Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: نقاط عطف مهم درتکامل کنسول ها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نقاط عطف مهم درتکامل کنسول ها


[تصویر:  ps4-v-xboxone-221-610.jpg]
در وهله اول کنسول های XBox One و PS4 دستگاه های بازی رایانه ای هستند. هرچند، آنها حاوی مجموعه ای از فن آوری و نوآوری نسبت به کنسول هایی هستند که قبل از این دو ساخته شده اند. از کنترلر گرفته تا خدمات آنلاین، این سیتم های جدید پیشنهاد های بیشتری نسبت به هر آنچه که ما قبلا دیده ایم به ما میدهند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا یک خلاصه درباره ی این که ما چطور در جایی که امروز هستیم قرار داریم، نشان کردن برخی فن آوری های مهم در فضای کنسول ها همانطور که رخ میدهند.


[تصویر:  MagnavoxOdyssey610.jpg]

اولین کنسول - [size=12px]Magnavox Odyssey 1972
شاید هیچ دستگاهی در این لیست سزاوارتر از Magnavox Odyssey برای ستایش نباشد. Odyssey مبنای انفجار کنسول است، که اولین سیستم گیمینگ و اولین بازی های آرکید را برای ما در خانه به ارمغان می آورد. در حالی که Odyssey یک کنسول بدوی است با استاندار های امروز، یک مجموعه کوچک از بازی های از پیش برنامه ریزی شده، در ذهن مردم یک مفهوم از کنسول بازی های ویدئویی به وجود آورد و راه را برای هر آنچه که بعد از آن آمد هموار کرد. دستگاه Odyssey به وسیله [/size]Ralph Baer طراحی شد، کسی که پدر بازی های ویدئویی لقب گرفت.


[تصویر:  ChannelF610.jpg]

کارتریج بازی - [size=12px]Fairchild Channel F 1976

کنسول Fairchild Channel F در حال حاضر تا حدود زیادی در پاورقی تاریخ بازی هاست، همانطور که کنسول آتاری را به سرعت تحت الشعاع قرار داد. اما کنسول ارزش به خاطر سپردن را دارد چون سیستم پیشگام در استفاده از بازی های کارتریج قابل حمل بود و به مدت یک سال به بازار کنسول آتاری ضربه زد. متاسفانه کنسول Fairchild در بازار کنسول های بازی های ویدئویی دوام نیاورد و فکر می کردند که یک ساختار دمدمی حاصل موفقیت پنگ بوده است و کنترل شرکت را به آتاری واگذار کردند. با این حال، آنها عرضه 27 بازی کارتریجی را (بسیاری از بسته بندی بازی های متعدد اما در مقیاس کوچک)  در طول عمر Channel F مدیریت کردند.


[تصویر:  Acetronic610.jpg][/size]

دسته آنالوگ  -[size=12px] Acetronic MPU 1000 - 1976  [/size]
هنگامی که N64 به طور کلی اعتباری که با نوآوری دسته های آنالوگ  داشت، دور از حقیقت بود. در روز های اولیه صنعت گیم چند سیستم با دسته آنالوگ، از جمله  Atari 5200 و Vectrex در اوایل 80s. شرکت Vectrex به طور ویژه به دنبال دسته خود محور بود. هرچند که اولین دسته آنالوگ در کنسول های خانگی متعلق به Acetronic MPU 1000 بود که تولید شده توسط یک شرکت ناشناخته اروپایی به نام Radofin که یک کنسول تحت نام Prinztronic and Interton به بیرون عرضه کرد.


[تصویر:  playcable610.jpg]

دانلود بازی برای اولین بار - [size=12px] Intellivision PlayCable 1981
نه! این غلط املایی نیست. من خودم برای پیدا کردن بازی های قابل دانلود رهسپار سال 1981 شدم. کنسول
[/size]Intellivision PlayCable یک ایده ناب بود (و پیشرو تفکر)، قسمتی از فن آوری توسعه یافته ماتل. کنسول این اجازه را به کاربران میداد که مجموعه ای از بازی کوچک را در درون حافظه 4K دانلود کنند. برای پرداخت هزینه ماهانه، شما بازی های دانلودی را از درون کنسول که حدود 20 عدد بود را نتخاب میکردید[size=12px] و به وسیله باند FM کابل تلویزیون لینک می شدید. متاسفانه این سرویس هرگز خاموش نمی شد و با هزینه های بالایی که برای کابل اپراتور متحمل می شد اجرا گردید. با این حال اشتراک مبتنی بر بازی های قابل دانلود هنوز به عنوان لبه برش در سال 2013 با چیزی شبیه به Play Station Plus، به اینمعنی که این کنسول 30 سال از زمان خود جلوتر بود. در واقع مؤثر


[تصویر:  Famicom610.jpg]


The D-Pad- Famicom 1983
کنسول Famicom (نسخه ژاپنی نینتندو از NES) در سال 1983 عرضه شد، که شامل یک کنترلر بود که چهره کنسول های بازی را برای همیشه تغییر داد. دسته سیستم قدیمی جایگزین شده بود با یک دکمه شبیه صلیب که برای جهت استفاده می شد، همرا با دکمه های شبیه صورت که این امکانات طراحی بازی های جدید را گسترش میداد و کنترلی با دقت بالا را برای بازیکنان ارائه میداد. کنترلر هر کنسولی که که شبیه این است از دسته Famicom مشتق شده است.


[تصویر:  SuperFamicom610.jpg]


دکمه های شانه -
Super Famicom 1990
شرکت نینتندو یک بار دیگر با کنسول Super Famicom این کار را انجام داد (SNES در امریکای شمالی). پس از کنترلر کنسول Famico تعریف جدیدی از کنسول گیمینگ نینتندو یعنی Super Famico ارائه شد که اینبار دو دکمه جدید (در مجموع چهار دکمه) و دو دکمه بر روی شانه دسته اضافه شد. در حالی که در ابتدا دکمه های شانه را انقلابی حس نمی کردند، زمان نشان داده است که در زمان ما مهم بودن آنها را درک میکنیم. اولا سطح جدیدی از پیچیدگی گیمپلی را ارائه میکند. همچنین در پایین دسته، دکمه های شانه ای یک محرک برای تکامل بازی های شوتر اول شخص است که یک جزء اصلی از بازی های کنسول است.


[تصویر:  NeoGeo610.jpg]

کارت حافظه -
Neo Geo 1990
Neo Geo کنسولی بلند پروازانه بود که به دنبال معنای واقی کلمه بازی های کامل را به خانه می آورد و سیستمی بود که قابلیت تکنولوژی یکسان و دقیق مثل خط کابینت بازی های SNK. تنها مانع در این طرح این بود که این تکنولوژی با هزینه آمد. این واحد عرضه در ایالات متحده مبلغ هنگفت 649.99$ را داشت. (که 1500$ بیش از تنظیم تورم بود). این ارتباط بین کنسول های خانگی و واحد بازی الهام بخش بود، یک سطر کوتاه درباره فناوری: کارت حافظه ای که میتواند بازیکن بازی هایش را بین خانه و بازی انتقال دهد. برای کسانی از ما که کد های طولانی نوشتند، این یک نعمت غیر منتظره بود. برخلاف کارتریج که موجب صرفه جویی در بازی هایی مانند [/size]The Legend of Zelda، این نیز در بازی هیا خود صرفه جویی میکند و قابل حمل است و به هر یک کارتریج های مخصوص گره خورده است.


منبع