Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا
بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - نسخه‌ی قابل چاپ

+- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com)
+-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C)
+--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C)
+--- موضوع: بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins (/Thread-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%D8%9F-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-Batman-Arkham-Origins)

صفحه‌ها: 1 2


بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - Qeiji - 12-26-2013

به نام خداوند بخشنده مهربان
سلام خدمت همه دوستان گیمر و گیم دوست. (شاید بهتره بگم بازیکن و بازی دوست)

[تصویر:  05960384581448107663.jpg]

چند سالی است که کمپانی های مختلف سعی در ساخت بازی ها و فیلم ها از روی قهرمانان کمیک دارند و معمولا در ساخت فیلم و انیمیشن بسیار موفق تر از بازی های ویدیویی عمل کرده­اند.
DC (مخفف کمیک های کارآگاهی، Detective Comics) از انتشارات بسیار موفق در خلق شخصیت های قهرمان می­باشد که "بتمن"، یکی از معروف­ترین آنهاست. "بتمن" توسط "باب کین" و "بیل فینگر" (ایده اصلی از باب کین بود؛ ترکیب زورو و شرلوک هلمز و فیلم خفاش و البته ابزارهای عجیب که جزو بعضی طراحی­های داوینچی بود.(مثل گلایدر یا کایت در بازی ACII)) خلق و در شماره 27 مجلات کارآگاهی در سال 1939 منتشر شد و تاکنون داستان های آن در حال چاپ است. این کمپانی بر خلاف انتشارات دیگر، شخصیت های خود را به کسانی سپرد که کاملا درکشان میکردند.
کمپانی برادران وارنر با ساخت فیلم ها، سریال ها و انیمشن های خوب و با کیفیت از شخصیت های DC توانایی خود را ثابت کرد. ولی آیا در ساخت بازی نیز اینگونه است؟
مطمئنا پس از گذشت 4 سال همه جواب این سوال را می­دانند. سری بازی های Batman: Arkham در سال 2009 برای اولین بار برای PC, Xbox, PS3 توسط استودیوی Rocksteady (اون موقع ها با راکستار اشتباه میگرفتمش) منتشر شد و به کل، استانداردهای ساخت بازی های ابرقهرمانی و حتی بازی های اکشن را نیز تغییر داد.


ریشه های خفاش

[تصویر:  78441779287264503142.jpg]

Batman Arkham Asylum (مرد خفاشی تیمارستان آرکهام) اولین نسخه از این سری بازی هاست که در سال 2009 توسط استودیوی راک استیدی و کمپانی برادران وارنر ساخته و منتشر شد.
این بازی پس از انتشار توجه منتقدان را به خود جلب کرد و نظر همه نسبت بازی های ابرقهرمانی تغییر کرد. سبک بازی اکشن، ماجراجویی و مخفیکاری است و توانست طرفداران بسیاری را به طرف خود بکشد.
همه چیز در بازی از جمله موسیقی، گرافیک وداستان عالی بود و تیمارستان آرکهام را به یکی از بیاد ماندنی ترین بازی ها تبدیل کرد و با نمره 91 برای نسخه PC کار خود را به اتمام رساند.

[تصویر:  30422917661135750692.jpg]

Batman Arkham City (مرد خفاشی شهر آرکهام) بدون شک نه تنها بهترین بازی در سری آرکهام، بلکه بهترین بازی در سبک ابرقهرمانی بود. این  بازی که در سال 2011 توسط استودیوی Rocksteady ساخته و کمپانی برادران وارنر ناشر آن بود؛ فوق العاده ظاهر شد و با متای 96 بهترین گزینه برای GOTY (بهترین بازی سال) شدن بود اما رقیب سرسختی چون اسکایریم داشت ولی جوایز متعددی را از آن خود کرد. در تمام بخش ها از جمله گرافیک، موسیقی و به خصوص گیم­پلی و داستان، پیشرفت چشم گیری داشت و با خاطره­ای بسیار خوش برای همه دوستداران بتمن کار خود را به پایان رساند.


بزرگ ترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟
[تصویر:  92616943562122853099.jpg]

نام بازی:   Batman Arkham Origins
ناشر:   Warner Bros
سازنده:   Warner Bros Montreal
تاریخ انتشار:   اکتبر 2013
سبک بازی:   اکشن/ ماجراجویی/ مخفی­کاری و کمی چاشنی جهان­باز
موتور ساخت بازی:   Unreal Engine3
Batman Akham Origins (مرد خفاشی ریشه­های آرکهام) آخرین نسخه ساخته شده از این سری می­باشد که در اکتبر سال 2013 (مثل اینکه با سالهای فرد قرارداد بستن) توسط کمپانی برادران وارنر منتشر شد و با تغیرات زیادی از جمله استودیوی سازنده و صداپیشگان همراه بود.
این بار وظیفه ساخت بازی برعهده­ی استودیوی Warner Bros Montreal بود و گویا استودیوی خالق این سری، درحال کار برروی پروژه­ی دیگری است. اما آیا تغییر سازنده، به بازی لطمه می­زند و نمی­تواند تجربه لذت­بخش نسخه قبلی را تکرار کند؟
شاید با نگاهی به متای بازی جواب خود را به سادگی پیدا کنید، اما زود قضاوت نکنید. هیچکس به اندازه خودتان نمی­تواند ارزش یک بازی را بفهمد. پس با ما همراه باشید تا دست­پخت جدید برادران وارنر را بررسی کنیم.


خاطرات خطرناک، ریشه­های وحشتناک

[تصویر:  45952051570322760880.png]

خاطرات دردناک­اند؛ مخصوصا برای کسی مثل بروس وین. گذشته یک فرد او را به چیزی که الان هست تبدیل می­کند. یک سوگند، عهدی با خود تا نگذارد بلایی که سر خودش آمد، برای کس دیگری اتفاق بیافتد. اما اینکار ساده نیست. خلافکارهای خرده­پا همیشه توسط فردی بزرگتر و قدرتمندتر اجیر می­شوند و امشب همان قدرتمندها هم برای کاری بزرگتر اسنخدام می­شوند.
یک شب برای کشتن خفاش. چه شبی مبارک­تر از کریسمس.
سری آرکهام از نظر داستان پردازی و داستان­سرایی، همیشه خوب عمل کرده و قصه­ای در ابتدا ساده روایت می­کند اما با پیشرفت، گره های داستانی بوجود می­آیند و پایان آن همیشه شوکه کننده است.
این نسخه نیز به خوبی توانسته داستانی درخور شخصیت بتمن خلق کند و بسیاری از دشمنان دیرینه وی را درگیر ماجرایی عظیم کند.
ماجرا 5 سال قبل از نسخه "تیمارستان آرکهام" و 2 سال بعد از بتمن شدن بروس وین روایت می­شود. داستان از این قرار است که نقاب­سیاه (Black Mask) هشت نفر از برترین قاتلان و دشمنان بتمن را اجیر می­کند و به کسی که بتواند وی را بکشد، 50 میلیون دلار جایزه می­دهد. آلفرد از بتمن میخواهد که امشب را بیخیال قهرمان بازی بشود و از شام مخصوصی که برای شب کریسمس آماده کرده لذت ببرد ولی بتمن می­داند که دشمنانش ممکن است برای جلب توجه­اش مردم بی­گناه را به خطر بیاندازد. پس نمی­تواند بیکار بنشیند و باید جلوی نقشه­های نقاب­سیاه و باقی تبهکاران را بگیرد.
نویسندگان داستان، آقایان Dooma Wendschuh و Corey May به خوبی توانسته­اند دنیای بتمن را به تصویر بکشند و دشمنان وی را شخصیت پردازی کنند. ما در این نسخه زجرهای بتمن را می­بینیم و غرور و تکبرش را که حاضر نیست از پلیس کمک بخواهد و آنان را همانند خلافکاران می­پندارد حس میکنیم. او پلیس ها را لت و پار می­کند، فقط چون سر راهش هستند که مورد سرزنش آلفرد هم قرار میگیرد. شکسته شدن و نا امیدی بروس را می­بینیم و با پیشرفت داستان، رازهایی برملا می­شود که بسیار ما را شگفت زده می­کنند.
حتما در تریلرهای بازی جوکر را هم مشاهده کرده­اید و با توجه به داستان بازی و اینکه این شخص حتی در لیست تبهکاران اجیر شده توسط نقاب­سیاه هم نیست به  نظر می­رسد حضور کم ارزشی نسبت به دو نسخه قبل، داشته باشد. اصلا این داستان چه ربطی می­تواند به ریشه تیمارستان آرکهام (حتی نام آرکهام) داشته باشد؟ (قابل توجه که در آن زمان تیمارستان آرکهام تعطیل بوده­است.)
 اما همانطور که قبلا گفتم، "زود قضاوت نکنید".
یکی از نکات بسیار خوب داستان این است که در زمانی که فکر می­کنید همه چیز میدانید، اتفاقی میافتد تا بفهمید اصلا از قضیه خبر ندارید. حتی در جایی، داستان بازی طوری رقم می­خورد که شما فکر کنید الان تیتراژ پایان بازی نمایان می­شود ولی روند داستان به شما نشان می­دهد که سخت در اشتباهید.

[تصویر:  01421387243054007320.jpg]یکی از لحظات جالب بازی
 
البته داستان چندان هم بی نقص نیست و ایراداتی به آن وارد است. که توضیح خواهم داد.
(خطر اسپویل داستان) در جایی از بازی، بتمن متوجه می­شود که یکی از دشمنانش از هویت اصلی او باخبر است ولی به خوبی توضیح داده نمی­شود که چگونه به این راز پی برده. زیرا بتمن آنقدر ساده نیست که ردپایی از خود بجا بگذارد و حتی به خوبی از این مسئله استفاده نمی­شود ما فقط یک حمله ساده به غار خفاشی می­بیینیم­.
یا پس از دستگیری مردپشت پرده، قسمت­های کوتاهی از گذسته او به نشان داده می­شود اما اگر کسی کمیک "جوک کشنده" (The killing Joke) را نخوانده باشد، شاید نتواند به خوبی از قضیه و منشا شکل­گیری آن شخص با خبر شود و شاید فکر کند که وی فقط توهم زده یا خواب می­بیند. (پایان خطر اسپویل داستان)
از این دست ایرادات در داستان بازی دیده می­شود. البته حذف سریع Deathstroke از بازی نیز به این بخش ضربه زیادی می­زند. (با توجه به مانوری که در تریلرها روی این شخصیت داده شد)
بعضی شخصیت ها نیز در مراحل فرعی با شوالیه تاریکی روبرو می­شوند که داستان های جالب خود را دارند.از جمله این شخصیت ها می­توان به Anarky، Mad hatter و... اشاره کرد.
میان پرده­های بازی هم بسیار باکیفیت و جذاب کار شدند و هیجان آن­را چندین برابر می­کنند. گاهی اوقات آنچنان محو میان­پرده ها می­شدم که به کل فراموش می­کردم درحال بازی کردن هستم. ناگفته نماند که قسمت بزرگی از روایت داستان، به عهده همین میان­پرده های بسیار جذاب است.
 داستان بازی با تمام کم و کاستی­ها خوب شروع شده، خوب روایت می­شود و خوب به پایان می­رسد. و در کل با داستان خوب و جالبی در خور پارتیزان شهر گاتهام روبرو هستیم. پارتیزانی که راه زیادی برای تبدیل به شوالیه تاریکی دارد.
 

از خفاش برحذر باش

[تصویر:  93586482851345773069.jpg]
از سلاح­های بسیار کارآمد بازی
 
پایه و اساس گیم­پلی بازی، همانند دو نسخه قبلی­ست. مبارزه با تبهکاران مانند گذشته بسیار لذت بخش است که تقریبا در اواسط بازی، سلاح بسیار کارآمد شوکر به جمع ابزارآلات بتمن اضافه شده و لذت مبارزه را چند برابر می­کند. هنوز هم مبارزه مانند قبل، برپایه حمله و ضد حمله است که در مقابل دشمنان مختلف نحوه مبارزه با آنان متفاوت می­باشد. جالب است با توجه به قدمت 4ساله سبک مبارزه این بازی و استفاده خیلی از بازی­ها از این نوع نبرد، هنوز هم مشت و مال دادن جنایتکاران با این روش بسیار لذت­بخش و هیجان انگیز است. البته وجود یک نوع دشمن جدید، مبارزه را جذاب تر می­کند. این افراد توانایی دفع و ضد حمله ضربات بتمن را داشته و شکست دادن آنها کمی مشکل­تر از بقیه تبهکاران است. دوربین بازی در حین مبارزه بسیار آزاردهنده است و ممکن است بارها به دلیل ندیدن دشمنان، ضربات زیادی دریافت کنید. ضعف دوربین در مبارزه با "بین" بسیار نمایان است و اگر تا قبل از روبرو شدن با وی زره خود را ارتقا ندهید، به سختی می­توانید شکستش دهید.
گجت­ها دچار تغییرات جزئی شده­اند و بعضی فقط تغییر ظاهر داده­اند. از سلاح­های جدید بازی میتوان glue grenade را نام برد که دقیقا مشابه سلاح یخی­ای است که در قسمت قبل از آقای فریز می­گیریم. فقط کارایی آن از یخ به چسب تغییر پیدا کرده است.
سلاح بعدی که بسیار مهم و کارآمد است، Reamote Claw است که در ظاهر مشابه وسیله­ای است که رابین در قسمت قبل به شما می­دهد (شرمنده اسمش یادم نیست) اما با استفاده از آن می­فهمید که بسیار کارآمدتر است و در مخفی کاری کمک زیادی به شما خواهد کرد. باقی گجت­های جدید چیز خاصی برای توضیح دادن ندارند.
مخفی­کاری همانند گذسته بسیار مهم و لذت­بخش است و در بعضی مواقع طی کردن مراحل  بدون استفاده از مخفی­کاری بسیار مشکل و گاهی اوقات غیرممکن است.
کانال­های کولر، هواکش­ها، سکوهای بالای ساختمان­ها و صد البته  Reamote Claw کمک بسیاری برای مخفی­کاری و غافل گیر کردن دشمنان بخت برگشته به شما می­کنند. 
یکی از ویژگی­های این سری، معماهای جالب و جذاب، و گنگ بودن بازی­ست که در این نسخه به خوبی رعایت شده. بارها در بازی شما نمی­دانید که دقیقا چه باید بکنید و بازی نیز راهنماییتان نمی­کند. خودتان باید به مکالمات با دقت گوش دهید و با نگاه دقیق به اطراف، راه خود را پیدا کنید. رمز گشایی، نمای کارآگاهی و... مانند گذشته لذت بخش هستند و بازی را از حالت تکراری بودن خارج می­کنند.
در این قسمت شما با Ridller جوان نیز روبرو خواهید شد که مانند قبل با استفاده از معماها و آیتم های قابل جمع­آوری به روش­های مختلف، هوش شما را به چالش می­کشد و می­تواند مدتی از درگیری­های فیزیکی دورتان کند.
بازی مانند قبل جهان باز است و اینبار تمام شهر گاتهام، در دسترس شما برای گشت و گذار است. جهان­باز بودن و وسیع­تر شدن محیط نیازمند چالش­ها و ماموریت­های فرعی است تا پس از پایان داستان اصلی همچنان بتواند شما را پای بازی بنشاند. ماموریت­های مختلف از جمله Mad hatter, Shiva,، سلاح­های غیر قانونی پنگوئن، "Anarky" و... جذابیت های بازی را چند برابر می­کنند و لحظات خوش و سرگرم کننده­ای برای شما رقم می­زنند. با توجه به افزایش وسعت بازی، حتما جابجایی بین محیط های مختلف شهر می­تواند وقت گیر و حوصله سربر باشد. سازندگان برای این مشکل چاره­ای اندیشیده­اند و آن استفاده از سیستم Fast travel است. به اینگونه که در هر قسمت شهر (شاید بتوان گفت در هر محله یا منتطقه) در نقشه، مکانی با علامت فلش قرار دارد که با انتخاب آن فیلمی به نمایش در می­آید از سوارشدن بتمن به هواپیمای خفاشی (Batmobile) وفرود آمدن در محل مورد نظر، البته استفاده از این سیستم نیازمند انجام کارهایی است. شما در ابتدا باید برج هایی که توسط Enigma (ریدلر جوان) هک شده­اند را از کنترلش خارج کنید تا بتوانید به آن منطقه برای "جابجایی سریع" دسترسی داشته باشید.
یکی از بهترین ویژگی­های این نسخه، غول­آخرهای (Boss Fight) آن است که بسیار هیجان­انگیز و جذاب طراحی شده­اند. از ایرادات نسخه قبل، غول­آخرهای نچندان مشکل بازی بود که تعدادشان هم بسیار کم بود اما B.A.O، این نقص را برطرف و مبارزات بسیار جذاب با غول­های بازی (که تعدادشان کم هم نیست) برای ما به ارمغان آورده است. از جمله این مبارزات می­توان نبرد با "بین" و Deathstroke را نام برد.

[تصویر:  24051069565951337430.jpg]Anarky از شخصیت­های عجیب که از نمادهای ماسونی بسیاری استفاده می­کند.
 
اما بهتر است از ایرادات بازی چشم پوشی نکنیم. این نسخه نوآوری بسیار کمی را داراست و اکثر مراحل مانند قسمت­های قبل طراحی شده، حتی بعضی ماموریت­های جانبی مانند نابودی موادهای مخدر نقاب­سیاه شبیه مراحل "بین" در نسخه قبلی است. وجود باگهای آزاردهنده را نیز نمی­توان نادیده گرفت. گاهی اوقات دشمنان بدون زدن ضربه­ای K.O می­شوند و گاهی اوقات نیز از آسمان پرت می­شوند. البته این باگها ممکن است به ندرت پیش بیاید اما یکی از مشکلات مداوم بازی، معلق ماندن بتمن است. یعنی در هنگام پرواز با شنل اگر شیرجه بزنید (Dive) و سپس به حالت اول (پرواز) برگردید، بعضی وقت­ها ممکن است با اتفاق عجیبی روبرو  شوید؛ بتمن مدام بین حالت شیرجه و پرواز در حال تغییر است که صحنه­ای مسخره به نمایش درمی­آید. با این حال گیم­پلی سرگرم کننده بازی می­تواند چشم مارا به این اشکالات جزئی ببندد.


سیمای آلوده گاتهام

[تصویر:  17845497523303606556.jpg]
از هرچه بگذریم، سخن گرافیک خوش­تر است. این سری همواره در گرافیک حرف­های زیادی برای گفتن دارد و همیشه در طراحی شخصیت­ها، لباس­ها، اشیا و... خوش درخشیده. موتور گرافیکی بازی مانند قبل، Unreal Engine 3 می­باشد که بسیاری از بازی­های خوب از نظر گرافیک مانند DMC و... از آن استفاده کرده­اند. اما ضعفی که این موتور دارد و در تمام بازی­های ساخنه شده با آن می­توان مشاهده کرد، دیر بارگذاری شدن بافت­هاست که بعضی مواقض تو ذوق می­زند اما مانع لذت بردن شما از گرافیک و محیط چشم نواز نمی­شود. بازی کاملا در در شب اتفاق می­افتد و سعی شده تا فضا و نورپردازی بازی مناسب با داستان و اتمسفر تاریک آن و همینطور شب کریسمس باشد.
امشب یک شب برفی است، پس نباید این برف فقط ظاهری باشد. در بیشتر پشت بام خانه ها شما برف­های انباشته شده را مشاهده میکنید که با قدم زدن بر روی آن­ها، ذوب خواهند شد و این دقت سازندگان را می­رساند که چگونه به جزییات توجه کرده­اند. علاوه بر برف، در سطح خیابان ها زمین های یخ زده قابل مشاهده است که به خوبی طراحی شده و نمی­گذارند تا شما زمان این اتفاقات (زمستان) را از یاد ببرید.
علاوه بر القای سرما، می­توان به طراحی شخصیت های بازی نیز پرداخت:
در ساخت کاراکترها به جزییات بسیار دقت شده و هیچگونه کوتاهی در آن دیده نمی­شود. چه بتمن، چه دشمنان اصلی و چه مزدوران و خلافکارهای کوچک بازی، همه و همه از طراحی خوبی برخوردارند و به زیبایی، چهره و لباس آن­ها ساخته شده­ است. تا باعث شوند بازی بیش از پیش باورپذیرتر به نظر برسد. یکی دیگر از زیبایی های B.A.O، تغییر شکل لباس بتمن و آسیب دیدگی آن در طول بازی­است که بسیار زیبا طراحی شده و به طبیعی­تر شدن بازی کمک شایانی می­کند.

[تصویر:  24775881983345770371.png]درسته که لباسش داغون شده ولی قابل مقایسه با نسخه قبل نیست. بیچاره اونجا هیچی از لباسش نمونده بود. این قدر هم زرق و برق نداشت.

از ایرادات گرافیک می­توان به باگهای آن اشاره کرد. گاهی اوقات بتمن از درو دیوار رد می­شود و بعضی وقت­ها هم گیر می­کند و شما مجبورید تا بازی را Restart کنید. این مشکل ممکن است برای شخصیت­های دیگر بازی نیز پیش بیاید. البته شرکت سازنده با انتشار دو بروزرسانی تا میزان زیادی این ایرادات را برطرف کرده است و فقط بعضی ایرادات کوچک اما قابل چشم پوشی باقی مانده­است. از دیگر مشکلات، طراحی کم و محدود دشمنان مزدور (جوجه موجه­ها) می­باشد که کلا سه یا چهار نفر بیشتر نیستند و فقط سعی شده تا با تغییر لباس بین­شان تنوع ایجاد کرد. اما در هر مبارزه می­توانید دشمنان شبیه هم را ببینید که این خود یک نکته منفی برای بازی به حساب می­آید.
درنتیجه می­توان گفت باوجود مشکلات کوچک، گرافیک این نسخه بسیار خوب است و با دقت بر روی آن کار شده­است. متاسفانه اگر ایرادهای هرچند جزیی آن برطرف می­شد، می­توانستیم شاهد یکی از بهترین گرافیک­ها در اواخر نسل هفتم باشیم.


قهقه­ای برای شوالیه
[تصویر:  54843912362565718596.jpg]

موسیقی و صداگذاری از بخش­هایی است که در دو نسل اخیر، بسیار بیشتر مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است. در سری آرکهام علاوه به بر تمام بخش­های دیگر، موسیقی و صداگذاری جایگاه ویژه­ای دارند. (اصلا همین توجه به تمام بخش­های بازی بود که باعث شهرتش شد.)
کمپانی برادران وارنر وظیفه ساخت موسیقی را برعهده آقای کریستوفر دریک که یک آهنگساز با تجربه است و در پرونده کاری خود ساخت قطعات عالی برای انیمیشن های بتمن را دارد، استفاده کرده است. که نتیجه کار بسیار رضایت بخش بوده است. موسیقی­های بازی بسیار با حال و هوای تاریک و رمزآلود گاتهام، همخوانی دارد. در شرایط عادی، موسیقی های ملایم با تمی وهم­انگیز و مناسب با حال و هوای کریسمس پخش می­شود. و در زمان درگیری ریتم موسیقی تندتر می­شود و هیجان مضاعف را به بازیکن القا می­کند.
B.A.O در بخش موسیقی نیز بسیار خوش درخشیده و مطابق با حال و هوای بازی با روح شما بازی می­کند.
صداگذاری در بازی، به جز صداپیشگان، تغییر چندانی نکرده و هنوز هم در سطح بالایی قرار دارد. صدای قدم زدن، باد، مبارزات، تیرهای خفاشی، طناب، گلوله و... کمترین تفاوتی با نمونه­های واقعی ندارند. همگی بسیار خوب و واقع­پذیر ضبط و ساخته شده­اند و از نکاتی است که کمتر ایرادی می­توان به آن گرفت.
مسئله­ای که خیلی از طرفداران این سری را نگران یا نا امید کرده بود، تغییر صداپیشگان بازی بود که گویا به کل، تیم جدیدی برای صداگذاری بازی انتخاب شده بود. آقای "راجر کریگ اسمیت" که همگی او را با صدای "اتزیو" و "کریس ردفیلد" می­شناسند، به جای شخصیت بروس وین ایفای نقش می­کند و آقای "تروی بیکر" که همه PS3 بازان با صدایش خاطره دارند، در نقش "جوکر" صداپیشگی می­کند. در همان ابتدا باعث تعجب همه می­شود که چطور "بورکر دویت" تبدیل به "جوکر" می­شود. (خودتون اینارو بذارید بقل هم: جوئل، بوکر، جوکر) اما باید گفت که نه تنها آقایان "اسمیت" و "بیکر" به خوبی از پس نقش­های خود برآمدند، بلکه تمام صداپیشگان، حتی دوبلورهای خلافکاران ساده به خوبی توانستند در نقش های خود قرار بگیرند و به مانند بازیگران حرفه­ای، وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
به شخصه از موسیقی و صداگذاری بازی و همچنین دیالوگ­های بسیار جالب و گاهی اوقات تامل برانگیز بازی هیچ ایرادی نمی­توانم بگیرم و این بخش بسیار عالی در بازی کار شده است
.
 
شوالیه، قهرمان یا پارتیزان

[تصویر:  42817567419035794572.jpg]
هرچند بازی Batman Arkham Origins نتوانست مانند نسخه قبل خود، فوق­العاده ظاهر شود. که آن هم به دلیل ریسک نکردن سازندگان برای استفاده از فرمول­های جدید بود. اما با این حال چیزی از ارزش­های بازی کم نمی­کند. با وجود ضعف ها و کاستی های جزیی، استودیوی جدید توانست یک بازی بسیار خوب به طرفداران بتمن تقدیم کند. همچنین جای خوشحالی دارد که بازی را از اصالت خود دور نکرد.
Batman Arkham Origins یک بازی خیلی خوب در سبک اکشن/ ماجراجویی/ مخفی­کاری است که می­تواند ساعت ها شما را با کنسول­هایتان یا رایانه شخصی سرگرم کند.

نکات مثبت: گیم­پلی خوب و سرگرم کننده- موسیقی و صداگذاری عالی- داستان خیلی خوب- غول آخرهای بی نظیر- تعادل بین اکشن و مخفی کاری- گرافیک خیلی خوب

نکات منفی: کمی مشکلات و حفره­های داستانی- کمبود خلاقیت در گیم­پلی- وجود باگ­هایی در گیم­پلی و گرافیک- طراحی کم شخصیت های مزدور

گیم­پلی: 8
داستان: 8.7
گرافیک:8.9
موسیقی و صداگذاری:10
نمره­ی کل: 8.7 (خیلی خوب)
در پایان یه عکس برای طرفداران بتمن و یه جمله از آلفرد:

[تصویر:  23043515146021772672.jpg]

آلفرد: "فکر کنم الان دیگه بتونید شامی که براتون آماده کردم رو بخورید، البته برای صبحانه."



در پناه حق

------------------------------------------------------------------------------------
با تشکر فراوان از جناب AMIR M13 بابت راهنمایی در عکس گذاشتن.


 

 

 


RE: بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - PicaSSO - 12-26-2013

خیلی خوب بود؛ ولی دریغ از یک نظر! [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
خیلی زیبا بازی رو نقد کردید و با مزه پروندن به جذابیت نقدتون اضافه کردید.
ممنون. [img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 


RE: بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - Arthas - 12-26-2013

ممنون نقد خوبی بود. چون دیشب دیدمش حوصلم نشد بخونم الان کامل خوندم[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
اول از همه متن رو بهتره راست چین کنید.
بین خیلی کلمه ها فاصله نگذاشتید مخصوصا برای جمع. مثلا تو همین عنوان نوشتین ریشههای که درست نیست و ریشه های درست هست و مثل این مشکل تو نقدتون زیاد بود. کردهاند هم یکی از این مشکلات بود که درستش کرده اند هست. فاصله ندادید. فاصله دادن خیلی مهمه حتما تو کارای بعدیتون درستش کنید.
غلط املایی هم دیده می شد. خیلی بهتر بود یک دور قبل از انتشارش می خوندین نقدتون رو.
شما یک بررسی کوچیک هم در مورد نسخه های قبلی انجام دادید. به خوب یا بدش کاری ندارم ولی باکس آرت تیمارستان آرکام رو گذاشتین و بالاش نوشتین ریشه های خفاش! خب بهتر بود این رو نمی نوشتین چون شخص خواننده فکر می کنه منظور شما با اون عکس تیمارستان آرکام هست نه موضوع کل مقالتون.


نقد خوبی بود ولی مشکلات زیادی داشت که امیدوارم کمکی کرده باشم تا این مشکلات برطرف بشه. با تشکر[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 


RE: بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - amaz - 12-26-2013

نقد خیلی خوبی بود.ممنون

دوست عزیز ولی یکی از مهم ترین نکات مثبت بازی غول آخر های جذاب بازی هست فکر کنم این رو هم به متن نقدتون اضافه کنید بهتر میشه ولی توی این ماه یکی از بهترین نقد هایی بود که خونده بودم
[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img]


RE: بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - Qeiji - 12-26-2013

(12-26-2013, 10:16 AM)'a.gamer' نوشته است: خیلی خوب بود؛ ولی دریغ از یک نظر! [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
خیلی زیبا بازی رو نقد کردید و با مزه پروندن به جذابیت نقدتون اضافه کردید.
ممنون. [img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 


 
به نام خدا
ممنون بابت نظرتون. حتما بچه ها درگیر امتحانات هستند و وقت نمی کنند که به اینجا سر یزنند.
(12-26-2013, 02:49 PM)'Y2J' نوشته است: ممنون نقد خوبی بود. چون دیشب دیدمش حوصلم نشد بخونم الان کامل خوندم[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
اول از همه متن رو بهتره راست چین کنید.
بین خیلی کلمه ها فاصله نگذاشتید مخصوصا برای جمع. مثلا تو همین عنوان نوشتین ریشههای که درست نیست و ریشه های درست هست و مثل این مشکل تو نقدتون زیاد بود. کردهاند هم یکی از این مشکلات بود که درستش کرده اند هست. فاصله ندادید. فاصله دادن خیلی مهمه حتما تو کارای بعدیتون درستش کنید.
غلط املایی هم دیده می شد. خیلی بهتر بود یک دور قبل از انتشارش می خوندین نقدتون رو.
شما یک بررسی کوچیک هم در مورد نسخه های قبلی انجام دادید. به خوب یا بدش کاری ندارم ولی باکس آرت تیمارستان آرکام رو گذاشتین و بالاش نوشتین ریشه های خفاش! خب بهتر بود این رو نمی نوشتین چون شخص خواننده فکر می کنه منظور شما با اون عکس تیمارستان آرکام هست نه موضوع کل مقالتون.


نقد خوبی بود ولی مشکلات زیادی داشت که امیدوارم کمکی کرده باشم تا این مشکلات برطرف بشه. با تشکر[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 


 
ممنونم که نظراتتون رو گفتید. پس بهتره که خود متن راست چین باشه و فقط عکس ها وسط چین؟
درباره غلط املایی که من همون دیشب نزدیک سه بار متن رو خوندم و نیم ساعت یا یک ساعت فقط داشتم ویرایش میکردم. (اصلا یه وضعی بود. هرکی که برای اولین بار نقدم رو میخوند حتما با اون فونت های عجیب غریب خنده اش میگرفت.) غلط هایی که شما میگید رو ندیدم. میشه اون جمله رو کامل بنویسید؟
درباره فاصله گذاشتن هم خیلی جاها به جای فاصله کامل از نیم فاصله (ctrl + -) استفاده کردم که اشکالاتی مثل همون "ریشههای" پیش اومد ولی همون دیشب درستشون کردم. در ضمن فکر میکنم مثلا "انجام داده­اند" از "انجام داده اند" قشنگ تره، برای همین بعضی جاها از نیم فاصله استفاده کردم.
در مورد بخش آخرتون (ریشه های خفاش بالای عکس تیمارستان آرکهام) منظور من این بود که قراره فرانچایز آرکهام رو از اولین قسمت، یه نگاه کوتاهی بهش داشته باشیم. یعنی به سری Batman Arkham از بدو تولد یا ریشه اش، یه اشاره ای کرده باشم و توضیح مختصری درباره 2 قسمت قبلی بدم.
خیلی ممنون که نقدم رو مطالعه کردید.
(12-26-2013, 05:00 PM)'amaz' نوشته است: نقد خیلی خوبی بود.ممنون

دوست عزیز ولی یکی از مهم ترین نکات مثبت بازی غول آخر های جذاب بازی هست فکر کنم این رو هم به متن نقدتون اضافه کنید بهتر میشه ولی توی این ماه یکی از بهترین نقد هایی بود که خونده بودم
[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img]


 


به نام خدا
خیلی ممنون که سعی می کنید اشتباهاتم رو بهم بگید تا دفعات بعد بهتر بنویسم.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
راستی این قسمتی از نقد منه:[img]images/smi/s0 (5).gif[/img]
"یکی از بهترین ویژگی­های این نسخه، غول­آخرهای (Boss Fight) آن است که بسیار هیجان­انگیز و جذاب طراحی شده­اند. از ایرادات نسخه قبل، غول­آخرهای نچندان مشکل بازی بود که تعدادشان هم بسیار کم بود اما B.A.O، این نقص را برطرف و مبارزات بسیار جذاب با غول­های بازی (که تعدادشان کم هم نیست) برای ما به ارمغان آورده است. از جمله این مبارزات می­توان نبرد با "بین" و Deathstroke را نام برد."

حتما با دقت نخوندید.[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]


RE: بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - Arthas - 12-26-2013

درود. یک علط املایی:
موسیقی­ای ملایم با تمی وهم­انگیز و مناسب با حال و هوای کریسکمس پخش می­شود. موسیقی های و کریسمس درست است.
در واقع چسبوندن کلمات به هم و فاصله ندادن غلط هست تا اونجایی که من می دونم[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] بازم تشکر[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]


RE: بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - Qeiji - 12-26-2013

(12-26-2013, 05:56 PM)'Y2J' نوشته است: درود. یک علط املایی:
موسیقی­ای ملایم با تمی وهم­انگیز و مناسب با حال و هوای کریسکمس پخش می­شود. موسیقی های و کریسمس درست است.
در واقع چسبوندن کلمات به هم و فاصله ندادن غلط هست تا اونجایی که من می دونم[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] بازم تشکر[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 
خیلی ممنون. از این به بعد سعی میکنم بیشتر دقت کنم و از نیم فاصله کمتر استفاده کنم.
[img]images/smi/s0 (62).gif[/img]

 


RE: بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - MICROSOFT - 12-26-2013

خوب بود ولی یکم جذابیتش کم بود[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
رو عکس ها و متن های بهتر کار کن[img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img]

من که این بازی رو خیلی دوست و تا حالا 2 بار تمومش کردم[img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img]


RE: بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - Qeiji - 12-26-2013

(12-26-2013, 07:59 PM)'MICROSOFT' نوشته است: خوب بود ولی یکم جذابیتش کم بود[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
رو عکس ها و متن های بهتر کار کن[img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img]

من که این بازی رو خیلی دوست و تا حالا 2 بار تمومش کردم[img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img]

 

متشکرم بابت نظرتون.
یعنی چی که جذابیتش کمه؟
خوشحال میشم بدونم ایراداتش چیه؟

 


RE: بزرگترین کارآگاه یا پارتیزان جهان؟/ بررسی بازی Batman Arkham Origins - Delsin Rowe - 12-26-2013

 یک تشکر فراوان هم از شما بابت نقد و مقاله زیباتون[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
نظم و انسجام متن بسیار بسیار زیبا کار شده و مقالتون بسیار شکیله![img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
به نحو بسیار خوبی از پتانسل پرانتز در متن استفاده شد، واقعا جای تقدیر داره چرا که با این کار خستگی خوندن متن به دلیل مطایبه وار(طنز ) بودن متن از بین میره![img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
از تیتر های هر پارگراف هم خیلی خوشم اومد به نظرم مخاطب رو درگیر می کنه و یه جورایی با عواطف و احساسات درگیری ایجاد می کنه!!![img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
حجم مقاله هم خوبه و در سطح ایده آلی قرار دار[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
و در آخر به قول خودتون خسته نباشی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (25).gif[/img]اگه تو وردپس نوشتی میدونم چه درد و مشقتی رو گذروندی ولی اگه نه که نه دیگه![img]images/smi/s0 (25).gif[/img]

مرسی به شخصه  خیلی منتظر مقاله بعدی شما هستم[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]