معرفی جاسپر کید(Jesper Kyd) - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: معرفی جاسپر کید(Jesper Kyd) (/Thread-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%AF-Jesper-Kyd) |
معرفی جاسپر کید(Jesper Kyd) - Momielo - 09-28-2012 Jesper Kyd معرفی کوتاه: نام کامل: Jesper Jakobson Kyd معروف به:JK , JJK , Jonesy متولد : دانمارک،Hørsholm شغل:موسیقیدان و آهنگ ساز آلات موسیقی:PC وکیبورد و سینتی سایزر(ترکیب کننده یا Mixer) توجه داشته باشید، آلاتی که در اینجا نام برده شده اند تنها آلاتی هستند که Jonesy از آن ها در استودیوی شخصی خود برای ساخت تم ها و نوشتن نت ها و همچنین برای میکس و مسترینگ استفاده می کند و دلیلی برای استفاده نکردن از آلات دیگر در کار های او نیست. سبک ها: موسیقی الکترونیک،Ambient، Dark Ambient ،تکنو سمفونیک،ارکستر سمفونیک (وابسته به گروه نوازندگان)گروه کر و (IDM) مخفف: Intelligent dance music سال های فعالیت:Jesper Kyd فعالیت رسمی خود را از سال 1986 آغاز کرد و هم اکنون نیز مشغول به کار است. Labels: (شرکت هایی که موسیقی فیلم های تلویزیونی،سینمایی و بازی های کامپیوتری را ضبط و آن ها را تبدیل به آلبوم می کنند تا در اختیار علاقه مندان قرار دهند)Sumthing Else و LA-LA Land Records گروه هایی که با Jesper Kyd همکاری می کنند: Silent DK ، ارکستر سمفونی بزرگ و معروف Budapest Symphony Orchestra(Assassin's Creed 1 , 2 ، Hitman: Blood Money) و Hungarian Radio Choir (Freedom Fighters ). Jesper Jakobson Kyd متولد 3 فوریه 1972 ، یکی از بزرگترین و برترین تحسین شدگان عرصه ی موسیقی و آهنگ سازی برای بازی های رایانه ای وفیلم های سینمایی است. Kyd با ترکیب سبک ها و صدا های مختلف از جمله Dark Ambient ، Electronica و موسیقی سمفونیک توانست جوایز بسیاری را نصیب خود کند.همچنین او برای برجسته شدن کار های خود در ساخت Demo Scene و به بلوغ رسیدن نبوغش در زمینه ی موسیقی، بیشتر دوران نوجوانی خود را(حدود 10 سال) در جمعی موسوم به The Party گذراند.اما امروز Jesper دیگر آن آهنگ ساز گمنام نیست و دیگر تنها برای دمو های نمایشی و تبلیغاتی آهنگ نمیسازد؛ او اکنون برترین ، بزرگ ترین و تحسین شده ترین آهنگساز جهان برای ساخت موسیقی سری بازی های Hitman و Assassin's Creed و بازی های معروف دیگر است . او بهترین گزینه برای ساخت موسیقی این سری بازی ها است و بهتر از او نمی تواند وجود داشته باشد. Jesper Kyd در جریان ساخت بازی Assassin's Creed 2 سال های آغاز کار: Kyd در اوایل کار(دوران کودکی)کار خود را با نواختن پیانو آغاز کرد و آن را به طور کامل آموخت. پس از مدتی، تمرین با گیتار کلاسیک را برای چند سال ادامه داد و در نواختن گیتار نیز متبحر شد.در همین حین او به کسب تجربه در زمینه های دیگر موسیقی نیز پرداخت مانند:خواندن نت ، خواندن ترانه های کر و ساختن آهنگ های کلاسیک برای پیانو .بنابراین او در مورد تمام این موارد استادانه رفتار می کند.در هر حال مهمترین نکته در مورد Jesper Kyd این است که نواختن این سازها را تنها با تمرین زیاد و بدون حضور استاد آموخته است. کید همیشه علاقه مند به جنبه های ترکیبی موسیقی و ترکیب سبک ها در یکدیگر بوده (یکی از عمده دلایل شهرت او) اما او از اویل کار دست به ساخت موسیقی ( به صورت حرفه ای) نزده بلکه کار خود را با ساخت Demo scene آغاز کرد به همین دلیل در حالی که تنها 14 سال سن داشته توانست به وسیله ی Commodore 64 برای دمو های نمایشی(Demo Scene) آهنگ بسازد. سال ها بعد سیستم Amiga به او اجازه داد تا موسیقی های خود را به وسیله ی الگو های آماده بسازد. با تلاش زیاد شانس او بیشتر می شد ، او توانست به همراه دوست خوب ،صمیمی و البته همکارش یعنی Mikael Balle یکی از اعضای نمایشی گروه Silent DK شود و این شانس بزرگی برای JK بوده زیرا Silent DK یکی از گروه های ارکستر سمفونی در دانمارک بوده و هست. پس از مدتی آن ها همکاری خود را با گروهی از Coder ها که با نام Crionics معروف بودند را آغاز کردند واین همان چیزی بود که باعث شد کار حرفه ای JK به حیات خود ادامه دهد. آن ها سرانجام توانستند دموی نمایشی(Demo scene)و افسانه ای Hardwired را برای سیستم Amiga بسازند. وی همچنین در همان دوران اولین نسخه ی نمایشی خود را با همکاری Mikael Balle با نام « Global Trash 2» را به همراه موسیقی های آن ساخت. کار آفرینی : در این مرحله از زندگی Jeper Kyd از ساختن دمو های نمایشی دست کشیده و تمام تمرکز خود را برای کار کردن بر روی موسیقی بازی ها و تبدیل شدن به یک موزیسین حرفه ای برای بازی های رایانه ای می گذارد.Jonesy به همراه دوستانش که با هم Demo SceneههHardwired را ساخته بودند تصمیم بر این گرفتند تا همگی با هم این کار را برای همیشه کنار بگذارند و هر کدام مشغول کاری که در آن تبحر کامل دارند را شوند.به همین دلیل آن ها تصمیم به تاسیس یک شرکت بازیسازی گرفتند و اینجا بود که شرکت Zyrinx متولد شد.پس از تاسیس شرکت، اعضا ی شرکت بلا فاصله مشغول به ساخت عنوانی برای کنسول معروف و محبوب سگا یعنی جنسیس شدند که Subterrania نام داشت. کار ساخت بازی به پایان رسید و حالا نوبت به عرضه ی بازی شده بود.پس از عرضه،بازی با موفقیت چشمگیری روبه رو شد.یکی نقات قوت این بازی موسیقی عالی آن بود و موسیقی بازی کار کسی نبود جز Jesper Kyd .موسیقی این بازی تحسین ویژه ی منتقدان را از آن خود کرده بود و بعضی از منتقدان نیز گفته بودند که موسیقی این بازی یکی از برترین موسیقی هایی بوده که برای کنسول خاطره انگیز سگا یعنی جنسیس ساخته شده است. با موقثیت تجاری بازی Jesper Kyd و بقیه ی اعضای تیم به بوستون نقل مکان کردند.پس از نقل مکان به شهر بوستون تیم Zyrinx مشغول به ساخت عنوان های دیگری شد که کار آهنگسازی آن ها را هم Jonsey بر عهده گرفته بود.نام این بازی ها بدین شرح بود:Red Zone , Adventures Of Batman And Robin , Amok , Scorcher . پس از بازی Scorcher ناشر بازی با شکست مالی روبه رو شد و شرکت Zyrinx نیز به اجبار، برای همیشه به کار خود پایان داد . استقلال کاری: پس از انحلال شرکت Zyrinx بسیاری از اعضای اصلی این شرکت به سرزمین مادریشان یعنی دانمارک رفتند و شرکت معروف IO-Interactive را تاسیس کردند.Jesper Kyd نیز راهی نیویورک شد ودر منهتن استودیوی شخصی خود را که "Nano Studios" نام دارد را تاسیس کرد و از آنجا بود که Jonsey به خاطر ارتباطات بسیار گسترده ی خود در این صنعت توانست موفقیتی به نام استقلال کاری را از آن خود کند.همچنین طبق قرار داد ها و برنامه ریزی ها ، قرار بر این شد که کار آهنگ سازی تمام پروژه های IO-Interactive را از اولین پروژه ی این شرکت بر عهده بگیرد.تا کنون این قرار داد بدون هیچ مشکلی بین دو طرف برقرار بوده و کار آهنگسازی تمام پروژه های IO-Interactive بر عهده ی Jonsey بوده ، البته در این بین یک مورد استثنایی نیز وجود دارد وآن هم پروژه ی Mini Ninjas است که آهنگ سازی آن بر عهده ی Peter Svarre بوده . دستیابی به شهرت حال حاضر: Jesper Kyd می گوید دلیل شهرتی که هم اکنون بدست آورده موسیقی بازی هایی بوده اند که در آغاز قرن 21 میلادی یعنی سال 2000 منتشر شدند .نام این سه بازی به شرح زیر است: MDK 2: Armageddon (مخفف Mario vs Donkey Kong) ، با ماریوی Nintendo اشتباه نگیرید ، ساخته شده توسط شرکت Bioware –Messiah ساخته شده توسط شرکت Shiny و بالاخره بازی Hitman: Codename 47 ساخته شده توسط شرکت IO-Interactive .تمام این بازی ها تقریباً در یک زمان منتشر شدند و همین باعث شهرت Jesper Kyd شده بود اما زیبایی و حرفه ای عمل کردن کار او رانمی شود نادیده گرفت به خصوص عنوان Hitman ، زیرا موسیقی این بازی و همچنین خود بازی جزو محبوبترین ها در آن زمان بودند. موسیقی Codename 47 به همراه تنظیم فوق العاده اش بر اساس موسیقی های شهری و ابزار آلات قومی(چین) ساخته شده بود و موجب شگفتی تمام منتقدان و بازیباز ها شده بود.پس از انتشار بازی ، موسیقی آن بلافاصله در کانون توجه مجلات مرتبط با موسیقی و بازی های رایانه ای قرار گرفته بود.MP3.com در مورد موسیقی این بازی اظهار داشت "تم اصلی موسیقی این بازی جزو برترین تم های بازی های رایانه ای در این دهه است" . گام بعدی، که بزرگترین پروژه ی او تا آن زمان بود یعنی ساخت و ضبط موسیقی Hitman 2 :Silent Assassin نیز برداشته شد.موسیقی این بازی توسط 110 موزیسین از برترین موزیسین های ارکستر سمفونی بوداپست کشور مجارستان و همچنین گروه کر این ارکستر سمفونی بزرگ، نواخته شده بود.IGN در مورد موسیقی این بازی می گوید: موسیقی بزرگترین فیلم های سینمایی اکشن و پر هزینه نمی توانند با موسیقی بازی Hitman 2 :Silent Assassin مقابله و رقابت کنند. پروژه ی بعدی او یکی از حساس ترین پروژه های عمر او بود زیرا سازندگان بازی Freedom Fighters از او خواسته بودند که موسیقی بازی باید با جو بازی کاملاً سازگار باشد به همین دلیل او حال و هوای قهرمانانه و حماسی به موسیقی این بازی بخشید و آن را با جو حماسی بازی کاملاً تطبیق داد.موسیقی این بازی توسط ارکستر سمفونی Hungarian Radio choir نواخته شده بود. مجله ی آنلاین Film Score، Jonesy را این چنین شرح می دهد: اگر بخواهیم لیستی از مبتکر ترین و خلاق ترین آهنگ ساز های جهان، که برای سرگرمی های متقابل یا همان بازی های رایانه ای آهنگ می سازند را تهیه کنیم،Jesper Kyd از همه ی آن ها پیشی خواهد گرفت و مبتکر ترین و خلاق ترین آهنگ ساز خواهد شد همانند Vangelis. به خاطر بهترین استفاده از موسیقی متن، موسیقی این بازی از طرف Billboard Digital Entertainment نامزد دریافت جایزه ی «بهترین موسیقی متن» شده بود، در عین حال Game Audio Network Guild آن را نامزد دریافت جایزه ی « بهترین آواز کر» کرده بود(به خاطر کر بسیار عالی ، قطعه ی منوی اصلی و قطعه ی March Of The Empire ).Gamespot معروف نیز جایزه ی بهترین موسیقی سال را از آن بازی Freedom Fighter کرد. سال 2004 فرا رسید.این سال یکی از پرکارترین سال های Jesper Kyd بود زیرا در این سال او توانسته بود 4 پروژه را از طرف شرکت های مختلف دریافت کند.عظیم ترین پروژه ی او در این سال پروژه ی Hitman 3 : Contracts بود.Jonsey در این پروژه سنگ تمام گذاشته بود؛ او توانسطه بود با ادغام فوق العاده بی نظیر سبک های Dark Ambient ، Modern Elictronic ، Brooding Symphonic و Choral Grooves در موسیقی Hitman 3 :Contracts تحسین بین المللی موسیقیدانان و منتقدان را در مورد موسیقی عالی و به معنای واقعی کلمهGround Breaking را، از آن خود کند. آکادمی هنر های فیلم و تلویزیون انگلیس (British Academy Of Film And Television Arts) یا BAFTA در سال 2005 این بازی را به عنوان« برنده ی بهترین Original Music » اعلام کرد.همچنین این بازی درسال 2005توانست عنوان « بهترین صداگذاری برای صحنه های سینمایی و دمو ها » را از G.A.N.G دریافت کند. مجله ی EQ در مورد موسیقی های ساخته شده توسط Jonesy این چنین می گویید:"بسیاری از آهنگ سازان تلاش کردند تا بتوانند گوش دادن به موسیقی متن بازی ها را به تجربه ای عالی تبدیل کنند، اما تعدادی محدودی از آن ها توانستند با تلاش منسجمانه خود تجربه ی لذت بخشی از گوش دادن به موسیقی را برای شنونده خلق کنند و Jonesy یکی از آن آهنگسازان است" . از آثار دیگر Kyd می توان به ساخت موسیقی بازی Robotech: Invasion اشاره کرد که بر اساس یک انیمه ی مدرن در سال 2004 ساخته شد بود.عنوان بعدی که Jonesy بر روی آن کار کرده موسیقی بازی Splinter Cell : Chaos Theory است ، البته لازم به ذکر است کهJesper تنها بر روی موسیقی صحنه های سینمایی بازی کار کرده است و موسیقی درون بازی توسط Amon Tobin ساخته شده بود.سال 2006سال بزرگی برای Jesper Kyd بود زیرا در این سال بزرگترین پروژه ی عمرش را به شرکت IO-Interactive تحویل داده بود،این پروژه Hitman : Blood Money نام داشت.مطمئناً دوستانی که بازی Hitman : Blood Money را تجربه کردند عظمت و زیبایی موسیقی این بازی را درک کرده اند.نوازندگان موسیقی این بازی تلفیقی از یک گروه ارستر سمفونی زنده اما بسیار بزرگ به همراه گروه کر بودند. 150 موزیسین از برترین های ارکستر سمفونی بزرگ بوداپست به همراه ارکستر سمفونی Hungarian Radio Choir دور هم گرد آمده بودند تا بتوانند یکی از برترین های تاریخ بازی های رایانه ای را بوجود بیاورند(در این بازی از موسیقی الکترونیک نیز استفاده شد).حال می توان عظمت Jesper Kyd و عظمت کار های او را درک کرد. از آثار دیگر او می توان به The Chronicles Of Spellborn اشاره کرد که به سبک Fantasy MMORPG است و در سال 2008 منتشر شده،همچنین آهنگسازی بازی Unreal Tournament 3 شرکت Epic نیز بر عهده ی Jonesy بوده.لازم به ذکر است که این آهنگساز وظیفه ی ساخت موسیقی بازی های شرکت های Ubisoft و Eidos را نیز در این نسل بر عهده دارد. موسیقی بازی Assassin's Creed 2 جزو برترین موسیقی های حماسی این نسل به شمار می رود.همانطور که می دانید موسیقی بازی اصلی حال و هوایی روحانی داشته است،اما Kyd موسیقی بازی دوم را به سمت و سویی جدید هدایت کرد و توانست با مهارت تمام حس و حالی جدید ی را بیافریند،او در موسیقی این بازی توانست نوایی عالی را برای شنونده تدارک ببیند. موسیقی این بازی بر اساس موقعیتی که در آن قرار دارید حاتی تصاعدی را برای گوش های شما به ارمغان می آورد این درحالی لست که برای این کار از یک ارکستر سمفونی قدرتمند بهره می برده و توانسطه بود تنوع و عمق بسیار عالی از هیجان و احساس را به بازیباز القا کند.نواختن موسیقی این بازی بر عهده ی ارکستر سمفونی و گروه کر معروف Hollywood بوده.موسیقی بازی در استودیوی Capitol که شهرتی جهانی دارد نواخته شده است. همانطور که قبلاً گفته شد،استودیوی شخصی Jesper Kyd در شهر نیویورک واقع شده اما محل زندگی او شهر لس آنجلس است.Jesper Kyd در حال حاظر مشغول به ساخت یک آلبوم شخصی برای خودش به نام « Deftronic » است. در مورد این آلبوم اینطور توضیح داده شده : "این آلبوم یک آلبوم سینمایی به همراه موسیقی الکترونیک است".وظیفه ی ساخت موسیقی و همچنین تهیه کنندگی این آلبوم بر عهده ی Jesper Kyd است و Jeff Blenkinsopp نیز وظیفه ی Co-Produced این آلبوم را بر عهده گرفته. Jesper Kyd در این البوم با این افراد مشغول به کار است: Pink Floyd ، The Who ، Emerson ، Lake & Palmer و Vangelis . پروژه ها : همانطور که در بالا خواندید و متوجه شدید، Jonesy طی این سال ها موسیقی بسیاری از بازی ها و فیلم ها را ساخته است،حال در این قسمت می توانید تمامی کار های او را(البته در زمینه ی آهنگسازی)مشاهده کنید.Joney احساس می کند که هم اکنون فاصله ی زیادی بین موسیقی فیلم های بزرگ و بازی های رایانه ای وجود دارد و به صورت تصادفی موسیقی بازی ها به موسیقی فیلم های بزرگ نزدیک می شوند، اما او در تلاش است تا نشان دهد که موسیقی بازی ها می توانند مانند موسیقی فیلم های بزرگ حماسه بیافرینند. بازی ها :
• 2009 – Borderlands • 2008 – The Chronicles Of Spellborn • 2008 – The Club • 2007 – Assassin's Creed • 2007 – Unreal Tournament 3 • 2007 – Kane & Lynch : Dead Men • 2006 – Splinter Cell : Chaos Theory (فقط سینماتیک ها) • 2006 – Gears Of War (Concept Music) • 2004 – Dance Dance Revolution ULTRAMIX 2 (ترانه های رمیکس 59 ، Istanbul café و Red Room) • 2004 – Robotech : Invasion • 2004 – Hitman 3 : Contracts • 2004 – McFarlane's Evil Prophecy • 2003 – Freedom Fighters • 2003 – Brute Force • 2002 – Hitman 2 : Silent Assassin • 2002 – Minority Report : The Video Game • 2001 – Shattered Galaxy • 2001 – The Nations : Alien Nations 2 • 2000 – Hitman : Codename 47 • 2000- Messiah • 2000 – MDK2 • 2000 – Soldier ( این بازی منتشر نشد) • 1999 – Time Tremors • 1996 – Scorcher • 1996 – Amok • 1995 – Adventures Of Batman And Robin • 1994 – Red Zone • 1993 – Subterrania • 1993 – AWS Pro Moves Soccer • 1989 – USS John Young فیلم ها : • 2008 – Staunton Hill • 2008 – Year Zero • 2007 – La Passion de Janne d'arc • 2006 – Sweet Insanity • 2003 – Night All Day • 2002 – Pure • 2002 – Death Of a Saleswoman فیلم های کوتاه : • 2006 – Virus • 2006 – Impulse • 2003 – Cycle • 2002 – Paper Plane Man • 2002 – Day Pass • 2001 – Going With Neill • 2001 – The Lion Tamer • 2000 – Organizm تریلر ها : • Assassin's Creed TV Launch Trailer • Assassin's Creed Cello TV Trailer • Assassin's Creed E3 Trailer • Gears Of War E3 Trailer • V For Vendetta (Warner Bros. Picture) • Hitman: Blood Money TV Trailers • Hitman: Contracts TV Trailers • Hitman 2: Silent Assassin TV Trailers افتخارات: • 2009 – نامزد جایزه ی « بهترین Original Score» از طرف Spike TV Game Awards • 2009 – برنده ی جایزه ی « بهترین Original Score » از طرف Hollywood Music In Media Awards • 2008 – نامزد جایزه ی « بهترین Original Music » از طرف BAFTA • 2008 – نامزد جایزه ی « بهترین Original Score » از طرف Hollywood Music Awards • 2008 – نامزد جایزه ی « Soundtrack سال » از طرف Golden Joystick • 2008 – برنده ی جایزه ی « بهترین موسیقی بازی های ویدیویی » از طرف ELAN Awards • 2007 – نامزد جایزه ی « بهترین موسیقی بازی های ویدیویی » از طرف Gamespot • 2007 – نامزد سه جایزه ی « موسیقی سال » از طرف G.A.N.G • 2006 – نامزد جایزه ی « بهترین موسیقی بازی های ویدیویی » از طرف MTV Video Game Awards • 2006 – برنده ی جایزه ی « بهترین Original Score » از طرف IGN • 2006 – نامزد جایزه ی « بهترین Soundtrack بازی ها » از طرف Golden Joystick • 2006 – نامزد چهار جایزه شامل « موسیقی سال » از طرف G.A.N.G • 2005 – برنده ی جایزه ی « بهترین Original Music » از طرف BAFTA • 2005- برنده ی جایزه ی « بهترین موسیقی برای Cinematic ها و Cut Scene ها » از طرف G.A.N.G • 2005 – CD موسیقی های Freedom Fighters رده ی Gold را از طرف PSE2 Editor's دریافت کرد • 2004 – نامزد جایزه ی « بهترین موسیقی سال» از طرف Billboard Awards • 2004 – نامزد جایزه ی « بهترین Soundtrack » از طرف IGN • 2004 – نامزد سه جایزه از طرف G.A.N.G • 2004 – CD موسیقی های Hitman: Contracts رده ی Gold را از طرف PSE2 Editor's دریافت کرد • 2003 – برنده ی جایزه ی « بهترین Soundtrack سال » از طرف Gamespot • 2003 – برنده ی جایزه ی « بهترین Original Soundtrack » از طرف Game Reactor • 2003 – CD موسیقی های Hitman 2 رده ی Gold را از طرف PSE2 Editor's دریافت کرد • 2002 – برنده ی جایزه ی « بهترین Original Soundtrack » از طرف Games Agent • 2002 – نامزد جایزه ی « بهترین Original Soundtrack سال » از طرف Gamespot • 2002 – نامزد جایزه ی « Soundtrack سال » از طرف X-Sages • 2002 – نامزد جایزه ی « بهترین صدا » از طرف IGN • 2002 – دریافت Outstanding Achievement In Music از طرف Action Vault • 2002 – دریافت جایزه ی ویژه ی Bolt Games Music Awards از Bolt Games Jesper Kyd در یک پارتی!به همراه جمعی از موسیقی دانان.از سمت چپ به ترتیب:JK ، Bob Rice ، Cris Velasco ، Chris Rickwood . نقل قول هایی از Jesper Kyd : تفاوت بین ساخت موسیقی برای یک فیلم و یک بازی: "هنگام نوشتن موسیقی برای فیلم ها ، شما باید تمام حواس خود را جمع کنید که در 100 درصد از زمان نمایش یک فیلم چه اتفاقی رخ می دهد بنابراین خیلی سخته که بتونید تمام ایده های دیوانه وار خودتون رو درغالب موسیقی با فیلم سازگار کنید. برای بازی ها من دوست دارم المان های بسیار زیادی رو به طور ناخودآگاه در دستور کار ساخت موسیقی قرار بدم تا بتونم جوی عالی رو برای بازی بسازم.شغل من به عنوان آهنگساز برای بازی ها این رو ایجاب میکنه که ، بازیباز رو درون دنیای بازی غرق کنم و سطح رویاها و تصورات کارگردان و تهیه کنندگان اون بازی رو بالا ببرم". تفاوت کار کردن برای یک تولید کننده ی آمریکایی و یک تولید کننده ی اروپایی: "وقتی که دارم با شرکت های آمریکایی کار می کنم باید گاهی اوقات مراقب باشم تا در هنگام استفاده ی بیش از حد از موسیقی الکترونیک و Dance Beat کار های احمقانه ای نکنم.به نظرم این سبک ها در ذهن تولید کنندگان اروپایی و کانادایی نفوذ بیشتری دارد و اون ها به این سبک بسیار احترام می گذارند و از اون لذت می برند". سایت کمکی:http://www.bazyrayaneh.com/forum/showthread.php?t=6343 RE: معرفی جاسپر کید(Jesper Kyd) - dark - 09-29-2012 ایول83: RE: معرفی جاسپر کید(Jesper Kyd) - jack - 01-26-2013 ببخشید این مرد چند سال داره.مگه میشه60:60:60: RE: معرفی جاسپر کید(Jesper Kyd) - Maximum-Dev - 01-26-2013 سایت کمکی دیگه چیه؟؟؟ مطلب کپی نکنید! |