![]() |
مصاحبه با سازندگان Man of Medan | صحبت دربارهی داستان، فضاسازی و عناصر بازی - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: مصاحبه با سازندگان Man of Medan | صحبت دربارهی داستان، فضاسازی و عناصر بازی (/Thread-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87%E2%80%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-Man-of-Medan-%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA%E2%80%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%D9%86%D8%A7%D8%B5%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C) |
مصاحبه با سازندگان Man of Medan | صحبت دربارهی داستان، فضاسازی و عناصر بازی - White Beard - 11-25-2018 نویسنده:آرین مرادی
![]() محیطهای تاریک، ترس از ناشناختهها و مکانهای مرموز، همگی با هم در بازی Man of Medan جمع شدهاند تا باری دیگر استودیوی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games) طعم واقعی یک بازی عالی در سبک وحشت-بقا را به ما نشان دهد. بازی در مورد تعدادی غواص است که به سراغ کشتی دفن شده در دریا که مربوط به جنگ جهانی دوم است میروند. در این میان، این افراد متوجه نفرینی عجیب در رابطه با این کشتی میشوند و ماجراهای مختلفی برای این گروه پیش میآید.
طبق رسم هر هفته، مصاحبهای جذاب و خواندنی را با کارگردان این بازی یعنی آقای تام هیتون (Tom Heaton) برای شما عزیزان آماده کردهایم که در ادامه میتوانید آن را مطالعه کنید.
خب بگذارید یک بار دیگر خودم رو معرفی کنم، من کریس هستم و امروز وظیفهی مصاحبه با شما را دارم.
نقلقول: اوه… پس تلفظ درست اسم بازی اینگونه است! تا حالا به اشتباه آن را تلفظ میکردم.
نقلقول: خب… بیشترین بازی که من شما را با آن میشناسم، عنوان Until Dawn است. من Man of Medan را در مراسم Gamescom تجربه کردم و باید بگویم که فضاسازی در بازی فوقالعاده است. آیا این بازی هم همانند Until Dawn دارای مسیرهای متفاوت است و انتخابهای متعددی را پیش پای بازیباز قرار میدهد؟
نقلقول: سبک وحشت، دارای تعدادی زیرشاخه است، مثلا بازی Until Dawn زیرشاخهی Slasher را در پیش گرفته بود (در این سبک محیطهای موجود اتمسفری سنگین دارند و خشونت در بازی بیداد میکند). آیا شما با این فرانچایز میخواهید تمامی این زیرشاخهها را تجربه کنید؟
نقلقول: خب پس مجبورم یک لیست کامل از تمامی زیرشاخههای این سبک برای خودم تهیه کنم!
نقلقول: ![]() تمامی نسخههای این سری مسیرهای متعددی را پیش پای بازیبازان قرار میدهند، این نکته یکی از ارکان اصلی این سری است. هر یک از نسخههای این سری، ترسناک و سینماتیک نیز خواهند بود.
خب، در طی تجربهای که من از بازی داشتم، شخصیت من در یک کشتی بود و توسط فردی به جلو هل داده میشد. شک دارم که در کشتی فقط همین گروه ۵ نفرهی دوستان وجود داشته باشند چرا که فردی که من را هل میداد خیلی دوستانه رفتار نمیکرد. کمی در مورد داستان بازی توضیح دهید.
نقلقول: پس… داستان در مورد یک کشتی نفرینشده است؟
نقلقول: [باخنده] قطعا باید تنش وجود داشته باشد! باید بگویم که اتمسفر بازی فوقالعاده بود. موردی که در بازی بیشتر از همه چشم من را به خود جلب کرد آن بود که هنگام عبور از راهرویی که نمیدانستم به کجا ختم میشود، دوربین روی جسد فرد مردهای متمرکز میشود. وقتی به جسد نزدیک میشدم، جمجمهی آن تکان میخورد. قطعا منتظر بود که نزدیکتر بروم و من برا بگیرد! خب… من را نگرفت ! در بازی شاهد صحنههای زیادی همانند این مورد خواهیم بود یا این موارد تنها برای حواسپرتی است؟
نقلقول: کاملا صحیح. در سبک Slasher برروی ترسهای ناگهانی بسیار حساب میشود. مساله آن است که بسیاری از بازیهایی که در این سبک عرضه میشوند خیلی زیاد به این ترسهای ناگهانی میپردازند. با چیزی که من تا به حال از بازی Man of Medan دیدهام، فکر کنم که شما در حال ساخت ترسی و اضطرابی هستید که به صورت مداوم و ممتد برروی بازیباز وارد شود. این موردی بود که در بازی متوجه شدم.
نقلقول: طبیعتا همینطور است، چرا که استفادهی به جا از آنها میتواند خیلی هم موثر باشد.
نقلقول: ![]() ما میخواهیم بازیبازان در تمام مدت زمان تجربهی بازی احساس استرس و اضطراب را داشته باشند.
من در حین تجربهی بازی متوجه شدم که تعدادی «ترس ناگهانی» نیز در بازی وجود دارد، مثل موقعی که از یک چالهی آب رد میشدم و دستی ناگهان از زیر آب پای من را گرفت. میتوانید در مورد داستان توضیحاتی بدهید؟ آیا شاهد روح کارکنان قدیمی کشتی خواهیم بود؟ نکتهی دیگر آن است که شما با اتمام خط داستانی تمام محتوای داستان را متوجه میشوید یا باید عناصر جانبی که در بازی وجود دارند را نیز تجربه کنیم تا کامل داستان را درک کنیم؟
نقلقول: بله، پیدایش کردم.
نقلقول: مکانیزم انتخاب در بازی. آنچه من از این مورد دیدم، انتخابی سریع و کاملا عکسالعملی بود. آیا در بازی شاهد لحظاتی که برای تصمیمگیری وقت داشته باشیم و با آرامش به انتخاب راه درست بپردازیم، هستیم یا خیر.
نقلقول: خب… مکانیزم اصلی بازی زندهماندن در این کشتی است، آیا مکانیزم دیگری نیز در کنار این مورد در بازی وجود دارد؟
نقلقول: آیا Man of Medan و دیگر نسخههای این سری همچنان این رویه را در پیش خواهند گرفت که انتخابهای شما به مرگ یا زندگی شخصیت اصلی منتهی شود؟
نقلقول: پس ممکن است تمامی کاراکترهای بازی بمیرند؟
نقلقول: ![]() بعضیها هم میخواهند که قدم به قدم محیط را جست و جو کنند و از تمامی رازهای بازی سر در بیاورند. ما این امکان را برای بازیبازان فراهم کردهایم.
من خیلی دراین رابطه مطمئن نیستم. در بیشتر فیلمهای ترسناکی که میبینیم، من دلم میخواهد که تمام شخصیتها بمیرند. این مورد بهترین قسمت در رابطه با بازی Until Dawn بود. اگر بخواهم به این فکر کنم که چگونه همه زنده بمانند، بسیار آزاردهنده است پس با خود میگفتم «بگذار همه بمیرند». در مورد ایدهی کشتی ارواح، کاراکترهای بازی کمی متفاوتتر از چیزی هستند که انتظار داشتم. در بازی احتمالا انتخابهای بدی خواهیم داشت ولی آیا این انتخابها واقعا تغییری در بازی ایجاد میکنند؟
نقلقول: با توجه به توضیحاتی که تا به حال دادهاید و داستان چندشاخه و راههای فرعی، کمی غیرممکن است که جواب من را بدهید ولی میتوانید بگویید که چه مدت زمان برای اتمام آن لازم است؟
نقلقول: آیا برنامهای برای این بازی برروی پلیاستیشن ویآر نیز دارید؟
نقلقول: این بازی چه زمانی عرضه میشود و برای چه پلتفرمهایی؟
نقلقول: بسیار عالی. آیا برنامهای برای انتشار این بازی برروی کنسول نینتندو سوئیچ دارید؟
نقلقول: بسیار ممنون بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتید. |