06-01-2016, 12:04 PM
طی یک اطلاع رسانی گسترده به طرفداران، کارگردان عنوان Final Fantasy XV، آقای هاجیمه تاباتا اطلاعات بسیار زیادی را در مورد گیمپلی و مکانیکهای آن و البته اطلاعاتی در مورد چهار برادر بازی منتشر کرد. در زیر میتوانید اطلاعات منتشر شده از عنوان Final Fantasy XV را به صورت دسته بندی شده مطالعه فرمایید:
- در بازی امکان بالا رفتن از چیزی وجود ندارد.
- یک سیستم مانند درخت مهارت در بازی وجود دارد تا به وسیله آن تواناییهای جدید بدست آید.
- بازی به صورت منطقی و به صورت اصلی جهان باز نیست اما شما قطعا میتوانید به هر جایی که علاقه داشتید بروید. در ابتدا این دنیا محدود است اما با پیشرفت در بخش داستانی مناطق گوناگونی آزاد میشوند.
- در مورد درجه سختی، تواناییهای شما در بازیهای اکشن در مورد بازی خیلی مهم نیست. از آنجایی که بازی یک فاینال فانتزی نقشآفرینی است، طوری طراحی شده است که خیلی وسیعی از بازیبازان از آن لذت ببرند و فرمانها ساده هستند. همچنین گیمپلی بازی طوری طراحی شده است که شما کم کم و گام به گام آن را یاد بگیرید و کنترل کنید. گزینههای تنظیم درجه سختی در بازی وجود دارد و البته موارد دیگری نیز هستند که در E3 بیشتر از آنها میشنویم.
- قسمت بعدی انیمه Brotherhood: Final Fantasy XV نزدیک به برگزاری همایش E3 منتشر خواهد شد.
- آقای تاباتا نتوانستند فهرست اسلحههای بازی را لو دهند زیرا سلاح Armiger مربوط به بخشی از داستان است و با لو دادن آن، بخشی از داستان نیز لو میرود. در مجموع ۷ نوع اسلحه در بازی وجود دارد که هر کدام شامل زیر شاخههای گوناگون و متنوعی میشوند.
- در هنگام انتشار بازی، چیزی به نام مود گالری موجود نخواهد بود و احتمالا پس از عرضه، سازندگان روی آن کار کنند. در ضمن از فوتو مد کنسول پلیاستیشن۴ نیز خبری نخواهد بود.
- Regalia (ماشین نوکتیس) سریعتر از چوکوبوها است.
- مرد شنل پوشی که در تریلرهای قدیمی دیده شده بود، در بازی حاضر است و اینکه در این اواخر خیلی از او صحبت نمیشود به معنای حذف او از بازی نیست.
- از آقای تاباتا در این مورد سوال شد که آیا سطح گرافیکی بازی از Episode Duscae نسبت به دموی پلاتینیوم افت کرده است یا خیر که آقای تاباتا اشاره کرد تا E3 منتظر بمانیم.
- در بازی امکان راندن قایق و کشتی وجود ندارد اما میتوان حین قایق سواری دوربین را تکان داد.
- امکان ذخیره بازی در هر زمان وجود دارد.
- تا قبل از مبارزه با غولآخر نهایی بازی میتوان به مناطق مختلف و سر نزده رفت و به ماجراجویی پرداخت.
- امکان سفر سریع به مکانهایی که آنها را به اردوگاه تبدیل کردهاید وجود دارد.
- زمان پرواز کردن با Regalia، اگر در هنگام فرود بد عمل کنید و باعث خرابی شوید، بازی Game Over میشود و باید از ابتدای پرواز بازی را ادامه دهید. برعکس کشتیهای هوایی مرسوم، در هنگام پرواز با Regalia گیمپلی خاصی اجرا میشود و همه چیز دست بازیباز است. جدا شدن از زمین مشکل نیست اما باید در هنگام فرود مراقب باشید. با این حال، چالش خیلی سختی در این مورد وجود ندارد.
- شما میتوانید برای ارتقای عملکرد چوکوبوها، غذاهای مختلفی به آنها دهید که سرعت و استقامت آنها را برای روز بعدی افزایش میدهد.
- اسکوئر اینکس خود، تمایل به ساخت یک باندل مخصوص پلیاستیشن۴ دارد اما این کار باید با توافق سونی انجام بگیرد.
در کنار این اطلاعات، امروز در بلاگ رسمی اسکوئر اینکس، سن و بعضی از مشخصات فردی چهار شخصیت اصلی بازی Final Fantasy XV مشخص شد. در زیر میتوانید این اطلاعات را مشاهده کنید:
Noctis:
سن: ۲۰ سال
تولد: ۳۰ آکست
قد: ۱۷۶ سانتیمتر
علاقهمندی: زدن رکورد دست نیافتنی در بازیها
Ignis:
سن: ۲۲ سال
تولد: ۷ فوریه
قد: ۱۸۳ سانتیمتر
علاقهمندی: ابداع دستور پخت غذاها
Gladio:
سن: ۲۳ سال
تولد: ۲ آوریل
قد: ۱۹۸ سانتیمتر
علاقهمندی: کمپینگ کولمن (کولمن یک کمپینگ واقعی است که از برند آن در بازی استفاده شده است)
Prompto:
سن: ۲۰ سال
تولد: ۲۵ اکتبر
قد: ۱۷۳ سانتیمتر
علاقهمندی: عکاسی