![]() |
آشنایی با تاکتیکهای بازاریابی ایرلاینها - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: انجمن های عمومی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C) +--- انجمن: گفت و گوی آزاد (https://forum.gamefa.com/Forum-%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88-%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF) +--- موضوع: آشنایی با تاکتیکهای بازاریابی ایرلاینها (/Thread-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%AA%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7) |
آشنایی با تاکتیکهای بازاریابی ایرلاینها - Sanazrasooli - 01-15-2017 سلام به همه دوستان خوبم. بچه ها شما هم مثل من درباره هواپیما و ایرلاین و اینجور چیزا کنجکاو هستین؟ اصولا دنیای هواپیما و پرواز دنیای قشنگیه. امروز یه مقاله بی نظیر آماده کردم براتون درباره ایرلاین ها و روش بازاریابی شون. حتما مطالعه کنید. قبل از شروع، اجازه دهید بگوییم که اصلا چرا این مقاله را نوشتیم؟ حقیقت این است که چند روزی میشود که اخبار داغ خرید ایران ایر از ایرباس و بوئینگ و احیای این ایرلاین دست به دست شده و کم کم همهی ما توقع داریم تا ایران ایر بتواند (ولو در یک بازه زمانی طولانی مدت) به جایگاه واقعی خود در دنیای ایرلاینهای خاورمیانه و حتی دنیا بازگردد. منتهی این بار رقیبانی بسیار جدی در منطقه دارد، «امارات»، «قطریه»، «اتحاد» و «ترکیش ایرلاینز». برویم سر اصل مطلب، در این مقاله قرار است در مورد این صحبت کنیم که تاکتیکهای بازاریابی ایرلاینها با Modir TV همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم: فرض کنید که در یک تاکسی نشستهاید و از راننده میخواهید تا بعد از یک پرواز طولانی که داشتهاید، شما را به خانه بازگرداند. بعد از رد و بدل کردن یک سری تعارفها و خوشآمدگوییهای مرسوم و... توسط راننده، او به شما میگوید که بر طبق سیاستهای جدید شرکت، شما باید برای این چمدانهای خود (مثلا) مبلغ 25 هزار تومان بیشتر پول بدهید. از این اتفاق به شدت ناراحت و عصبانی میشوید! چون باید بابت چیزی که قبلا برایتان رایگان بوده، هزینهی گزافی را پرداخت کنید! ایرلاینهایی مانند Southwest و Jetblue عصبانیت شما را درک میکنند. خب سناریویی که در بالا خواندید، در واقع بخشی از تبلیغات ایرلاین Jetblue بود که به مسافران نشان میدهد که چطور یک ایرلاین میتواند با تحمیل هزینههای بیخودی، هزینههای مسافران را روز به روز افزایش دهد. این ایرلاین دقیقا دستش را بر روی نقطهای میگذارد که بسیاری از مسافران از آن حسابی رنجیدهاند و به آنها میگوید که من (JetBlue) اینها را درک میکنم و مطمئن باشید اگر با من سفر کنید، با این جور مشکلات سر و کله نخواهید زد! استراتژی برندینگ این ایرلاینها بر این موضوع تمرکز دارد: نقلقول:آیا آنها حاضرند کمی بیشتر برای بلیط هواپیما خود هزینه کنند ولی راحتتر و باکلاستر سفر کنند؟ یا اینکه اولویت اولشان پس انداز است و سفرهای ارزان تر را ترجیح میدهند؟ روانکاوی مشتریان، این موضوع را شفافتر میکند که: نقلقول:یک ایرلاین اگر بخواهد برنده بازی با رقبایش باشد، «باید» پیگیر مفاهیمی چون «وفاداری به برند» و «رضایت مشتریان» باشد و سعی کند آنها را محقق کند. ![]() صنعتی منحصر به فرد خوب میدانیم که ایرلاینها (برخلاف تولیدکنندگان خودرو، سیگار، فست فودها، چیپس و پفک و...)، مبتنی بر ارادهی «خدمات» میباشند، نه «محصول». در دنیای شرکتهایی که «خدمات» ارائه میدهند، همه چیز بر مبنای «تجربه خوب مشتری» مشتریست و برگ برنده در دست برندیست که بتواند این مهم را تحقق بخشد. برای مثال همهی مردم با این هدف سوار هواپیما میشوند که: «میخواهند به جایی بروند». برای این کار چه از هواپیمایی امارات استفاده کنند، چه از Lufthansa و چه از ایران ایر، مهمترین چیزی که از آن برند به خاطر خواهند سپرد، «تجربه» خوب یا بدیست که در سفرشان با این ایرلاین داشتهاند. بر اساس تحقیقاتی که در نشریهی «Journal of Business Studies Quarterly» منتشر شد، در ارائه «خدمات»، 4 عنصر اصلی دخیلند. ایرلاینها اگر میخواهند پیروز رقباتشان با سایرین باشند، باید این 4 عنصر را به خوبی مد نظر داشته باشند:
مثال 1: هواپیمایی آمریکایی دلتا (Delta)، در بازاریابی خود بر «اهمیت دادن به وقت مشتری» تاکید ویژهای دارند. پیام این برند به مردم همواره این است که ما به زمان شما احترام میگذاریم و به شما قول میدهیم که با Delta، به موقع و بدون استرس سفر میکنید. در مثال دیگر، American Airline را می بینیم که در تبلیغهایش بر این موضوع تمرکز میکند که: «امریکن ایرلاین یک پرواز راحت و آسان را برای شما تدارک میبیند و پرواز شما، نقطهی Pause برای روند عادی زندگی شما نیست! شما کماکان میتوانید از Wi-Fi استفاده کنید، فیلم تماشا کنید، پخش زنده بسکتبال NBA را ببینید، مطالعه کنید و... ![]() مشتریان چه چیزی را از یک ایرلاین توقع دارند؟ Michael D در طی یک تحقیقی با عنوان «تحقیقی بر رضایت مشتری در سفر با ایرلاینها»، نتیجه گرفت که 7 عامل زیر، اصلیترین معیارهای مسافر یک ایرلاین، برای امتیازدهی به آن ایرلاین است:
منبع: http://www.modir.tv |