09-10-2019, 01:51 PM
الکترونیک آرتس بهزودی سرویس ابری خود را آزمایش میکند
احتمالا به یاد دارید که سال گذشته شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) توضیحاتی هر چند کوتاه را دربارهی پروژهی اتلس (Project Atlas) و برنامههای خود برای پلتفرمهای ابری و استریم بازیها ارائه کرد. امروز آقای کن ماس (Ken Moss)، مدیر بخش تکنولوژی این شرکت، اعلام کرد که آزمایش سرویس ابری شرکت الکترونیک آرتس به زودی و به صورت محدود برگزار میشود.
به گفتهی آقای ماس، علاقهمندان میتوانند در صفحهی مربوط به این سرویس ثبت نام و شانس خود را برای شرکت در این آزمایش را امتحان کنند. علاوه بر این، آقای ماس حضور ۴ بازی Titanfall 2، FIFA 19، Need For Speed Rivals و Unravel در این نسخهی آزمایشی را تایید کردند. به گفتهی ایشان، یکی از اهداف برگزاری این آزمایش، بررسی قابلیت بازی و پشرفت میانپلتفرمی و هماهنگی سرویس ابری شرکت الکترونیک آرتس با فروشگاه Origin است.
نقلقول:همانطور که بازیها در مرکز توجه و خلاقیت شرکت الکترونیک آرتس باقی میمانند، ما برروی آزمایش و درک عملکرد آنها برروی فضای ابری تمرکز خواهیم کرد. هدف اصلی ما در این آزمایش دریافت دادههای گستردهتر برای بررسی عملکرد و کیفیت سرویس در شبکهها و شرایط مختلف است. اگرچه در این آزمایش تمرکز ما برروی عملکرد این سرویس برروی پلتفرم رایانههای شخصی است ولی ما تلاش داریم عمکلرد این سرویس برروی دستگاههای دیگر را نیز بررسی کنیم. مهمتر از همه این که ما اینجا هستیم تا راههای بهبود کیفیت تجربهی بازیها در فضای ابری برای بازیبازان را یاد بگیریم.
ما قرار است چه چیزهایی را بررسی کنیم؟
اول از همه این که ما میخواهیم از کیفیت بالای سرویس ابری و هماهنگ بودن آن با شرایط حاضر در دنیای واقعی مطمئن شویم؛ چراکه در دنیای واقعی شرایط ایدهآل نبوده و ما با مشکلاتی مانند ضعف شبکه و ناپایداری اینترنت روبهرو هستیم. در یک دههی گذشته، بحث Latency و Jitter، بازیبازان حرفهای را نسبت به سرویسهای فضای ابری دلسرد کرده است. حال که زیرساختهای فضای ابری در همهجای دنیا فراهم شده، شرکت الکترونیک آرتس مصمم است تا از امکانات عمومی استفاده کرده و سرویس خود در نزدیکترین نقطه به بازیبازان ارائه کند. این آزمایش به ما اجازه میدهد عملکرد بازیهای خود در شرایط واقعی را به شکل بهتری درک کنیم.
علاوه بر این، ما بازهی گستردهای از بازیها و سبکهای مختلف را در این آزمایش بررسی میکنیم تا بتوانیم عملکرد هر یک از آنها در فضای ابری را بهتر درک کنیم؛ از جلوههای بصری بینقص در بازیهایی که به خاطر کیفیت گرافیکی بالا مشهور هستند گرفته تا دقت و سرعتعمل لازم در بازیهای چندنفره و تیراندازی. عملکرد همهی این موارد در فضای ابری باید بینقص باشند. در مدت برگزاری این آزمایش، بازیبازان میتوانند به یکی از چهار بازی Titanfall 2، FIFA 19، Need For Speed Rivals و Unravel دسترسی داشته باشند.
به عنوان بخشی از این آزمایش، ما عملکرد فنی قابلیت بازی میانپلتفرمی را نیز بررسی خواهیم کرد. این قابلیت به بازیبازان اجازه میدهد بازیهای مورد علاقهی خود را فارغ از مکان و پلتفرم انتخابی، در کنار دوستانشان تجربه کنند که گامی بزرگ در سرویس ابری و متحد کردن پلتفرمهای مختلف به شمار میرود. علاوه بر این، این قابلیت به بازیبازان اجازه میدهد پیشرفت خود را در یک دستگاه ذخیره و تاثیر آن را برروی دیگر پلتفرمها مشاهده کنند. در حقیقت، در طول این آزمایش، بازیبازان میتوانند از قابلیت جدید Origin برروی رایانههای شخصی نیز استفاده کنند. علاوه بر این، بازیبازان میتوانند پس از پایان یافتن این آزمایش، پیشرفت خود در سرویس فضای ابری را برروی حساب کاربری خود مشاهده کنند. این آزمایش ارتباط مستقیمی بین آنچه که امروز امکانپذیر است و برنامههای ما برای آینده وجود خواهد داشت.
با توجه به برنامههای شرکت مایکروسافت برای آزمایش سرویس ابری خود تا پایان سال جاری و عرضهی سرویس گوگل استیدا در ماه نوامبر، به نظر میرسد قرار است در ماههای پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی، شاهد بحثهای مختلف و متعددی دربارهی سرویسهای استریم بازی در فضای ابری باشیم. بسیاری از بازیسازان و مالکین کنسولهای مختلف به صراحت اعلام کرده بودند که سرویسهای ابری حداقل در نسل فعلی جایگزین سختافزارهای سنتی نخواهند شد. با این حال، اگر سرعت پیشرفت این حوزه و میزان سرمایهگذاری شرکتهای بزرگ برروی فضای ابری را در نظر بگیریم، به نظر میرسد باید انتظار تغییراتی اساسی در صنعت بازیهای ویدئویی در آینده نزدیک را داشته باشیم.