کشور می شود، رقابت کند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نقل از ایرنا، امیرحسین سلام زاده اظهار داشت: به عنوان مثال یک بازی رایانه ای در کشورهای غربی ممکن است تا 80 دلار هم به فروش برسد اما همان بازی در کشور ما بدون رعایت قانون کپی رایت و با حداقل قیمت و تنها با 30 هزار ریال در بازار به فروش می رسد.
 
وی یادآورشد: از آنجا که یک نوجوان اروپایی برای خرید یک بازی رایانه ای، مبلغ بالایی را پرداخت می کند، ناچار است وقت خود را در مدت چند ماه برای این بازی تنظیم کند حال آنکه در ایران به دلیل در اختیار قرار گرفتن انبوهی از بازی های خارجی آن هم با قیمت بسیار ارزان، کودک و نوجوان ایرانی در مدت کوتاه انواع بازی های رایانه ای را تجربه می کنند.
 
سلام زاده با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازی های وارداتی از جمله مصادیق ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی هستند، توضیح داد: یکی از راه های برون رفت از این چالش آن است که ورود محصولات و بازی های رایانه ای خارجی صرفا در قالب تعهدات بین المللی صورت گیرد.
 
وی بیان داشت: همچنین از آنجا که ما در ساخت بازی های رایانه ای در حال کسب تجربه و بومی کردن این نوع از بازی ها هستیم به زمان بیشتری نیاز داریم تا این دانش در مقایسه با محصولات خارجی کارآزموده تر شود.
 
این کارشناس بازی های رایانه ای با بیان اینکه ما برای تولید این نوع بازی ها به دلیل فرهنگ غنی دارای محتوای بسیاری هستیم، اضافه کرد: مشکل اصلی در این زمینه آن است که ما نیروهای زبده و متبحری که بتواند مفهوم و محتوا را به محصول تبدیل کند، کم داریم.
 
سلام زاده یادآورشد: در بازی های رایانه ای، تعامل حرف اول را می زند به این معنا که کاراکتر مورد نظر در بازی نقش آفرینی می کند که در این صورت بدون ارایه یک کار حرفه ای، کاری از پیش نخواهد رفت.
 
وی با اشاره به اینکه ما در حوزه ادبیات برای تولید بازی رایانه ای تاکنون کار ویژه ای ارایه نکرده ایم، افزود: این مساله بزرگترین معضل ما از بعد فنی و ساختاری است.
سلام زاده اظهار داشت: از حدود 15 سال قبل تلاش هایی در کشور برای ساخت بازی های رایانه ای آغاز شده است و هر روز در حال پیشرفت است اما بروز این موانع موجب شده که کارها از کیفیت بالایی برخوردار نباشد.

منبع