تاریک تر از همیشه:نقد عنوان Metro last light - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: تاریک تر از همیشه:نقد عنوان Metro last light (/Thread-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-Metro-last-light) |
تاریک تر از همیشه:نقد عنوان Metro last light - Ronan - 05-22-2013 تاریک تر از همیشه:نقد عنوان Metro last light به هیچ کس اطمینان نکن،نه دوست نه دشمن نه غریبه! این بحثی هست که ما طی عنوان Metro درگیرش خواهیم بود،بحثی که داستان بازی رو بوجود می آورد و بر طبق آن گیم پلی شکل می گیرد و در نهایت یک عنوان با نام Metro اماده می شود. مقدمه: هنگامی که بشر بخاطر اشتباهات جبران ناپذیر خود جهان پیرامون خود را دگرگون می کند یقینا کارش به جایی خواهد رسید که نسلش را هم به فنا می دهد،Metro نمایانگر یکی از بزرگترین اشتباهات بشر یعنی ساخت بمب های اتمی می باشد. خودت از ترس کا رهای خودت مثل موش به سوراخ های زیر زمینی ات پناه می بری! زندگی ای که پر از مرض ها و کثافات می باشد و شرایطی که برای هر کسی قابل تحمل نیست که همه و همه نتیجه ی یک اشتباه جبران ناپذیر است. اما هنوز به جای تلاش کردن برای جبران دست به جنگ میزند و هنوز هم از کارهایی که کرده پشیمان نیست. گیم پلی: تنها میتونم بگم : (قابل توصیف نمی باشد!) کاراکتر اصلی Artyom می باشد که می توان گفت: (در ابتدا مهم نیست،ولی به مرور حتی از مافوق خودش هم مهم تر می شود!) ،سلاحهای گرم تنها چیزی هست که عملا از آن استفاده می کنید که قطعا شما را با کمبود مهمات مواجه می کند که اگر اینگونه شود باید مرگ را بپزیرید! سبک گیم پلی این عنوان واقعا شگفت آور است: (قدیمی که جدید است!) سلاحهای این عنوان برعکس زمان وقوع بازی قرون وسطایی می باشند(دولول شکاری،هفت تیر و ...) که واقعا جو بازی را دگرگون خواهند کرد. اکشن و جذاب: 1- در میان جمعیت انبوهی از سربازان سرتاپا مسلح قرار دارید،دوستتان شلیکی هوایی می کند و حالا وقته فراره که با شکوه تمام به نمایش کشیده می شود. 2- موجودات پیل پیکر به دنبالتان هستند!باید با سرعت هرچه تمام از دستشان فرار کنید (که قطعا از ترس کشته شدن این کار را خواهید کرد!) درب ورودی قرارگاه دوستانتان باز نمی شود،باید اندکی با مخلوقات جهنمی دست و پنجه نرم کنید تا در قرارگاه باز شود،ناگهان در باز می شود و دو سرباز سنگین با سلاحهای آتش زا آتش سنگینی برپا می کنند و مانع از وردود مخلوقات جهنمی می شوند و شما هم باید با سرعت هر چه بیش تربه داخل قرارگاه بروید. 3- وارد محل زندگی موجودات عجیب الخلقه ای می شوید که ساکنان آن محل آنها را با نام shrimp به معنی میگو صدا می زنند،ماهی گیر میان سال به شما اخطار میدهد تا هیچ گونه حرکت اضافی انجام ندهید و آرامش آنها را به هم نزنید! نسبت به صداها عکس العمل نشان می دهند؛ زیر قایق چوبی شما یکی از shrimp ها در حال حرکت است،متوجه فریاد ماهی گیر می شوید!ناگهان یکی از shrimp ها به شما حمله ور می شود. ترسناک و استرس زا: توصیفی از یکی از محل های ترسناک و هراس آور این عنوان: وارد سرزمین باتلاق ها می شوید،وارد شدن به آنها مساوی است با مرگتان! Shrimp ها و نوع دیگری از غولهای آبزی منتظر ورود شما هستند و در زیر باتلاقها بی هدف شنا می کنند،هر ازگاهی هم سراز آب بیرون می آوردند و در خشکی گشت میزنند! بوته های اطراف شما عملا shrimp ها را غیر قابل شناسایی می سازند،صدای پرنده ی غول پیکر بالداری که در فاصله کمی از زمین بالای سرتان پرواز می کند حلقه محاصره را تنگ تر می کند. ادامه می دهید و چیزی نگذشته سرزمین باتلاقی را مه غلیظی فرا می گیرد که حتی شناسایی محل باتلاق ها هم غیر ممکن خواهد بود،موجوداتی چهارپا در بیشه زارهای اطراف شما پرسه میزنند اما شما از آنها خبر ندارید. عوامل وحشت زا: 1- مهمات کمی که همواره با خطر اتمام آنها روبه رو خواهید بود،اما مشکل اینجاست که در صورت اتمام مهمات دیگر راهی برای مبارزه با هیولاهای بازی وجود ندارد. 2- محیط های خفه وترسناک که نیاز به یک ماسک خواهید داشت(که اکسیژن ماسک هم عملی جالب برای ایجاد دلهره می باشد)،شیشه ماسک پس از گذر زمان کثیف یا خونی میشود و عملا دید شما تار خواهد شد که می توانید آن را با دستتان تمیز کنید. 3- غارهای پراز تارهای عنکبوت که کاملا تاریک و تودر تو هستند،نور لامپ شما هیچ گونه کاربردی ندارد و نمی تواند جایی را روشن و یا دشمنی را آشکار کند(فقط برای از بین بردن عقربهای غول آسا به آن نیاز دارید). روشنایی،خوب یا بد؟ : روشنایی ر بازی یکی از کلیدی ترین پارامترها خواهد بود: 1- خوب:در نواحی تاریک بازی که بدون نور تقریبا خودتان را باید یک مرده به حساب بیاورید! 2- بد:در هنگام حمله های مخفیانه به دشمنان مسلح که اگر در روشنایی قرار بگیرد تقریبا باید بازهم خودتان را یک مرده به حساب بیاوردید! فوق الهاده تاثیرگذار: صحنه های بازی به گونه ای طراحی شدن تا شما را کاملا تحت تاثیر قرار دهند(البته اینجا نظر شخصی حرف اول را میزند و می تواند برای هر گیمر متفاوت باشد): 1- زمانی که korbut در حال شکنجه دادن tayrom هست واقعا گیمر تحت تاثیر قرار میگیرد و حس نفرت شدیدی را نسبت به korbut پیدا میکنه و عملا گیمر احساس میکنه که در حال شکنجه شدن هست! 2- هنگامی که افراد به ظاهر دوستتان به شما خیانت می کنند واقعا تحت تاثیر قرار می گیرد و دلتان می خواهد هر چه سریع تر آنها را پیدا کنید و از آنها انتقامتان را بگیرید. 3- پسر سرکرده ی اصلی دشمنان شما،شما را نجات می دهد و از شما می خواهد تا برای رسیدن به اهدافتان بجنگید! که واقعا غیر منتظره و تاثیر گذار بود. 4- روی قسمت های غیر اخلاقی بازی فوق العاده کار شده و باید گفت که عملا به عنوانی مضر برای گیمر های زیر 18 سال تبدیل شده است! پس توصیه می کنم اگر با صحنه های غیر اخلاقی نمی توانید کنار بیایید به هیچ وجه این عنوان را تهیه نکنید. نقاط ضعف: 1- چراغی که برای روشنایی شما قرا داده شده عملا هیچ نقشی در روشنایی نخواهد داشت. 2- سلاح های بازی منتوع نیستند و شما توانایی استفاده از هیچ گونه سلاح سردی را نخواهید داشت. 3- کمبود مهمات که واقعا گیم پلی این عنوان را سخت و عذاب دهنده می کند. 4- هوش مصنوعی فوق العاده زیاد موجودات جهنمی بازی می تواند شما را متعجب کند وباید گفت که گه گاهی هوش شما در برابر هوش آنها کم خواهد آورد! 5- زیاد از حد پر حرف بودن همراهان شما معمولا روی اعصاب است. 6- اکثر مواقع بازی شما را به حال خودتان رها می کند و بدون هیچ گونه راهنمایی تنها می گذارد تا خود گیمر راه حل مشکلش را پیدا کند،ابتکاری و جالب ولی افراطی است به گونه ای که گاهی همین دلیل بر گیر افتادن شما در یکی از مراحل می شود. 7- حرکات دشمنان شما دور از تصور می باشد و گاهی برای حمله به شما از درو دیوار هم عبور می کنند! حملات آنها فوق العاده سریع و کشنده می باشد. 8- برعکس موجودات جهنمی بازی دشمنان مسلح شما هوش مصنوعی فوق العاده کمی دارند،به گونه ای که حتی ممکن است هنگامی که در فاصله دومتری و روبروی آنها هستید اصلا توسط آنها شناسایی نشوید ویا اینکه قامت رعنا شما را به طور کامل ببینند و بعد بگویند: (حتما خیالاتی شدم!) یا به طور مثال قدرت درک سوزنده بودن آتش را ندارند و یا در هنگام درگیری ها به هیچ عنوان این قدرت را ندارند تا مکان احتمالی شما را حدس بزنند(که البته همه این موارد به نفع گیمر تمام می شوند). 9- مشکلات اخلاقی متعدد این عنوان که عملا از نظر جوامع غربی یک امتیاز به حساب می آید! داستان: کشش و تاثیر داستان بازی به گونه ای است که اگرگیمری استارت شروع بازی را بزند مجبور می شود تا هر چه سریع تر آن را به پایان برساند،دلیل اصلی جذابیت داستان این عنوان در حقیقت همان غیر منتظره بودن آن می باشد.شباهت داستان این عنوان به عنوان شاهکار half life 2 بسیار زیاد است البته نه از لحاظ ظاهر بلکه از نظر محتوای آخر زمانی و وجود مخلوقاتی عجیب و تغییرات جوی زمین که واقعا گیمر را تحت تاثیر قرار می دهد.ما دربخش داستانی این عنوان شاهد صحنه های سینمایی و حماسی فوق العاده ای خواهیم بود که هر گیمری را مجذوب خود می کند. داستان بازی پیرامون شخصیتی به نام Artyom می باشد که برای نجات جان سایر انسان های باقیمانده و پاکسازی مترو های زیرزمینی از موجودات اهریمنی مامور می شود.اما در راه انجام این ماموریت بزرگ خود توسط گروه های خرابکار و با نگرشی متفاوت از سایر انسان ها دستگیر و بدام آنها می افتد.در زندان هنگامی که نگهبانان قصد کشتن Artyom را دارند با کمک شخصی دیگر(که بعدا معلوم می شود عضو یکی از همین گروه های خرابکار بوده)مواجه می شود و با کمک او از دست دشمنانش نجات می یابد. اوایل داستان پیرامون اتفاقاتی می باشد که برای Artyom ودوست جدیدش رخ می دهد،در حالی که Artyom بدون شناخت قبلی به دنبال شخص به ظاهردوستش می رود و با موجودات گوناگونی روبه رو می شود.اما پس از رسیدن Artyom به محل قرارگاه شخص ناشناس،به او نوشیدنی ای میخورانند که باعث بی هوش شدن Artyom می شود و ... می توانید ادامه این داستان فوق العاده را خودتان تجربه کنید! گرافیک: می توان از همین حالا Metro last light را از بهترین بازی های امسال در زمینه گرافیک دانست،گرافیکی چشم نوازو بی نهایت زیبا: روی نورپردازی این عنوان به قدری زیبا کارشده که حتی می توان آن را رقیبی قدر برای عنوان های نسل بعدی دانست.طراحی بسار زیبا و چشم نواز محیط های بازی واقعا تحسین برانگیز می باشد و می توانند گیمر را محو خود کنند در حالی که تقاوت آنها را با واقعیت به سختی می توان تشخیص داد.بارندگی در بازی به خوبی ترسیم شده و شما میتوانید قطره های باران را رویه شیشه ماسک خود با زیبایی هر چه تمام مشاهده کنید،جالب است که بدانید در اثر دست کشیدن Artyon رویه قطرات خون پاشیده شده بر روی شیشه ماسک،شیشه به کلی پاک نمی شود بلکه اثرات خون رویه شیشه باقی می ماند. جزئیات سلاحهای بازی به گونه ای طرحی شده که کاملا بی نقص و طبیعی بنظر می آیند.فیزیک عالی شخصیت اصلی هنگام راه رفتن برروی محیط های مختلف حس می شود،بعنوان مثال هنگام عبور از تارهای عنکبوت از سرعت شما کا سته می شود.هیولاهای موجود در بازی به زیبایی هرچه تمام به نمایش کشیده شده اند اما فیزیک نا مناسب و زننده ای دارند که از حرکات فوق العاده سریع آنها می توان تشخیص داد.طرحی چهره شخصیت های اصلی بازی بی نقص است اما درمورد سایر شخصیت ها مثل انسان های عادی باید گفت که زیاد جالب نبوده و ما شاهد چهره ها معدود و تکراری در بین انسان های عادی خواهیم بود.موهای موجود رویه سرو صورت شخصیت ها با بدن آنها سازگاری چندانی ندارد و حس طبیعی بودن را به گیمر القاء نمی کند.آب های موجود در بازی به بهترین شکل ممکن جلوه می کنند و در طراحی هنرمندانه آنها شکی نیست. صداگذاری و موسیقی: صداهای موجود دربازی به خوبی حس ترس ویا مبارزه را به گیمر القا می کنند: بسته به محیطی که شما درحال تجربه کردن بازی در آن هستید می توان گفت که: 1- محیط هایی با هدف ترساندن: در این گونه محیط ها(که شامل غارها و اکثرا منطق تاریک و مرداب ها می شوند) عملا آهنگ خاصی پخش نمی شود،نوعی حس خفه مانند در این محیط ها احساس می شود اما هر از گاهی ممکن صدای نعره موجودات اهریمنی بازی و یا صدای ناله ی انسانی که درخواست کمک می کند را بشنوید که در اکثر موارد Artyon دچار خیالات نمی باشد و واقعا کسی درخواست کمک می کند. هنگام ورود همراه شما به محیط های بسته مثل غارها بازتاب صدای همراه شما به خوبی قابل احساس است. 2- محیط هایی با هدف اکشن بودن: در اینگونه محیط ها(که شامل محیط های ساخته دست انسان مانند:آزمایشگاه ها و قرارگاه ها می باشند) شاهد پخش آهنگ هایی متناسب با حال و هوای جنگ و مبارزه خواهیم بود که حس گیمر را برای مبارزه با دشمنان چند برابر می کنند،در اینگونه محیط ها شما به راحتی می توانید گفت و گوهایی که بین دشمنان شما ردو بدل می شوند را بشنوید و از طریق آنها پی به یک سری حقایق تعجب آور که تاکنون از آنها بی خبر بوده اید ببرید. صداگذاری هیولاهای موجود در بازی زیبا و متناسب با ویژگی های ظاهری آنهاست به طور مثال صدای گذاری پرنده غول آسایی که در بالای سر شما پرواز می کند فوق العادست و حس عزمت و پیل پیکری اش را به گیمر القاء می کند. صداگذاری شخصیت های بازی هم بی نقص و فوق العادست مخصوصا صداهایی که Artyom در مواقع مختلف از خود تولید می کند واقعا گوش شما را نوازش می دهند. صداگذاری عوض کردن فیلتر ماسک،تکان دادن گالن های نفتی،Reload کردن سلاح ها و ... نیز به زیبایی هرچه تمام تر می باشند. کلام آخر: عنوان Metro last light از هر لحاظ فوق العاده و بی نقص می باشد و باید گفت که یقینا جزء بهترین بازی های سال 2013 می باشد،تجربه این عنوان جذاب و بسیار زیبا را به سنین بالای 18 توصیه می کنم.جا دارد تا عنوان کنم که تعداد معدودی بازیهای رایانه ای تا این حد بی نقص و جذاب بوده اند پس به هیچ وجه این شاهکار به تمام معنا را از دست ندهید. RE: غروبی که در پس آن طلوعی نبود:نقد عنوان Metro last light - Farhan - 05-22-2013 داداش مقالت خوب بود اما: ۱:ببین بعد از مقدمه باید داستان رو بگی نه اینکه شروع کنی به توضیحات و آخرش داستان بازی رو بگی... ۲:اولای نقد باید باکس آرت بازی رو بزاری نه آخرای نقد. ۳:نقات ضعف و قوت رو آخر نقد بگو نه وسطای نقد. متنت عالیه رو ویرایشت کار کن... ممنون[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] RE: غروبی که در پس آن طلوعی نبود:نقد عنوان Metro last light - m.m.pkblog - 05-22-2013 آقا اگه یه نگاه به نقدا می کردید منم نقد نوشته بودم لازم نبود شما هم بنویسید https://forum.gamefa.com/Thread-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B3%DB%8C-Metro-Last-Light بعدش Artyon نیست Artyom درسته
RE: غروبی که در پس آن طلوعی نبود:نقد عنوان Metro last light - dark_prince277 - 05-22-2013 اولین چیزی که خیلی تو ذوق می زنه تو نقدت از هم گسیختگی هست. یعنی نظم نداره چیدمانش. باید ابتدای مقاله مقدمه ایی نوشت و انتهای مقاله موخره(نتیجه). متن اصلی نقد هم به 4 قسمت باید تقسیم شه و بخش داستانی رو به صورت یکجا بررسی کنی. نه اینکه یه خرده توضیح بدی و 10 دقیقه دیگه تازه یادت افتاد که یه چیزای دیگه هم باید می گفتی و نگفتی! منتظر کارهای بهتری از شما هستیم. ببخشید که تعریف نکردم الکی! اصولا باید زد تو حال آدم تا انگیزه مضاعف بگیره. [img]images/smi/s0 (25).gif[/img] RE: غروبی که در پس آن طلوعی نبود:نقد عنوان Metro last light - Ronan - 05-22-2013 (05-22-2013, 10:24 PM)'Admin' نوشته است: اولین چیزی که خیلی تو ذوق می زنه تو نقدت از هم گسیختگی هست. یعنی نظم نداره چیدمانش. باید ابتدای مقاله مقدمه ایی نوشت و انتهای مقاله موخره(نتیجه). متن اصلی نقد هم به 4 قسمت باید تقسیم شه و بخش داستانی رو به صورت یکجا بررسی کنی. نه اینکه یه خرده توضیح بدی و 10 دقیقه دیگه تازه یادت افتاد که یه چیزای دیگه هم باید می گفتی و نگفتی! RE: غروبی که در پس آن طلوعی نبود:نقد عنوان Metro last light - shayanviper - 05-22-2013 من که به این بازی امید زیادی دارمممنون برای نقد خوبتون آقای ادینه RE: غروبی که در پس آن طلوعی نبود:نقد عنوان Metro last light - amir_RB - 05-22-2013 منم با رسول موافقم ولی سطح نگارشت خوبه در کل[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img] RE: غروبی که در پس آن طلوعی نبود:نقد عنوان Metro last light - m.m.pkblog - 05-22-2013 (05-22-2013, 10:24 PM)'Admin' نوشته است: اولین چیزی که خیلی تو ذوق می زنه تو نقدت از هم گسیختگی هست. یعنی نظم نداره چیدمانش. باید ابتدای مقاله مقدمه ایی نوشت و انتهای مقاله موخره(نتیجه). متن اصلی نقد هم به 4 قسمت باید تقسیم شه و بخش داستانی رو به صورت یکجا بررسی کنی. نه اینکه یه خرده توضیح بدی و 10 دقیقه دیگه تازه یادت افتاد که یه چیزای دیگه هم باید می گفتی و نگفتی! آقا ادمین خیلی نامردی .... اون نقد و برسی که من نوشتم رو نیومدی نظر بدی بعد اومدی این رو نظر دادی؟[img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (60).gif[/img] https://forum.gamefa.com/Thread-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B3%DB%8C-Metro-Last-Light RE: غروبی که در پس آن طلوعی نبود:نقد عنوان Metro last light - Farhan - 05-22-2013 (05-22-2013, 10:24 PM)'Admin' نوشته است: اولین چیزی که خیلی تو ذوق می زنه تو نقدت از هم گسیختگی هست. یعنی نظم نداره چیدمانش. باید ابتدای مقاله مقدمه ایی نوشت و انتهای مقاله موخره(نتیجه). متن اصلی نقد هم به 4 قسمت باید تقسیم شه و بخش داستانی رو به صورت یکجا بررسی کنی. نه اینکه یه خرده توضیح بدی و 10 دقیقه دیگه تازه یادت افتاد که یه چیزای دیگه هم باید می گفتی و نگفتی!ببین دی ماهی ها حرف هم دیگه رو می فهمن...[img]images/smi/s0 (25).gif[/img] [img]/images/smi/new/132.gif[/img][img]/images/smi/new/113.gif[/img] (05-22-2013, 10:32 PM)'m.m.pkblog' نوشته است:آقای ادمین مقاله شما رو خوندن و تشکر کردن......دوباره مقاله رو نگاه کنید...[img]images/smi/s0 (43).gif[/img](05-22-2013, 10:24 PM)'Admin' نوشته است: اولین چیزی که خیلی تو ذوق می زنه تو نقدت از هم گسیختگی هست. یعنی نظم نداره چیدمانش. باید ابتدای مقاله مقدمه ایی نوشت و انتهای مقاله موخره(نتیجه). متن اصلی نقد هم به 4 قسمت باید تقسیم شه و بخش داستانی رو به صورت یکجا بررسی کنی. نه اینکه یه خرده توضیح بدی و 10 دقیقه دیگه تازه یادت افتاد که یه چیزای دیگه هم باید می گفتی و نگفتی! RE: غروبی که در پس آن طلوعی نبود:نقد عنوان Metro last light - Mahdi.AC4 - 05-22-2013 عنوان جابیه...با این که توش موجودات عجیب و غریب داره ولی نظرمو جلب کرد...[img]images/smi/s0 (43).gif[/img] نقدتو اصلاح کنی بهتر میشه...[img]images/smi/s0 (25).gif[/img] |