![]() |
اصول نقد و پیشنمایش نویسی - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: اصول نقد و پیشنمایش نویسی (/Thread-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C) |
اصول نقد و پیشنمایش نویسی - pandora - 07-03-2014 نکات دستوری و نگارشی حتما شما مقاله زیاد خوندید یا شایدم نوشتید اما هیچکدوم رو به یک اندازه دوست ندارید و هر نوشته قلم و سبک متفاوتی داشته اما مطلب درست چطور مطلبی هست..؟
نقد هر نقد چهار قسمت اصلی دارد که به ترتیب اینگونه هستند:
از مرحلهی نوشتن که بگذریم به نمره دادن میرسیم. خیلی مسئولیت سنگینی دارد چراکه برخی مخاطبان اول نمرات را نگاه کرده و سپس میخوانند. بنابراین باید دقت کنید مطلب شما درمورد بازی متناسب با نمراتتان باشد. به چهار قسمت اصلی از بازی که بالا براتون نوشتم از 10 نمره میدهید و یک قسمت پنجمی هم به نام امتیار داریم که میانگین چهار عنصر اصلی میباشد به طور مثال: گرافیک: 8 گیم پلی: 9 موسیقی و صدا: 7 داستان: 4 امتیاز: 7 پیش نمایش پیش نمایش از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به نقد دارد که موجب سردرگمی برخی نویسندگان میشود. در این نوع نوشته هم چهار اصل خواهیم داشت:
اما بعد از توصیف قسمتی به نام پیش بینی برای پیش نمایش وجود دارد. پیش بینی خود را از این داستان یا از شیوهی گیم پلیای که اعلام شده بنویسید. چطور خواهد شد..؟ در قسمت بعد از شرکت سازنده حرف بزنید. اگر سابقهی درخشانی هم دارد به آن اشاره کنید.و در انتها یک جمع بندی مفصل از تمام گفتههای خود داشته باشید که مروری در ذهن خواننده از کل متن تداعی شود که به درک متقابل با مطلب شما کمک میکند. تاریخ انتشار بازی نیز یادتان نرود که در انتها بنویسید. باتشکر RE: اصول نقد و پیشنمایش نویسی - Tyrion - 07-03-2014 ممنون خیلی خوب بود.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] کسانی که ابتدای راه هستند می تونند از این مقاله ی خوب دوستمون استفاده کنند.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] البته به نظر من یه مورد کاملاً اشتباهه اونم امتتیاز دادن به بخش های مختلف بازیه، چیزی که خودم تازه متوجهش شدم؛ به عنوان مثال بازی هایی مثل ریمن بیشتر گیم پلی محورند و نمیشه به خاطر داستان ضعیف امتیاز ازش کم بشه چون داستان نقش بسیار کم رنگی در این بازی داره و اصلا حساب نشه بهتره! به جا این کار نویسنده میتونه در ذهن خودش امتیاز لایق به این بازی و قسمت های مختلف و تاثیر گذاریشون در بازی، یه امتیاز واحد بده. موفق باشید [img]images/smi/s0 (24).gif[/img] RE: اصول نقد و پیشنمایش نویسی - hadiac - 07-03-2014 درود بر شما... کامل توضیح دادی! [img]images/smi/s0 (74).gif[/img] RE: اصول نقد و پیشنمایش نویسی - bazi_center - 07-03-2014 ممنون خیلی خوب و مختصر و مفید بود لطفا از این پست ها بیشتر بذارید |