![]() |
خیزش یک خدا|یادداشتی بر بازی God Of War IV - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: خیزش یک خدا|یادداشتی بر بازی God Of War IV (/Thread-%D8%AE%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%DB%8C%DA%A9-%D8%AE%D8%AF%D8%A7-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-God-Of-War-IV) |
خیزش یک خدا|یادداشتی بر بازی God Of War IV - Hidden Shadow - 07-19-2016 ![]() کنفرانس E3 2016 شرکت سونی را، بایستی یکی از کنفرانس های به یاد ماندنی این اواخر دنیای گیم دانست. این کنفرانس در ده دقیقه آغازین خود چنان شروع طوفانی داشت که عدهایی همان ده دقیقه را، نمونهایی کامل از یک E3 در شان و اندازه سونی میدانستند! این ده دقیقه طوفانی شامل، خیزش مجدد یک خدا در دنیای بازی های ویدیویی بود، خدایی با نام کریتوس کبیر؛ خدایی با نام جنگ و خون. با ما در ادامه همراه باشید تا یادداشتی از نمایش بازی God Of War 4 در کنفرانس E3 2016 داشته باشیم.
![]() ![]() با این حال می خواهد تا یک پدر نمونه باشد زمانی که پسرک در اصابت قرار دادن تیر با گوزن نافرجام بود کریتوس خشم خود را به پسرش بروز داد تا ما متوجه بشویم او باز هم دارای خشم است و وی یک پیرمرد کنج کلبه نشین نیست! تنها در این مورد نیست خشم وی؛ بلکه در کشتن غولهای اسکاندیناویهایی هم باز دیده شد. کمی جلوتر که برویم ما شاهد سیستم مبارزات این بازی هستیم؛ قابل تحسین است. تبر زنی و سیستم مبارزات خارق العاده است در کنار قابلیت های فراوان و صحنه های اکشن می تواند کلیدی برای خیزش گیم پلی این بازی در کل مجموعه باشد. باس فایتها پویا هستند و مانند همیشه غولها نیز در این بازی نقش دارند، ما در نمایش این عنوان شاهد همکاری پدر و پسر در کشتن یک باس بودیم. شاید این همکاری در فرجام، بی ثمر بود ولی دارای امیدواری های بیشتری از یک شلیک ضعیف و آزار دهنده بود.
![]() کمی جلوتر ما شاهد منظره های بازی هستیم؛ مانند هر نسخه از این سری، سانتا مونیکا عادت به خلق یک محیط پویا دارد حتی با وجود اینکه در عمق منظره پویش و کاوش ذهنی نشود. در انتها وقتی پسرک می خواست آهو را شکار کند بانگ کمک را سر داد و پدر دلسوز هم به او اطمینان به نفس داد تا در این مسیر موفق شود این پسرک مانند کریتوس متاسفانه یا خوشبختانه شاید سنگ دل نباشد ولی بالاخره خواهد شد، ما به وضوح دیدیم که پسرک نتوانست آهو را بکشد و پدرش دستانش را محکم فشار داد و راه و رسم زندگی را یک بار دیگر به وی گوش زد کرد. در انتهای تریلر ما شاهد یک سکانس دراماتیک بودیم، از این مانند سکانسها کمتر در God Of War یا در هر یک از هک اند اسلش ها دیدهایم ؛ کریتوس می خواست پسرش را در آغوش بگیرد ولی نتوانست، حالا چه دلیلی باعث شد این اتفاق رخ ندهد را فقط خدای جنگ می داند و بس.
![]() این داستان و سرنوشت ماست! این یک شروع مجدد و داستان جدیدی برای ماست!
![]() RE: خیزش یک خدا|یادداشتی بر بازی God Of War IV - Qeiji - 07-19-2016 راستش دقیقا نمیدونم نوشتن یه یادداشت برای یه تریلر چند دقیقه ای که چیز زیادی هم نشون نمیده، چه دلیلی داره... ![]() ابراز احساسات از شادی دیدن دوباره «حاج کریمپوس»؟ نوعی اولین نگاه؟ توضیح تریلر؟ هرچی بود، به نظرم زیاد موفق نبودین بذارین از اول شروع کنیم، از عنوان: از بین تمام کلمات و عناوین به شدت «خز» و «جواد»، خیزش خزترین و جوادترین کلمه س که هرکی تا کم میاره (از تحریریه محترم و «خلاق» بگیر تا کاربر تازه وارد) فرتی یه خیزش میزنه تنگ عنوانش و عین اون عکس ترول معروفه، احساس خفن بودن هم میکنه. والا خیزش تنها کلمه موجود در لغتنامه فارسی نیست (به جون خودم ![]() ![]() اگه اسم متن اولین نگاه بود (آخرین نگاه هم داریم؟ اگه کسی تاحالا همچین چیزی نوشته به ما هم بگه) خب میدونستم تکلیف چیه، اگه اسمش بررسی تریلر بود (که یه جورایی اولین نگاه هم همون میشه) بازم میدونستم داستان چیه ولی خب یادداشت نمیدونم یعنی چی! یعنی هرچه میخواهد دل تنگم بگم؟ درکل زیاد جالب نبود به نظرم چون یه تیکه گیم پلی میگفتی، بعد میرفتی یه ذره از احساسات و فلان میگفتی، بعد کلا هرجا هم حال نمیکردی، کلی گویی میکردی و سر و تهش رو هم می آورده. وقتی میخوای درباره «یدونه تریلر» صحبت کنی، باید تک تک اجزاش رو بنویسی و فریم به فریم به جزئیاتش دقت کنی و نکاتی که شاید بقیه نفهمیده باشن رو دربیاری و بگی قلمت (حال میکنم بگم قلم، کیبورد نمیگم به شما ها هم هیچ ربطی نداره) البته خوبه آدمو خسته نمیکنه، از کلمات تکراری استفاده نکن و بیشتر رو مطالبت وقت بذار موفق باشی پ.ن: اکثر چیزایی که داخل پرانتز گفتم به شما نبود ![]() ![]() RE: خیزش یک خدا|یادداشتی بر بازی God Of War IV - Hidden Shadow - 07-19-2016 (07-19-2016, 12:02 PM)Qeiji نوشته است: راستش دقیقا نمیدونم نوشتن یه یادداشت برای یه تریلر چند دقیقه ای که چیز زیادی هم نشون نمیده، چه دلیلی داره...ممنون از اینکه مطلب رو نقد کردید ![]() ![]() ![]() نقلقول: ""دو سه بار از کلمه خیزش تو متن استفاده کردید"کجا؟ من؟ یه بار فقط تو تیتر استفاده کردم و متاسفانه شما هم زیاد ازش خوشتون نمیاد انگار ![]() نقلقول: قلمت (حال میکنم بگم قلم، کیبورد نمیگم به شما ها هم هیچ ربطی نداره) البته خوبه آدمو خسته نمیکنه، از کلمات تکراری استفاده نکن و بیشتر رو مطالبت وقت بذار)والا من رو کاغذ نوشتم بعد تایپ کردم من با چیزی که رو کاغذ نوشتم میگم قلم ![]() ولی یک توصیه من به شما می کنم که حداقل تو این پست سعی نکن به کسایی که نقد رو میخونن چیزی بگی ![]() RE: خیزش یک خدا|یادداشتی بر بازی God Of War IV - Erfan_Ekh - 07-21-2016 هدفتون از این مطلب یا بهتره بگم دسته ای که این مطلب توش قرار میگیره رو نفهمیدم. فرض میکنیم یه جور دلنوشته یاشه رعایت علائم نگارشی نداشتید متاسفانه، به صورت فلّه ای از ویرگول و نقطه ویرگول استفاده کردید. لحن مقاله و انتخاب عباراتتون برام جذاب بود نقلقول: وقتی آن مرد ناشناس از تاریکی خارج می شود ما شاهد اوج قدرت یک پلتفرم بودیم، یک پلتفرمی که در ده دقیقه نخست می خواهد در بزرگ ترین نمایشگاه سالیانه بازی های ویدیویی، رقیبانش را کنار بگذارد. این قسمتش به نظرم بی ربط بود در کل یادداشت نسبتا خوبی بود موفق باشید ![]() RE: خیزش یک خدا|یادداشتی بر بازی God Of War IV - Mr.Payne - 07-23-2016 با سلام به شما دوستِ عزیز. یادداشتی بر بازی؟! تا به حـال همچین چیزی ندیده بودم ( ![]() نقلقول: کنفرانس E3 2016 شرکت سونی را، بایستی یکی از کنفرانس های به یاد ماندنی این اواخر دنیای گیم دانست. بـه کار بردن «،» بعد از نشانه مفعولی «را» جمله رو غلط به تحریر در آورده، شما باید بگی نقلقول: کنفرانس E3 2016 شرکت سونی را بایستی یکی از کنفرانس های به یاد ماندنی این اواخر دنیای گیم دانست. در هَمان جمله مذکور شما باید از فارسی نویسی استفاده می کردی، به جای «گیم» از واژه «بازی». در همان جمله مذکور شما باید «های» رو کنفرانس با استفاده از نیم فاصله Cntrl + Shift + 2 به آخرین کلمه کنفرانس یعنی «س» بچسبانید. به این روش. نقلقول: کنفرانسهای نقلقول: این کنفرانس در ده دقیقه آغازین خود چنان شروع طوفانی داشت که عدهایی همان ده دقیقه را، نمونهایی کامل از یک E3 در شان و اندازه سونی میدانستند! علامت نگارشی «،» در این جمله نباید استفاده بشـه. نقلقول: این ده دقیقه طوفانی شامل، خیزش مجدد یک خدا در دنیای بازی های ویدیویی بود، خدایی با نام کریتوس کبیر؛ خدایی با نام جنگ و خون. نقلقول: این ده دقیقه طوفانی شامل، از «،» نباید استفاده بشه! نقلقول: خدایی با نام کریتوس کبیر؛ خدایی با نام جنگ و خون. استفاده از «؛» (از نظرِ من البته) نادرسته در این جمله.. **** نقلقول: پسرکی در بیرون از کلبه در حال بازی با آدمک هایش است که ناگهان صدای کلفت و محکم یک مرد به گوش می رسد که پسرش را فرا می خواند، آن مرد می خواهد به شکار در کنار پسرش برود و آماده باشی به پسرش می دهد. آدمک هایش باید از نیم فاصله استفاده کنی. می رسد نیز باید از نیم فاصله استفاده کنی. می خواند و می خواهد و می دهد هم همینطور.. «در یِک جای مقاله نیم فاصله رعایت شده ولی در بعضی مواقِع شما رعایت نکردی.. در بیش تر افعال و کلمه های مقاله «نیم فاصله رعایت نشده» وقتی از «ها»، «ان» و تمامی پسوندهای جمع کننده استفاده می کنید، باید از تکنیک نیم فاصله بهره ببرید. «یا» وقتی می خواهید از تر و ترین و این چیزها استفاده کنید نیز همینطور.. حال با مثال بهتون بیشتر توضیح می دم.. نوشته می شه می گویید ولی باید نوشته «میگویید» «موفق و موید باشید. ![]() ما RE: خیزش یک خدا|یادداشتی بر بازی God Of War IV - Hidden Shadow - 07-23-2016 (07-23-2016, 11:33 AM)Mohammad Razmara نوشته است: با سلام به شما دوستِ عزیز. تشکر از شما بابت نقدی که کردید، بله. متاسفانه داشتم دقت می کردم نیم فاصله ها را کامل وارد نکرده بودم ![]() سعی میشه تو نقد های بعدی این مورد تکرار نشه ![]() |