![]() |
جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World (/Thread-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-Open-World) صفحهها:
1
2
|
جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - Mr.Payne - 06-02-2015 اگر بخواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم و در واقع سر صحبت را باز کنیم، می توانیم به این پی ببریم که انسان موجودی کنجکاو و به دنبال کشف دنیاهای جدید است. همه چیز از سال 2000 و با عرضه ی عنوانی بسیار جذاب و بر محوریت سرقت ها و کشت و کشتارهای دسته جمعی در شهر به نام GTA III، شروع گردید. GTA III که در واقع شروع این سبک می تواند به شمار برود در زمان انتشارش تحولی در این عرصه ایجاد کرد که بیش تر گیمرهای حرفه ای سمت آن آمدند و مجذوب بازی شدند. امکان سوار شدن بر وسایل نقلیه در بازی و استفاده از سلاح های گرم و سرد جزو مواردی بود که در بازی های دیگر بسیار کم به آن پرداخته می شد. بازی های اکشن و سوم شخص زیاد ساخته می شدند و بازی هایی که در سبک ریسینگ و ماشین سواری بودند نیز طرفداران زیادی داشتند ولی GTA که در واقع تلفیقی از سبک اکشن و سوم شخص و ماشین سواری ریسینگ بود توانست با این ترکیب و اضافه کردن چاشنی Open World(جهان باز) خود را بسیار معروف کند. سری GTA از همان نسخه ی اول تا نسخه ی آخر(V) در مسیری مستقیم حرکت می کردند و فاقد هرگونه افت بودند. بعد از عنوان GTA، عناوین بسیاری با کپی برداری از عنوان GTA عرضه شدند. عناوینی که نتوانستند به اندازه ی محبوبیت GTA باشند. در عناوین Open World همواره رازهایی هستند که شما باید آن ها را کشف کنید. بعد از سری GTA می توان به سری بازی های Red Dead اشاره کرد. فکرش را بکنید، غرب وحشی با چاشنی Open World چه مزه ای دارد! شما امکان حرکت با اسب را در صحراها به وجود می آورید. همیشه بازی های Open World در خود اسلحه را نمی توانند جا بدهند. به عنوان مثال عنوان Need For Speed Most Wanted 2 که یک عنوان Open World بود در هر حال سنت شکنی کرد و به جای استفاده از سلاح، وسیله ی اصلی خود را ماشین های اسپورت قرار داد. با این موضوع را پذیرفت که شرکت Rockstar جزو متخصصان اصلی این سبک بوده است. با این که شرکت هایی مثل Ubisoft نیز بازی های Open World تولید می کنند ولی نمی توان انتظار آن را داشت که به محبوبیت بازی های Rockstar باشند. ![]() معمولا موتور اصلی سازندگان بازی های Open World موتورهای بسیار قدرتمند و پیشرفته هستند که معمولا خود آن شرکت بازی ساز به تولید آن می پردازد. موتور Rage مال شرکت Rockstar که بازی های بسیار قدرتمندی مثل Max Payne 3 و GTA IV را پدید آورد می تواند جزو استثناهای این صنعت به شمار برود. در بازی های Open World شما هیچ وقت پیاده از محله ای به محله ی دیگر نمی روید. معمولا وسیله های نقلیه در گوشه کناره های خیابان پارک شده اند و منتظر شما هستند! هر بازی Open World قطعا در کشور یا شهری باید اتفاق بیافتد. همیشه نباید یک محله ی کوچیک مد نظر قرار گرفته باشد که ما مثلا از این کناره ی خیابان به آن گوشه اش برویم که متاسفانه خیلی از بازی ها از این نکته استفاده می کنند. بازی Assasssin's Creed که جدیدا امکان سفر با کشتی را فراهم ساخته بود، یکی از نکات مثبتش قرار گرفتن جزیره های کنار هم و امکان سفر به آن ها است. شما در نسخه ی سوم Assassin's Creed شاهد امکانی به نام Fast Travel بودید. کلا در بازی Assassin's Creed III شما در کشور آمریکا هستید و امکان این را دارید که به شهر های آن سفر کنید. هر بازی Open World به علاوه امکانات فوق الذکر باید قابلیت Unlock نیز داشته باشد. شما برای این که یک وسیله ی نقلیه اسپورت و گران قیمت را Unlock کنید باید ماموریت های صد در صد و طبق گفته های در بازی بروید و به اتمام برسانید. به نظر من و خیلی های دیگر اگر یک بازی Open World امکان بازی دسته جمعی و گروهی را نیز داشته باشد، زیباتر است. مثلا شما در عناوینی مثل GTA V و Assassin's Creed Unity می توانستید ماموریت هایی را به صورت گروهی انجام بدهید و به اتمام برسانید که این واقعا جزو موارد بسیار سرگرم کننده در بازی های Open World به شمار می رود. ![]() Open World، یک جهان بسیار بزرگ باید باشد. جهانی که در آن امکان سیر و سفر قرار گرفته باشد و ما به راحتی بتوانیم در آن گردش کنیم. سری GTA همیشه در این جور موارد خوب عمل کرده است. این سری علاوه بر این که با گذشت زمان گرافیک زیبا و مناسبی داشته است، هر سال که می گذرد، جهانی بسیار بسیار بزرگتر از قبل به ما نشان می دهد که ما بیش تر از حد لازم مجذوب این بازی بشویم. یک بازی Open World، وقتی یک بازی خوب است که شما در آن آزادی کامل داشته باشید که متاسفانه خیلی از بازی های Open World به غیر از عناوین ROCKSTAR و Ubisoft این مورد را رعایت نمی کنند. آن ها فقط به فکر این هستند که یک بازی Open World بسازند و همه چیز تمام شود و طرفداران زیادی جذب کنند که خیلی از ها ناموفق بودند. پس از عرضه ی عناوینی مثل Assassin's Creed و GTA IV عنوانی به نام Sleeping Dog وارد عرصه ی Open World شد. شرکت Square Enix انتظار یک بازی بسیار زیبا و قابل هضم را داشت که تا حدی توانست خوب عمل کند. شما در این بازی به جای یک خلافکار، کابوی و آدم کش در نقش یک پلیس هستید که در مقابل بعضی از خلافکارها می ایستد. امکان استفاده از وسایلی مثل تبلت در بازی توانسته تا حدی آن را از عناوین GTA و AC دور کند ولی نمی توان آن را با این عناوین مقایسه کرد. در آخر تعدادی از بازی های Open World را معرفی می کنم: Grand Theft Auto ![]() Assassin's Creed ![]() Watch Dogs Red Dead Redemption ![]() نتیجه گیری: همانطور که در مقدمه هم ذکر کردم، انسان موجودی است که همیشه به دنبال پیداکردن رازها است و بسیار در مورد محیط اطراف خود کنجکاو است. شرکت های بازی سازی به همین منظور بازی هایی با سبک Open World را تولید می کنند تا همه از آن لذت ببرند. یک بازی Open World برای شخص خاصی نیست و عموم مردم می توانند از بازی کردن با آن لذت ببرند. وقتی شما در یک بازی توان مسافرت با هواپیما و ماشین ها را دارید دیگر به چه چیزی نیاز دارید. همین آزاد بودن انسان باعث لذت او می شود. او می تواند به هر جا که می خواهد برود. می تواند مردم را قتل عام کند و هر بار که بمیرد دوباره زنده شود. این روند تا آخر عمر شما ادامه دارد. پس تا جایی که می توانید لذت ببرید. RE: جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - BadBoy4Ever - 06-02-2015 نقلقول: همه چیز از سال 1999 و با عرضه ی عنوانی بسیار جذاب و بر محوریت سرقت ها و کشت و کشتارهای دسته جمعی در شهر به نام GTA III، شروع گردید. داداش جی تی ای 3 ماله 2001عه جی تی ای 1 1999 اومد نقلقول: کلا در بازی Assassin's Creed شما در شهر آمریکا هستید و امکان این را دارید که به شهر های آن سفر کنید. راستش دقیقا نفهمیدم منظورت چی بود آمریکا که کشوره ولی اگه منظورت شهر های آمریکاست خیر باید بگم تو هر نسخه شهر و کشور بازی عوض میشه و همش تو آمریکا نیست RE: جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - Blue Sun - 06-02-2015 به نظر من بازی های جهان باز به خاطر آزادی فراوانی که به بازیکن میدن، به شهرت رسیدن و باعث شدن که این تعداد عظیم از بازیکنان امروزه مجذوبشون بشن. همین آزادی باعث میشه که هر شخص به نوعی به شیوه خودش به بازی کردن بپردازه و تجربه مخصوص خودش رو داشته باشه. به خاطر همینه که نیازی نیست که محوریت بازی های جهان باز صرفا بر روی کشت و کشتار و قتل عام باشه و الان توی هر سبکی، مثلا همون طور که اشاره کردی سبک ریسینگ، یه بازی که وقایعش در یه دنیای جهان باز به وقوع میپیونده وجود داره (البته به نظرم سری NFS نتونسته به خوبی از تمام ویژگی های این سبک استفاده کنه و اون آزادی فروانی که ازش حرف زدم رو به بازیکن نمیده). همون وجود انواع وسایل نقلیه و تعداد زیادی از اسلحه های مختلف هم در بازی هایی همچون Watch Dogs و GTA V به خاطر همینه که بازیکن انتخاب های فراوانی مبنا بر این که چطوری میخواد به بازی کردن بپردازه و از چه روش هایی برای پیشبرد اهدافش استفاده کنه، داشته باشه. RE: جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - isapor123 - 06-02-2015 از نظر بنده بیشتر بازی های جهان باز بخش داستانیشون خسته کنندست و متاسفانه ما تو نسل هشت شاهد عرضه بیشتر بازی ها بصورت اوپن ورلد هستیم که بیشترشون فقط رو گرافیک و محیط مانور دادن ولی به خط داستاتی زیاد اهمیت نمیدن ممنون بابت مقاله جالبی بود RE: جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - soheil sangari - 06-08-2015 (06-02-2015, 04:21 PM)isapor123 نوشته است: از نظر بنده بیشتر بازی های جهان باز بخش داستانیشون خسته کنندست و متاسفانه ما تو نسل هشت شاهد عرضه بیشتر بازی ها بصورت اوپن ورلد هستیم که بیشترشون فقط رو گرافیک و محیط مانور دادن ولی به خط داستاتی زیاد اهمیت نمیدن اما به نظر من بازی های جهان باز بسیار هیجان انگیز هستش . من به شخصه بازی های جهان باز رو ترجیح میدم RE: جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - Amazing spidey - 06-08-2015 من از سبک open world خیلی خوشم میاد . بهترین بازی های جهان سبکشون open world ه. یه سوال بازی infamous second son اپن ورلد هستش ؟ ارزش بازی کردن داره ؟ RE: جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - The Wolf Of Rivia - 06-08-2015 (06-08-2015, 09:48 PM)Amazing spidey نوشته است: من از سبک open world خیلی خوشم میاد . بهترین بازی های جهان سبکشون open world ه. بله . اونطوری نیست که بتونید از وسایل نقلیه استفاده کنید و برید کلاب و اینجور چیزا . میتونید تو شهر با قدرت هایی که دارید فقط بچرخید . RE: جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - Amazing spidey - 06-08-2015 (06-08-2015, 09:51 PM)Dead Soldier نوشته است:(06-08-2015, 09:48 PM)Amazing spidey نوشته است: من از سبک open world خیلی خوشم میاد . بهترین بازی های جهان سبکشون open world ه. یه سوال پروازم می کنه یا پرش هاش بلنده ؟ خیلی دوست دارم تجربش کنم RE: جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - The Wolf Of Rivia - 06-08-2015 (06-08-2015, 09:53 PM)Amazing spidey نوشته است:(06-08-2015, 09:51 PM)Dead Soldier نوشته است:(06-08-2015, 09:48 PM)Amazing spidey نوشته است: من از سبک open world خیلی خوشم میاد . بهترین بازی های جهان سبکشون open world ه. از هر ارتفاعی بپرید هیچ اتفاقی براش نمیفته . یکی از قابلیت هاشم اینه که از ساختمون بالا میره . بقیه سوالات در مورد این بازی رو به صورت یادداشتی ازم بپرسید . RE: جهانی بدون پایان | نگاهی به سبک Open World - Amazing spidey - 06-08-2015 خیلی ممنون ولی این دیگه اخرین سوالمه . Infamous بهتره یا unity ? |