![]() |
علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول (/Thread-%D8%B9%D9%84%D9%84-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84-%D9%88-%DA%A9%D9%85-%D8%AD%D8%AC%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D9%86%D8%A7%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84) صفحهها:
1
2
|
علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - Zoom Hunter - 03-12-2015 سلام. در این مقاله میخواهیم به موفقیت بازی هایی کم حجم و مستقل اشاره کنیم. همان طور که می دانید بازی هایی هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند و طرفدارانشان برای انتشار انها لحظه شماری می کنند. اما پس از منتشر شدنشان با اینکه فروششان بسیار عالیست اما نمی توانند خواسته های طرفداران خود را بر اورده و در اخر گند می زنند. این موضوع را می توان از امتیازاتی که به بازی های بزرگ می دهند فهمید. در این مقاله می خواهیم به اهمیت بازی های کوچک در مقابل بازی های بزرگ بپردازیم ![]() حال بازی ای را تصور کنید که سازندگان بازی قبل از انتشار حتی یک تریلر از بازی بیرون نمی دهند و برای شما از قابلیت های بازی و داستانش و حتی شخصیت اصلی بازی صحبت نمی کند. شما با خود فکر می کنید که حتما این عنوان موفق نخواهد شد و نمی تواند انتظار منتقدان را بر اورده و امتیاز بالایی بگیرد. اما پس از انتشار بازی شما شوکه خواهید شد و خواهید دید که نه تنها بازی امتیاز خوبی گرفته بلکه جایزه های زیادی را درو کرده است. در ان موقع است که می فهمید که موفقیت یک بازی به بزرگ نمایی اس نیست بلکه بی سر و صدا بودنش است یعنی از بازی بیش از حدش تعریف نکرده و انتظار بازیبازان را بالا نبرد. ![]() دلیل2-محیطی بزرگ را وقتی سازنده ای می خواهد در بازی خود جای دهد باید بسیار بر روی ان کار کرده و حداقل به مدت یک سال بر روی محیط بازی کار کرده و سپس به بخش های دیگر بازی برسد. متاسفانه در بازی های امروزه شاهد این موضوع هستیم که چه بسا بازی هایی هستند که از محیط بسیار بزرگی استفاده می کنند ولی گیم پلی و داستان ندارند. این موضوع باعث می شود که بازیباز با خود فکر کند که سازنده بازی سر او را کلاه گذاشته به طوری که تکراری از بازی های دیگر است بلکه بدتر هم است. گیمر متوجه خواهد شد که بازی فقط یک محیط بزرگ برای کاوش دارد و چیزی در خود ندارد که گیمر را راضی کند. این موضوع باعث می شود که بازیباز در همان ساعت های اولیه بازی را از سیستم خود پاک کرده و در دهان سطل اشغال فرو نماید. حال برای شما بازی ای دیگری را مثال می زنیم که سازندگان محیط بسیار کوچکی را درون بازی جا داده اند و به جای محیط بازی بر روی داستان و گیم پلی و حتی صداگذاری پرداخته اند. در ایین لحظه است که بازیباز فکر می کند ه اگر بازی های بزرگ مثل بازی های کوچک از گیم پلی عالی زیبا ارث ببرند عالی می شود و می داند که تا وقتی بازی های بزرگ گیم پلی را خوب درست نکنند بازی دیگر بی بازی می شود و عرصه به دست بازی های کوچک می افتد. ![]() اما بازی های کوچک در حد موتور بازی بر روی ان ها کار شده است که باعث می شود باگ ها کمتر شود. البته همان طور که میدانید انتظار داشتن از این که یک بازی باگ نداشته باشد اشتباه است چون بالاخره در یک جای بازی و در یک زمان باگ خود را نمایان می کند و به عبارتی دیگر هیچ بازی ای فاقد باگ نیست. ![]() نمونه بارز کار و تلاش را می توانیم در ساختن بازی های کوچکی ببینیم که سازندگان با دل و جان بر روی ان کار می کنند و محصول نهاییشان قطعا بدون افت فریم خواهد بود. در این جا است که پی خواهیم برد که همه چیز یک بازی بزرگ بودن ان نیست بلکه کار کردن بر روی ان است نه به این صورت سازندگان فکر کنند که طرفداران فقط یک محیط بزرگ می خواهند بلکه بازیبازان یک بازی بدون مشکل می خواهند تا بتوانند راحت به انجام بازی به پردازند ![]() خب دوستان این اولین قسمت این مقاله بود و تا چند روزه دیگه قسمت اخرش هم می رازم. اگه دیدید ب هم ریختست متاسفم چون با ورد نوشتم ولی در اینده ویرایشش می کنم RE: علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - The Last King On The Earth - 03-12-2015 بسیار عالی بود فقط غلت املایی هم داشت ![]() منتظر قسمت بعدیم ![]() RE: علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - It's Time - 03-12-2015 ماهان جان خسته نباشی اما اگر بخوام حقیقت رو بگم، این مقالت از قبلی ضعیف تر بود! مشکلات کلیش رو هم همینجا میگم: - از کلمه "بازی" بیش از حد استفاده کردی - مثل اینکه به علایم نگارشی اعتقاد نداری! با توجه به اینکه جملاتت فقط با نقطه از هم جدا میشه - بعضی جملات کاذب هستن (تکراری) RE: علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - Zoom Hunter - 03-12-2015 (03-12-2015, 07:06 PM)Erfan-Wh نوشته است: ماهان جان خسته نباشی ممنون از اینکه نظرتون رو گفتین. چندروز پیش یه مشکلاتی پیش افتاد نتونستم زیاد دقت کنم. مشکلات نگارشی علامت هارو کیبوردم بعضیاشو نداره RE: علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - sir x - 03-12-2015 (03-12-2015, 07:13 PM)Mahanking80 نوشته است:اگه داشت باید تعجب می کردی(03-12-2015, 07:06 PM)Erfan-Wh نوشته است: ماهان جان خسته نباشی یه چند تا از مهمشا برات یادداشت می کنم تو پروفایلت :D RE: علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - Zoom Hunter - 03-12-2015 (03-12-2015, 09:08 PM)sir x نوشته است:(03-12-2015, 07:13 PM)Mahanking80 نوشته است:اگه داشت باید تعجب می کردی(03-12-2015, 07:06 PM)Erfan-Wh نوشته است: ماهان جان خسته نباشی باشه بزار :D RE: علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - se7ensin - 03-12-2015 نقلقول: ...اما نمی توانند خواسته های طرفداران خود را بر اورده و در اخر گند می زنند. به نظر بنده این طور لحن ها مناسب نقد، مقاله و هر گونه مطلب مرجع نیستند؛ مثلا می تونستید این طور بیان کنید که بهتر می بود: نقلقول: اما نمی توانند خواسته های طرفداران خود را بر اورده و در اخر، خراب می کنند/پایان خوشی ندارند/... . علامت های نگارشی هم که دوستان اشاره کردند امید وارم پیشرفت روز افزونتون رو شاهد باشیم :heart: . RE: علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - Qeiji - 03-14-2015 متاسفانه مقاله ایرادات ریز و درشت زیادی داره که در جای جای متن دیده میشه و تکرار زیاد این اشتباهات در تمام متن، خواننده رو از ادامه دادن باز میداره! من کلا با علائم نگارشی کاری ندارم و به اصل مطلبت می پردازم. صادقانه بگم خودم مقاله رو به زور تا آخراش خوندم و در بخش های پایانی دیگه بیخیال ادامه ش شدم. حالا مشکلات رو توضیح میدم برات: نقلقول: سلام. در این مقاله میخواهیم به موفقیت بازی هایی کم حجم و مستقل اشاره کنیم.خب دوست عزیز تو مقاله رسمی جای سلام و احوال پرسی نیست و اینکه یه کاره بیای بگی "سلام بروبکس؛ خب حالا امروز میخوام براتون یه نقد جدید بذارم. بروکه رفتیم" بدترین روش برای شروع مطلبه. مقدمه خیلی مهمه و باید دقیق و حساب شده نوشته بشه چون کلید ترغیب خواننده برای ادامه مطلبه! نقلقول: همان طور که می دانید بازی هایی هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند و طرفدارانشان برای انتشار انها لحظه شماری می کنند. اما پس از منتشر شدنشان با اینکه فروششان بسیار عالیست اما نمی توانند خواسته های طرفداران خود را بر اورده و در اخر گند می زنند.اگه مقدمه رو از همینجا شروع میکردی باز بهتر بود اما همین مقدمه هم اشکالاتی داره. اول اینکه "آنها" درسته نه "انها"؛ شما با نگهداشتن کلید شیفت و سپس فشار دادن کلید "ا"، میتونید این حرف رو تبدیل به "آ" کنید. قرمز: دوست عزیز حروفی مثل "و"، "که"، "اما"، "ولی" و... حروف ربطی هستند که کاربردشون اتصال دو واژه یا عبارت به یکدیگره اونوقت شما بعد از گذاشتن نقطه و تمام کردن جمله از حرف ربطی استفاده کردی؟ این غلطه و برای پرهیز از نقطه گذاشتن از این حروف استفاده میشه! آبی: بالاتر هم یکی از دوستان گفتند که من هم دوباره متذکر می شوم: این چنین ادبیاتی به هیچ وجه مناسب مقاله رسمی سایت یا مجله نیست. یه نویسنده باید بهترین انتخاب رو برای کلمات مورد استفاده ش داشته باشه؛ باید به تک تک کلماتی که مینویسه دقت کنه و ارتباط و زیبایی معنایی شون رو بسنجه! باید از بین تمامی کلمات مترادف، بهترین، مناسبترین و زیباترین کلمه رو انتخاب کنه. نکته بعدی درباره تیترهاته: بهتر نبود یکم خلاقیت به خرج میدادی و به جای اینکه تو هر تیتر بنویسی "دلیل1، 2، 3 و..." براشون یه تیتر مناسب میذاشتی با توجه به بخشی که میخوای درباره ش صحبت کنی! اشکال بعدیت که بزرگترین مشکله و تا آخر مقاله هم ادامه داره که فوق العاده کیفیت مطلبت رو پایین آورده، جمله بندیته. جلمه بندی خیلی ضعیف و ابتداییه. مثلا: نقلقول: محیطی بزرگ را وقتی سازنده ای می خواهد در بازی خود جای دهد باید بسیار بر روی ان کار کرده و حداقل به مدت یک سال بر روی محیط بازی کار کرده و سپس به بخش های دیگر بازی برسد.خب اگه من میخواستم بنویسم، اینطوری مینوشتم: نقلقول: سازندگان برای طراحی محیطی بزرگ در بازی، نیازمند صرف کار و زمان بسیار زیادی هستند تا با دنیایی خالی، بی روح و بدون جزئیات اما به ظاهر بزرگ و عظیم، روبرو نباشیم.نیازی نیست حتما بگی حداقل یه سال روش کار کنن یا بعدا به بخش های دیگه بپردازن؛ نه! فقط کافیه بگی باید برای طراحی زمانی و وقت بییشتری به خرج بدن و همین جمله و مفهوم ساده رو با آب و تاب تو مقاله ت بگونجونی. باقی مطلب هم از چنین مشکلاتی رنج میبره که دیگه نیازی به توضیح نیست. گاهی اوقات هم سعی داری کمی نمک بریزی و یه خورده طنز به مطلب اضافه کنی و بدتر خراب میکنی. شما فعلا روی نحوه جمله بندی و استفاده صحیح از کلمات کار کن و بعدش سعی در اضافه کردن طنز داشته باش. امیدوارم فکر نکنی قصدم خراب کردنت یا منصرف کردنت از نویسندگیه. (چون بیکار نیستم نصف شبی الکی دوساعت کامنت بذارم برات) فقط دوست دارم کمکی کرده باشم تا سایت درآینده نویسنده های خوبی داشته باشه. اگر هم از انتقادهام یا حرفام ناراحت شدی، اصلا مهم نیست. مشکل خودته، بی خودی ناراحت میشی. RE: علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - hexer - 03-14-2015 راستش اشتباهات نگارشیت زیاده و باید تصحیح بشه (از علایم نگارشی استفاده کن و به جای ا از آ استفاده کن) در اخر گند می زنند آخر، گند میزند واژه جالبی نیست راستش وقت نبود که تک تک اشتباهات رو بنویسم فقط به نظر من فعلا روی املا، استفاده از علایم نگارشی و (آ) کار کن چون واقعا تو ذهن میزنه موفق باشی. RE: علل موفقیت بازی های مستقل و کم حجم در مقایسه با عناوین بزرگ|قسمت اول - BadBoy4Ever - 03-14-2015 (03-14-2015, 06:20 PM)hexer نوشته است: چون واقعا تو ذهن میزنه تو ذهن میزنه ؟ فکر کنم منظورت تو ذوقه :) |