در این مقاله قصد داریم به عواملی بپردازیم که باعث زده شدن گیمر از یک بازی می شود یا
سبب می شود که گیمر به طرف آن بازی نرود.
و
5. سختی بیش از حد یک بازی
به طور حتم یکی از مواردی که باعث کناره گیری گیمر از بازی مورد نظر خواهد شد، سختی بیش از حد یک بازی می باشد.
بگذارید با یک مثال ساده روانتان را روشن کنم: قطعا همه ی شما نام آشنای بازی Dark Souls را شنیده اید، ولی تنها نصفی از
شماها آن را تجربه کرده اید و شایدم کمتر از نصف و به طور حتم یک سوم از نصف شماها قادر به تمام کردن آن شده اید، در
عوض بازی محبوب و معروف Shadow of Mordor را بیش از 90% شماها آن را تجربه کرده اید، علت این چیست؟ وجود درجه
سختی های متفاوت، عدم وجود همین یک مورد (درجه سختی های پایین) در یک بازی از جمله روح تاریکی باعث کناره گیری از
بازی مورد نظر برای برخی افراد از جمله بنده خواهد شد.
و
4. باگ های فجیع
روز به روز که صنعت گیم پیشرفت می کند و از عمر گران قدر ما کاسته می شود ما در انتظار یک بازی بی عیب و نقص منتظر
می مانیم ولی سرنوشت آن بازی چه خواهد شد، خدا می داند؟ برای روشن شدن به خوبی موضوع دو سه سطر پایین را
مطالعه کنید.سال 2006 بود که بازی Assassins Creed معرفی شد و در صنعت گیم مانند توپی منفجر و در جهان غوغا به پا کرد
بازی سراسر هیجان پر از ایده های جدید و صد البته بدون عیب و نقص و مشکلات و باگ و ... ولی شرکت یوبیسافت به خاطر
یک مشت کاغذ و سود بیش تر کیفیت بازی را زیر پول له کرد که پایان این عمل عرضه ی سالیانه یک بازی Assassins Creed و
نتیجه ی این عمل فاجعه ای به نام AC : Unity در سال 2014 بود، ولی شرکت محبوب Rockstar با عرضه ی بدون باگ سری
بازی های GTA در سال هایی با فواصل طویل از هم عطش هواداران این بازی را برای تجربه ی عنوان بعدی از این سری
بر می انگیزد.
و
3. سلیقه ی گیمر
قطعا یکی از فاکتور های مهم برای گیمران سلیقه ی آن ها برای انجام یک بازی است.
اگر بازی ای باب میل شما نبوده و به دلتان نشنیند، آن بازی را کنار خواهید گذاشت یا به طرف آن نخواهید رفت چه برسد به آن
که بخواهید آن عنوان را تجربه کنید. راه دوری نروید!!! 95% گیمران جهان از بازی های امثال Halo و تخیلی خوششان نمی آید،
به همین دلیل سراغ اینگونه بازی ها را نمی گیرند. نتیجه اینگونه است: یکی دیگر از علت هایی که گیمران از بازی کناره
می کشند همین فاکتور مهم است.
و
2. افت فریم و عدم بهینه بودن و پورت نامناسب بازی
خوب کم کم داریم به پایان بحث می رسیم و بهتر است در مورد این مبحث هم با هم گپی بزنیم.
Stop Working = 15-24-30-55
به خودتان شک راه ندهید درست می بینید!!!
اگر شما هم مثل بنده از سیستم ضعیفی برخوردارید و به امید بهینه بودن فلان بازی روزهایی آزگار انتظار می کشید و در اواخر
لذت بخش کار به مشکل بر می خورید کاملا حق با شماست.!!!
من برای بازی های مورد علاقه ام مدتی طویل انتظار بیهوده کشیدم و نتیجه ی این انتظار چیزی نبود جز فاجعه بله برای Mortal
Kombat X و GTA IV اگر سازندگان با کمی دقت به همراه این زحماتی که برای بازی هایشان می کشند به خرج
دهند، همه ی مشکلات به طور قطع حل خواهد شد.اینطور که به نظر می رسد نه سازندگان گوش شنوا دارند نه ما، که آن ها
بدترین پورت تاریخ را به ما تحویل می دهند و ما با آغوش باز پذیرای آن می شویم.
و
1.نبود تنوع در گیم پلی و مراحل کسل کننده
از این مسائل ریز و کوچک که بگذریم به علل مهم و اصلی و آخرین مبحث مقاله می رسیم.
اساسی ترین دلیلی که باعث زده شدن گیمر از بازی مورد نظر خواهد شد، نبود گیم پلیمتنوع و ماموریت های جالب انگیز و
مراحل کسل کننده خواهد بود. بازی Prison break با داشتن مراحل فوق العاده تکراری و یکنواخت (تقریبا تمام مراحل
مخفی کاری خشک و خالی و به اصطلاح قایم باشک بازی) در پنج دقیقه ی اول بازی شما را سُست خواهد کرد!!!
به اصطلاح شما را یاد ضرب المثل معروف "خودم خریدم که لعنت بر خودم باد[font=Tahoma, sans-serif]" خواهد انداخت .[/font]
اصلی ترین علل زده شدن از بازی مورد نظر این یک قلم خواهد بود.
خوب به پایان این مقاله رسیدیم امیدوارم مقاله ی بنده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.
منتظر مقالات بنده در آینده ای دور باشید.
ناخدایی خسته در تسخیر طوفانم رفیق
در دل دریا اسیر مکر شیطانم رفیق
صخره ای هستم که سیلی میخورم از دست موج
امپراطوری غم از دست یارانم رفیق
کاش هرگز دل نمی بستم به مرجانهای آب
طعمه ای در کام خشک نارفیقانم رفیق
در دل دریا اسیر مکر شیطانم رفیق
صخره ای هستم که سیلی میخورم از دست موج
امپراطوری غم از دست یارانم رفیق
کاش هرگز دل نمی بستم به مرجانهای آب
طعمه ای در کام خشک نارفیقانم رفیق