Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا
درد ، شکنجه و انتقام | پیش نمایش Metal Gear Solid 5 - نسخه‌ی قابل چاپ

+- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com)
+-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C)
+--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C)
+--- موضوع: درد ، شکنجه و انتقام | پیش نمایش Metal Gear Solid 5 (/Thread-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%8C-%D8%B4%DA%A9%D9%86%D8%AC%D9%87-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-Metal-Gear-Solid-5)



درد ، شکنجه و انتقام | پیش نمایش Metal Gear Solid 5 - snake - 07-27-2013

[تصویر:  85384761950514262016.jpg]
هیدو کوجیما یکی از بزرگترین بازیسازان دنیا می باشد ، فردی که با ساخت سری متال گیر توانایی خود را ثابت کرده است و بسیاری او را استاد می نامند .او اینبار  بازگشته است تا با Metal Gear Solid 5 چیزی فراتر از آن که از وی انتظار می رود را ارایه دهد . این عنوان بیش از اینکه به یک بازی رایانه ای شباهت داشته باشد به یک تراژدی شباهت دارد که کوجیما به خوبی از تمامی عناصر موجود برای بهتر شدن این عنوان استفاده کرده است . سری متال گیر بدون شک یکی از برترین عناونی است که تا کنون عرضه شده است . داستان فوق العاده پیچیده این بازی که سبب شده است هر نسخه ی این سری حتی نسخه های مربوط به کنسول های دستی نیز به صورت زنجیر وار به یکدیگر متصل شوند از نکات مثبت این سری است . همچنین شخصیت پردازی زیبای شخصیت های به خصوص شخصیت های اصلی این سری یعنی Big Boss و Solid Snake سبب شده است تا این دو از محبوب ترین شخصیت های دنیای بازی های رایانه ای محسوب شوند . کوجیما در نسخ هی پنجمین این سری پا را فراتر گذاشته است و اینبار یک داستان تاریک با شخصیت های تاریک تر را به تصویر خواهد کشید .
[تصویر:  image_metal_gear_solid_v_the_phantom_pai...4_0019.jpg]
درد فانتوم که نام جدید ترین نسخه ی این سری میباشد ارتباط تنگاتنگی به سری های قبلی این بازی از لحاظ داستانی دارد و کوجیما برای اینکه بازیبازان جدیدی که با این سری آشنا شده اند و می خواهند نسخ هی پنجم آن را تجربه کنند با آگاهی به سراغ آن بروند ، یک کالکشن از تمامی نسخه های این بازی را بر روی کنسول PS3 منتشر خواهد کرد . داستان بازی در تریلر از جایی آاز می شود که Snake به همراه Ocelot راهی افغانستان می شوند تا Kaz Miller را نجات دهند فردی که بعد ها به نام لقب استاد داده می شود . برای آشنایی با Miller باید حتما نسخه ی Peace Walker را تجربه کرده باشید تا پیشینه ی این شخصیت را بدانید . البته در تریلر نشان داده می شود که Miller دست راست و پای چپ  خود را از دست داده است که این می تواند نشان دهد که وی در افغانستا تحت شکنجه های شدید بوده است .

درد ، شکنجه و انتقام
همانطور که هیدو کوجیما در مصاحبه ها اعلام کرد پیام درد فانتوم انتقام گرفتن نیست . در گذر زمان تلاشی برای گسترش صلح شکل نگرفته است و تنه دشمنان تغییر ظاهر داده اند و تنها راه موجود به دست گرفتن کنترل اوضاع به دست خودمان است . در حال حاضر و در این عنوان تنها چیزی که بوی انتقام می دهد این است که یک سازمان در پوشش ارتش بدون مرز که Snake پیش از این عضو آن بوده است ، دست به اعمال خرابکارانه زده اند و اعتبار Snake تیمش را زیر سوال برده اند و حال Snake او می خواهد انتقام بگیرد . البته کوجیما اظهارد اشته است که در طول بازی این هدق از انتقام فرا تر می رود و به مسائل بسیار پیچیده ای تبدیل می شود .
[تصویر:  image_metal_gear_solid_v_the_phantom_pai...4_0015.jpg]
موضوع دیگری که کاملا در تریلر نمایان است شکنجه های بسیار خشن و وحشیانه ای می باشد که روی زندانی ها انجام می گیرد که البته در یکی از همین شکنجه ها Ocelot نیز نشان داد هم شود که خود در حال شکنجه دادن است .اولین شکنجه مربوط به شکنجه ی یک تک تیرا نداز زن می باشد که جدیدا به این بازی اضافه شده است که با برق ولتاژ بالا شکنجه می شود که این دستگاه بسیار شبیه به دستگاه ساخته شده توسط دکتر Strangelove می باشد که در عنوان Peace Walker موجود بود . این شخصیت جدید Quiet نام دارد که می توان از نام آن این برداشت را کرد که او زبان خود را از دست داده است و در بازی سخن نمی گوید و می توان این را دلیلی دانست که باعث شده است در گروهی عضو شود که هر کدام از اعضای آن یکی از اعضای خود را از دست داده اند . همچنین به نظر می رسد او دارای یک توانای ویژه برای ایجاد سایه در اطرفا چشم خود است که کمک می کند بتواند بهتر تیر اندازی کند و اهداف را از میان بر دارد .
[تصویر:  image_metal_gear_solid_v_the_phantom_pai...4_0016.jpg]
دومین شکنجه ی این تریلر به شکنجه ی فردی اختصاص دارد که احتمالا Emmerich نام دارد و چون Ocelot در حال شکنجه دادن وی است می توان این برداشت را کرد که این شکنجه با دستور Snake صورت گرفته است . البته در قسمت دیگر این صحنه Kaz Miller نیز مشاهده می شود که شباهت زیادی به سرهنگ های نظامی دارد و روی کلاه آن علامت گروه Diamond Dogs که در تریلر پیشین بازی نیز علامت آن رو لباس Snake نیز وجود داشت ، وجود دارد . از این موضوع به این صورت می توان برداشت کرد که Snake  همراهانش دیگر در گروه ارتش بدون مرز نیستند و یک گروه جدید به نام Diamond Dogs را ایجاد کرده اند .
[تصویر:  image_metal_gear_solid_v_the_phantom_pai...4_0018.jpg]
با پایان دادن به این صحنه های شکنجه نمی توان صحنه ی ناخوشایند این تریلر را عنوان نکرد. جایی که در بالگرد این تیم سینه ی یک دخترک جوان باز می شود تا مواد منفجره موجود در ان از آن خارج گردد . این یکی از بد ترین صحنه ایی است که می توان در یک جنگ دید و کوجیما با نمایش این صحنه پیام ضد جنگ این عنوان خود را به خوبی نشان داد و ثابت کرد که جنگ هیچ وقت چیز خوبی نبوده و نخواهد بود . البته با توجه به لباس این دخترک می توان او را زندانی اردوگاه Omega که در تریلر Ground Zeroes دانست که شخصیت بد این نسخه مواد منفجره را در بدن او کار گذاشته تا با نجات دادن آن در واقع حکم مرگ خود را امضا کنند .
[تصویر:  image_metal_gear_solid_v_the_phantom_pai...4_0020.jpg]
هنگامی که نمایش گیم پلی بازی دقت می کنیم به وضوح می توانیم تغییرات به وجود آمده در شخصیت Snake را مشاهده کنیم که بارز ترین آن ها دست مصنوعی وی است که طبقا طلاعات منتشر شده اسن دست در حوادث عنوان Ground Zeroes که پیش در آمدی بر این نسخه است از بین می رود . یکی از عجیب ترین تغییرات Snake شی است که از سر آن بیرون آمده است و همانند شاخ است که البته در همین تریلر نیز در یک صحنه اسکن جمجه ی وی به نمایش در می آید که به خوبی نشان می دهد که گویا شی در سر او فرو رفته است که قطعا این شی مربوط به حوادث عنوان Ground Zeroes می باشد که از این شاخ به عنوان شاخ شیطان یاد می وشد. طبق گفته ی کوجیما این مرحله از زندگی Snake سخت ترین مرحله ی زندگی وی است .
درد فانتوم بدون شک درخشان ترین و در عین حال حماسی ترین عنوان در این سری خواهد بود که در آن نحوه ی تبدیل Snske که روزی تنها افرادی که برای جامعه خطر داشتند را می کشت به یک تبه کار را نشان می داد که این موضوع را می توان در صحنه های آخر تریلر که گویا وی به کودکان آفریقایی درون زندان شلیک می کند و یا به Kaz می گوید که من یک شیطان هستم به خوبی درک کرد .
[تصویر:  image_metal_gear_solid_v_the_phantom_pai...4_0002.jpg]
هنگامی که به گیم پلی این عنوان نگاه می کنیم کار شگفت انگیز کوجیما را مشاهده می کنیم. این که او چه طور دست بازیکن را در پیشبرد مراحل بازی گذاشته است ولی باید گفت بازی همچنان دارای یک روند خطی است و هدف نهایی به انجام رساندن ماموریت می باشد  . اگر به نمایش بازی دقت کنید به راحتی می توانید راه های مختلف برای پیشبرد مراحل را مشاهده کنید ، برای مثال شما قادرید با اسب و به طور پنهانی و ساکت و ارام به محل مورد نظر نزدیک شوید یا با خودرو یا یک تانک به آن نزدیک شوید و حتی در یک خودروی حمل بار دشمن پنهان شوید و به طور مخفیانه در بازی جابه جا شوید . همچنین می توانید از چرخه ی روز و شب برای انجام ماموریت ها استفاده کنید . به هر حال این یک نکته ی قابل تحسین برای بازی چون Metal Gear است که یک روند خطی را دنبال می کند  و دست ما در پیشبرد مراحل کاملا باز است .
[تصویر:  image_metal_gear_solid_v_the_phantom_pai...4_0004.jpg]
پیام هایی که کوجیما در نمایش بازی و در صحنه های به خصوصی نمایش داد حاوی اطلاعات مهمی از بازی بود. یکی از این اطلاعات آب های واقعی موجود در بازی میباشد برای مثال چون در افغانستان و در صحرای آن در حال حرکت هستید ممکن است به یکباره شاهد طوفان شن باشید که البته از آب و هوا نیز می توان برای پیشبرد مراحل استفاده کرد. همچنین در تریلر نمایش داده شد این توانایی نیز وجود دارد که صبر کنید زمان بگذرد و هر موقع که دوست دارید عملیات خود را آغاز کنید .

پس از نفوذ به پایگاه است که هنر کوجیما به چشم می آید . Snake در تمامی شرایط بهترین عکس العمل را از خود نشان می دهد . او قادر است پشت وسایل کاور گرفته و پنهان شود و یا بر روی لبه های دیوار یا سق پبرد و بالا برود. همچنین در این نمایش صحنه ای وجود داشت که به یکباره یک سرباز نور چراغ قوه ی خود را به سمت که Snake قرار داشت چرخاند و در این لحظه وی با یک جهش به سمت راست از مهلکه نجات یافت .
[تصویر:  image_metal_gear_solid_v_the_phantom_pai...4_0009.jpg]
مبارزات بازی نیز بسیار طبیعی تر از گذشته شده است و کوجیما از آن به عنوان سیستم CQC پویا یاد می کند که به Snake اجازه می دهد تمامی کار ها تنها با یک کلید انجام دهد برای مثال او با زدن یک دکمه می تواند اسلحه دشمن را از وی بگیرد و سپس از آن علیه وی استفاده کند. البته هنوز مشخص نشده است که در این بازی شاهد نبرد های همه جانبه و تهاجمی نیز خواهیم بود یا خیر زیرا این تریلر بر جنبه ی مخفی کاری بازی تاکید داشت ولیمی توان حدس زد که بخش های مخفی کاری قسمت های بیشتری از این عنوان را در بر می گرد زیرا این سری همواره به مخفی کاری خود مشهور بوده است .
در طول این متن به چهار شخصیتی که در این تریلر نمایش داده شدند پرداخته شده است ولی حال به بررسی سایر شخصیت های به نمایش در آماده می پردازیم . یکی از این شخصیت های یک پسر جوان به نام Eli می باشد که لباس سرباز ها را به تن دارد و در تریلر از آن به عنوان یک مرد جوان که سرنوشتش نفرین شده است یاد شده است . هنوز اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست ولی می توان گفت او از شخصیت های منفی داستان خواهد بود .
[تصویر:  image_metal_gear_solid_v_the_phantom_pai...4_0013.jpg]
اما ضد قهرمان این بازی که از همان تریلر اول Ground Zeroes نیز به نمایش در آمد ، Skull Face نام دارد . او شاید مبهم ترین ضد قهرمانی باشد که تا به حال دیده اید. یک صورت عجیب که گویا کاملا سوخته است و دارای یک تشکیلات نظامی که نام آن XOF که بر عکس نام گروه اصلی Snake یعنی FOX می باشد ، است . البته شایعاتی وجود دارد که وی همان فردی است که در تریلر اول درد فانتوم صورتش باند پیچی شده بود و به Snake برای فرار از بیمارستان کمک می کرد .

پس از این صحنه های شاید عجیب ترین صحنه ی تریلر نمایش تعدادی موجود می باشد که لباس سربازان را به تن دارد و از آن ها به عنوان چیز هایی که وجود ندارند یاد می شود . این شاید به همان توهمات Snake باز می گردد که نمونه هایی از آن را هنگامی که در بیمارستان بود مشاهده کردیم ولی کوجیما اعلام کرده است که هر چیزی در این بازی اماکن دارد به واقعیت بپیونند بنابراین هنوز نمی توان درباره ی این موجودات مجهول نظر داد .
[تصویر:  89320277927610504965.jpg]
در پایان می توان گفت که درد فانتوم داستان یک سرباز کهنه کار است که از جنگ و دروغ ضربه خورده است و حتی دست خود را از دست داده است . وی در نسخه های پیشین بازیچه ی دست قدرتمندان بوده و تنها دستورات را اجرا میکرده است ولی در این نسخه او آزادانه عمل می کند و هر کاری را که خود درست بداند انجام می دهد . در این نسخه او در درجه ی اول به دنبال انتقام است و پس از طی مسیر هدف های والای دیگری می یابد و در این راه اعتقادات وی بیش از پیش نمایان می شود . Snake باز می گردد تا انتقام تمام دروغ ها ، درد ها ، فریب کاری ها را بگیرد . او برای درد فانتوم بازگشته است .
نویسنده : محمـد حسین صفری



RE: درد ، شکنجه و انتقام | پیش نمایش Metal Gear Solid 5 - hitman- 47 - 07-27-2013

خوب بود ولی یکم کم بود


RE: درد ، شکنجه و انتقام | پیش نمایش Metal Gear Solid 5 - snake - 07-27-2013

(07-27-2013, 04:51 PM)'hitman- 47' نوشته است: خوب بود ولی یکم کم بود

 
والا 2000 کلمه هست


RE: درد ، شکنجه و انتقام | پیش نمایش Metal Gear Solid 5 - hitman- 47 - 07-27-2013

(07-27-2013, 04:53 PM)'snake' نوشته است:
(07-27-2013, 04:51 PM)'hitman- 47' نوشته است: خوب بود ولی یکم کم بود


 
والا 2000 کلمه هست

 

میگم اصلا عالیه ولی یکم بیشتر روش کار کن


RE: درد ، شکنجه و انتقام | پیش نمایش Metal Gear Solid 5 - PicaSSO - 07-28-2013

پیش نمایش بازی رو یه مدت پیش من گذاشته بودم. ممنون خیلی کامل بود فقط بهتر بود تا اطلاعات بازی رو اولش می نوشتی[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]


RE: درد ، شکنجه و انتقام | پیش نمایش Metal Gear Solid 5 - ali_ya - 07-29-2013

پیش نمایش بسیار خوبی بود ممنونم محمد جان[img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
بی صبرانه منتظرم[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]