Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا
معرفی 15 بازی بسیار سخت دنیای بازی های کامپیوتری - نسخه‌ی قابل چاپ

+- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com)
+-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C)
+--- انجمن: اخبار بازی ها (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7)
+--- موضوع: معرفی 15 بازی بسیار سخت دنیای بازی های کامپیوتری (/Thread-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-15-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%DB%8C)



معرفی 15 بازی بسیار سخت دنیای بازی های کامپیوتری - dark - 10-13-2012

درود

[align=JUSTIFY DIR=RTL]تا این لحظه میلیون ها یا شاید هم میلیاردها بازی کامپیوتری برای سیستم های مختلف راهی بازار شده اند. بازی هایی که در سبک ها و شکل های مختلف معروف شدند و طرفداران زیادی بدست آوردند، اما برخی از این بازی ها تنها به دلیل سختی زیاد شهرت یافتند. در این مقاله به معرفی 15 بازی بسیار سخت در طول تاریخ بازی های کامپیوتری پرداخته ایم.[/align]
[تصویر:  Hard%20Games.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]Robotron: 2084 [/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: Atari 5200[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 1983[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]این عنوان از آن بازی های تیراندازی ای بود که باید منتظر تیرهای دشمن از جهات مختلف می شدید. یک بازی دو بعدی که در آن باید با کنترل شخصیت اصلی، او را از مراحل بسیاری سخت بازی سالم خارج می کردید. در هر مرحله، با بدست آوردن آیتم های مختلف امکانات مختلفی به بازیکنان داده می شوند که به وسیله آن می توانستند از خود در برابر دشمنان محافظت کنند. این بازی از جمله عنوان هایی بود که به 2 عدد کنترلر Atari نیاز داشت تا بتوان آن را به پایان رساند.[/align]
[تصویر:  1-Robotron2084.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]Ghosts ‘N Goblins
[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: NES[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 1986[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]در Ghosts ‘N Goblins بازیکنان با اتفاقات گوناگونی مواجه می شدند. یک عنوان پلتفرمر بسیار سخت که تنها با خوردن دو ضربه از دشمنان، از بین می رفتید. مراحل بازی به صورتی طراحی شده بودند که حتی حرفه ای های سبک پلتفرمر نیز با آن به مشکل برمی خوردند. با تمام این مشکلات، اگر به مرحله پایانی بازی می رسیدید، باید با یک شوالیه مبارزه می کردید. نکته جالب اینجاست که بازی در این قسمت به بازیکنان امکان Save کردن نمی داد.[/align]
[تصویر:  2-Ghosts-N-Goblins.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]NetHack
[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: PC[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 1987[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]یک بازی ورزشی را تصور کنید که در آن گرافیک و صدا وجود نداشته باشد و شخصیت اصلی در یک آپارتمانی که ظاهر دیجتالی آن به واقعیت شباهت ندارد، در حال مردن است. مراحل این بازی همگی به صورت اتفاقی (Random) پیش روی بازیکن قرار می گرفت و به همین دلیل بازیکنان همیشه با مشکلات تازه مواجه می شدند.[/align]
[تصویر:  3-NetHack.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]Contra
[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: NES[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 1988[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]Contra بازی ای بود که از شما می خواست غیر ممکن را ممکن کنید. برای به پایان رساندن این بازی Run and Gun تنها 3 بار فرصت مردن به بازیکن داده می شد. تازه در هر مرحله بازیکنان باید از تیرها و بمب های مختلف و بیشتری جاخالی می دادند تا بلکه بتوانند آن مرحله را به پایان برسانند، اما Konami کدی را هم برای این بازی در نظر گرفته بود که به وسیله آن بازیکنانی که با مشکل موجه می شدند، بتوانند بازی را راحت تر ادامه دهند.[/align]
[تصویر:  4-Contra.png]
[align=CENTER DIR=RTL]Battletoads
[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: NES[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 1991[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]قبل از اینکه بازی های Banjo Kazooie و Conker از سوی استودیوی Rare ساخته شوند، این استودیو یک بازی Beat-‘Em-Up سخت را راهی بازار کرد. در مرحله سوم این بازی با چنان سختی ای مواجه می شدید که بی خیال بازی کردن این عنوان می شدید، اما چیزی که باعث می شد مردم این بازی را تجربه کنند، ساختار منحصر به فرد آن برای پشت سر گذاشتن مراحل بود. بازی با توجه به مهارت های مختلف، نحوه گیم پلی را تغییر می داد و سرعت بازی را کم و زیاد می کرد.[/align]
[تصویر:  5-Battletoads.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]X-Men
[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: Genesis[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 1993[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]برای اینکه بتوانید بازی X-Men روی Sega Genesis را به پایان برسانید، باید مهارت زیادی پیدا می کردید و 2 قدرت خاص را در این عنوان بدست می آوردید. این بازی Beat-‘Em-Up با المان های پلتفرمر نیز ترکیب شده بود و روند تازه ای را پیش روی بازیکنان قرار می داد. حل معماها و سایر موارد نیز از دیگر قسمت های جالب توجه بازی بودند، اما در کنار هم قرار گرفتن این موارد با دشمنان سرسخت بازی، کار را برای همه بازیکنان سخت می کرد.[/align]
[تصویر:  6-X-Men.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]Radiant Silvergun[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: Saturn[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 1998[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]سازندگان Radiant Silvergun قبل از ساخت این بازی، عنوانی به نام Ikaruga را راهی بازار کرده بودند که بسیار سخت بود، اما استودیوی Treasure با ساخت بازی RS نشان داد که بازی قبلی آن ها یک شوخی بوده است. سختی این بازی باعث می شود که سایر بازی ها برای بازیکنان بسیار راحت جلوه کند. بر خلاف سایر بازی های Shoot-‘Em-Up دوبعدی آن زمان، RS سیلی از دشمنان مختلف که دارای لیزر، بمب و... بودند را پیش روی بازیکنان قرار می داد. نکته جالب این بود که بازیکنان در زمانی که می مردند، نمی توانستند اعتراضی نسبت به بازی داشته باشند، چرا که بازی همه چیز را به آن ها یاد می داد.[/align]
[تصویر:  7-Radiant-Silvergun.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]Metal Gear Solid[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: PlayStation[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال ساخت: 1998[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]هنوز خیلی ها بر این باور هستند که MGS1 بهترین بازی دوران است. همچنین آن را می توان یکی از سخت ترین بازی ها نیز نام برد. از همان ابتدای بازی، ممکن است توسط نگهبان هایی که رد پای شما را دنبال کرده اند، دستگیر شوید. همین جا است که به این نتیجه می رسید که باید تمام بازی را به صورت مخفی-کاری پشت سر بگذارید. مبارزه با Psycho Mantis که توانایی پیش بینی حرکات شما را داشت، واقعاً دشوار بود.[/align]
[تصویر:  8-Metal-Gear-Solid.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]F-Zero GX[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: Game Cube[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 2003[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]کسی باورش نمی شود که یک بازی رانندگی که از سوی Nintendo عرضه شده، یکی از سخت ترین بازی ها باشد. شخصیت اصلی این عنوان در یک مسابقه بسیار سریع و دیوانه کننده شرکت می کند. در F-Zero GX با چیزی به نام درجه سختی آسان مواجه نخواهید شد. همه چیز فوق العاده سخت و نفس گیر است. در درجه سختی های بالاتر، بازیکنان همیشه درگیر آن هستند که وسیله خودشان را در پیست نگه دارند، چه برسد به اینکه بخواهند اول هم بشوند.[/align]
[تصویر:  9-F-Zero%20GX.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]Devil May Cry 3: Dante’s Awakening[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: PlayStation 2[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 2005[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]در آن سال Capcom فکر می کرد که بازیکنان آمریکایی هیولاکش های بهتری نسبت به ژاپنی ها هستند. اما چرا؟ دلیل این موضوع این بود که درجه سختی Hard در نسخه ژاپنی این عنوان به درجه سختی معمولی در نسخه اروپایی و آمریکایی تغییر کرده بود. در واقع بازیکنان غربی روی درجه سختی معمولی، تجربه درجه سختی Hard در نسخه ژاپنی را کسب می کردند. اما در نسخه Dante’s Awakening بازیکنان با چالشی جدید روبرو می شدند و کار به جایی می رسید که باید جلوی دستگاه شروع به گریه می کردند![/align]
[تصویر:  10-Devil-May-Cry%203-Dantes-Awakening.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]Ninja Gaiden Black[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: Xbox[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 2005[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]تومونوبو ایتاگاکی (Tomonobu Itagaki) با خلق این بازی بازیکنان را با نبردهای تازه مواجه کرد. یک بازی Action-Adventure که به شکلی طراحی شده بود که بازیکنان حس کنند یک بازی مبارزه ای را تجربه می کنند. در این بازی به اندازه کافی می مردید و همیشه هم بازی از شما سوال می کرد که دوست دارید بازی را روی درجه سختی آسانتر دنبال کنید یا خیر! در Ninja Gaiden Black حالتی به نام Mission Mode و Harder Master Ninja قرار داشت که درجه سختی بازی را به شکل دیوانه واری بالا می برد.[/align]
[تصویر:  11-Ninja-Gaiden-Black.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]Demon’s Souls[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: PS3[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 2009[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]استودیوی From Software با عرضه این بازی نشان داد که یک بازی اکشن-نقش آفرینی تا چه اندازه می تواند عذاب آور باشد. سختی این بازی را کسانی احساس می کنند که یا تنوانسته اند Demon’s Souls را به پایان برسانند یا نتوانسته اند برای بار دوم این بازی را تجربه کنند. با هر بار تمام کردن بازی، همه چیز ارتقاء پیدا می کرد و بازیکنان با تجربه ای سخت تر مواجه می شدند. البته باید به نسخه بعدی این عنوان یعنی Dark Souls نیز اشاره کرد که دست کمی از برادر بزرگترش ندارد.[/align]
[تصویر:  12-demonssouls.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]Trials HD[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: Xbox 360[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 2009[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]یک بازی موتور سواری بسیار سخت که در آن فیزیک حرف اول را می زند. برای به پایان رساندن مسیر، با مشکلات زیادی مواجه می شدید و این روند با پیشرفت در بازی بدتر نیز می شد. مسیرهای بازی به شکلی طراحی شده اند که بازیکنان هیچ وقت نمی توانستند به راحتی آن را پشت سر بگذارند. برای پرش از یک قسمت به قسمت دیگر، ممکن است بارها و بارها تلاش کنید، اما موفق نشوید.[/align]
[تصویر:  13-Trials%20HD.jpg]
[align=CENTER DIR=RTL]Super Meat Boy[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: Xbox 360[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 2010[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]Super Meat Boy از آن دسته از بازی هایی است که بازیکنان پول سختی آن را پرداخت می کنند. شما در این بازی مدرن که به سبک پلتفرمر دوبعدی طراحی شده، بارها و بارها می میرید. می پرید، می دوید و در آخر روی یک گوشت ریز کن فرود می آیید! تنها کافی است که یک اشتباه کوچک انجام دهید تا همه چیز برای شما به کابوس تبدیل شود.[/align]
[تصویر:  14-Super-Meat-Boy.jpeg]
[align=CENTER DIR=RTL]Donkey Kong Country Returns[/align] [align=CENTER DIR=RTL]پلتفرم: Wii[/align] [align=CENTER DIR=RTL]سال عرضه: 2010[/align] [align=JUSTIFY DIR=RTL]این عنوان پلتفرمر شما را به دوران SNES می برد که بازسازی شده و همچنان سختی آن دوران را داراست و هنوز هم خیلی ها در بسیاری از قسمت های آن می مانند! تله ها، بمب ها و سایر آیتم هایی که در این بازی دیده می شوند، سختی این بازی را چند برابر می کنند. اما همچنان این بازی لذت خاص خودش را دارد.[/align]
[تصویر:  15-Donkey-Kong-Country-Returns.jpg]
منبع :http://www.maogame.blogfa.com/post-127.aspx