Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا
شوهی یوشیدا و آدام بویز درباره هنری بودن یا نبودن بازی‌های ویدیویی می‌گویند - نسخه‌ی قابل چاپ

+- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com)
+-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C)
+--- انجمن: اخبار بازی ها (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7)
+--- موضوع: شوهی یوشیدا و آدام بویز درباره هنری بودن یا نبودن بازی‌های ویدیویی می‌گویند (/Thread-%D8%B4%D9%88%D9%87%DB%8C-%DB%8C%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%D9%88-%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%88%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF)



شوهی یوشیدا و آدام بویز درباره هنری بودن یا نبودن بازی‌های ویدیویی می‌گویند - B.A.T - 03-07-2016

هنر بودن یا نبودن، مسئله این است! تا به حال زیاد با این سوال مواجه شده‌ایم که آیا خلق یک بازی ویدیویی یک هنر است یا خیر؟ مدتی پیش راجر ابرت مسئله هنور بودن بازی‌های ویدیویی را زیر سوال برد و گفت که چیزی که باعث سرگرمی‌مان می‌شود را نباید هنر نامید. اما این دلیل نمی‌شود که بازی‌ها را اثر هنری ندانیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.

این سوال فلسفی، امروز توسط دو تن از چهره‌های شاخص شرکت سرگرمی‌‌های سونی، شوهی یوشیدا و آدام بویز در توییتر پاسخ داده شد. نکته جالب این بود که پاسخ‌های آن‌ها نسبت به این سوال با یکدیگر متفاوت بود.
نقل‌قول:
هیچ کس نمی‌تواند هر چیزی را «به صورت رسمی» هنر بخواند… این موضوع همیشه یک عقیده شخصی است اما من فکر می‌کنم بازی‌های ویدیویی هنری هستند.
— Adam Boyes (@amboyes) March 6, 2016
و حال شوهی یوشیدا وارد می‌شود:
نقل‌قول:
بعضی بازی‌ها هنری هستند اما بقیه بازی‌ها نه خیلی زیاد.
— Shuhei Yoshida (@yosp) March 6, 2016
پاسخ‌های جالبی به این سوال مهم داده شد. به شخصه معتقد هستم که ساخت بازی‌های ویدیویی (در هر سبکی)، یک هنر و یک کار هنری است. چطور می‌توان بدون هنر Ori و The Last of Us و فاینال فانتزی خلق کرد؟
نقل‌قول:
در ساخت یک بازی هوش مصنوعی، سیستم مبارزات و خیلی از موارد دیگر را با منطق و عقل می‌‌سازند اما بحث طراحی هنری که پیش می‌آید، ناخودآگاه به دید قلبی خود رجوع می‌کنیم.
برگرفته از نقد و بررسی Gravity Rush Remastered
نظر شما چیست؟
[تصویر:  YoshiBoyes-ds1-670x431-constrain.jpg]

منبع