Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: مروری بر بهترین نقدها و پیش نمایش های این ماه...(شماره ۱)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
In The Name Of God
بسم الله الرحمن الرحیم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از بزرگترین مشکل منتقدین و نویسنده ها این هستش که آثارشون قدیمی میشه.البته نه آنچنان قدیمی اما دیگه فرصت خودش رو برای بازدید از دست میده.پس  باید حداقل برای تایپیک های که ۱ ماه ازش می گزره یک مرور کوتاهی کنیم.همان طور که برای خبر مروری کوتاه می کنند تا دوباره دیده و به مخاطب گفته شود.نقد ها هم باید  دوباره و هر ماه مانند اخبار در چین شده و دوباره بهترین آنها به مخاطب معرفی شود.زیرا برای یک نقد وقت زیادی میرورد و حتی گیمفا هم این کمک را میکند تا نقد ها دیده شوند و به فراموشی نروند...پس من هر ماه یک تایپیک با نام مرور بهترین نقد ها ماه را میزنم تا ...:
۱:نویسنده احساس نکند که یک ماه گذشته و حداقل برای ۱ بار دیگر هم که شده فرصت کند تا نقد هایش دیده شود..
۲:این نقد ها بهترین از نظر شخص نویسنده است و  به گیمفا و انجمن آن مربوط نمیباشد و نظر شخصی است .( بر اساس تعداد بازدید و زیبایی کار مقاله )
در هر  سال بر اساس نظر سنجی بهترین منتقد سال در انجمن معرفی میشود...با کمال تشکر...
 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
[تصویر:  78471674954775156120.jpg]
 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتقد:فرهان حسینی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عده ی کمی اند که او را نشناسند.مردی متاهل و اهل ژاپن است.شینجی میکامی، متولد ۱۱ آگوست ۱۹۶۵طراح ژاپنی بازیهای رایانه‌ای است که از گذشته تا به امروز افتخارات زیادی داشته که باعث مشهور شدن او شده است. به او لقب پدر رزیدنت ایول داده‌اند.و همچنین بعضی او را پدر سبک ترس و بعضی پدر ترس نیز می دانند.در ژاپن او را با نام بایوهازارد میشناسند. وقتی که Playstation عرضه شد تحولی شگفت انگیز در صنعت بازیسازی به وجود آورد. دستگاهی وارد بازار شده بود که بر خلاف دیگر کنسول های مشابه که از کارتریج استفاده می‌کردند از CD پشتیبانی می‌کرد.  این تحول برای بازیسازان پیامد مثبت و مطلوبی دربر داشت. در همان زمان بود که شینجی میکامی موقعیت پیدا کرد تا وارد صنعت گیم شود و هنر خود را به همگان نشان دهد و به جهان نشان دهد که معنای واقعی ترس چیست و هر فرد ترس را با ذره ذره وجودش حس کند.پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه Doshisha در سال 1990 به عنوان یک طراح بازی ( Game planner ) کار خود را در شرکت Capcom شروع کرد>>>برای دیدن این مطلب کلیک کنید>>>
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
[تصویر:  67029273429604707005.jpg]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتقد:نیکان صبوری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
شینجی میکامی در 11 آگوست 1965 (چهارشنبه، 20 مرداد 1344) در ژاپن به دنیا آمد و در سال 1990 از دانشکده بازرگانی Doshisha فارغ التحصیل شد و کپکام برای امور تجاری خود، میکامی را استخدام کرد. میکامی با کار کردن و رسیدگی به امور تجاری بازی های کپکام، خود شیفته بازی شد و برای ورود به شغلی برای دنیای گیم داوطلب شد چندی طول نکشید که به در بازی ناموفق Capcom Quiz: Hatena? no Daibōken به عنوان نقشه کش خود را رونمایی کرد.
او در سال 1991 در بازی Who Framed Roger Rabbit? باز به عنوان نقشه کش دوباره حضور یافت ولی به نظر میرسد که تنه ای هم به عنوان طراح هم زده.
او در سال 1992 وارد تیم بازیسازی Disney شد و در بازی Super Lap و در 1993 و در بازی Aladdin که فروش 1.75 میلیونی داشت، دوباره به عنوان نقشه کش شناخته میشد. Aladdin اولین بازی موفق او بوده است>>>برای دیدن این مطلب کلیک کنید>>>
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
[تصویر:  image_god_of_war_ascension-21333-2495_0007.jpg]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتقد:علی گیتی پور
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
نسخه جدید کمی با نسخه های قدیمی متفاوت است و با داستان و روایتی جدید بازگشته است و داستان بازی سر آغازی بر تمام عنوان های این مجموعه است .بگذارید ابتدا کمی از داستان نسخه اول بازی را با هم مرور کنیم . کریتوس که یک فرمانده شکست ناپذیر بود در یکی از جنگهایش با حریفی روبرو شد که او را به کام مرگ می کشاند او برای رهایی از این موقعیت خدای جتگ را صدا زد با وی عهد و پیمانی بست قدرت بینهایت در مقابل خدمت به خدای جنگ یعنی Ares . از این پس کریتوس باید برای خدای جتگ مبارزه می کرد و اسیر او بود فردی که دیگر نیمه انسانی خود را فراموش کرده بود و غرق در پیروزی و تشنه خون بود به طوریکه با حقه اربابش یعنی خدای جنگ به طور دیوانه بازی همسر و فرزندش را به قتل رساند و اما خاکستر آنها بر بدن کریتوس نقش بست و کریتوس تصمیم به انتقام و نابودی خدایان گرفت >>>برای دیدن این مطلب کلیک کنید>>>
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
[تصویر:  dead_rip1__58350_zoom.jpg]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتقد:کاربر آدینه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
تازه احساس راحتی و رهایی از دست زامبی های شرور رو می کنید که ناگهان با مشکل بزرگ تری مواجه می شوید،مغزتان را شستشو می دهند و با بی تفاوتی رهایتان می کنند،ناگهان بی خبر از خوابتان بر میخیزید که ناگهان متوجه می شوید تنها شده اید!دوستانتان رهایتان کرده اند،دری به سوی شما باز می گردد و شما سراسیمه از کشتی خارج می شوید،معلوم نیست چه خبر است ولی بنظر میرسه که کشتی به دست زامبی های افتاده!و تازه کار اصلی شما آغاز می شود >>>برای دیدن این مطلب کلیک کنید>>>
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
[تصویر:  dyrcq7hwn25rs3yyt2fq.jpg]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
نویسنده:فرهان حسینی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
در حین تلاش و رقابت Microsoft با Sony شرکت قدرتمند Sony بازی های مانند The Last Of Us و God of War و Killzone Shadow Fall و Beyond: Two Souls خود را ضامن پیروزی خود می داند.بازی زیبا The Last Of Us که ایده اش پس از اتمام ساخت بازی Uncharted 3 شکل گرفت.اکنون مراحل پایانی خود را می گزراند.استودیو بازی سازی N.a.u.g.h.t.y.D.o.g در بازی زیبای The Last Of Us جدال مرگ و زندگی یک مرد باتجربه به نام Joel را با دختری جوان به نام Ellie را نشان می دهد.کسانی که سال هاست در یک شهر با مبتلایان به بیمار کوردیسپ و بازماندگان جنگیده اند>>>برای دیدن این مطلب کلیک کنید>>>
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
[تصویر:  kwggqss89wa2alx5ss.jpg]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتقد:کاربر m.m.pkblog
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
کمی به ساخت بازی فکر کنید یکی از پیچیده ترین مشکلات این بازی مشکل ورشکستگی THQ  می باشد.بعد از ورشکستی THQ قصه تازه شروع شد و بعد از آن شرکت Deep Silver که در کارنامه این استودیو می توان به عنوان موفق Dead Island اشاره کرد.این شرکت پس از خریدن حقوق ساخت این بازی توسط THQ تغییراتی در بازی انجام داد.حتماً در این بازی مشکلاتی وجود دارد که این مسئله برای هزینه کم Deep Silver برای ساخت این بازی می باشد که گفته شده است که کمتر از هزینه ی ساخت یک انیمیشن فاخر بوده.ولی به هر نحوی که شد این بازی توسط Deep Silver  خریده شد و به خوبی هم تونست از این فرصت استفاده کند و بازی را خراب نکند.داستانی که از یک رمان درست شده.داستان این بازی توسط رمان نویس معروف روسی که با همین اسم بوده یعنی مترو:آخرین نور نوشته شده است و>>>برای دیدن این مطلب کلیک کنید>>>
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
[تصویر:  62413388905759730768.jpg]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتقد:فرهان حسینی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
با بازی GRID تحولی اساسی در سری Racing ایجاد کرد.بازی که چند سر و گردن از پدر بزرگ خود DiRT بالا تر بود و توانست فروش خوبی فراتر از انتظار سازندگان داشته باشد. GRID از ترکیب چندین بازی موفق سبک Racing تشکیل شده است و به صورتی همه در یکی شده بود .این بازی نماد شرکت Codemasters در آن سال قرار گرفت . بازی که در آن سرعت حرف دوم را می زد و گرافیک و گیم پلی با هم ترکیب می شدند و حرف اول را می زدند.این بازی یک پروژه جدید و ادامه بازی DiRT بود و قدرت واقعی شرکتCodemaster را در ساخت Racing با نوآوری و هنری زیبا  نشان می داد....
Grid توانسته یک بازی عالی را در سبک Racing به وجود بیاورد...نتیجه کار این گروه واقعا خوب به نظر میرسد و گرافیک پر از زیبای اش همه را از DiRT به سوی این عنوان کشاند و همه را محو در خود کرد و وادار کرد که بازی را بازی کنند و نگذاشت در چند روز اول عنوانی در فروشگاه ها باقی بماند.عنوانی که در هر سالی که عرضه شود.Need For Speed هیچ توانی برای رقابت نداشت >>>برای دیدن این مطلب کلیک کنید>>>
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
[تصویر:  43163259173453006702.jpg]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتقد:فرهان حسینی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
بعد از پنج سال دوباره نسخه جدیدی از سری بازی های The Elder Scrolls آمد.آن هم با دنیای وسیع تر از نسخه قبل و گرافیکی قدرتمند تر ...
The Elder Scrolls V: Skyrim یک بازی نقش آفرینی جهان باز است که توسط شرکت معروف Bethesda Game Studios ساخته شده است و کار انتشار آن را بر عهده Bethesda Softworks بود. The Elder Scrolls به معنی کتیبه کهن است و کلمه Skyrim نام سرزمینی است که بازی در آن رخ میدهد و معادل فارسی نام بازی می شود:کتیبه های کهن 5:اسکایریم این بازی برای 3 پلتفرم اصلی تولید شده که نسخه 5 از این سری بازی است.این بازی در 11 نوامبر سال 2011 انتشار یافته . Skyrim یک موفقیت تجاری بود و نقدهای مثبتی از منتقدین دریافت کرده و آمار فروش فوق العاده ای داشته و توانست در 48 ساعت اولیه انتشار 3.5 میلیون نسخه به فروش برساند. همچنین در هفته اول 7 میلیون نسخه روانه بازار شد که نصف این مقدار در دو روز اول به فروش رسید.(!) برای اولین بار در سری بازی دارای یک زبان است که خلق آن 1 سال طول کشیده و به زبان اژدها معروف است.بازی Skyrim یکی از قدرتمند ترین بازی در دوران خود بود.آنقدر قدرت داشت که توانست جایزه بهترین بازی سال و چندین جایزه دیگر را از آن خود کند.از موسیقی حماسی زیبایش که توسط آقای جرمی سول (Jeremy Soule) خلق شد تا سرزمین های وسیعش.آنقدر حسن دارد که نقد این بازی ساعت ها طول می کشد.سرزمین Skyrim آنقدر وسیع است که اگر بخواهید کاملا آن را به اتمام برسانید به ماه ها زمان نیاز دارید.شهر ها در بازی بسیار زیاد تر شده اند و در بالای کوه ها برف پراکنده است.جنگل های بسیار وسیع شده اند.حیوانات فراوان اند و....>>>برای دیدن این مطلب کلیک کنید>>>
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
[تصویر:  rdn_516f96797bdd0.jpg]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتقد:کاربر آدینه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
بی انصافی محض است اگر کسی بگوید داستان بیوشاک نقصی دارد،شاید بتوان به گیج کنندگی  داستان گیر داد ولی بازهمین یک نقطه قوت به حساب می آید.شاید بتوان گفت داستان call of duty:mw 3 و بیوشاک:بی کران از بهترین و جذاب ترین داستان های بازیهای رایانه ای هستند که تاکنون منتشرشده اند(هردوتا شون آخراشون اشکه منو در آوردن!)،طراحی شخصیت های بازی فوق العاده و بی نقص می باشد،بوکر یک مرد جدی و سرسخت است و الیزابت یک دختر احساساتی و زودرنج.داستان بازی پراز رمزو رازهای گیج کننده است،سعی می کنم وارد جزئیات بیش تر داستان بازی نشوم زیرا جدا وقت گیره.راستی طنز محدودی هم تویه بازی احساس میشه و >>>برای دیدن این مطلب کلیک کنید>>>
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
* بدون عکس *
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتقد:نیکان صبوری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
دیوید د گروتلا ملقب به دیوید کیچ در 9 جون 1969 (دوشنبه،19 خرداد 1348) در مولهیوس شهری واقع در فرانسه به دنیا آمد و بزرگ شد. او از همان کودکی پر استعداد، احساساتی و باهوش بود همین امر مادرش او را با موسیقی آشنا کرد. کیچ مدارک عالی موسیقی دارد و پیشرفت زیادی در دوران جوانی کرد و تصمیم گرفت پیشرفت کند به همین دلیل گروه موسیقی به نام Totem Interactive که جمع کوچک و دوستانه ای بین کیچ و چند تا از دوستان اش که در موسیقی مهارتی داشتن تشکیل داد. به سرعت پیشرفت کردند تا حدی که از سوی تلویزیون و سینمای فرانسه برای کار دعوت شد >>>برای دیدن این مطلب کلیک کنید>>>
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
پایان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
باید مینوشتی بهترین نفد ها و پیش نمایش ها چون Last OF Us که هنوز نیومده!
ولی در کل تایپیک خوبی بود ، ممنون [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
همه عالی بودن،دست همه درد نکنه.فقط THE LAST of US هنوز منتشر نشده؛پس به جای منتقد باید نوشته بشه نویسنده.
در کل مرسی.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
حرکت جالبی بود! خوشمان آمد. [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
این حرکت رو مدیرها انجام بدن خیلی بهتره.
(05-21-2013, 03:07 PM)'Expellite' نوشته است: [ -> ]این حرکت رو مدیرها انجام بدن خیلی بهتره.

 
راستی میگی ولی ایده خوبی بود
اصلاح شد.ممنون.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]