Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا
لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com)
+-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C)
+--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C)
+--- موضوع: لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی (/Thread-%D9%84%D8%B9%D9%86%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C)

صفحه‌ها: 1 2


لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - Ronan - 06-07-2013

[تصویر:  GamesCharacters.jpg]
همان گون که تاکنون متوجه شده اید در عصر حاضر صنعت ساخت بازی تبدیل به یک صنعت پرطرفدار و محبوب شده که سالیانه سرمایه گذاری های کلانی برای آن در اقصی نقاط جهان می شود،شاید در آینده صنعت بازی سازی از صنعت سینما و فیلم هم جلو بزند و عملا یکه تازه عرصه تجارت شود،بازی هایی که روزبه روز افزون برگرافیک از لحاظ محتوا داستان و تاثیرات نیز پیشرفت چشم گیر و قابل توجهی می کنند،گرافیکی مانند battlefield 4 یا داستانی به زیبایی beyond همه و
همه این حقیقت را بیان می کنند که حساسیت ها در این زمینه در حال افزایش می باشد.سوالی که در پیش رویه هر گیمر
ایرانی می باشد این است که: وضع کنونی کشورمان در این زمینه چگونه می باشد؟

ماهم آدمیم! :

در جواب باید گفت برخلاف حمایتی کمی که از بازیسازان ایرانی می شود ما سالیانه شاهد رونمایی عناوین درخشانی در زمینه گیم آن هم از طرف بازیسازان ایرانی می باشیم.
بازی ایرانی ارتش های فرازمینی یکی از معدود عناوینی می باشد که امید زیادی به آن در رقابت با سایر عناوین خارجی می باشد،عنوانی که قرار است تا نسخه فارسی آن در سال جاری عرضه شود،برای آشنایی بیش تر گیمر های ایرانی جا دارد تا پیش نمایشی از این عنوان قابل قبول در زمینه گیم به رشته ی تحریر در آورد اما با توجه به اطلاعات محدودی که از این عنوان منتشر شده نمی توان به طور کامل این عنوان را نقدو بررسی کرد :

گیم پلی :
[تصویر:  _y_shot01.jpg]
ارتش های فرازمینی یک عنوان اول شخص شوتر می باشد.با توجه به اطلاعات منتشر شده از این عنوان بازی حالت اخر زمانی ای خواهد داشت،دشمنان اصلی شما سفینه ها، رباط ها و وسایل دارای هوش مصنوعی فوق العاده می باشند.سلاحهای بازی تنوع زیادی نخواهند داشت و با توجه به تصاویر و تریلر های منتشر شده از این عنوان شامل :
1- مسلسل،2- تک تیر زن،3- shotgun و 4- کلت کمری می باشند.
[تصویر:  _x_ParsicSpaceship.jpg]
جذابیت آنچنانی در بخش نبردهای بازی مشاهده نمی شود،تاثیز گلوله ها رویه هدف های مختلف به خوبی به تصویر کشیده نشده است. نحوه ی راه رفتن کارکتر ها نیز همراه با تکان های شدید می باشد که استفاده از این الگو در بیش تر مواقع شکست خورده می باشد.گیمر نباید منتظر نبرد های سنگینی که در سری های call of duty مشاهده می کند باشد،این در حالی است که بگفته ی استودیو ی راسپینا شاهد گیم پلی روان و سریعی در این عنوان خواهیم بود.حرکات بدن کاراکتر در تریلری که از این عنوان رونمایی شد غیر طبیعی و آزار دهنده می باشد،حرکت خم شدن آرنج به خوبی طرحی نشده است.محیط های بازی شامل صحرا ها،دشت ها و مناطق مدرن و پرزرق و برق می باشد وجود مناطق برفی و یخزده نیز تایید شده است،به احتمال زیاد در قسمتی از گیم پلی این عنوان ما شاهد خرابه هایی شبیه به تخت جمشید خواهیم بود که نماینده هویت ملی و باستانی ایرانیان می باشد.اصلی ترین انگیزه نبرد گیمر در بازی مبارزه با بیگانگان بر سر تصاحب خاک کشورمان خواهد بود که به گفته ی یکی از کارکترهای این عنوان شروع جنگ با دشمنان استعمار گر بوده است.حالت slow motion به احتمال زیاد در این عنوان نقشی کلیدی خواهد داشت،کاراکتر کنترلی شما صداهایی از خود تولید خواهد کرد که نشان از وضعیت جسمانی و روحیش می دهد.

در تریلر نمایش کاراکترهای این عنوان شاهد 3 شخصیت اصلی و کلیدی در بازی بودیم. دو جوان و یک پیرمرد که شاهد آنها در این عنوان خواهیم بود.
به نحو بارزی توانایی ها و قدرت دشمنان بازی نشان دهنده پیشرفت بیش تر آنها نسبت به ایران خواهد بود.

داستان :
[تصویر:  shot1.jpg]
این عنوان روایتگر آینده ی نچندان دوری از بشر می باشد که در کنار کمبود انرژی دست به غارت و استعمار سایر سرزمین ها میزند.بشر برای بدست آوردن منابع انرژی خود از زمین به سایر کرات سفر می کند و در این میان افرادی که توانایی رفتن از زمین را نخواهند داشت طردشدگان لقب می گیرند و محکوم به زندگی در زمینی می شوند،زندگی که در آن برای بدست آوردن انرزی باید به مقابله با قدرت ها بپردازند و تا پای جان مقاومت کنند.به گفته استودیو ی راسپینا شاهد داستانی در گیر کننده و جذاب خواهیم بود.

چند کلامی را از زبان یکی از کاراکتر های این عنوان بشنویم :

((کاش ... کاش اصلا جنگی نبود نه من اینجا بودم نه شما ... ولی وقتی حمله می کنند به کشورت باید بایستی و دفاع کنی .. شما ها حمله می کنید به اسم وطنتون؟ منم میکشم به اسم وطنم ... حالا نوبت خودمه ... اینم یه اسم جنگه،لعنت به جنگ !))
حس انتقام گیری و نبرد برای وطن در داستان بازی ریشه دوانده است و عملا پایه و اساس بخش داستانی را تشکیل می دهد.

گرافیک :
[تصویر:  shot4.jpg]
این عنوان ساخته و پرداخته شده برروی موتور قدرتمند UDK می باشد،گرافیک زیبایی که این عنوان از آن بهره می برد می تواند امتیاز خوبی برایش باشد.نورپردازی زیبا و طراحی قابل قبول اسلحه ها،محیط ها و وسایل از جمله جذابیت های گرافیکی این عنوان می باشد.
طرحی شخصیت ها بسیار بهتر از چیزی که تاکنون در عنوان های ایرانی مشاهده می شد می باشد،جزئیات شخصیت های اصلی  به خوبی طرحی شده ویقینا می توان گفت که جذابیت گیم پلی را افزایش خواهند داد.

گپی کوتاه با UDK 

UDK مخفف عبارت Unreal Development Kit  می باشد که به معنای کیت توسعه مجازی می باشد.این نرم افزار از قوی ترین نرم افزار های موتور ساخت بازی های رایانه ای می باشد.
به تور کلی این نرم افزار از پنج قسمت تشکیل شده است :

1- Unreal ED :
که محیط اصلی نرم افزار است و قبل از UDK برای ساخت ماد بکار میرفت. ولی اکنون یکی از قسمت های این موتور بازیست.

2- Cascade :
محلی برای قرار دادن جلوه های ویژه مثل برف آتش و بخار در موتور بازی می باشد. کار با این قسمت ساده است.

3- Kismet :
محیطی برای تعریف الگوریتم ها در بازی که شما را تقریبا از برنامه نویسی در موتور ابزی بی نیاز می کند.

4- Matinee :
اگر با برنامه های تدوین فیلم کار کرده باشید یادگیری این قسمت برایتان آسانتر خواهد بود.زیرا محیط این قسمت شبیه محیط نرم افزارهاست. در این قسمت می توانید انیمیشن ها و رخ داد ها را زمان بندی کنید.

5- Material :
در این بخش بافت ها و مواد و مصالح را  برای اشیاء درون بازی می سازید. کاربا این قسمت به سبب تنظیمات زیاد می تواند مشکل باشد ولی نتیجه کار بسیار لذت بخش خواهد بود.

صداگذاری :
[تصویر:  shot3.jpg]
برخلاف سایر قسمت های بازی بنظر میرسد که در این عنوان برروی صداها خوب کار نشده است،صدای یکی از کاراکتر های اصلی که شاهد آن در تریلر بازی بودیم غیر جذاب و تاحدودی خجالت آور بود !
باید دید که آیا گذاشتن موسیقی های ملایم و ایرانی بر روی این عنوان می تواند جذابیت بازی را بیش تر کند یا اینکه بلعکس کاهش خواهد داد.
در آخر باید دید که این عنوان می تواند انتظارات بسیا ری از گیمر های طرفدار سبک اکشن رابرآورده کند ، این عنوان ساخته و پرداخته کارکنان استودیو راسپینا می باشد که علی رغم ضعفی که این استودیو در زمینه مالی داشت توانست به خوبی خود را نشان بدهد.
هم اکنون این عنوان بهمراه عنوان شبگرد آماده برای رونمایی در کنفرانس E3 خواهد بود.


RE: لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - msi - 06-07-2013

مرتب ننوشتی بد نبود ولی کار داری تا یه نویسنده خیلی عالی بشی.


RE: لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - Ronan - 06-07-2013

(06-07-2013, 11:15 PM)'msi' نوشته است: مرتب ننوشتی بد نبود ولی کار داری تا یه نویسنده خیلی عالی بشی.
یقینا نیاز به تمرین بیش ترو بیش تر خواهم داشت[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
 



RE: لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - grey joker - 06-07-2013

یه سری نکاتیو بهت می گم ...[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]
صداها خوب کار نشده است ؟؟؟
جذابیت آنچنانی در بخش نبردهای بازی مشاهده نمی شود ؟؟؟
تاثیز گلوله ها رویه هدف های مختلف به خوبی به تصویر کشیده نشده است ؟؟؟
حالت slow motion به احتمال زیاد در این عنوان نقشی کلیدی خواهد داشت ؟؟؟
و ....
کی گفته صداگزاری این بازی بد بوده .... کلا دوتا تریلر داده ... تو اولی شخصتیش فقط صحبت می کنه ... صداگزاری واسه یه بازی مستقل خیلی خوبه ... موسیقی متن خوبی هم داشت...
[img]images/smi/s0 (86).gif[/img]
نبرد ها جذابیت ندارن ؟ هنوز که نه گیم پلی مشخص شده ، نه هیچی ... پس چه جوری این اطلاعات در اومدن ...
[img]images/smi/s0 (86).gif[/img]
تاثیر گلوله ها ؟؟ بازم می گم نمایشی از گیم پلی مشخص نیست که بخواین در مورد این چیزا حرف بزنی ...
[img]images/smi/s0 (86).gif[/img]
حالت اسومویشن ؟؟؟ این حالت فقط تو تریلر اول واسه نشون دادن زیبایی های گرافیکی به کار برده شده ... نه بخشی از بازی ... 
[img]images/smi/s0 (86).gif[/img]
بازم مشکل بود تو اطلاعاتی که به کار بردی ... به هر حال اینارو بدونی خیلی بهتره تا من یه تشکر خشک و خالی ازت بکنم ...
[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
پیشرفتت تو به کار بردن کلمات هم خوب بود 
[img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
 


RE: لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - shayanviper - 06-07-2013

ممنون بابت نقد خسته نباشی
البته باید بیشتر بازی کنم تا بتونم نظرم رو بدم
با تیترش بیشتر حال کردم : لعنت به جنگ
من که خوشم امد


RE: لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - spartacus - 06-07-2013

مطلب یه سری نواقص داشت که گفتن و این که باید اول یه مقدمه بنویسی بعد داستان و گیم پلی و گرافیک و موسیقی و نتیجه گیری اینکه اول گیم پلی را بگی بعد داستان را زیاد جالب و مرسوم نیست

به هر حال بازم ممنون[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]


RE: لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - Jesper Kyd - 06-07-2013

عنوان مقالت رو از جمله کاراکتر بازی تو اولین تریلر اسکی رفتی ؟![img]images/smi/s0 (25).gif[/img] این خودش یکی از اصول انتخاب عنوان هست که خوب رعایت کردی.[img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
ممنون کارت خوب بود و داره بهتر و بهتر میشه !
دقیقاً همه نکات لازم رو استادمون آقا هادی گفتن. رو ویرایش بیشتر کارکن داداش.
ممنون و موفق باشی.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]


RE: لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - persianwolf - 06-08-2013

سپاس از پیش نمایش.حتما پیش نمایش خود بنده که سال پیش برای بازی نوشتم هم یه نگاه بنداز.روزنه‌ی امید صنعت بازی‌سازی ایران | پیش نمایش عنوان “ارتش‌های فرازمینی”


RE: لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - اصغر - 06-08-2013

مرسی خسته نباشی بد بنود ولی اگه بیشتر تلاش می کردی می تونستی خیلی بهتر از این بنویسی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]


RE: لعنت به جنگ: پیش نمایش عنوان ایرانی ارتش های فرازمینی - LordMb - 06-08-2013

تا اونجایی که من میدونم صداگذار ی اون تریلر توسط یکی از اعضای استودیو صورت گرفته بود !![img]images/smi/s0 (66).gif[/img][img]images/smi/s0 (66).gif[/img][img]images/smi/s0 (66).gif[/img][img]images/smi/s0 (83).gif[/img][img]images/smi/s0 (83).gif[/img][img]images/smi/s0 (83).gif[/img][img]images/smi/s0 (83).gif[/img]
و برای نسخه ی اصلی از صداگذاران حرفه ای استفاده میشه [img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (83).gif[/img][img]images/smi/s0 (83).gif[/img]