به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival (/Thread-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%85%D9%86-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-Slender-The-Arrival) صفحهها:
1
2
|
به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - Writer Bot - 03-11-2016 ژانر ترس سبکی است که علاقه مندان خاصی دارد. در واقع هدف از گفتن این جمله فقط اشاره یک نکته بود آن هم دو دسته شدن بازیکنان است، اول آن گروهی هستند که به ژانر وحشت علاقه خاصی دارند دوست دارند تا حد مرگ بترسند و هیجان و استرس یک عنوان ترسناک را از ته دل حس کنند و عمیقا وحشت کنند; اما دسته دوم آن گروهی است که به سبک وحشت علاقه دارند اما نمی توانند آن را تجربه کنند که این هم دلایلی دارا است، ممکن است فرد بیماری قلبی داشته باشد و نتواند هیجان ترس را تجربه کند; ولی در طرف دیگر، بعضی افراد تحمل ترس را ندارند و ممکن تا مدت ها شوک شوند و هر شب کابوس ببینند و با خود حرف بزنند. در واقع دسته سومی وجود ندارد باید به شما بگویم همه به سبک وحشت علاقه دارند و کسی را نمی بینید که بگوید من علاقه به ژانر وحشت ندارم، چون واقعا نقاط ضعف یک فرد را نشانه می گیرند و شما را با ترس هایتان مقابل میسازند.
حس ترس را هر فردی نمیتواند صحیح شبیه سازی کند و حتما استودیویی که می خواهد یک عنوان با ژانر وحشت بسازد باید یک روانشناس زبده و زبر دست همراه داشته باشد، چون حس ترس را فقط یک روانشناس میتواند به درستی شبیه سازی کند و ضمیر ناخودآگاهی ترس را فعال سازد.
Blue Isle Studios تا حد ممکنی این امکان را فراهم ساخته و حس ناب وحشت را بسیار عالی شبیه سازی کرده و اثر جدید این استودیو شما را با ترس های خود مقابل تاریکی یا هر چیز دیگری مقاوم می سازد، در واقع به قلب تاریکی زدن اجباری است و گزینه فراری ندارید و باید با ترس های دوران کودکی خود مقابله کنید.
Slender The Arrival اثری ساخت این شرکت است، که افسانه مردقلمی آلمان را در بر میگیرد حتما این سوال در ذهنتان خطور میکند که این غریبه قدبلند کیست؟
با کمی جست و جو در شبکه های اجتمایی، سایتها و وبلاگها میتوانید این موجود ناشناخته را بشناسید و یکی دیگر از عجایب جهان را در ذهن خود مجسم کنید.
در ادامه با نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival همراه ما باشید که تجربه سفری به قعر تاریکی داشته باشیم.
سفر در اوج تعطیلات لذت خاصی را داراست، من هم نمی خواستم این فرصت مناسب، بیهوده هدر برود. به همین خاطر بار سفر را بستم و به راه افتادم، چند ساعتی نگذشته بود و من نزدیک خانه دوست قدیمی بودم; اما با فاصله اندکی از خانه ماشین خاموش کرد و چاره نداشتم جز پیاده روی تا جایی برای کمک گرفتن، پس جنگل را به پیش گرفتم و کمی نگذشته بود که به خانه رسیدم، خورشید جایش را کم کم به ماه می داد در خانه را کوبیدم; اما هیچکس به استقبال نیامد، وجودم ترس را حس میکرد خانه ای در وسط جنگل آن هم بدون خانه نشین و بدون راه برگشت چه کنم؟ در را شکستم و وارد خانه شدم همه جا به هم ریخته بود و هیچ چیزی سر جای خود نبود دنبال دوستم گشتم; اما از او هم خبری نبود بدبینی من بیشتر داشت به واقعیت تبدیل میشد. تصمیم گرفتم تا به جست و جوی او بپردازم چراغ قوه و موبایل را برداشتم و همراه با دوربین راه جنگل به باز کردم بدنم سرد بود آنقدر ترسیده بودم که هر چیزی تکان میخورد از وحشت می پریدم; اما چیزی نگذشت که...
با دیدن این تصویر فقط shift را فشار دهید.
گیم پلی بازی چیزی برای ارائه دادن ندارد و آنقدر ساده شما را می ترساند که فکرش هم نمی کنید، پایه بازی بر ساده بودن نهاده شده. به همین دلیل نکته جدیدی یافت نمیشود، فقط شما هستید و آقای سلندر و یک دوربین و چراغ قوه ای که خیرش برای چندین دقیقه است و بعد از آن به دلیل ضعف باطری خاموش میشود و شما باید تاریک به جست و جو بپردازید، این یک نکته مثبت است چون به بازیکن حس واقعی بودن دست می دهد; برای مثال سازندگان بازی Outlast در سراسر بازی باطری قرار داده اند که به بازیکن حس غیر واقعی بودن دست می دهد چون آخر چه کسی در تیمارستان روانی دوربین می بیند؟ اما بازی Slender the arrival این نکته را رعایت کرده و باطری دیگری در بازی یافت نمی شود.
دوربین بازی امکان زوم بر اشیا را فراهم می سازد و شما می توانید فاصله های دورتر را به وقور مشاهده کنید و امکان دفع حملات جناب سلندرمن را داشته باشید و به موقع پا به فرار بگذارید، طراحی سلندرمن تا حد امکان به واقعیت شبیه سازی شده و سازندگان توانسته اند با سربلندی از این چالش بگذرند چون تنها شخصیت بازی است که قابل دید و مشاهده است و در واقع شخصیت اصلی که نامش هم بر عنوان بازی هست و محوریت بازی مربوط به او میشود.
سوارپرایز......
نور پردازی بازی فوق العاده است که یکی از مهم ترین فاکتور های بازی ترسناک است. در اولین مرحله بازی که روز است به شدت تحت تاثیر نورپردازی قسمت های مختلف قرار می گیرید، مثلا تابیدن خورشید به درخت و انداختن سایه آن ها بر روی زمین چمنی می تواند یکی از این ارکان به شمار رود، رنگبندی اجسام زنده و پویاست و حس کدر بودن رنگ ها به بازیکن دست نمیدهد، طراحی تصویری دوربین بسیار به واقعیت نزدیک است و حس میکنید خودتان با دوربین در حال حرکت هستید، بازیکن در جنگل قرار میگیرد اما این به معنی خالی بودن جنگل تاریک عنوان نیست. جنگل پر از کلبه های کوچک و تاریک، ماشین های روشن بدون سرنشین، نامه هایی که گوشه و کنار باید پیدا کنید تا به هدف خود برسید.
در واقع گرافیک بازی برای یک عنوان ترسناک مناسب است و میتواند مدتها شما را به نگاه دارد و میخکوب بر صندلی در حال بازی کردن باشید در کل نتیجه این قسمت کاملا مثبت است.
جزئیات نورپردازی دیوانه کننده است.
در رگ های صداگذاری بازی خون های ترس جریان دارد، صداگذاری بازی هم نوعی سنگینی در خود دارد که می خواهد شما را متوجه کند هر لحظه خطری وجود دارد
باید بگویم صدای جیرجیرک ها و تکان خوردن شاخه درختان در واقعیت اصلا ترسی ندارد; اما در بازی از این صداهای طبیعی هم می ترسید و فکر میکنید سلندر در حال صدا درآوردن است، کمی مضحک بی نظر میرسد اقای سلندر فردی سروسنگین که قدی بلند و کت و شلوار مشکی میپوشد چگونه می تواند صدا دربیاورد؟ او فقط می کشد و شوخی در کارش نیست. در صداها کم کاری نشده و از صدای جانوران ریز تا برخورد باد به شاخه درختان گرفته همگی عالی کارشده اند; اما کمبود قطعه های موسیقی آن هم از جنس هیجان و فراوان از ترس حس میشود، در واقع اگر این عمل انجام می شد هم بازیکنان لذت بیشری می بردند و هم بازی جذاب تر میشد.
سلندر لطفا مرا نخور!
در این جنگل مخوف خودتان هستید و خودتان، نه کسی به فریادهای شما می رسد و نه خودتان گزینه فرار را بر روی میز دارید باید برای رسیدن به هدف خود بجنگید و تا نفس دارید برای فرار از مرد قلمی بدوید و سرنخ ها را پیدا کنید. این عنوان به خوبی توانست با مخاطب ارتباط برقرارکند و حس دهشتناک درون خود را انتقال دهد در مجموع به همه نکته ها رسیدگی شده و به جزئیات پرداخته شده، عاملی نیست که ما را از انجام بازی باز دارد و از هر لحاظ عنوانی مثبت است. داستان بازی ساده است و کاربر را درگیر خود می کند.
به تک تک جزئیات گرافیک و نورپردازی توجه شده; اما در صداگذاری کم لطفی شده و وجود قطعه موسیقی حس می شود و همانطور که می دانید موسیقی است که احساسات بازی را بیان میکند، آن هم از نوع ترسناکش. در مجموع اگر قصد انجام عنوانی با تم ترس را دارید بهترین عنوان Slender The Arrival است. که حتی منتقدین آن را ستایش کردند.
+نکات مثبت:طراحی شخصیت سلندر عالی صورت گرفته، نورپردازی و جزئیات دیوانه کننده است،داستانی چالش برانگیز برای درگیر کردن ذهن بازیکن
+نکات منفی: کمبود قطعه موسیقی
آرشیو مقالات بنده:
RE: به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - Destiny - 03-11-2016 نقد خوبی بود دوست عزیز ادامه بده من این عنوانو تجربه نکردم اما بعد مقاله تو حتما تجربش میکنم RE: به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - Writer Bot - 03-11-2016 (03-11-2016, 04:19 PM)ash-1999 نوشته است: درود بر شما
از خوندن مقاله من و تعریف شما بی نهایت سپاسگزارم.
توصیه میشه حتما این عنوان رو تجربه کنید حجم بالایی هم ندارد فقط 700 مگابایت هست
RE: به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - Yves Guillemot - 03-11-2016 اول از همه تشکر از نویسنده بابت نقد بازی. خب مقالتو میبریم زیر ذربین نقلقول: اما در صداگذاری کم لطفی شده و وجود قطه موسیقی حس میشود غلط املایی که با یک بار دوره برطرف میشود، نیم فاصله اصلا رعایت نشده بود متاسفانه. نقلقول: و میخکوب بر صندلی در حال بازیکردن باشید در کل نتیجه این قسمت کاملا مثبت است.فاصله و نیم فاصله نگذاشته بودین. مقاله شما متاسفانه اصلا شناسه نداشت و این ضعف بزرگ باعث میشه خواننده اطلاعاتی رو مثل: تاریخ انتشار، پلتفرم ها، ناشر و شرکت سازنده رو اصلا ندونه. فقط دارای یک تیتر بود و بهتر بود درای چند تیتر بود، تیتر مقاله به صورت رنگی نوشته میشد بهتر بود وزیبایی خاصی را به مقاله میبخشید. در آخر مقاله بالاخره شما به یک نتیجه پایانی نرسیدید و نمره کلی این عنوان رو ندادید. نقلقول: دوستان عزیز برای غلط هایی مثل خانهای باید بگم مشکل من نیست من این ها رو کاملا درست می نویسم اما انگار به طور خودکار اینطوری نوشته میشنخیر دوست عزیز شما اگر مقالتون رو داخل انجمن بنویسید و اگر هم مقالتون زیاد بود، میتونین به صورت پیش نویس ذخیره کنید تا بعد که کاملش کردین و بعد ارسال کنید این مشکلات به وجود نمیاد. درکل خسته نباشید منتظر مقالههای بعدی شما هستیم. RE: به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - Writer Bot - 03-11-2016 (03-11-2016, 05:24 PM)Yves Guillemot نوشته است: درود بر شما دوست عزیز نیم فاصله ها رو مشکل از انجمن هست من به آقا کسرا هم گزارش می کنم اتفاقا بحث من با سجاد محمدی همین بود و ایشون گفت دلخواهی و موردی نداره
برای شناسه هم من از روی نقد و بررسی های سایت الگو برداری کردم و اون جا هم به این نکات ذکر نشده بود
در آخر هم بگم بنده هنوز یک نویسنده مبتدی هستم و خودمو در حدی نمی دونم که به عناوین نمره بدم فقط به نکات مثبت و منفی اشاره می کنم
تشکر بابت خوندن مقاله و نظر دادن
موفق باشید
RE: به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - سجاد محمدی پور - 03-11-2016 بازهم سلام.
خوشبختانه تو این هفته انجمن بسیار فعال بوده و هر روز شاهد مقالات بعضاً خوب و مفید بودیم که همین جای تقدیر و تشکر داره. تو این مدت هم سعی کردم مشکلات مقالهی دوستان رو تا جایی که در توان داشتم، بهشون بگم. اما دوستانه عرض میکنم، مقالهی پیش روی بنده اصلا کیفیت لازم رو نداره! مقاله از نظر محتوایی با اینکه خوب (نه صرفا عالی) کار شده، اما بازهم جای پیشرفت داره. یادمه در مقالهی قبلی خودتون به یک سری مشکلات اشاره کردم. مساله اینجاست که این مشکلات نتنها کمتر نشدن، بلکه به وفور شاهد اشکالات نگارشی هستیم. برای شخص شما بسیار احترام قائلم و قصد ندارم با حرفام شمارو نا امید کنم، اما خوشحال میشدم که به انتقادات بنده و دوستان اهمیت میدادید و اونهارو در این مقاله به حداقل میرسوندید. اگر بخوام میزان اشتباهات رو بگم، قطعا از کل مقاله طولانی تر خواهد شد! به همین دلیل مثل همیشه بخش مقدمه رو به عنوان مثال بررسی میکنیم. پیش از هرچیزی جاداره از شما بابت این مقاله تشکر بکنم و امیدوارم در آینده بدرخشید...
اول اینکه این مقاله اصلا مقدمه نداره و همین موضوع به قالب کلی یک مقالهی نقد و بررسی آسیب میزنه. قبلا توضیحاتی رو در مورد بخش مقدمه دادم پس لزومی نیست که تکرار بشه. نکتهی دوم که بارها بهش اشاره شده اینه که متن رو تراز از دو طرف بکنید (برای دل منم شده این کارو بکنین )
در همین ابتدا:
نقلقول: ژانر ترس، سبکی که علاقه مندان خاص خود را داراست.این جمله علاوه بر ایکنه ابهام داره، جملهبندی مناسبی هم نداره. این متن کاملا اشتباهه و میشه نوشت : "ژانر ترس سبکی است که علاقه مندان خاصی دارد" . کلمهی "داراست" عامیانه بکار رفته و بهتره نوشته بشه "دارا است". ویرگول هم در ابتدای این جمله کاربردی نداره... نقلقول: در واقع هدف از گفتن این جمله فقط یک نکته بود و آن هم دو دسته شدن بازیکنان است، دسته اول آن دسته ای هستند که به ژانر وحشت علاقه خاصی دارند و دوست دارندهمونطور که پیش از این عرض کردم جملهبندی ها بسیار مشکل داره. "در واقع هدف از گفتن این جمله فقط یک نکته بود" باید نوشته بشه: درواقع هدف از گفتن این جمله اشاره به یک نکته بود.
استفاده کردن از دو فعلی که زمان آن ها باهم تفاوت داره، کار اشتباهیه. در بخش اول از فعل "بود" استفاده کردید و در ادامه از "است"...بدون استفاده از حرف "و" دو جمله رو به هم متصل کردید که باز هم کار نادرستیه. به تکرر از واژهی "دسته" استفاده کردید که اینکار باعث میشه جمله کم ارزش بشه. "و دوست دارند" هم باعث تکلف جمله میشه و نیازی نیست که بکار برده بشه... نقلقول: بر حد مرگ بترسند و هیجان و استرس یک عنوان ترسناک را از ته دل حس کنند و عمیقا وحشت کنند;متاسفانه مشکلات در همین بند ابتدایی به وفور دیده میشه و این جمله هم از این ایرادات در امان نبوده. "بر حد مرگ" غلطه و باید نوشته بشه "تا حد مرگ" یا "در حد مرگ" بازهم تکرر فعل "کنند" به چشم میخوره. برای استفاده از چنین کلماتی میتونید از معادل اونها استفاده کنید. کل این متن از دو جمله تشکیل شده که هردوی اونها یک معنی و مفهوم رو میرسونه. نقلقول: اما دسته دوم آن دسته ای است که باز هم به سبک وحشت علاقه دارند اما نمی توانند آن را تجربه کنند که این هم دلایلی داراستبازهم شاهد ایرادات نگارشی هستیم. کلمهی "دسته" دچار تکرر شده. وجود واژهی "بازهم" مفهومی نداره... واژهی "داراست" رو هم پیش از این توضیح دادم. جدا از این موارد نگارشی، این جمله و جملات بعد از اون ازنظر محتوایی هم خیلی مشکل دارن. مگه میشه کسی از ترسیدن خوشش بیاد و بعد بگه من نمیخوام بترسم؟! اصلا چنین بحثی بی معنیه... خب اینطور که پیداست این مشکلات در ادامه هم وجود داره و انواع مختلفی هم توشون هست. بسیار بسیار نظرم طولانی شد و از این جهت از همه عذر میخوام. از پویان جان هم تشکر میکنم بابت این مقالهی تقریبا خوب. دوست داشتم به طور کامل مشکلات مقاله رو شرح بدم ولی این موضوع وجههی خوبی نداره. امیدوارم از حرفای بنده ناراحت نشده باشید و همچنان برای نوشتن مقالات بعدی مسمم باشد. بدونید که تمام این نکات در جهت بهبود کیفیت مقالات گفته میشه و بنده با هیچ کسی خسومت ندارم. امیدوارم در آینده مارو با مقالاتتون شگفت زده کنید. RE: به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - BadBoy4Ever - 03-11-2016 بازی که شروع میشه روز روشنه همه چی آرومه خیلی هم خوشحالیم دو دقیقه که راه برید نه تنها هوا تاریک میشه بلکه صداهای ناجوری هم شروه به وزیدن میکنه و دیگه خوشحالیت از بین میره کم کم پ.ن : یکی از ترسناک ترین سوژه های تاریخ صنعت گیم بود این اسلندر من (سلندر که نوشتی به نظرم غلطه تلفظ درستش اسلندره) متاسفانه تموم نکردم هیچوقت اریوالو (به دلیل ریختن موهام و دردسر در جمع آوریشون) ولی شاید یه روز دلو زدم به دریا و تمومش کردم RE: به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - You Never Win - 03-11-2016 خسته نباشید بابت مقاله! بازی به حدی ترسناک هست که همون دقایق اول از ترس نتونستم ادامه ش بدم!! به عاشقان سبک ترس شدیداً پیشنهاد می شه! مقاله هم یه سری ایرادات غیر قابل چشم پوشی داره که دوستان ذکر کردند و بنده از ذکر دوباره ش پرهیز می کنم. امیدوارم در مقالات بعدیتون رفع بشه. بازم خسته نباشید. RE: به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - PG.AMiRHoSsEiN - 03-11-2016 سلام به اسلندر من! موقعی که صدای پاش میومد قلبم میوفتاد تو شرتم RE: به سلندرمن سلام کنید! | نقد و بررسی عنوان Slender The Arrival - CTTR - 03-11-2016 درود
بالاخره تونستم مقاله رو تموم کنم
مقاله ی خوبی بود
حداقل واسه من که خوب بود
چون این بازیرو بازی نکرده بودم ولی کامل فهمیدم قضیه چیه
|