Horizon: Zero Dawn | Official Thread - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +---- انجمن: بحث و تبادل نظر پیرامون بازی ها (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A8%D8%AD%D8%AB-%D9%88-%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%84-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7) +---- موضوع: Horizon: Zero Dawn | Official Thread (/Thread-Horizon-Zero-Dawn-Official-Thread) |
Horizon: Zero Dawn | Official Thread - Blue Sun - 06-16-2015 برای مدتها شایعات فراوانی پیرامون IP جدید استودیو Guerrilla Games، خالق سری Killzone، وجود داشت. شایعات حاکی از آن بودند که این عنوان، یک بازی نقش آفرینی جهان باز بوده (Open World RPG) و Horizon نام دارد. دیشب در کنفرانس سونی در E3 2015 این عنوان، با نام Horizon: Zero Dawn، به صورت رسمی معرفی شد.
وقایع Horizon: Zero Dawn در آیندهای بسیار دور، آیندهای که در آن حادثهای ناگوار که هنوز مشخص نیست چه بوده و با خودش اکثر تکنولوژیهای موجود در جهان را از بین برد است، روایت میشوند. آیندهای بسیار دور، که عصر کنونی برایش یک دوره باستانی و ناشناخته محسوب میشود. مادر طبیعت دوباره کنترل جهان هستی را دوباره به دست گرفته است و انسانهای زنده دیگر توانایی ایجاد تغییرات بزرگی را در این جهان ندارند. تکنولوژیهایی که انسانهای پیشرفته از خودشان باقی گذاشتهاند، همانند روباتها، هماکنون به تهدیدی برای ادامه حیات انسانهای کنونی محسوب میشوند.
Horizon: Zero Dawn در سبک Open World Action RPG میباشد. شخصیت اصلی بازی Aloy نام دارد. او یک شکارچی ماهر است که در جهانی زیبا و پر از ماجراجویی که از دستگاههای مکانیکی مرموزی که از انسانهای پیشرفته باقی ماندهاند پر شده است، زندگی میکند.
در ادامه تصاویری از بازی را مشاهده خواهید کرد.
RE: Horizon: Zero Dawn | Official Thread - End Of The Line - 06-16-2015 نمایش این عنوان خارق العاده بود! واو چه شود اوپن ورلد با اون گرافیک خارق العاده! از ویژگی های تیر کمانش هم خیلی خوشم اومد! در کل عالی بودش! منتظر اومدنش هستم :heart: :heart: RE: Horizon: Zero Dawn | Official Thread - Old Snake - 06-16-2015 ایده، خلاقیت و داستان به کار رفته تو این بازی خیلی عالیه. هیولاهای روباتی واقعاً خوب طراحی شدن. زیبایی گرافیک، محیط و طبیعت هم که هر کسی رو جذب میکرد و گیمپلی عالی و نرمش هم خیلی خوب بود. ی شباهتهایی به تامب رایدر داره مثل شخصیت و سلاح و ... ولی در کل عنوان بسیاری زیباییه. RE: Horizon: Zero Dawn | Official Thread - Blue Sun - 06-18-2015 نقلقول: ما میدانیم که اولین انسان هایی نبوده ایم که بر روی این سیاره زندگی کرده ایم. داستان های ما راجع به افرادی که مدت ها پیش زندگی میکرده اند، میگویند. انسان های قدیمی. دنیای انسان های قدیمی با دنیای ما تفاوت های بسیار زیادی داشت. آن ها شهر های فوق العاده ای ساخته بودند، به برج هایی آن قدر بلند که به ستارگان میرسیدند. اما تاریکی آمد و شهر های آن ها را به قبرشان تبدیل کرد. بدون آن ها، سیاره شروع کرد به تغییر کردن. شهر های عظیم آن ها با مرور زمان شکوهت و جلال خود را از دست دادند و از بین رفتند و در میان خرابه های آن ها، زندگی جدیدی شروع شد. با گذشت زمان، قبیله هایی نیز به این سرزمین ها آمدند. بعضی از آن قبلیه ضعیف، و بعضی از آن ها به اندازه پادشاهان قدرتمند بودند. آن ها میگویند قبلیه من اولین قبیله ای بود که به این سرزمین ها پا گذاشت. اولین قبیله ای که شروع به شکار کردن، کرد. اولین قبیله ای که زه کمان هایش را کشید و از آن ها استفاده کرد. اما این جهان، هرگز کاملا متعلق به ما نبود. ما همیشه آن را با دیگر موجودات تقسیم میکردیم، با ماشین های مکانینکی. تعادل خطرناکی بین انسان ها و این دسته موجودات به وجود آمده است. داستان ها نمیگویند، که چه بلایی بر سر انسان های قدیمی آمد. آن ها به ما نمیگویند که چرا امروزه ماشین های مکانیکی بر این سرزمین ها حکومت میکنند، اما به ما اخطار میدهند که این تعادل خطرناک میان انسان ها و ماشین های مکانیکی (ربات ها) نمیتواند ادامه داشته باشد. یک طوفان در راه است، اما من آماده مقابله با آن هستم.به نظر من Horizon بهترین IP جدید در E3 2015 بود. ایده فوق العاده زیبا و خلاقانه ای پشت این عنوانه. گرافیک بازی، انیمیشن های شخصیت و فیزیک بازی فوق العاده بود و گیمپلی هم کاملا مشخص بود که میتونه چالش برانیگز باشه و بازیکن رو تا مدت ها توی این جهان بزرگ سرگرم کنه. با توجه به گفته های سازندگان، وقایع بازی 1000 سال بعد از قاجعه ای که باعث از بین رفتن انسان های پیشرفته شد به وقوع میپوندن. طبیعیت دوباره تونسته تا کنترل جهان رو به دست خودش بگیره و دیگه انسان ها هم بر جهان حکومت نمیکنن، بلکه این کار رو ماشین های مکانیکی و ربات ها انجام میدن. همون قدر که برای عجیبه که چرا این ماشین های مکانیکی توی این جهان هستن، برای شخصیت های درون بازی این مسئله یه چیز کاملا عادی و طبیعی محسوب میشه. شخصیت های درون بازی هیچ وقت دنیایی رو بدون این ماشین ها ندیدن و در واقع این ماشین ها براشون بخشی از طبیعت این جهان محسوب میشن. از المان های RPG که تا بدین لحظه توی بازی دیده شدن و یا توسط سازندگان ازشون حرف زده شده، میشه به جمع آوری یک سری از موادی که قابل جمع آوری هستن، به سیستم تولید مهمات و اسلحه ها، ارتقا دادن اسلحه ها، خودتون و حتی ویژگی های لباستون اشاره کرد. یک سری چیزای پیشرفته هم اگه دقت کنین توی لباس ها و اسلحه های شخصیت اصلی هم به کار رفتن. ناگفته نمونه که سطح بشریت هنوز به حدی نرسیده که بتونه چیزای خیلی پیشرفته ای تولید کنه و اون موارد ویژه ای هم که توی اسلحه ها و لباس ها به کار رفتن، چیزایی هستن که به صورت طبیعی توی این دنیایی که Guerrilla Games برامون ساخته وجود دارن. دشمن های توی بازی هم به ماشین ها و ربات ها خلاصه نمیشن، بلکه قبایل و گروه های انسانی دشمن هم در بازی وجود دارن. قبیله های موجود در بازی، محیط اون و نحوه زندگی انسان ها از قبایل سرخپوست ها و بومی شمال آمریکا (آمریکا و کانادا) الها گرفته شده. در ادامه هم یک سری تصاویر که از تریلر گرفتم رو براتون قرار میدم. نقاشی از یه برج بلند که توسط انسان های پیشرفته (که البته میشه گفت که برای شخصیت های درون بازی انسان های باستانی هم محسوب میشن) ساخته شده. همین میتونه نشون بده که انسان های پیشرفته اون قدر برای انسان های کنونی ناشناخته و باستانی هستن که داستان ها و شواهدی که ازشون باقی مونده به نوعی تبدیل به افسانه شدن.
بازی علاوه بر کاملا اکشن بودنش، چند تا المان مخفی کاری هم داره که نمونش همین قایم شدن بین گیاهان هست. احتمال میدم که المان های مخفی کاری توی بازی چنداند بیش تر از خم شدن و آهسته را رفتن تو چمنزار ها و اینا نباشن و فکر نمیکنم که خبری از سیستم کاورگیری در بازی باشه.
اسلحه هایی که تا به حال تایید شدن که ما توی بازی ازشون بهره میبریم: تیر و کمان، همین وسیله نیزه مانند و یه چاقو.
همون طور که مشخصه توی بازی انواع متفاوتی تیر وجود داره و من احتمال میدم که تعدادشون بیش تر از این شیش تایی باشه که داریم در حال حاضر توی اون صفحه میبینیم. اون قرمز شدن صفحه هم به خاطر اینه که اون موجود مکانیکی که در حال حاضر داره با شخصیت اصلی بازی مبارزه میکنه، به اون صدمه رسوند. هر چی صدماتی که به شخصیت اصلی در بازی وارد میشه بیش تر باشه، رنگ صفحه هم قرمز تر میشه.
Aloy (شخصیت اصلی بازی) چقد شبیه دوست دختر جان اسنو از سریال بازی تاج و تخته. D:
طبق گفته سازندگان، Horizon بزرگ ترین پروژه اون ها بوده و الان حدودا 5 ساله که در دست ساخته. با تشکر از دوست خوبم حمزه (The Last Resort)
RE: Horizon: Zero Dawn | Official Thread - BahramNouraei - 06-18-2015 (06-18-2015, 02:15 AM)Blue Sun نوشته است:نقلقول: ما میدانیم که اولین انسان هایی نبوده ایم که بر روی این سیاره زندگی کرده ایم. داستان های ما راجع به افرادی که مدت ها پیش زندگی میکرده اند، میگویند. انسان های قدیمی. دنیای انسان های قدیمی با دنیای ما تفاوت های بسیار زیادی داشت. آن ها شهر های فوق العاده ای ساخته بودند، به برج هایی آن قدر بلند که به ستارگان میرسیدند. اما تاریکی آمد و شهر های آن ها را به قبرشان تبدیل کرد. بدون آن ها، سیاره شروع کرد به تغییر کردن. شهر های عظیم آن ها با مرور زمان شکوهت و جلال خود را از دست دادند و از بین رفتند و در میان خرابه های آن ها، زندگی جدیدی شروع شد. با گذشت زمان، قبیله هایی نیز به این سرزمین ها آمدند. بعضی از آن قبلیه ضعیف، و بعضی از آن ها به اندازه پادشاهان قدرتمند بودند. آن ها میگویند قبلیه من اولین قبیله ای بود که به این سرزمین ها پا گذاشت. اولین قبیله ای که شروع به شکار کردن، کرد. اولین قبیله ای که زه کمان هایش را کشید و از آن ها استفاده کرد. اما این جهان، هرگز کاملا متعلق به ما نبود. ما همیشه آن را با دیگر موجودات تقسیم میکردیم، با ماشین های مکانینکی. تعادل خطرناکی بین انسان ها و این دسته موجودات به وجود آمده است. داستان ها نمیگویند، که چه بلایی بر سر انسان های قدیمی آمد. آن ها به ما نمیگویند که چرا امروزه ماشین های مکانیکی بر این سرزمین ها حکومت میکنند، اما به ما اخطار میدهند که این تعادل خطرناک میان انسان ها و ماشین های مکانیکی (ربات ها) نمیتواند ادامه داشته باشد. یک طوفان در راه است، اما من آماده مقابله با آن هستم.به نظر من Horizon بهترین IP جدید در E3 2015 بود. ایده فوق العاده زیبا و خلاقانه ای پشت این عنوانه. گرافیک بازی، انیمیشن های شخصیت و فیزیک بازی فوق العاده بود و گیمپلی هم کاملا مشخص بود که میتونه چالش برانیگز باشه و بازیکن رو تا مدت ها توی این جهان بزرگ سرگرم کنه. ممنون از توضیحات خوبتون!!!!!!!!!!! بابا aloy اونقد هم شبیه ایگریت نیست!!!!!!!!!!!! :D RE: Horizon: Zero Dawn | Official Thread - Tyrion - 06-18-2015 نقلقول: بابا aloy اونقد هم شبیه ایگریت نیست!!!!!!!!!!!! You Know Nothing Jon Snow RE: Horizon: Zero Dawn | Official Thread - Tyrion - 06-19-2015 یه تصویر برا چاپ پوستر: [4mg] اگه تا حالا نمایش بازی رو ندیدید، حتمن با کیفیت زیر ببینینش، واقعا ارزششو داره: 1080 (GamerSyde) RE: Horizon: Zero Dawn | Official Thread - Tyrion - 06-19-2015 Horizon: Zero Dawn will run at 1080p/ 30fps [vg24/7] پی نوشت: فک نکنم نیازی به ترجمه باشه! RE: Horizon: Zero Dawn | Official Thread - Blue Sun - 06-28-2015 وب سایت Game Informer یه مصاحبه با کارگردان بازی و تهیه کننده ارشد اون داشته. در این مصاحبه اطلاعات چندان زیادی از بازی و وضعیت کنونیش داده نشده اما خب مصاحبه طولانی هست، به همین دلیل به جای ترجمه کل مصاحبه تنها میرم سراغ قسمت های مهمش، اما خب لینکش رو قرار میدم تا هر کی که دلش خواست خودش بره و بخونه. تهیه کننده ارشد بازی میگه که تلاش جامع انسانی برای بقا در این دنیای یکی از تم های داستانی Horizon محسوب میشه. یکی دیگه از المان های RPG (نقش آفرینی) اینه که علاوه بر ارتقا خودتون و بالا بردن سطح لولتون که قبل بهش اشاره کردم، دشمنان موجود در بازی هم سطح های متفاوتی دارن. 90 درصد کل بازی از اکشن و گیمپلی شکل گرفته که شما در واقع دارین توی جهان بازی میگردین و ماموریت ها رو انجام میدیدن. توی بازی نمیتونین هر چه قدر که دلتون خواست اسلحه بردارین، چرا که باعث افزایش بار شما و کاهش سرعتتون میشه. احتمالا با ارتقا شخصیتتون در بازی میتونین میزان باری که میتونین حمل کنین رو افزایش بدین. قبیله های درون بازی با هم بسیار متفاوت هستن. از مکان ها و جا هایی که درشون زندگی میکنن گرفته تا فرهنگ و نحوه لباس پوشیدنشون. سیستم خرید و فروش هم در بازی وجود داره و بازیکنان میتونن در بازی برن و از فروشنده و مغازه دار ها چیزایی که لازم دارن رو بخرن. سازنده ها قصد ندارن که منو های پیچیده ای در بازی قرار بدن و میخوان که رابط کاربری ساده ای درست کنن که بازیکن بتونه به خوبی با اون ها تعامل پیدا کنه. علاوه بر این که میتونین اسلحه هاتون رو در بازی آپگرید کنین، توانایی شخصی سازی اون ها هم دارین. فکر میکنم که توانایی شخصی سازی برای لباس ها و چیز های دیگه هم وجود داشته باشه. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2015/06/26/the-origins-and-world-of-horizon-zero-dawn.aspx RE: Horizon: Zero Dawn | Official Thread - End Of The Line - 07-05-2015 لینک دانلود تریلر E3 بازی همراه با توضیحات کامل تهیه کننده ی ارشد بازی آقای Mark Norris
|