![]() |
چگونه مس افکت ساختارها را در بازیهای کامپیوتری شکست - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: چگونه مس افکت ساختارها را در بازیهای کامپیوتری شکست (/Thread-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B3-%D8%A7%D9%81%DA%A9%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA) |
چگونه مس افکت ساختارها را در بازیهای کامپیوتری شکست - Tidus - 06-16-2012 همان طور که می دانید بازی مس افکت ۳ با نمرات خیره کننده ی خود همه را غافلگیر کرده. آنقدر این بازی زیبا و بزرگ است که من جرأت نکردم به نقد یا انتقاد از این بازی بپردازم. این بازی به معنای واقعی کلمه حجت را در عرضه ی بازی های کامپیوتری تمام کرده است و به ما فهماند که چگونه می توان «واقعاً بازی ساخت». من در اینجا به جای اینکه به نقد از این بازی بپردازم یک قدم جلوتر رفته و دورنمایی از افق چند ساله ی مس افکت را تقدیم شما می کنم تا با هم بنگریم و بیندیشیم که چرا سری مس افکت با بازیهای دیگر متفاوت است و این بازی چگونه ساختار و اصول بازی سازی را تغییر داده است. ![]() ![]() ![]() شیوه ی بیان بازی مس افکت هم تأثیرات خود را بر انواع بازی ها گذاشته است مانند آزادی عمل در انتخاب گزینه ها و مشخص کردن سمت و سوی بازی که حتی بعضی قسمت های Action-Adventure نیز در بازی احساس می شود که خیلی خوب در آمده است که تصمیم گیری به عهده ی شماست که یک یک قهرمان باشید یا ضد قهرمان. در مس افکت سیستم دیالوگ گویی کاراکتر ها هم از آن شیوه ی سنتی بازیهای نقش آفرینی در آمده و به گونه ای در این سبک ساختار شکنی کرده و نزدیک به واقعیت شده است. البته این واقعیت را نیز نباید کتمان کرد که همه ی گیمر ها رابطه خوبی با این بازی ها برقرار نکردند. مثلاً RPG بازان حرفه ای ممکن است بگویند که المان های یک بازی RPG به شدت در این بازی افول کرده است مخصوصاً زمانی که وارد جنگ می شود. گیمرانی که عادت به گیمپلی کند و استراتژیکی هستند با آغوش باز از این بازی طرفداری نکردند. بعضی فن های RPG هم از روند خطی این بازی شکایت کردند(مخصوصاً Mass Effect 2). در واقع Bioware این هدف را به دنبال داشت که بیشترین المان های RPG ممکن را در یک بازی اکشن بگنجاند که در مس افکت ۳ تأثیر کارش خیلی فوق العاده بود. ![]() یکی از دلایلی که باز bioware موفق بود وارد کردن المان های عشق و عاشقی در بازی بود که این امر وقتی با شپرد زن در مس افکت ۲ بازی می کنید به وفور دیده می شود. و چون بازی در کانادا تولید می شود که ازدواج هم جنسگرا ها برای دهه هاست آزاد است در بازی حتی اثراتی از هم جنس گرایی هم دیده می شود اگر شما کاراکتر مرد را انتخاب کنید. همانطور که می دانید بازی به شما این انتخاب را می دهد که از بین کاراکتر مرد یا زن یکی را انتخاب کنید و بازی رو با او پیش ببرید. چون در دو بازی اول کم تر توجهی به آن شد و کم تر از ۲۰ % گیمر ها این گزینه را انتخاب کردند( که واقعاً صدای بی نظیر جنیفر هیل بر روی این کاراکتر را از دست دادند) Bioware تصمیم گرفت که در اثر جرمی ۳ تأکید بیشتر روی کاراکتر زن داشته باشد که برای این کار کاراکتر زن را خیلی Romance ساخت تا گیمر های مرد بیشتری را برای انتخاب این گزینه ترغیب کند. البته تریلر FemShep بازی به ما ثابت کرد که این بازی هیچگونه قصدی برای وارد کردن المان های شهوانی به این بازی نداشت و فقط برای تبلیغات و ترغیب مخاطبان اجتماعی به بازی این کار را انجام داد. همه ی گیمر ها چه زن و چه مرد می دانند که به همان اندازه که روی قسمت مرد کار شده است، روی قسمت زن نیز کار شده است. در کل بازی مس افکت ۳ دنیای بازی را از شکل یکنواخت خود در آورد و باعث شد که بازی ها جذاب تر و دلنشین تر شوند(مخصوصاً برای طرفداران RPG). یکی از بازی های سرشناس این نسل که کاری کرد تا سبک RPG تداوم بیشتری داشته باشد و مردم به طرف آن جذب شوند و ایده ها و افکار جدیدی را به صنعت بازی تزریق کرد که برای سالیان سال الگوی بازیسازان دیگر خواهد بود. [size=xx-small] http://www.game-iran.com/pc-game/pc-game-reviews/.html RE: چگونه مس افکت ساختارها را در بازیهای کامپیوتری شکست - kurosh - 06-17-2012 این اخریه که پایان خیلی ابکی داشت(منظورم قسمت سومشه) RE: چگونه مس افکت ساختارها را در بازیهای کامپیوتری شکست - Expellite - 07-05-2012 خوب DLC جدیدشو دان کن! RE: چگونه مس افکت ساختارها را در بازیهای کامپیوتری شکست - FARHAD75 - 07-05-2012 خیلی از بازیش خوشم امد و بهترین بازی سوم شخص منه ![]() ![]() ![]() RE: چگونه مس افکت ساختارها را در بازیهای کامپیوتری شکست - pc باز - 08-26-2012 گرافیکش خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی عالیییییییییییییییییییی بود |