تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X (/Thread-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D9%88%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-Mortal-Kombat-X) |
تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - se7ensin - 03-09-2015 سازنده: Netherrealm , High Voltage منتشر کننده: Warner Bros , Interactive Entetainment کارگردان: Ed Boon طراح: John Edwards موتور بازی سازی : Unreal Engine 3 پلتفرم ها: Xbox1,Xbox360,PS3,PS4,PC,Mobile تاریخ انتشار: 25 فروردین هم اکنون که در حال نوشتن این مقاله هستم 20 سال از شروع راه پر پیچ و خم بازی محبوب،زیبا و هیجان انگیز Mortal Kombat می گذرد.قطعا این راه عاری از بالا و پایین ها،شکست ها و پیروزی ها،کمی ها و کاستی ها نبوده اما طی این راه سری MK توانسته خودرا در دل بیشماری از گیمر ها جا کند.کمتر کسی لذت بازی کردن MK بر روی "سگا" را از یاد برده است یا فریاد های پس از پیروزی را.هیچ کس بالا رفتن از سطون رقبای MK را از یاد نبرده است.بی شک همه سازندگان و علاقمندان ژانر FIGHTING خودرا باید مدیون ED Boon کاگردان این سری بازی بدانند. فلش بک (9 ماه پیش) حدود 9 ماه پیش عده ای بی خبر از همه جا با ویدئو جدید ارسالی از آقای Boon مواجه شدند،به این فکر می کردند که آقای Boon سعی به یادآوری خاطرات MK9 دارد ، پس از اتمام مبارزه خشمگین و پر درد به همراه خورد شدن استخوان های شخصیت محبوب بعضی ها توسط شخصیت محبوب بعضی دیگر که همه می دانیم همان مبارزه ساب زیرو در مقابل اسکورپیون است ؛همه فکر می کنند آه!! که چه خاطرات خوبی ،اما نه خبری بزرگ تر از این حرف هاست لوگوی MK یا همان اژدهای معروف به شکل X در میاید که همه می دانیم هما 10 در زبان یونان است.تمامی سایت های بازی به تکاپو می افتند ،بله کار از کار گذشته و دوباره MK با قسمت جدید و چالشها ، شخصیت ها،پیروزی ها و شکست ها وارد عرصه شده گیم شده است، تا کنون خبرهایی خوب و بد در مورد بازی بدستمان رسیده که می خواهیم در این پیش نمایش به آنها بپردازیم ؛ پس با ما همراه باشید. ***بخش های زیر با استناد بر روی گفته کسانی که بازی را تجربه و بررسی کردند وتریلر های منتشر شده می باشد خط داستانی در ابتدا باید توضیحی قبل از داستان MK9 بدهم تا از پچیدگی ها احتمالی جلوگیری شود. از مدتها دور تر از شروع حکومت Shao-Khan،منطقه Osh-Tekk توسط نژادی به نام«جنگجویان Osh-Tekk» اداره می شد.این نژاد کنترل کامل بر قلمرو خودرا با شکست تمامی دشمنان ثابت کرده بودند؛تا اینکه گروهی از مزدوران به رهبری Shao-Khan تاج تخت را از دست Kotal K’etz پدر Kotal-Khan ستاند .این موضوع مارا MK9 پیوند می دهد در این قسمت باتلاش های بی وقفه مبارزین Earthrealmو باوجود زنده شدن دوباره Shao-Khan پس از شکست در مقابل luo-Kang توسط Quanchi همراه هستیم که در انتها کتاب زندگی Shao-Khan به انتهای یکی از جلد های خود،بدست یکی از عناصر زندگی(Raiden) رسید.این زمان زمان بسیار عالی برای Kotal-Khan بود تاکه سرزمین پدریش را باز پس گیرد اما وی تنها کسی نبود که به دنبال سرزمین پدری است،ملینا دختر دیگر Shao-Khan همراه Goro پس از کشته شدن پدرش از قلعه مرکزی گریختنه بود که همین موضوع باعث باز گذاشتن عرصه برای Kotal-Khan و رسیدن وی به تخت پادشاهی شده نیز به دنبال حکومت بر قلمرو پدری خود است.ما ، در این قسمت از سری بازی های Mk شاهد تلاش ملینا برای رسیدن به تخت پادشاهی در یک بازه 25 ساله هستیم که اتفاقات داستان در 5,10,15,25 سال بعد از مرگ Shao-Khan می افتد.اما اکثر اتفاقات حیاتی و مهم بازی در زمان 25 سال بعد از پیروزی Raiden می افتد ؛ زمانی که با تغییرات ملموسی در چهر ی Cassie Cage جوان مواجه می شویم،که البته ما بقی فنا پذیران نیز از این گذر عمر مستسنا نیستند. گیم پلی در این نسخه با تغییراتی ، بعضا جالب همراه خواهیم بود که برای شما خواننده عزیز شرح می دهم. با توجه به تریلر های تاکنون انتشار پیدا کرده کمبو ها بسیار زیبا و هماهنگ طراحی شدند ،کمبو های خوب قدیمی حفظ شده و کمبو هایی که دارای مشکلاتی بودند با کمبو های جدید جایگزین شده اند.اینبار بازی از ویژگی بسیار جالب استفاده می کند ؛ هر یک از شخصیت های بازی می توانند در 3 سبک مبارزه،مبارزه کنند.هر سبک از فنون،ضربات ،بروتالیتی و فیتالیتی خاص خود بهره می برد که بی شک بازی MK را بیش از پیش جذاب می کند.به هرکدام از این سبک ها Variation می گویند ، که هر Variation نام مختص به خود را دارد. در دو سه خط قبل با کلمه بروتالیتی(Brutality)مواجه شدید،بله درست شنیدید این حرکات پس از مدت طولانی دوباره به سری MK بازگشتند.برای توضیح این حرکات باید به Ultimate Mortal Kobat 3 رجوع کرد جایی که این حرکات برای اولین بار معرفی شدند،این حرکات حرکاتی خشن ،خون آلود و نابود کننده هستند که هنگامی که اندکی جان برای حریف باقی مانده است(برعکس فیتالیتی ها (Fatality) که در هنگام پایان یافتن کامل جان حریف اجرا می شود )اجرا می شودند و حریف را به اعماق جهنم می فرستد.البته در مورد بروتالیتی های این نسخه باید این توضیح را داد که این سری جدید از بروتالیتی ها به اندازه بروتالیتی ها در UMK3 خشن نیستند اما هنوز Brutal(وحشیانه( هستند همچنین طبق گفته سازندگان بیش از 100 Brutality در بازی وجود دارد.در مورد لباس ها نیز تنها به همین بسنده خواهیم کرد که در این سری بیشتر از هر آنچه لباس برای شخصیت MK9 وجود داشت ، لباس وجود دارد.یکی دیگر از زیبایی های بازی همراه شدن محیط و اتمسفر برای پیروزی شماست،یعنی شما می توانید از برخی جزئیات محیط همچون:بشکه ها ،شمشیر ها حتی حیوانات و ... استفاده کرده تا صدمه های جدی به حریف خود وارد کنید.پیش از این گفتم که بازی "تقریبا" کامل شده ، چرا تقریبا؟زیرا به نظرم یکی از نکات مثبت موجود در MK9 که مبارزه های 2 نفره یا “Tag Team”بود متاسفانه حذف شده اند ؛ البته احتمال حضور مبارزات 3 نفره به شکل حذفی وجود دارد. دیگر قسمت جالب اضافه شده به بازی ، قسمت Faction Wars (جنگ های بین فرقه ای) می باشد ؛ شما در این بخش عضو یکی از 5 فرقه : • Lin Kuei • White Lotus • Brother-Hood of Shadows • Special Forces • Black Dragon خواهید شد و با انجام وظائف محوله می توانید برای فرقه خود امتیاز جمع آوری کنید اما این تمام این بخش نیس؛ بلکه فرقه شما هر هفته طی 24 ساعت وارد مبارزه ای سهمگین بایک فرقه ی قوی تر از خود خواهد شد و شما وارد مبارزه ای تن به تن.همچنین چیزی که بنده خودم از روی تریلر بررسی Cassi Cage متوجه شدم این بود که ، در هنگام رویارویی با هر شخصیت خاص شخصیت ها واکنش متفاوتی نشان می دهند که به نوبه خود جالب است. گرافیک همگی می دانیم یکی از تنها بخشهای بازی را که تنها در هنگام انتشار و بررسی می توان در موردش نظر قطعی داد بحث گرافیک و فضا سازی است.اما خوب مگر می شود بدون گرافیک پیش نمایش نوشت؟!!.در اولین بخش گرافیک به گرافیک شخصیت ها می پردازیم ؛ در این قسمت لباس ها بهتر طراحی شده اند چراکه جزئیات بهتر نمایش داده می شود .البته از حق هم نگذریم بالاخره نسل جدید است دیگر!!.طراحی زخم ها و صدمات بهتر شده است و می توان با زخم های عمقی تر و با جزئیات (دل و روده :D) زیادی همراه بود ، اما به نظر با تکیه بر تریلر های انتشار یافته طراحی خون به خوبی انجام نگرفته و مقداری مصنوعی به نظر می رسد که امید واریم در تاریخ انتشار برطرف شده باشد.در بخش دوم در مورد گرافیک محیط و اتمسفر صحبت می کنیم ؛در مورد اتمسفر که کما فی السابق با محیط پر خشم و پر از مذاب و تاریک MK همیشه گی همراه خواهیم بود که صد البته جزئیات بیشتری همراه خود دارد.افرادی که در بعضی از میدان های نبرد(Arenas) در پشت صحنه قرار گرفته اند به زیبایی طراحی شده اند، البته در مورد MK زیاد نمی توان بر روی گرافیک مانور داد چرا که باید انتظار بالایی داشت ، زیرا بازی دارای محیط بزرگ و همچنین تکستچر های زیاد در دور دست ها نیست که یک مزیت بزرگ برای آقای John Edwards و تیم طراحی اش است.آنچه که گفته شد نشان دهنده بسیار راحت تر شدن کار نیست ، زیرا در بازی با محیط کوچکتر همانند سری MK توجهات ، بیشتر به سمت جزئیات می رود که خود ،کار را برای تیم طراحی سخت می کند .طراحی افکت های آتش و یخ(به علاوه فنون های خاص شخصیت ها) به خوبی انجام شده و به میزان مناسب القا کننده ی خوبی برای ترس و آدرنالین در بازی کنندگان محترم است.بااین همه سری از MK و تجارب شرکت Netherland Studio در این 20 سال ، به علاوه اجرای بازی در نسل جدید ، باید انتظارات را بالا برد که البته کار بازی را در بخش نقد کمی سخت تر می کند برای همین تیم طراحی باید حد اکثر استفاده از موتور بازی(Unreal Engine 3) را بکنند.در انتهای شمارش معکوس ، تا تاریخ عرضه بازی امید واریم گرافیک خوبی رو شاهد باشیم. میدان های نبرد(Arenas) تا کنون در تریلر ها 7 استیج به نمایش در آمده ایند که به احتمال زیاد به همین تعداد خواهند ماند: 1.Crossroads Refugeecamp.2 Destroyed City.3 Kuatan Jungle.5 Outworld Market Place.6 Kove.7 شخصیت ها (توضیحی اندک در مورد برخی از شخصیت ها که کمتر به آنان پرداخته شده است) به گفته سازندگان در این قسمت از بازی خیلی بیشتر از آن تعدادی که در هر بازی MK شخصیت جدید وجود داشته است ، شخصیت جدید وجود دارد. تایید شده: • Kitana Vars*: Mournful Royal Storm Assassin • Johny Cage TBA • Quan Chi Summoner Sorcerer Warlock • Jacqueline Briggs TBA • Takashi Takeda TBA • Kung jin TBA • Goro TBA • Ermac Spectral Mystic Master of Souls • SCORPION Inferno Ninjutsu Hellfire • SUB-ZERO Grandmaster Cryomancer Unbreakable • Cassie Cage Brawler Hollywood Spec ops • D’Vorah Brood Mother Swarm Queen Venomous • Kotal Khan Sun God Blood God War God • Ferra & Torr Ruthless Vicious Lackey • Kano Commando Cutthroat Cybernetic • Raiden Master of Storms Thunder God Displacer • Reptile Noxious Deceptive Nimble • Kung Lao Hat Trick Tempest Buzz Saw • Kenshi Possessed TBA TBA Vars*=Variations شایعه شده: • Erron Black • Sindel • Cyrax • Sonya • Rain • Shinnock • Jax Jacqueli Briggs دختر شخصیت قدیمی بازی ، جکس که دوست صمیمی Cassi Cage نیز می باشد.(تاریخ معرفی شخصیت 2 هفته قبل است به همین دلیل جزئیات زیادی در دسترس نیست) Takashi Takeda پسر شخصیت قدیمی بازی ، Kenshi می باشد که توسط هانزا هاساشی(Scorpion) از دست سربازان Kano نجات داده شد ، و توسط خود وی به سبک Shirai Ryu تمرین داده شد.(تاریخ معرفی شخصیت 2 هفته قبل است به همین دلیل جزئیات زیادی در دسترس نیست) Cassie Cage دختر مبارز، پر مدعا و جذاب بازی ، Johny Cage و رئیس نیروهای ویژه ، Sonya Blade او از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مادرش دارد.در سبک مبارزه نیز مقداری از ویژگی های هردو که با ویژگی های شخی خودش همراه است می تواند مبارز قدرتمندی را تشکیل دهد یکی از بهترین ارثیه های Johny به وی حرکت مخصوص و محبوب خودش ، Shadow Kick است که می تواند بسیار سهمگین باشد ؛ البته غرور نیز دیگر ارثیه وی است. .(تاریخ معرفی شخصیت 2 هفته قبل است به همین دلیل جزئیات زیادی در دسترس نیست) Kung Jin پسر شخصیت قدیمی بازی ، Kung Lao می باشد.(تاریخ معرفی شخصیت 2 هفته قبل است به همین دلیل جزئیات زیادی در دسترس نیست). Reptile اسم واقعی:Reptile زادگاه و محل زندگی: زاترا(Zatra) که کنون بخشی از Out World است ؛ Out World نژاد:سوسمار (Suarian) متحدین: Nitara , Shao Khan , Khamelian , Baraka دشمنان: Cyrax , Quan Chi , Kitana , Shang Tsung توضیح: این جانور خزنده سبز رنگ اولین بار بدلیل وفاداری و سبک بی سر و صدای خود و بدلیل استفاده از سموم خطرناک شهرت یافت.چیزی که اورا از تمامی خدمت کاران و آدم کشین Shao Khan مستسنا می کند این است که ، او برای پول و شهرت نمی جنگد بلکه به گفته Shao Khan او می تواند نسل Reptile را باز یابد و او برای نجات نسل خود به Shao Khan خدمت می کند. Goro اسم واقعی:Goro زادگاه و محل سکونت:Outworld نژاد:از نسل اژدها (شوکان) متحدین: Kintaro , Sheeva , Shang Tsung دشمنان: Onaga , Montaro , Kitana , Johny Cage , Liu Kang, Kung Lao , Noob Saibot توضیح : وی از تبار اژدها و محبوب ترین مبارز Shao Khan می باشد ، چراکه اوی بی اندازی Shao Khan را به حکومت برEarthrealm نزدیک کرد.او طی 500 سال از سری مسابقات MK با خشونت بی حد و اندازه خود به پیروزی رسیده بود که این دفترچه از پیروزی ها توسط Liu Kang به پایان رسید Ermac اسم واقعی:Ermac زادگاه و محل سکونت: Out World نژاد:وی از اتصال روح ها بوجود آمده است متحدین: Kenshi Liu Kang Jax Briggs Sonya Blade Raiden Kitana Johnny Cage Sub-Zero Shujinko Kung Lao Cyrax Li Mei Stryker Taven دشمنان: Rain Ashrah Shao Kahn Onaga Tanya توضیح: در ابتدا باید گفت که شخصیت Ermac کاملا به طور اشتباهی و تصادفی طراحی شد ، جرقه این شخصیت در سگا رقم خورد . در قسمت اولیه بازی هنگامی که شخصیت اسکورپیون انتخاب می شد پس از مدتی از بازی وی به رنگ قرمز تبدیل شده و فنونش تغییر می کرد ؛ در این هنگام روی صفحه بازی عبارت "Error Macro" نمایش داده می شد. در ابتدا همه به فکر یک شخصیت جداگانه و مخفی بودند که Ed Boon صراحتا اعلام کرد این یک خطای برنامه نویسی است.اما در باره ی شخصیت وی: او متشکل از تمامی ارواح کشته شدگان در جنگ های OutWorld است ، به همین علت و تمرکز روح ها در یک بدن وی توانایی کنترل و حرکت اشیا و تله پورت را دارا می باشد.قدرت زیاد وی در اعماق "Netherrealm" کاهش می یابد که توسط سنگی تحت نام "Soul Stone"(سنگ روح)بازیابی می گردد.وی توسط Kenshi از دست Shao Khan نجات یافت ؛ پس از این ماجرا وی تصمیم گرفت تا گذشته خودرا جبران کرده و برای اولین قدم به Liu Kang کمک کرد تا ارواح دوستانش را از دست Onaga آزاد کند . ________________________________________________________________________________________________________________________ سعی کردم مقاله رو کامل بنویسم به همین دلیل یک مقدار طولانی شد ، برای همین از تمام دوستان عذر خواهی می کنم. بابت اشتباهاتم و کمی کاستی ها نیز شرمده ام و امید وارم پیشرفت داشته باشم. باتشکر از گداشتن وقتتون -محمد حسین حسینی RE: تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - Station - 03-09-2015 در بعضی از جاها، نکته(علایم نگارشی/space) را رعایت کردید و در بعضی جاهای دیگر نه! بهتر است برای هر بخش یک تصویر و آن هم بعد از توضیحات آن بخش،قرار بدهید. جای باکس آرت بازی و توضیحات مربوط به اون( مثل تاریخ انتشار و نام بازی و سازنده و ناشر و پلتفرم و سازنده) هم خالی هست. به توصیه های ناظران توجه کنید تا هم بتوانید نویسندگی را خوب بیاموزید و هم کیفیت مقالاتتان بهتر شود. سعی کنید حداکثر تا ۳رنگ در مقاله استفاده کنید. موفق باشید. RE: تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - Mental Patient - 03-09-2015 خوب نوشتی جامع و مفید اشاره کردی به تمام نکات. یک نکته هیچوقت در متن از شکلک استفاده نکن اون به خودی خودش ارزش مقاله را یی پایین میاره اگر هم چیزی اضافه خواستی به این سایت سر بزن و عبارت رو سرچ کن برای اطلاعات حرف نداره! غلط املایی هم داری , بهتره قبل از انتشار مقاله حداقل 2 بار از رو مقاله بخوانی و غلط ها رو بگیری!! http://www.wikia.com/Wikia ممنون ازت RE: تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - se7ensin - 03-09-2015 (03-09-2015, 05:26 PM)station نوشته است: در بعضی از جاها، نکته(علایم نگارشی/space) را رعایت کردید و در بعضی جاهای دیگر نه! ممنون بابت نظر راستش قرار داده بودم ولی CTRL Z رو یه هو زدم خودتون هم توی انجمن دیدید اگه اینرو بزنید پاک میشه وقتی هم پاک شد اینقد خسته بودم دیگه بی خیال شدم الان دوباره نوشتمش عذر بابت کم کاری RE: تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - Purya_Cr7a - 03-09-2015 خوبه ولی جای پیشرفت داری ممنون RE: تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - batgamer - 03-09-2015 عالى بود واقعا پيشرفتت معلومه ادامه بده :heart: :heart: :) RE: تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - HamidKiller - 03-09-2015 دوستان این سیستم منه : چه طور میتونم بازیش کنم اگه سیستم مورد نیازش مشخص شده OS:LinuxDebian CPU:G3220 3GHz RAM 16 GPU:GTX630 4GB RE: تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - hexer - 03-09-2015 در یک کلام عالیه هم خودت عالی هستی هم بازی عالیه هم پیش نمایش عالیه فقط چند تا غلط املایی به چشمم خورد و اشتباه بودن عالایم نگارشی مثلا یه جا اینطوریه جمله، جمله جمله ، جمله جمله ، جمله که حالت اول درسته و یه جا دو تا علامت تعجب پشت سر هم نهادی !! که از لحاظ نگارشی اشتباهه کارت خوبه ادامه بده (03-09-2015, 09:02 PM)batgamer نوشته است: عالى بود واقعا پيشرفتت معلومه ادامه بده :heart: :heart: :) به جای اینگونه تشکر ها و اسپم از دکمه )سپاس( استفاده کنید (03-09-2015, 08:48 PM)Purya_Cr7a نوشته است: خوبه ولی جای پیشرفت داری اسپم ندید (03-09-2015, 08:48 PM)Purya_Cr7a نوشته است: خوبه ولی جای پیشرفت داری اسپم ندید RE: تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - Clonel Kovolsky - 03-10-2015 خیلی کامل و جامع نوشته بودی، اما طبق گفته های دوستان چند تا غلط املایی و نگارشی داشتی. اوایل مقاله یه کلمه بود که بصورت *****در اومده بود. اگه کلمه ای مثل سی یا ست باشه بخاطر سی یا سی بودنشه! البته من درست نمیدونم قصد نوشتن چه کلمه ای رو داشتین ولی بهتره برای نمایشش یه نقطه بین دو تا از حرف هاش بذاری. اینم جمله: "گروهی از مزدوران به ***** Shao-Khan" RE: تابلوی زیبایی اینبار با رنگ خون|پیش نمایش Mortal Kombat X - se7ensin - 03-11-2015 (03-10-2015, 09:18 PM)Clonel Kovolsky نوشته است: خیلی کامل و جامع نوشته بودی، اما طبق گفته های دوستان چند تا غلط املایی و نگارشی داشتی. سر دسته گی هست |