Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: دلایلی که باعث می شود گیمر به طرف یک بازی نرود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
در این مقاله قصد داریم به عواملی بپردازیم که باعث زده شدن گیمر از یک بازی می شود یا 

سبب می شود که گیمر به طرف آن بازی نرود.


 [تصویر:  dark1111-souls-ii-scholar-of-the-first-s...5-m8h3.jpg]


و


[تصویر:  shadow.jpg]

5. سختی بیش از حد یک بازی

 
به طور حتم یکی از مواردی که باعث کناره گیری گیمر از بازی مورد نظر خواهد شد، سختی بیش از حد یک بازی می باشد.

بگذارید با یک مثال ساده روانتان را روشن کنم: قطعا همه ی شما نام آشنای بازی Dark Souls را شنیده اید، ولی تنها نصفی از 

شماها آن را تجربه کرده اید و شایدم کمتر از نصف و به طور حتم یک سوم از نصف شماها قادر به تمام کردن آن شده اید، در 

عوض بازی محبوب و معروف Shadow of Mordor را بیش از 90% شماها آن را تجربه کرده اید، علت این چیست؟ وجود درجه 

سختی های متفاوت، عدم وجود همین یک مورد (درجه سختی های پایین) در یک بازی از جمله روح تاریکی باعث کناره گیری از

 بازی مورد نظر برای برخی افراد از جمله بنده خواهد شد.

 




[تصویر:  ssssss122221.jpg]
 
و


[تصویر:  assassinwwws-creed-unity-jumping-hd-picture.jpg]

4. باگ های فجیع
 
روز به روز که صنعت گیم پیشرفت می کند و از عمر گران قدر ما کاسته می شود ما در انتظار یک بازی بی عیب و نقص منتظر

می مانیم ولی سرنوشت آن بازی چه خواهد شد، خدا می داند؟ برای روشن شدن به خوبی موضوع دو سه سطر پایین را 

مطالعه کنید.سال 2006 بود که بازی Assassins Creed معرفی شد و در صنعت گیم مانند توپی منفجر و در جهان غوغا به پا کرد 

بازی سراسر هیجان پر از ایده های جدید و صد البته بدون عیب و نقص و مشکلات و باگ و ... ولی شرکت یوبیسافت به خاطر

 یک مشت کاغذ و سود بیش تر کیفیت بازی را زیر پول له کرد که پایان این عمل عرضه ی سالیانه یک بازی Assassins Creed و 

نتیجه ی این عمل فاجعه ای به نام AC : Unity در سال 2014 بود، ولی شرکت محبوب Rockstar با عرضه ی بدون باگ سری

بازی های GTA در سال هایی با فواصل طویل از هم عطش هواداران این بازی را برای تجربه ی عنوان بعدی از این سری

بر می انگیزد.






[تصویر:  Batman-4ssssss.jpg]
 
و


[تصویر:  2523078-the-amazing-spider-man-2-more-sp...5-1903.jpg]

3. سلیقه ی گیمر
 
قطعا یکی از فاکتور های مهم برای گیمران سلیقه ی آن ها برای انجام یک بازی است.

اگر بازی ای باب میل شما نبوده و به دلتان نشنیند، آن بازی را کنار خواهید گذاشت یا به طرف آن نخواهید رفت چه برسد به آن

که بخواهید آن عنوان را تجربه کنید. راه دوری نروید!!! 95% گیمران جهان از بازی های امثال Halo و تخیلی خوششان نمی آید،

 به همین دلیل سراغ اینگونه بازی ها را نمی گیرند. نتیجه اینگونه است: یکی دیگر از علت هایی که گیمران از بازی کناره

می کشند همین فاکتور مهم است.

 




[تصویر:  Rockstar-Games-Max-Payne-3-1080P-wallpap...080-14.jpg]

و


[تصویر:  mortal-kombat-x-33846-1920x1080.jpg]

2. افت فریم و عدم بهینه بودن و پورت نامناسب بازی

خوب کم کم داریم به پایان بحث می رسیم و بهتر است در مورد این مبحث هم با هم گپی بزنیم.

Stop Working = 15-24-30-55

به خودتان شک راه ندهید درست می بینید!!!

اگر شما هم مثل بنده از سیستم ضعیفی برخوردارید و به امید بهینه بودن فلان بازی روزهایی آزگار انتظار می کشید و در اواخر

لذت بخش کار به مشکل بر می خورید کاملا حق با شماست.!!!

من برای بازی های مورد علاقه ام مدتی طویل انتظار بیهوده کشیدم و نتیجه ی این انتظار چیزی نبود جز فاجعه بله برای Mortal

Kombat X و GTA IV اگر سازندگان با کمی دقت به همراه این زحماتی که برای بازی هایشان می کشند به خرج

 دهند، همه ی مشکلات به طور قطع حل خواهد شد.اینطور که به نظر می رسد نه سازندگان گوش شنوا دارند نه ما، که آن ها 

بدترین پورت تاریخ را به ما تحویل می دهند و ما با آغوش باز پذیرای آن می شویم.





 [تصویر:  1376140102-metal-gear-solid-g11111round-...0x1080.jpg]


و


[تصویر:  spec-ops-the-line-wallpaper.jpg]


1.نبود تنوع در گیم پلی و مراحل کسل کننده
 
از این مسائل ریز و کوچک که بگذریم به علل مهم و اصلی و آخرین مبحث مقاله می رسیم.

اساسی ترین دلیلی که باعث زده شدن گیمر از بازی مورد نظر خواهد شد، نبود گیم پلیمتنوع و ماموریت های جالب انگیز و

مراحل کسل کننده خواهد بود. بازی Prison break با داشتن مراحل فوق العاده تکراری و یکنواخت (تقریبا تمام مراحل

مخفی کاری خشک و خالی و به اصطلاح قایم باشک بازی) در پنج دقیقه ی اول بازی شما را سُست خواهد کرد!!! 

به اصطلاح شما را یاد ضرب المثل معروف "خودم خریدم که لعنت بر خودم باد[font=Tahoma, sans-serif]" خواهد انداخت .[/font]

اصلی ترین علل زده شدن از بازی مورد نظر این یک قلم خواهد بود.

 



خوب به پایان این مقاله رسیدیم امیدوارم مقاله ی بنده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منتظر مقالات بنده در آینده ای دور باشید.
با دو سه مورد از حرفات موافق نیستم: یک اینکه کی گفته بازی های تخیلی محبوب نیستند؟ نمونش همین هالو؛ هالو از پرفروشترین سری بازیهاست. بعدشم فارکرایی که شما عکسشو گزاشتی هم خیلی باگ داشت البته نسخه چهارش. در ضمن مکس پین هم خیلی نصب سختی داشت و پیر میشد آدم پای نصبش. اگه به جای مکس پین gtav رو میگفتی بهتر بود. در کل خوب بود موفق باشید :)
به بخش نقد و بررسی منتقل شد. در انتخاب انجمن مرتبط با موضوع خود، دقت کنید.
با تشکر
به نظرم خوب بود آفرین
نگارش و چیدن کلمات خوبه
فقط چند تا چیز رو افراطی گفتی
مثل همین قضیه تخیلی
من سری Halo رو تموم کردم وبه نظرم یکی از بهترین شوتر های دنیا بود
در کل خیلی خوبه
(04-29-2015, 07:06 PM)ا.ح.ر نوشته است: [ -> ]با دو سه مورد از حرفات موافق نیستم: یک اینکه کی گفته بازی های تخیلی محبوب نیستند؟ نمونش همین هالو؛ هالو از پرفروشترین سری بازیهاست. بعدشم فارکرایی که شما عکسشو گزاشتی هم خیلی باگ داشت البته نسخه چهارش. در ضمن مکس پین هم خیلی نصب سختی داشت و پیر میشد آدم پای نصبش. اگه به جای مکس پین gtav رو میگفتی بهتر بود. در کل خوب بود موفق باشید :)

سلام ممنون بابت خوندن مقاله
1.مدرک محکمی هست که 95% گیمرا از بازی هایی مثل هالو خوششان نمیاد من نمیگم فروش خوبی نداشته اینو آمار ثابت میکنه
2.کجاش باک داشت ؟ برای نصب مکس پین 1 ساعت وقت لازم بود که اونم به خاطر بهینه بودن و اون گرافیک عظیم جای تعجبی نداره
شما هم موفق باشید.

(04-29-2015, 07:21 PM)Purya_Cr7a نوشته است: [ -> ]به نظرم خوب بود آفرین
نگارش و چیدن کلمات خوبه
فقط چند تا چیز رو افراطی گفتی
مثل همین قضیه تخیلی
من سری Halo رو تموم کردم وبه نظرم یکی از بهترین شوتر های دنیا بود
در کل خیلی خوبه

ممنون درسته شما خوست میاد ولی بیش تر افراد خوششون نمیاد
ممنون
با عرض خسته نباشید خدمت نویسنده ی عزیز
مقاله ی خوبی بود. کاملا واضحه که در حال پیشرفت هستید؛ اما همچنان تا تبدیل شدن به نویسنده ای حرفه ای، جای کار دارید. بنده سعی می کنم با ذکر تعدادی از مشکلات اساسی مقاله، شما را در پیمودن این مسیر یاری برسانم. 
1- جمله بندی در برخی موارد واقعا ضعیف است.
نقل‌قول: [font=Tahoma, sans-serif]برای روشن شدن به خوبی موضوع دو سه سطر پایین را [/font][font=Tahoma, sans-serif]مطالعه[/font][font=Tahoma, sans-serif] کنید.[/font]
2- استفاده از علایم نگارشی بسیار کم است. حتی در برخی موارد از نقطه هم استفاده نشده که غیر قابل توجیح هست.
نقل‌قول: [font=Tahoma, sans-serif]روز به روز که صنعت گیم پیشرفت می کند و از عمر گران قدر ما کاسته می شود. ما در انتظار یک بازی بی عیب و نقص منتظر [/font][font=Tahoma, sans-serif]می مانیم؛ ولی سرنوشت آن بازی چه خواهد شد، خدا می داند؟[/font]
3- قرار دادن "و" در بین تصاویر چندان جالب نیست و برای بالا رفتن سطح کیفی مقاله بهتر است حذف شود.
4- بعضی مطالب ذکر شده، به شدت حاشیه ساز هستند و ممکن است باعث ایجاد درگیری در بین کاربران شود. مانند ذکر نام عنوان بزرگی چون Halo که به عنوان، بازی کم طرفدار، نام برده شده است. در این بین، استفاده از نام عناوینی چون Dark Souls یا Final Fantasy منتطقی تر به نظر می رسد. 
در کل پیشرفت شما قابل تقدیر هست. به امید مقاله های بیشتر و با کیفیت تر از شما. برای تشویق، اعتبار اهدا شد. 
خیلی خوب بود البته مورد پنجم رو میشه دورش خط کشید چون سختی تو بعضی بازی ها حکم نمک بازی رو داره و بعضی وقتا بازی های سخت رو به آسوناش ترجیح میدم.
یادمه یه زمانی خواستم یه همچین مقاله ای بنویسم که به باد فراموشی سپرده شد،میشه به این لیست لودینگ های طولانی و طاقت فرسا رو هم اضافه کرد که گیمر رو وادار به خاموش کردن سیستم  و دیلیت کردن بازی مورد نظر می کنه  Wall
میتونست کامل و جامع تر باشه .
اما بازم مقاله خوبی بود .
خسته نباشید .
ممنون به خاطر خوندن مقاله و نظرات گرمتون که به من دلگرمی میدید.

2- استفاده از علایم نگارشی بسیار کم است. حتی در برخی موارد از نقطه هم استفاده نشده که غیر قابل توجیح هست.


نقل قول: نوشته است:[font=Tahoma,sans-serif]روز به روز که صنعت گیم پیشرفت می کند، و از عمر گران قدر ما کاسته می شود، ما در انتظار یک بازی بی عیب و نقص منتظر [/font][font=Tahoma,sans-serif]می مانیم؛ ولی سرنوشت آن بازی چه خواهد شد، خدا می داند؟[/font]
آقا مدیر اشتباه کردید بعد از کاسته می شود باید ویرگول بذارید یعنی مکس، نه نقطه گذاری


خیلی خوب بود البته مورد پنجم رو میشه دورش خط کشید چون سختی تو بعضی بازی ها حکم نمک بازی رو داره و بعضی وقتا بازی های سخت رو به آسوناش ترجیح میدم.
یادمه یه زمانی خواستم یه همچین مقاله ای بنویسم که به باد فراموشی سپرده شد،میشه به این لیست لودینگ های طولانی و طاقت فرسا رو هم اضافه کرد که گیمر رو وادار به خاموش کردن سیستم  و دیلیت کردن بازی مورد نظر می کنه 

در مورد دوم باهات موافقم ولی در مورد اول نه کسری جان چون سختی زیاد بازی حوصله ی گیمرهایی مثل من رو میبره چون خیلی سخته

میتونست کامل و جامع تر باشه .

اما بازم مقاله خوبی بود .
خسته نباشید .

ممنون آقا مدیر لایک تقدیم شما.
 با سلام خدمت نویسنده عزیز
 مقالاتی که در زمینه های مختلف به مسائلی در مورد گیم و گیمرها می پردازه، همیشه میتونه جذابیت داشته باشه و خود من هم از خوندن این جور مقالات لذت می برم.
شاید اصلی ترین مورد همون عدم وجود جذابیت و ایده های نو در یک بازی باشه که گیمرها رو از بازی ناامید میکنه؛ البته مواردی مثل باگ های اعصاب خورد کن و ... هم از جمله موارد مهم هست.
مقاله خوبی نوشتید، شاید کمی کار کردن بر روی جملات و بررسی عمیق تر هر کدام از مواردی که اشاره کردید، می تونست مقالتون رو پربارتر کنه، در هر حال من از خوندن مقالتون لذت بردم.
اما در مورد مورد 5 من یک نکته داشتم:
این بازی Dark souls شاید نظرات متفاوتی رو در بین گیمرها ایجاد کرده، اونهم بیشتر به لحاظ سختی بیش از حدی که به نظر این بازی داره؛ البته شاید واقعا تجربه این بازی و مبارزات در اون واقعا برای عده کثیری خیلی سخت باشه؛ واقعا هم سخت هست اما این بازی واقعا متفاوت بود، ولی چرا؟
بعضی بازیها درجه سختی و سطح بندی دارن و این باعث میشه گیمر وقتی حس کنه که بازی کمی سخته سریع درجه سختی رو بیاره پایین و بعد بازی رو ادامه بده. اما در این بازی قضیه فرق داره، این بازی مقاومت و استقامت و البته شکست دادن نا امیدی رو لازم داره، شکست خوردن و پیاپی شکست خوردن در این بازی غیر قابل اجتناب هست ولی این شکست ها باید تجربه ای برای پیروزی بشن، باید در نبردهای مردانه این بازی با فکر جنگید تا موفق شد.
این بازی رو من با اون مشکلات عدیده روی PC بازی کردم .یادمه در بازی  به محلی بالای یک برج رسیدم  و یکی از اولین غول های بازی رو ملاقات کردم. چندین بار مبارزه با اون هیچ فایده ای نداشت و کم کم باعث شد که چند روز این بازی رو کنار بذارم، بعد از چند روز که دوباره بازی کردم، این بار یک راه جدید به ذهنم رسید، نزدیک محل مبارزه یک برج کوچک وجود داشت و من از اون بالا میرفتم و از روی اون  با شمشیر روی غول با شاخ ودم عزیز فرود میومدم و در سه چهار باری که این کار رو انجام دادم، کارش رو تموم کردم! اونجا بود که فهمیدم اینجا و در این بازی مبارزه فرق داره و دیگه فقط کلیک کردن نیست؛ تک تک دشمنان رو باید با روش خاصی از بین برد و اونوقت میشه راه پیروزی در این بازی رو به روشنی دید.

در هر حال ... ممنون بابت مطلب خوبتون
پیروز باشی
صفحه‌ها: 1 2