Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: مایکروسافت و چالش های حمایت بیشتر از Xbox 360
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هر بار که سیستم جدیدی عرضه می شود، بعضی گیمر ها نگران میشوند که ممکن است بازی دیگری برای پلتفرم قدیمیشان عرضه نشود. اصلا چرا باید اینگونه باشد؟ Microsoft و Sony خواهان مهاجرت مردم به کنسول های جدیدشان هستند و برای به دست آوردن این هدف منابع مالی زیادی را خرج می کنند. پس نباید حرف یکی از مدیران Microsoft را که میگوید برای 3 سال بیشتر از ایکس باکس حمایت خواهیم کرد را باور کرد.
[تصویر:  xbox360selfpubrumor_610.jpg]
قبل از اینکه ایکس باکس وان عرضه شود، "Yusef Mehdi"، مدیر بازاریابی Microsoft گفت : ما حمایتمان را از Xbox 360 ادامه می دهیم و هر دو کنسولمان می توانند با هم ترکیب جالبی را ایجاد کنند. این به این معنا نیست که ما فقط از Xbox One حمایت می کنیم و X360 شما دیگر حمایت نمی شود. در واقع ما حدود صد بازی جدید را برای Xbox 360 در برنامه داریم.
قبل از اینها Mehdi گفت که ما برنامه داریم که از Xbox 360 برای 5 سال آینده حمایت کنیم ولی ما فقط 3 سال این مدت را صرف فروش عناوین جدید و تولید این کنسول می کنیم.
خیلی سخت است که بگوییم منظور Microsoft از "حمایت " چیست. ولی این کار آنها یعنی بیش از صد بازی جدید بر روی این سیستم منتشر کردن کار آنچنان سختی نیست. این همان بلایی است که بر سر اولین کنسول Xbox آمد زمانی که Xbox 360 در آمریکا عرضه شد. تنها بازی های ورزشی سالانه "فیفا و ..." بر روی این کنسول عرضه می شد. حتی نام بازی های مثل "Black . Hitman : Blood Money . Destroy All Humans 2 و Call of Duty 3 برای کنسول اول Xbox آمد ولی هیچکدام اینها از استودیو های Microsoft نبودند.

با توجه به این سابقه به نظر نمیرسد که استودیو های Microsoft بعد از عرضه Xbox One محصول ویژه ای را بر روی 360 عرضه کنند. به نظر میرسد که استدیو های Microsoft در حال کار با سیستم جدید و تولید بازیهایشان برای آن هستند. ولی ممکن است که بعضی از آنها بازی هایی را بر روی 360 عرضه کنند. بازی LocoCycle اثر Twisted Pixel هم بر روی هر دو کنسول مایکروسافت عرضه خواهد شد. به نظر میرسد که مهاجرت استودیو های مایکروسافت بر روی سیستم جدید آغاز شده است.

این را با حمایت Sony از PS2 بعد از عرضه PS3 مقایسه کنید. PS2 کاربران جهانی بیشتری از کاربران حال حاظر Xbox داشت و Sony با عناوینی مثل God of War II , Rouge Galaxy , Syphon Filter کنسول قدیمی اش را حمایت کرد. بازی های ترد پارتی مانند GTA : Vice city , Star Wars “ The Force Unleashed را نیز نباید فراموش کرد.

از بحث عناوین منتشر شده که بگذریم، حقیقتی که باقی می ماند این است که جدا از وفادار ماندن به مشتری های قدیمتان انگیزه های
اقتصادی زیادی برای تولید بازی برای کنسول قدیمی زمانی که مدل جدیدش عرضه می شود نیست. حتی Nintendo هم خیلی زود از حمایت Wii زمانی که Wii U را عرضه کرد دست کشید، حتی میتوانست که از پایگاه طرفداران قدیمی اش نیز استفاده کند. شرکت ها به صورت معمول حمایت از محصول قدیمی شان را به محض ارائه محصول جدید قطع میکنند.
ممکن است که شما الآن از Xbox 360 استفاده کنید ولی به زودی مجبور به استفاده از Xbox One خواهید شد.

منبع