Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا
گروه ضربت | تحلیل نمایش Rainbowsix|seige در E3 2015 - نسخه‌ی قابل چاپ

+- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com)
+-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C)
+--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C)
+--- موضوع: گروه ضربت | تحلیل نمایش Rainbowsix|seige در E3 2015 (/Thread-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%B6%D8%B1%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-Rainbowsix-seige-%D8%AF%D8%B1-E3-2015)



گروه ضربت | تحلیل نمایش Rainbowsix|seige در E3 2015 - Edge And Christian - 06-30-2015

نقل‌قول: همه گروه ها به گوش باشید، تکرار می کنم همه گروه ها به گوش باشید. یه موقعیت اضطراری توی خیابون "Wall" به وجود اومده. از ساختمان Johnson پلاک 1157 گزارش شده که عوامل تروریستی قراره اونجا رو با خاک یکسان کنن. موقعیت بسیار ویژس و اگه کار خیلی خوب پیش بره، به نوعی نونمون تو روغنه. 
تیم Rainbow  : اطلاعات ساختمون رو بده
- همونطور که گفتم، ساختمون Johnson در خیابون "Wall" وجود داره، پلاکش هم 1157 هست. این ساختمون یه مکان اداریه بوده که بر اثر حمله این تروریست ها به اونجا، عده ای کشته شدن و عده ای هم فرار کردن. ساختمون بمب گذاری شدس حواستون جمع کنید این یه ماموریت بسیار ویژس.
تیم Rainbow : دریافت شد. خیل خب بچه ها، تروریست ها منتظرن. بریم و یه گوش مالی درست حسابی بهشون بدیم. بلکه ادب شن.
خیلی از "ما" فیلم های اکشن پلیسی زیادی را مشاهده کردیم که در آن گاه ها یک شخصیت و گاه ها یک گروه نقش اول فیلم را ایفا می کرده اند. بعضی اوقات و در حین تماشای چنین فیلم هایی با خود می گوییم:
نقل‌قول: _ ای کاش میشد این خلافکارارو اونطور که دوست داشتم از بین می بردمشون.


این جمله یعنی چی؟ آیا منظورتان این است که همانند Batman  یا دیگر ابر قهرمان های کتاب های Comic book یک تنه به جنگ  خلافکاران بروید و با آن ها مبارزه کنید؟ یا ... ، یا با گروهی که در اختیار دارید، نقشه بی نقص و عالی طراحی کنید و با حرکات از قبل طراحی شده حساب "آدم بد" های داستان را برسید؟
مطمئنا گزینه شماره دو هم عاقلانه است و درصد بیشتر از خطاهای شما را در حین انجام ماموریت کم می کند. بگذارید با یک مثال، کارمان را شروع کنیم. 
مثال شماره یک: فرض کنید که شما یک پلیس خبره در یک کشور دل خواه هستید. تعدای تروریست یک مکان خصوصی را تحت کنترل خود درآوردند و عده ای را کشته و عده دیگر را گروگان گرفته اند. از طرف دفتر رئیس پلیس شهر مامور می شود تا به تنهایی، این تروریست ها را کشته یا تمامن دستگیر کنید و به زندان مرکزی منتقلشان کنید. حال سوال اینجاست که شما به تنهایی چگونه می توانید با این تروریست ها مقابله کنید؟ چند درصد احتمال پیروزی و چند درصد احتمال شکستتان است؟ آیا زنده از این ماموریت خارج می شوید یا جنازه شما از آن محیط خارج می شود؟ و سوال های این چنینی که ذهن شما را مشغول خود می کند. آیا برای سوال های ذکر شده راه حل مناسب و کار آمد سراغ دارید؟ جواب با خودتان است.
مثال شماره دو: عضو یک تیم 5 نفره خبره در ایالات متحده هستید. در حالی که با دیگر اعضای تیمتان تفریح می کنید، ناگهان همه افراد تیم مامور می شوند تا به مکان تروریست ها حمله کرده و بمب ها را خنثی کنند. در این حالت چکار می کنید؟ قطعا با وجود این تیم خبره که شما در آن عضو هستید، اول نقشه ای را طراحی می کنید و بعد از آن به هر یک از اعضای تیم نقشی را می دهید. سپس مکان را شناسایی و اطلاعات موجود را استخراج می کنید. به عنوان مثال: نوع ساختمان، مساحت، تعداد افراد موجود در آن، مکان های احتمالی حضور تروریست ها و... قطعا به موفقیت شما در این عملیات کمک می کند. بعد از انجام تمامی کار ها، به محل مورد نظر اعزام می شوید و طبق نقشه عمل می کنید تا... .

قطعا مثال شماره دو موفقیت در عملیات را بیشتر می کند و از طرفی هم خطر مردنتان را کمتر می کند؛ اما بگذاریم ببینم چه بازی توانسته تا همانند مثال شماره "دو" انقدر طبیعی و واقع گرایانه باشد؟ Rainbow Six همان بازی است که سعی بر این دارد تا اینگونه عملیات ها را شبیه سازی کند و مخاطبان را در دنیای دزد و پلیس راحت بگذارد. نحوه انجام عملیات، انتخاب سلاح ها، تایین نقش هر فرد در گروه و... از عوامل کوچکی هستند که شما می توانید آن را هر طور که دوست دارید در بازی تغییر دهید.
Rainbow six Siege پس از سال ها انتظار در E3 2014 معرفی و رونمایی شد و حالا پس از گذشت یک سال، نمایشی جدید از بازی را در کنفرانس Ubisoft شاهد بودیم. سوال اصلی این است که آیا نسخه نهایی می تواند همانند Live Gamplay کنفرانس Ubisoft جذاب باشد؟
[تصویر:  cb59_11100387-1184283640295680.jpg]
نام: Rainbow Six: Siege
شرکت سازنده: Ubisoft Montreal
ناشر: Ubisoft
تاریخ انتشار: 13 اکتبر 2015

نبرد دو طرفه | تحلیل نمایش بازی


پس از نمایش بازی های مختلف در کنفرانس یوبی سافت، که همه را از دقایق ابتدایی انگشت به دهان کرده بود، نوبت به نمایش زنده بازی Rainbow Six Siege رسید. قبل از نمایش دمو کارگردان بازی به روی سن آمد و درباره بازی توضیحاتی را ارائه کرد. کم کم فضای سالن برای نمایش بازی آماده می شود. " کریس" و تیم او آماده شروع بازی هستند. پس از تشویق مخاطبان و اعلام آمادگی بازیکن ها نمایش شروع می شود. پنج سرباز آماده که قرار است نقشه تروریست ها را نابود کنند. در ابتدای کار " کریس" رهبر گروه با دیگر اعضای تیم صحبت می کند. هدف آن ها این است که آرام و بی سر و صدا وارد ساختمان شده و بمب اصلی را خنثی کنند. بازی در ابتدا از بیرون ساختمان شروع می شود و اعضای تیم محیط بیرونی ساختمان را چک می کنند. تا به اینجای کار که با گرافیک عالی روبه رو بوده ایم ولی بخش صداگذاری هنوز غیر فعال است. پس از چک کردن محیط بیرونی، افراد به دو گروه تقسیم می شوند و به نوعی قصد دارند ساختمان را محاصره کنند. پس از رفتن به محل های مشخص شده دو تیم ابتدا توسط طناب از ساختمان بالا می روند و پشت بام را چک می کنند. همه چیز مرتب به و آرام به نظر می رسد.
نقل‌قول: همه آماده اند؟ خیل خب یک، دو، سه بنگ!
[تصویر:  e6tu_2.jpg]
بعد از کشتن اولین تروریست کار اصلی گروه آغاز می شود. با استفاده از پنجره دوتیم وارد ساختمان می شوند. " هنوز هم گرافیک بازی و تخریب پذیری واقعی آن دهانم را باز نگه داشته است." برای انجام ادامه ماموریت باید دقیقا طبق نقشه عمل کرد چرا که مطمئنا یک اشتباه کوچک فاجعه بزرگ به همراه خواهد داشت. حال تمامی افراد برای سرکوب کردن دشمنان آماده هستند ولی برای شناسایی دقیق محل بمب گذاری شده و اینکه در حال حاظر دشمنان در حال انجام چه کاری هستند به یک ردیاب فوق پیشرفته تصویری نیازمند اند. ردیباب تصویری شروع به کار می کند و از لابه لای درب ها عبور می کند تا موقعیت دشمن را گرازش کند. 
" از دیگر نکات مثبتی که در بازی وجود دارد هوش مصنوعی آن است. خوشبختانه  مثل دیگر بازی ها دشمنانتان مثل ماست یک گوشه نمی ایستند و این یک نکته بسیار مثبت است"
همانطور که گفته شد هوش مصنوعی بسیار عالی در بازی وجود دارد. به عنوان مثال این تنها شما و دیگر اعضای تیمتان نیستید که برای دشمنانتان نقشه می کشید بلکه آن ها هم بسیار آماده هستند و برای شما و تیمتان تله های مختلفی کا گذاشته اند. از قابلیتی دیگری که ردیاب در اختیار شما می گذارد، خنثی کرد بمب ها است که در تریلر به نمایش در آمده، از این قابلیت هم رونمایی شد. و اما ادامه نمایش! پس از مشخص شدن محل بمب ها نوبت به اجرایی کردن نقشه اصلی می رسد. اول از همه تخریب چی دیوار کناری را خراب می کند تا افراد گروه سریع تر به مکان مورد نظر برسند. پس از تخریب دیوار نوبت به حمله می رسد که این قسمت کار خیلی خیلی مهم است چرا که باید طوری به مکان دشمنان نفوذ کرد تا فرصت کافی برای ورود تیم دوم هم باشد. پس از پاکسازی محل اول تیم دوم وارد عملیات می شود. ابتدا با بمب گذاری روی درب های قفل شده، آن ها را تخریب می کنیم تا به اتاق اصلی برسیم؛ اما این انفجار ها مشکلات اساسی زیادی را به وجود می آورد. یکی از این مشکلات با خبر شدن اعضای تیم دشمن است که می تواند دردسر ساز باشد و کار شما را متوقف کنند. همانطور که در اول مقاله گفته شد هر فرد وظیفه ای دارد که باید آن را به درستی انجام دهد. در این قسمت از صحنه سربازی را می بینیم که سپر محافظی در دست دارد و کارش محافظت از اعضای گروه است که باعث می شود تا گلوله ای به سمت دیگر اعضای تیم پرتاب نشود. پشت این فرد سه سرباز دیگر وجود دارد که وظیفه آن ها کشتن افراد طرف مقابل است. با وجود این نقشه قطعا این تیم در انجام ماموریت موفق خواهند شد.
[تصویر:  9vpe_untitled.jpg]
" گرافیک بازی بسیار بالا است و حس یک جنگ واقعی میان دزدان و پلیس ها را به خوبی به مخاطب منتقل می کند. به طوری که در هر لحظه به جای توجه به گیم پلی بازی به گرافیک آن خیره می شوید"
دشمنان یکی پس از دیگری روی زمین می افتند و از طرفی افراد تیم به پایان ماموریت نزدیک و نزدیک تر می شوند. تقریبا ساختمان خالی از وجود افراد دشمن می شود و حالا افراد با خیال راحت می توانند سراغ بمب ها بروند. پس از خنثی سازی بمب گروهی جدید از دشمنان وارد ساختمان می شوند و به نوعی دردسر تازه شروع می شود. درگیری بسیار شدید است و دشمنان از اطراف ساختمان شروع به حمله می کنند. فقط یک دقیقه تا پاین خنثی سازی بمب باقی مانده ولی هر ثانیه که می گذرد فشار بر روی اعضای تیم بیشتر و بیشتر می شود. دشمنان همچنان مثل مور و ملخ از در و دیوار وارد ساختمان می شوند و با سلاح هایی که در اختیار دارند به اعضای تیم " کریس" حمله ور می شوند. حالا فقط پانزده ثانیه مانده تا بمب اصلی خنثی شود. 
نقل‌قول: - هی "کریس" سمت چپ رو داشته باش
- باشه حواست به اون یکی باشه
- اوه خدای من من زخمی شدم بیایید کمک
- بچه ها دووم بیارید فقط 15 ثانیه مونده 
استرس در لحظات آخر  به استقبال مخاطبان می رود. چه می شود؟ آیا تیم" کریس موفق می شود یا نه؟ و دیگر سوالاتی که در مغز مخاطب به صورت یک فیلم سینمایی عبور می کند. درگیری شدت بسیار زیادی یافته اما فقط پنج ثانیه تا خنثی شدن بمب زمان باقی مانده است که ناگهان... بازی تمام می شود و کریس و هم تیمی هایش موفق می شوند تا این ماموریت بزرگ و پر دردسر را به انجام برسانند.
[تصویر:  3d1d_3.jpg]
_______ سخن پایانی ___________
اگر اهل بازی های شوتر تاکتیکی باشید، پس باید منتظر همچین بازیی باشید چرا که می تواند شما و رفیقانتان را تا ساعت ها سرگرم کند؛ اما اگر اهل چنین بازی هایی نیستید ( که امکان ندارد نباشید) این بازی باز هم گزینه خوبی برای سپری کردن اوقات فراقت شما است. گرافیک عالی و گیم پلی جذاب و روان از نکات مثبتی است که در این بازی گنجانده شده است. گیم پلی زنده بازی در کنفرانس E3 هم از نظر" من" و هم از نظر خیلی از منتقدان سایت ها جزو یکی از برترین نمایش های بازی ها بود اما سوالی که همیشه در ذهن اکثر مخاطبان وجود دارد این است که آیا شرکت Ubisoft می تواند این عنوان را به بزرگترین فرانچایز ساخته شده تبدیل کند یا خیر؟ برای جواب این سوال باید تا روز عرضه صبر کنیم. 



RE: گروه ضربت | تحلیل نمایش Rainbowsix|seige در E3 2015 - rouch - 06-30-2015

بی صبرانه منتظر این بازی ام
واقعا تخریب پذیری و گرافیک فوق العاده و کم نظیری رو نشون داد


RE: گروه ضربت | تحلیل نمایش Rainbowsix|seige در E3 2015 - mine-of-games - 07-07-2015

پلتفرم هایی که قراره براش این بازی بیاد چین؟؟

فقط پی اس 4؟


RE: گروه ضربت | تحلیل نمایش Rainbowsix|seige در E3 2015 - Edge And Christian - 07-07-2015

(07-07-2015, 08:35 PM)mine-of-games نوشته است: پلتفرم هایی که قراره براش این بازی بیاد چین؟؟

فقط پی اس 4؟

خیر
pc- ps4- xbox one


RE: گروه ضربت | تحلیل نمایش Rainbowsix|seige در E3 2015 - Devil Prince - 07-07-2015

سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده ی عزیز
اول از همه غلط های املایی شما را مطرح می کنم تا در صورت امکان، آن ها رو برطرف کنید.
گاه ها = گاهاََ - چکار = چه کار - تایین = تعیین - ردیباب = ردیاب - گرازش = گزارش - کا = کار -
برخی اشکالات نگارشی:

نقل‌قول: پس از نمایش بازی های مختلف در کنفرانس یوبی سافت، که همه را از دقایق ...
قبل حروف اضافه و ربط، (معمولا) نمیشه از "ویرگول" استفاده کرد. مورد بالا از همین موارد به حساب میاد.

نقل‌قول: در ابتدای کار " کریس" - رهبر گروه - با دیگر اعضای تیم صحبت می کند.
برای ارائه ی توضیحات اضافه در مورد یک مطلب، باید از پرانتز یا مورد بالا استفاده کرد.

نقل‌قول: تا به اینجای کار که با گرافیک عالی روبه رو بوده ایم، ولی بخش صداگذاری هنوز غیر فعال است.
اساسا قبل "اما" باید از "ویرگول" استفاده کرد. در بعضی قسمت های متن دیده میشه که گاهی از "نقطه ویرگول" استفاده کردید که کاملا غلط هست.
نکته ی بعدی اینکه متاسفانه متن شما وسط چین نشده است.
یک نکته هم باید بگم و اون اینه که من در تعجبم که چرا شما چندان به بخش گیم پلی نپرداختید و فقط مثل یک راوی به شرح داستان بازی پرداختید. می تونستید به شرح و تحلیل المان های مختلف گیم پلی، تنوع سلاح ها و ... بپردازید ولی فقط به هوش مصنوعی، اونم در حد یکی - دو جمله بسنده کردید و بعد از روایت تریلر، بیشتر روی گرافیک بازی مانور دادین؛ حتی درمورد موسیقی هم صحبت آن چنانی نکردید.  
خب در آخر هم میخوام صحبت کوتاهی درباره ی قسمت های ابتدایی مقاله ی شما بکنم. از نظر بنده، "فضاسازی" مقاله ی شما بیش از اندازه طولانی بوده و نمیشه اسمش رو مقدمه گذاشت. شما می تونستید برای بخش مقدمه درمورد تاریخچه ی این سری صحبت کنید یا به فراز و نشیب های این نسخه طی این چند سال اخیر، تغییر نام هاش و کلی مسئله ی دیگه بپردازید.
در آخر باز هم به شما خسته نباشید میگم و تشکر می کنم بابت تحلیلتون.