گوریلا گیمز دلیل ساخت موتور بازیسازی اختصاصی خود را توضیح داده است - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: اخبار بازی ها (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7) +--- موضوع: گوریلا گیمز دلیل ساخت موتور بازیسازی اختصاصی خود را توضیح داده است (/Thread-%DA%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%84%D8%A7-%DA%AF%DB%8C%D9%85%D8%B2-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA) |
گوریلا گیمز دلیل ساخت موتور بازیسازی اختصاصی خود را توضیح داده است - White Beard - 01-29-2019 گوریلا گیمز دلیل ساخت موتور بازیسازی اختصاصی خود را توضیح داده است
نویسنده: حمید کوهپیما
همانطور که میدانید دو بازی موفق Horizon: Zero Dawn و Killzone: Shadow Fall توسط موتور بازیسازی Decima Engine ساخته شدهاند. استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) نیز ِDecima Engine را به عنوان موتور بازیسازی خود برای توسعهی بازی مورد انتظار Death Stranding انتخاب کرده است. با این حال، سوال اینجا است که در زمان حال که موتورهای بازیسازی قدرتمندی مانند Unreal Engine و یا Unity به سادگی در دسترس سازندگان قرار گرفتهاند، دلیل ساخت موتور بازیسازی Decima Engine چه بوده است؟
البته با توجه به کیفیت بازیهای تولید شده توسط این موتور بازیسازی، کسی این تصمیم استودیوی گوریلا گیمز را زیر سوال نمیبرد. با این حال سوال اینجا است که این استودیو بر چه اساسی تصمیم به صرف هزینه و زمان برای ساخت این موتور بازیسازی گرفته است؟ استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) بیان کرده است که آنها این موتور بازیسازی اختصاصی را با هدف داشتن کنترل کامل برروی تمامی بخشهای بازی در زمان ساخت آن، توسعه دادهاند. به گفتهی آنها، استفاده از یک موتور بازیسازی ترد پارتی کنترل لازم برروی تمامی بخشهای یک بازی را در اختیار شما قرار نمیدهد. مدیر بخش فنی این استودیو در مصاحبهی اخیر خود بیان کرده است:
نقلقول: صحبتهای آقای مایکل ون در لییو (Michiel van der Leeuw) کاملا منطقی به نظر میرسند. استودیوی گوریلا گیمز برای ساخت بازی Killzone Shadow Fall به امکانات ویژهای نیاز داشت. به همین دلیل آنها موتور بازیسازی Decima Engine را توسعه دادند. در نتیجهی عملکرد موفق این موتور بازیسازی، این استودیو این موتور را تا حد ممکن توسعه داده و از آن برای ساخت یک بازی جهانباز استفاده کرد.
نقلقول: همهی ما شاهد موفقیت بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn برروی کنسول پلیاستیشن ۴ بودیم. موتور بازیسازی Decima Engine نه نتها آنقدر قدرتمند بود که از آن در ساخت عنوانی اینچنین با کیفیت استفاده شد بلکه توانسته نظر شخصی مانند هیدئو کوجیما را نیز به خود جلب کند. به طور حتم، ساخت و توسعهی موتور بازیسازی Decima Engine یک تصمیم درست از سوی استودیو گوریلا گیمز بوده است.
|