من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی (/Thread-%D9%85%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D9%88%D8%B7%D9%86%D9%85-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C) |
من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - snake - 09-10-2013 نام : ارتش های فرا زمینی روزنه ی امیدسازنده : استدیو راسپینا ناشر : مشخص نشده سبک : تیراندازی اول شخص پلتفرم : PC تاریخ انتشار : تاریخی نا مشخص در سال 92 در جهان امروزی و به اصطلاح مدرن ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی حرف اول را می زنند زیرا به وسیله ی آن ها می توان مقاصد خود را به صورت روشن بیان کرد . چند سالی است که بازی های رایانه ای به یک از ارکان مهم ارتباطات بدل شده اند و بسیاری از شرکت های بازیسازی با صرف هزینه های گزاف برای تولید عناوین خود سعی دارند در میان آن مقاصد و اهدافی که در سر دارند را به مخاطب القا کنند . از این دست عناوین می توان به سری محبوب Assassins Creed اشاره کرد که به وضوح عقاید و اهداف فرقه های مخفی را در خود جای داده است و آن را به طور غیر مستقیم بیان می کند به گونه ای که مخاطب فکر می کند این عقاید درست است و سایر عقاید تهی و پوشالی می باشند . در چنین شرایطی که بازی های رایانه ای نیز به ابزاری برای تحقق اهداف قدرتمندان بدل شده است و یکی از ارکان مهم جنگ نرم به شمار می روند ، کشور های مختلف سعی دارند با تولید و انتشار عناوینی که خود تولید می کنند و ترویج کننده ی فرهنگ و عقاید همان کشور است جلوی این تهاجم را بگیرند . کشور ما یعنی ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و چند سالی است صنعت بازی های رایانه ای در کشورمان هر چند به صورت بسیار محدود شکل گرفته است و تا کنون نیز توانسته راه موفقیت را به خوبی طی کند . البته مشخص است بازی های ساخت داخل کشور در مقایسه با بازی هایی که توسط استدیو های ماهر و البته با تجربه ی خارجی ساخته می شود بسیار ضعیف تر می باشند و همین امر سبب شده است تا مخاطبان ایرانی این صنعت همواره به بازی های ایرانی به چشم عناوین بسیار ضعیف نگاه کنند و به سمت خرید آن ها نروند . البته این دید به این دلیل است که مخاطبان از مشکلاتی که در داخل کشور برای ساخت بازی موجود است بی خبر هستند و درک نمی کنند که بازیسازان مستقل داخلی با چه تلاشی چنین عناوینی را طراحی و اجرا می کنند ، هر چند باید پذیرفت در این میان عناوینی هستند که واقعا ضعیف می باشند و برای ساخت آن ها اندکی وقت و تلاش صرف نشده است . در چنین شرایطی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایجاد شد تا به ساماندهی این صنعت در داخل کشور بپردازد و با شناسایی بازیسازان با استعداد و سوژه های مناسب و اعطای امکانات و بودجه مناسب به آن ها باعث تولید تولیدات فاخر در این زمینه شود . آرام آرام چرخ این صنعت در ایران شروع به حرکت کرد و از نخستین بازی های با کیفیت ساخت داخل می توان به عنوان گرشاسپ : گرز ثریت اشاره کرد که با داشتن تم اساطیری توانست به سطح جهانی نیز راه یابد و حتی از سایت مشهور Gamespot نمره ی 5 از 10 را دریافت کند . این روند به خوبی ادامه داشت و شاهد عناوین مناسب دیگری نظیر کوهنورد بودیم که با داشتن ایده ی تازه و گیم پلی هیجان انگیز توانست به خوبی را در میان بازی های مختلف مطرح کند . بارز ترین نمونه ی پیشرفت این صنعت در ایران را می توان در سال 91 و بازی مبارزه در خلیج عدن مشاهده کرد . عنوان شوتر اول شخصی که هر چند دارای مشکلات عدیده ای نظیر مدت کوتاه گیم پلی و سایر نکات بود ولی توانست تا حد زیادی به سطح انتظارات مخاطبان داخلی نزدیک شود و حتی سایت مشهور Eurogamer به آن لقب ندای وظیفه ی ایرانی را دهد . این افتخارات سبب شد تا بخش چند نفره ی این عنوان نیز در دست ساخت قرار گیرد که چندی پیش در نمایشگاه بازی های رایانه تهران نیز قابل مشاهده بود . این روند در سال 92 یک جهش فوق العاده به خود گرفت ، دو عنوان فوق العاده جذاب و البته با کیفیت به نام های شبگرد : طلوع تاریکی و ارتش های فرا زمینی تواسنتند به بزرگ ترین فستیوال بازی های رایانه ای یعنی E3 راه یابند و افتخار بزرگی را برای ایران و صنعت بازیسازی کشور بیافرینند . در این میان ارتش های فرا زمینی که در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران معرفی شده بود و در همان تک نمایش خود تواسنته بود طرفداران زیادی به دست آورد ، توانست در این نمایشگاه حضور یابد و به معرفی خود در میان انبوهی از عناوین بزرگ بپردازد . عنوان ارتش های فرا زمینی که در ژانر تیراندازی اول شخص قرار دارد توسط استدیو راسپینا در حال ساخت است . این استدیو پیش از این عنوان اکشن - ماجراجویی به نام تعهد سیاه را در دست ساخت داشت که به علت کمبود امکانات و بودجه لغو شد و سپس به ساخت ارتش های فرا زمینی روی آورد . این عنوان توسط موتور UDK طراحی و اجرا شده است و در میان عناوین ساخت داخل تا کنون بهترین گرافیک را داشته است که همین ویژگی سبب شده طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کند . ارتش های فرا زمینی در واقع همان تحولی است که صنعت بازی های رایانه ای ایران به آن نیاز دارد .
آینده ای به تاریکی شبدر ژانر تیراندازی اول شخص تا چندین سال پیش داستان اهمیت چندانی نداشت و چون اکثر بازی ها این سبک در حال و هوای جنگ جهانی قرار داشتند داستان آن ها در یک خط خلاصه می شد ولی با انتشار عنوان Call Of Duty Modern Warfare که تحولی در این سبک ایجاد کرد ، داستان سرایی و شخصیت پردازی به عنصری مهم در عناوین این سبک بدل شد . همین ویژگی سبب شد تا داستان سری Modern Warfare به یکی از برترین سناریو ها در میان بازی های رایانه ای تبدیل شود و شخصیت های این عنوان در ذهن مخاطبان جاودانه شوند . بخش داستان و شخصیت پردازی در بازی های ایرانی یکی از مهم ترین ضعف های آن ها به شمار می آید . در بسیاری از عناوین داخلی جز تعداد محدودی چون گرشاسپ و شمشیر نادر که آن ها نیز به علت پیشینه ی تاریخی خود دارای داستان قالب قبولی می باشند سایر عناوین داستان خاصی ندارند . ارتش های فرا زمینی قصد دارد در این زمینه سنت شکنی کند و یک داستان جدید با شخصیت پردازی های مناسب را ارایه دهد هر چند به نظر می رسد کلیت داستان بازی کلیشه ای می باشد و با الگو برداری از عناوین هم سبک خارجی نوشته شده است . همانطور که از نام بازی پیدا است داستان در خارج از زمین و در آینده ای دور روایت می شود . در آینده ی دور و همانطور که انتظار می رفت منابع معدنی زمین که منبع اصلی انرژی محسوب می شدند به قدری کمیاب می شوند که تنها راه تسلط بر روی آن ها جنگ می باشد و از این رو قدرت های بزرگ آن زمان با یکدیگر برای به دست آوردن منابع انرژی دست به جنگ و جدال می زنند . درگیری های شدیدی که برای تصاحب این منابع صورت می گیرد سبب می شود که هر آن چه از زمین باقی مانده است به ویرانه تبدیل شود و این سیاره به مرز نابودی کشیده شود ، در نتیجه دیگر زمین برای زندگی مناسب نیست و کشور های قدرتمند باقی مانده که ایران نیز یکی از آن ها محسوب می شود ، زمین را به مقصد سیارات دیگر ترک می کنند تا شاید سیاره ی مناسبی با منابع انرژی مناسب برای زندگی بیابند . در این میان کشور های ضعیف و همین طور کشور هایی که بر اثر جنگ های انرژی به ویرانه تبدیل شده اند نمی توانند همانند سایر کشور ها از زمین خارج شوند و مجبور می شوند در شرایطی ناخواسته بر روی زمین زندگی کنند و با شرایط ناسازگار آن کنار بیاییند ، در شرایطی که آن ها علت این وضعیت را کشور های قدرتمندی می دانند که از زمین خارج شده اند و همواره در فکر انتقام از آن ها می باشند . این گروه که طرد شدگان نامیده می شوند پس از چند سال تصمیم می گیرند تا با ایجاد یک ارتش قدرتمند به مناطق تحت نفوذ کشور هایی که سال ها پیش از زمین رفته اند حمله کنند و انتقام خود را بگیرند . از آنجایی که در آن زمان ایران یکی از ابر قدرت های دنیا به شمار می رود در نتیجه مناطق زیادی را در اختیار دارد و همین امر سبب می شود تا دفاع از این مناطق سخت باشد . به هر ترتیب چندین منطقه ایران مورد حمله ی نیرو های طرد شدگان قرار می گیرد و حال بازیکن در نقش یکی از کاراکتر های یک جوخه ی سه نفره به مبارزه با دشمنان می پردازد . بازی در مناطق مختلفی جریان دارد که البته سازندگان اعلام کرده اند با اینکه بازی در خارج از زمین جریان دارد ولی ایرانیان در این سال ها معماری سنتی خود را به نوعی دیگر در سیارات خود احیا کرده اند و بنابراین هنگام مبارزه در این سیارات به نظر می آید که بر روی زمین و در ایران در حال مبارزه هستید که این نکته در نمایش اول بازی که در آن بازیکن در سیاره ای حضور داشت که معماری آن همانند تخت جمشید بود ، نمایان است . البته لوکیشن های بازی به سیارات ختم نمی شوند و طبق اعلام سازندگان بخش مهمی از نبرد ها در مناطقی به نام Energy Square یا میدان انرژی جریان دارد . این مناطق که در دنیای جدید منابع انرژی محسوب می شوند هدف اصلی نیرو های طرد شدگان می باشند و دفاع از آن ها بخش مهمی از این نبرد ها را تشکیل می دهد . داستان بازی قابلیت به چالش کشیدن و درگیر کردن احساسات بازیباز با خود را به خوبی دارا است و اگر پیچش های مناسبی در مسیر داستان شکل گیرد این عنوان یک سر و گردن از عناوین دیگر ایرانی بالاتر خواهد بود. به گفته ی سازندگان آن ها سعی کرده اند تا داستانی در خور توجه به مخاطب هدیه کنند به طوری که کاملا او را درگیر ماجرای بازی کند.
جنگ به سبک آیندهمطمئنا یکی از مهم ترین مشخصه های بازی های سبک شوتر اول شخص گیم پلی آن ها می باشد . بخشی که اگر خوب و مطمئن طراحی نشود یقینا منجر به شکست بازی می شود ، نکته ای که به خوبی درباره ی بازی Medal of Honor Warfighter قابل مشاهده بود زیرا این عنوان به زعم تبلیغات گسترده و البته گرافیک خارق العاده ای که دارا بود ، به علت عدم داشتن گیم پلی درگیر کننده با انتقادات شدید از سوی طرفداران و منتقدان رو به رو شد . بنابراین سعی در طراحی یک گیم پلی درگیر کننده و البته جذاب قطعا یکی از مهم ترین نکاتی است که استدیو راسپینا باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد . هر چند تا کنون تنها دو تریلر از گیم پلی بازی منتشر شده است ولی با همین نمایش های کوتاه می توان اطمینان داشت گیم پلی ارتش های فرا زمینی یک سر و گردن از سایر عناوین ساخت داخل بالاتر است و با کمی تلاش می تواند به سطح عناوین بزرگ خارجی برسد . طبق گفته های سازندگان گیم پلی بازی بیشتر سعی دارد بر روی نبرد های مستقیم و اکشن توجه داشت باشد و عظیم بودن جنگ های آینده را به تصویر بکشد در نتیجه مراحلی که در آن مخفی کاری وجود داشته باشد عملا در گیم پلی وجود ندارند و بازی بیشتر بر روی نبردهای سنگین تاکید دارد چیزی همانند سری Battlefield که مملو از نبرد های بزرگ و سنگین است . همانند سایر عناوین این سبک ارتش های فرا زمینی نیز دارای کات سین یا صحنه های سینمایی خواهد بود که البته با توجه به محدودیت های طراحی این صحنه ها در داخل کشور نباید انتظار صحنه هایی که در بازی Call of Duty پیش از این مشاهده کرده اید را داشته باشید ولی باید گفت در ارتش های فرا زمینی شاهد صحنه های سینمایی هر چند کوتاه ولی زیبا خواهیم بود . در این میان بزرگ ترین ایرادی که به بازی های ایرانی گرفته می شود تقلید از عناوین روز دنیا می باشد که این نکته درباره ی این عنوان نیز صدق می کند زیرا بسیاری با نمایش اول بازی و شباهت های آن با سری کلیزون این عنوان را به تقلید از این سری متهم کردند ولی باید توجه کرد که مفهوم تقلید و الگوبرداری دو مقوله ی کاملا جدا می باشند . تقلید به این معنا است که چیزی را بدون کوچکترین تغییر در جای دیگری به کار برد ولی الگو برداری یعنی استفاده از نکات مثبت چیزی و تلفیق آن با ایده های خود . ارتش های فرا زمینی نیز از مفهوم الگو برداری استفاده کرده است ، خود سازندگان اظهار داشته اند که از بازی های معروف این سبک به خصوص سری کیلزون برای ساخت این عنوان الهام گرفته اند ولی این الهام در حد تقلید نبوده است و تنها برای رسیدن به استاندارد های این سبک از این سری محبوب الگو برداری شده است . در طول گیم پلی توانایی حمل سه سلاح به طور همزمان را خواهید داشت ، سلاح اول یک اسلحه ی نیمه اتوماتیک می باشد که گویا اسلحه ی اصلی شما در طول بازی به شمار می رود ، سلاح دوم یک اسلحه سنگین و ساچمه ای یعنی شاتگان خواهد بود و سلاح سوم شما نیز یک اسلحه ی تک تیرانداز برای از بین بردن دشمنان در فواصل دور می باشد که البته در این میان توانایی حمل چهار خشاب برای هر اسلحه را نیز خواهید داشت . در بازی طبق معمول دو منوی کاربردی وجود دارد که اولین منو مربوط به نوع اسلحه و تعداد فشنگ های موجود در آن می باشد که در در بالای صفحه ی نمایش و گوشه سمت راست قرار دارد و منوی دوم نیز که نقشه ی محیط است در بالای صفحه و گوشه ی سمت چپ قرار دارد . دشمنان شما در بازی یا همان طرد شدگان دارای تجهیزات ویژه ای برای مقابله با شما می باشند که دو مورد از مهم ترین آن ها کشتی های فضایی یا Space Ship و flyingDrone می باشند . کشتی های فضایی که همانند سفینه می باشند با پرتاب موشک و شلیک تیر شما را هدف قرار می دهند و flyingDrone که مدتی است در اکثر بازیه ای رایانه ای حضور دارند با حرکات متناوب خود و تیراندازی برای شما دردسر ایجاد می کنند . خود دشمنان نیز دارای حرکات مختلفی می باشند ، عده ای از آن ها با استراتژی کاور گیری و تیراندازی به موقع به مقابله با شما می پردازند و عده ی دیگری نیز جنگ مستقیم را در برنامه ی خود دارند . یکی از مهم ترین ایرادات بازی های ساخت داخل هوش مصنوعی ضعیف دشمنان و البته یاران خودی می باشد ، مسئله ای که در عنوان مبارزه در خلیج عدن تا حد بسیار خوبی بر طرف شد ولی باز هم مشکلات در این بخش وجود دارد . سازندگان اعلام کرده اند که در آغاز سال 92 هوش مصنوعی بازی را بار دیگر بازنویسی کردند تا مشکلات آن بر طرف شود ولی در تریلر گیم پلی بازی که در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران به نمایش در آمد باز هم مشکلات کوچکی در زمینه هوش مصنوعی دیده می شد . با اینکه دشمنان به خوبی جهت شلیک شما و مکان شما را شناسایی می کنند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند ولی در برخی از مواقعی هنگامی که با زاویه به آن ها نزدیک می شوید متوجه ی حضورتان نمی شوند و شما قادرید به راحتی آن ها را از پای در آورید . از سوی دیگر یاران خودی به خوبی دشمنان را شناسایی و از پای در می آورند و نسبت به موقعیت های پیش آمده واکنش نشان می دهند . در کل گیم پلی ارتش های فرا زمینی هر چیزی را که باید داشته باشد ، دارا خواهد بود و تا کنون کمی و کاستی در آن دیده نمی شود. گیم پلی بازی ریتم اکشن عناوین این سبک را در پیکره خود دارد و می خواهد شما را به جنگ در آینده سوق دهد. هنوز اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده است و باید منتظر اطلاعات بیشتر و البته غافلگیر کننده باشیم.
گرافیکی فرا زمینیهمانطور که در ابتدای نوشته گفته شد پیش از ساخت عنوان ارتش های فرا زمینی اعضای استدیو راسپینا یک عنوان ادونچر به نام تعهد سیاه را در دست ساخت داشتند که یک دموی تکنیکی از آن منتشر شده بود که نشان می داد بازی دارای گرافیک فوق العاده ای می باشد . به هر حال ساخت این عنوان به دلیل مشکلات عدیده متوقف شد و اعضای راسپینا به ساختن ارتش های فرا زمینی روی آوردند . آن ها با استفاده از تجربه ای که در طراحی و ساخت گرافیک عنوان تعهد سیاه داشتند و برای طراحی آن مدت زیادی بر روی موتور UDK کار کرده بودند ، برای طراحی گرافیک ارتش های فرا زمینی کار سختی پیش رو نداشتند و می توانستند به راحتی از تجربیات خود در این زمینه بهره ببرند . نمایش اول بازی که در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران به نمایش در آمده بود به قدری زیبا و چشم نواز بود و از گرافیک فوق العاده ای بر خوردار بود که سبب شد عده ی کثیری تصور کنند در حال تماشای نمایش یک عنوان روز خارجی هستند غافل از اینکه این گرافیک خارق العاده حاصل تلاش شبانه روزی جوانان با استعداد راسپینا می باشد . گرافیک بازی در نمایش اولیه بسیار زیبا و چشم نواز بود ، طراحی محیط آن مرحله از بازی که دارای معماری شبیه به تخت جمشید بود به قدری زیبا کار شده بود که گویا شما در حال قدم زدن در تخت جمشید واقعی در زیر نور آفتاب هستید . نور پردازی فوق العاده ای که در این تریلر مشاهده شده بود قابل باور نبود ، انعکاس نور زمانی که به خورشید نگاه می کنید سبب می شود دید شما نسبت به محیط کمتر شود که این نشان از نبوغ بالای سازندگان دارد . ذرات غباری که در هوا پراکنده هستند به خوبی قابل مشاهده می باشند و گرد و خاکی در اثر برخورد تیر به زمین به هوا بر می خیزد هر بیننده ای را در جای خود میخکوب می کند . پرچم هایی که بر روی ستون های بازی به زیبایی هر چه تمام تر بر اثر وزش باد حرکت می کردند از نکات دیگر گرافیک زیبای بازی است . شاید تنها ایرادی که بتوان به گرافیک بازی در تریلر اول گرفت کیفیت کم بعضی از تکسچرها باشد که البته می توان از این مشکل چشم پوشی کرد زیرا این تریلر نتیجه ی چهار ما کار بر روی بازی بوده است و مطمئنا گرافیک بازی پیشرفت بیشتری خواهد داشت که این پیشرفت در تریلر دوم نمایان بود ، تریلری که سعی داشت سایر نکات قوت گرافیک بازی نظیر طراحی محیط های تاریک ، نورپردازی و همچنین افکت باران و انفجار را به تصویر بکشد که در این امر موفق نیز بوده است هر چند در طول تریلر چند ثانیه شاهد افت فریم می باشیم که سازندگان علت این امر را اجرای بازی بر روی سیستم ضعیف دانسته اند . از سوی دیگر طراحی اسلحه های بازی بسیار عالی می باشد ، هر یک از سه اسلحه بازی دارای طراحی به خصوص خود می باشند و از آنجایی که بازی در آینده ی دور روایت می شود ، اسلحه ها دارای شمایل متفاوتی می باشند . خطوطی که بر روی اسلحه ها وجود دارد و همچنین طراحی دوربین هایی که بر روی آن ها وجود دارند بسیار خوب می باشد . نکته ی مثبت دیگری که در بخش گرافیکی بازی وجود دارد طراحی زیبای لباس کاراکتر های اصلی و همچنین دشمنان است ، گویا لباس شخصیت های اصلی نسبت به تریلر اول بازی دچار تغییرات کلی شده است و به شکلی در آمده که در تریلر دوم از گیم پلی بازی نمایان است . لباس شخصیت های تلفیقی از زره های آهنی می باشد که در گذشته های دور استفاده می شده و نقوش جدیدی که در زمان آینده وجود دارد . از دیگر نکات بخش گرافیکی بازی طراحی چهره ی کاراکتر های بازی می باشد که انتقادات فراوانی به آن ها شده است زیرا به عقیده ی عده ی زیادی چهره کاراکتر های اصلی بازی به هیچ عنوان شباهتی به چهره ی ایرانیان ندارد و بیشتر دارای شمایل غربی است که البته می توان این انتقاد را با توجه به اینکه بازی در آینده جریان دارد و ممکن است در آن زمان فرهنگ تغییر کرده باشد توجیه نمود . در کل گرافیک عنوان ارتش های فرا زمینی چیزی خواهد بود که تا کنون در هیچ عنوان ایرانی مشابه ای دیده نشده است و شاید یکی از دلایلی که خیلی ها به این بازی علاقه مند شده باشند گرافیکی زیبای بصری آن باشد. باید تا منتشر شدن اطلاعات بیشتر صبر کنیم وببینیم که ارتش های فرا زمینی چه پیشرفت هایی در زمینه ی گرافیک خواهد داشت.
جنگ را از نزدیک احساس کنیددر هر یک از سه تریلر منتشر شده از بازی شاهد موسیقی مختلفی بودیم ، تریلر اول ریتمی حماسی دارا بود در حالی که تریلر دوم دراماتیک گونه بود و تریلر سوم نیز با توجه به روند سریع مرحله دارای موسیقی با تم هیجانی و تند و سریع بود . یکی از تغییرات مثبتی که در تریلر سوم بازی نمایان شد تغییر صداپیشه ی کاراکتر ها و بهره گیری از افراد با تجربه در این زمینه نظیر استاد منوچهر والی زاده می باشد که به جای یکی از کاراکتر های خودی صحبت می کند . این تغییرات به این علت صورت گرفت که در تریلر اول بازی صدای کاراکتر اصلی به نظر مخاطبان چندان مناسب نبوده و شیوه ی ادای دیالوگ های آن سطحی بوده است . به این دلیل سازندگان دست به کار شدند و برای صدا پیشگی شخصیت های خود از افراد با تجربه در زمینه دوبله بهره گرفته اند هر چند هنوز صدا پیشه ی شخصیت اصلی مشخص نشده است چون وی در تریلر سوم تنها یک کلمه به زبان آورد که با توجه به همان یک کلمه مشخص شد که صداپیشه ی وی دچار تغییر شده است ولی مشخص نیست چه فردی است . از سوی دیگر صدا گذاری محیط و اسلحه دارای کیفیت مناسبی می باشند ، صدا انفجار ها و همچنین شلیک راکت توسط کشتی های فضایی نیز مناسب می باشد و با محیط بازی همخوانی دارد . در کل صدا گذاری ارتش های فرا زمینی با توجه به انتقادات مخاطبان دچار تغییرات مثبتی به ویژه در زمینه ی صداپیشگی کاراکتر ها شده است و امیدواریم برای اولین بار در یک بازی ایرانی شاهد صداپیشگی مناسب شخصیت ها باشیم .
پیشرفت به نام ایرانمطمئنا با پیش زمینه ای که در ابتدای این مقاله مشاهده کردید دریافتید که بازی سازی در ایران بسیار سخت و طاقت فرسا است و بازدهی لازم را همانند خارج از کشور ندارند و به چشم یک صنعت به آن نگاه نمی شود . بخشی از این بی توجهی به دلیل فرهنگ نادرست خانواده ها است که بازی ها را ابزاری برای تفریح می دانند و آن را مختص کودکان می دانند در حالی که این صنعت در خارج از کشور به عنوان یکی از پولساز ترین و تاثیر گذار ترین صنایع است . بخش دیگر این کم لطفی توجه کم سرمایه گذاران و نهاد های دولتی و خصوصی به بازیسازان مستقل و سوژه های آن ها می باشد و تنها نهاد مسئول این بخش یعنی بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز تنها به بازی هایی که مضمون ملی و دینی دارند توجه می کند و عناوینی چون ارتش های فرا زمینی که جزو این دسته نیستند باید به تنهایی و با پول خود اشخاص تیم ساخته شوند و بودجه ای به چنین عناوین فاخری تعلق نگیرد . به هر حال و با وجود همه ی این مشکلات پیشرفت این صنعت در ایران به طرز خوبی رو به رشد بوده است که سر آمد این پیشرفت عنوان ارتش های فرا زمینی است . عنوانی که توانست با گرافیک خیره کننده خود در میان عناوین ساخت داخل و گیم پلی زیبا و هیجان انگیز جای خود را در میان مخاطبان ایرانی بیابد و حتی به E3 2013 راه یابد . هنوز تاریخ انتشار این عنوان مشخص نیست ولی طبق گفته های سازندگان باید منتظر این بازی در سال 92 باشیم .
نویسنده : محمد حسین صفری
با تشکر ویژه از آقای محمد مرادی بابت طراحی هدر مقاله RE: من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - Stan - 09-10-2013 واقعاً كارشون عاليه[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] يه تيم دارن كه ٨ نفره اونوقت يه بازى با همچين كيفيتى ميسازن[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] پيش نمايشتون هم الان ميخونم[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] RE: من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - Alireza Kennedy - 09-10-2013 این بازی جزو معدود بازیهایست که ایرانیه و من بهش امید زیادی دارم.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] RE: من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - Ct Os - 09-10-2013 دوست عزیز نقدت رو خوندم در یک کلمه عالی بود ولی مقدمه رو زدی تو کار 30یا30 ها عاشق مقدمت شدم فقط یه چیزی عکس آخر وسط نیست دمت گرم عالی هیچ انتقادی ندارم به قول admin خوشمان آمد[img]images/smi/s0 (43).gif[/img] RE: من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - snake - 09-10-2013 (09-10-2013, 11:13 AM)'arian esmaili' نوشته است: دوست عزیز نقدت رو خوندم در یک کلمه عالی بود ولی مقدمه رو زدی تو کار 30یا30 ها عاشق مقدمت شدموالا داشتم می نوشتم دلم پر بود گفتم خالی کنم [img]images/smi/s0 (25).gif[/img] RE: من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - PicaSSO - 09-10-2013 به نظر من خیلی شبیه دو بازی FUSE و HALO هست؛ ولی فکر نمی کنم که به پای اون ها برسه[img]images/smi/s0 (43).gif[/img] ممنون، پیش نمایش بسیارخوبی بود![img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] RE: من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - snake - 09-10-2013 (09-10-2013, 11:18 AM)'a.gamer' نوشته است: به نظر من خیلی شبیه دو بازی FUSE و HALO هست؛ ولی فکر نمی کنم که به پای اون ها برسه[img]images/smi/s0 (43).gif[/img] ممنون، پیش نمایش بسیارخوبی بود![img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]والا بیشتریا همونطور که تو مقاله گفتن میگن شبیه کیلزون هست[img]images/smi/s0 (43).gif[/img] RE: من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - LordMb - 09-10-2013 بی صبرانه منتظرشم . ولی امیدوارم یکم به فکر ماها که سیستممون پایینه هم باشن و یعنی سیستم مورد نیازش رو بالا نزنن . من که نتونستم بلک لیست و بازیهای این 2 ماه رو بازی کنم حداقل بتونم یه بازی وطنی رو بازی کنم . امیدوارم موفق باشن . RE: من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - Amir Game - 09-10-2013 ارتش های فرا زمینی واقعا بازی فوق العاده ای میشه حداقل از عکس ها و پیش نمایش ها که میشه اینو فهمید در مورد نقد هم از سطح بسیار بالایی برخوردار بود
" به امید پیشرفت صنعت گیم در ایران "
RE: من می جنگم به اسم وطنم | پیش نمایش ارتش های فرا زمینی - PicaSSO - 09-10-2013 (09-10-2013, 11:23 AM)'snake' نوشته است:آره باو ... اون رو از قلم انداختم![img]images/smi/s0 (30).gif[/img] به نظر من که این بازی می خواد فقط استاندارد های بازی سازی رو رعایت کنه، نه بیش تر! برای همین می تونه مقدمه ای برای پیشرفت صنعت بازی سازی در کشورمون باشه![img]images/smi/s0 (37).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img](09-10-2013, 11:18 AM)'a.gamer' نوشته است: به نظر من خیلی شبیه دو بازی FUSE و HALO هست؛ ولی فکر نمی کنم که به پای اون ها برسه[img]images/smi/s0 (43).gif[/img] ممنون، پیش نمایش بسیارخوبی بود![img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]والا بیشتریا همونطور که تو مقاله گفتن میگن شبیه کیلزون هست[img]images/smi/s0 (43).gif[/img] |