امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بزرگان دنیای گیم \ پدر سبک ترس
#1
توی دنیای گیم بازی سازانی هستند که با خلاقیت های خود دنیای بازیسازی را تکان میدهند و همه را مجذوب خود میکنند در اینجا شما میتوانید با این انسان ها، زندگی نامه، و بازی های آنها آشنا شوید

==========================================

Shinji Mikami

[تصویر:  67029273429604707005.jpg]

شینجی میکامی در 11 آگوست 1965 (چهارشنبه، 20 مرداد 1344) در ژاپن به دنیا آمد و در سال 1990 از دانشکده بازرگانی Doshisha فارغ التحصیل شد و کپکام برای امور تجاری خود، میکامی را استخدام کرد. میکامی با کار کردن و رسیدگی به امور تجاری بازی های کپکام، خود شیفته بازی شد و برای ورود به شغلی برای دنیای گیم داوطلب شد چندی طول نکشید که به در بازی ناموفق Capcom Quiz: Hatena? no Daibōken به عنوان نقشه کش خود را رونمایی کرد.
او در سال 1991 در بازی Who Framed Roger Rabbit? باز به عنوان نقشه کش دوباره حضور یافت ولی به نظر میرسد که تنه ای هم به عنوان طراح هم زده.
او در سال 1992 وارد تیم بازیسازی Disney شد و در بازی Super Lap و در 1993 و در بازی Aladdin که فروش 1.75 میلیونی داشت، دوباره به عنوان نقشه کش شناخته میشد. Aladdin اولین بازی موفق او بوده است.

[تصویر:  Disneys_Aladdin_Videogame_Cover.jpg]

با فروش فوق العاده این بازی او دوباره به کپکام بازگشت و در سال 1994 به طور کامل به عنوان طراح بازی Goof Troop شناخته شد. طراحی قسمت های بازی Goof Troop فوق العاده بود و همین بازی باعث شد که میکامی بر سر زبان های کارکنان کپکام بیافتد پس از مدتی او به عنوان طراح بازی برای، بازی فرمول 1 شروع به کار کرد که طی 8 ماه کنسل شد.
==========================================
میکامی پس از کنسل شدن بازی به فکر ساخت بازی مستقل شد پس او با گرفتن تیم کوچک شروع به ساخت بزرگ ترین بازی های تاریخ گیم جهان یعنی Resident Evil شد.
میکامی شور و شوغ زیادی به ساخت بازی Resident Evil داشت ولی به نظر میرسد که بعضی افراد کپکام این بازی را یک فاجعه میشناختن. طرح زامبی در آن موقع ایده بسیار خوب به نظر نمیرسید، شنیده میشود که آقای Lucio Fulci در سال 1979 این موجودات را که از افسانه های آفریقایی منشا گرفته شده را برای اولین بار به تاریخ سینما معرفی میکند و در فیلم خود به نام Night of the Living Dead نمایش داده، مردم به جای استقبال از این فیلم آن را فاجعه و افتضاح خواندند پس کارکنان کپکام از این بازی خوششان نیامد و حتی معتقد بوده اند که این بازی، اسم کپکام را خدشه دار میکند. اعتراضات کارکنان بسیار زیاد شده و احتمال کنسل شدن بازی زیاد شده ولی میکامی با قدرت و قاطعیت تمام به ساخت بازی ادامه میدهد.
بازی Rsident Evil به کارگردانی میکامی در سال 1996 برای PS1 منتشر شد. و 2.75 میلیون فروش داشت این بازی در سبک ترس و سوم شخص است.
بازی موفق شد که نام میکامی را جهانی کند و هم چنین لقب ((پدر سبک ترس)) را از آن خود کرد.

[تصویر:  Resident_Evil_1_cover.png]
==========================================
پس از اتمام بازی میکامی تصمیم گرفت که بازی را ادامه دهد ولی تصمیم گرفت گارگردانی بازی را به Hideki Kamiya (هیدکی کامیا) بدهد و این کار را کرد. کامیا که در ساخت قسمت اول بازی به میکامی کمک فراوانی کرده بود بازی را به دست گرفت و در سال 1998 با کمک میکامی، Resident Evil 2 ساخت.(توجه داشته باشید که کامیا گارگردانی بازی را در دست داشت و میکامی به عنوان تولید کننده و دست راست کامیا ایفای نقش کرد). بازی Resident Evil 2 بیش از قسمت اول مشهور شد و فروش 5.98 میلیونی را داشت و هم چنین در بسیاری از سایت ها بهترین بازی سال شناخته شد.
حال بازی Resident Evil را همه شناختند و شخصیت های بازی هم مشهور شدن. میکامی بیش ار قبل مشهور شد.

[تصویر:  Resident_Evil_2.jpg]
==========================================
میکامی تصمیم گرفت که بازی دیگری بسازد تا نام خود را فقط به عنوان خالق عنوان Resident Evil نشناسند
همه ی ما میدانیم که میکامی با ساخت Resident Evil نشان داد که میتواند از بدترین های دنیا (اشاره به فیلم ناموفق Night of the Living Dead) بتواند بهترین ها را بسازد.

در سال 1997 شایعه شده بود که میکامی علاوه بر کمک کردن در ساخت بازی Resident Evil به کامیا، شروع به ساخت بازی ای به سبک Resident Evil کرده است. میکامی این شایعه را بدون جواب گذاشت تا وقتی که بازی Resident Evil 2 به پایان رساند، تایید کرد که در حال کارگردانی بازی جدید به سبک Resident Evil خود است. طولی نکشید که میکامی از بازی که وعده داده بود را رونمایی کرد.
بازی جدید به اسم Dino Crisis بوده که به گفته میکامی این بازی بسیار بهتر و زیباتر از Resident Evil خواهد بود. بازی Dino Crisis در سال 1999 برای کنسول PS1 ، Dreamcast و PC عرضه شد. بازی با 2.4 میلیون توانست محبوبیت خود را از Resident Evil 2 بیشتر کند، و نقد هایی که از بازی انجام شده این را نشان میداد که بازی بهتر از Resident Evil 2 عمل کرده.

[تصویر:  Dino_Crisis.jpg]
==========================================
در هین ساخت بازی Dino Crisis خبر رسید که فردی به اسم Kazuhiro Aoyama قسمت بعدی Resident Evil را کارگردانی میکند بعد از رونمایی بازی به نام Resident Evil 3: Nemesis، میکامی اعلام کرد که در ساخت و کارگردانی این بازی نقش داشته و روند ساخت بازی زیر نظر او بوده.
Resident Evil 3: Nemesis در سال 1999 منتشر شد. این بازی با تغییرات مثبتی در گیم پلی رو به رو شد، بازی با فروش 3.72 میلیون و این بازی توانست به عنوان بهترین بازی، از چندین سایت معتبر را دریافت کرد.

[تصویر:  260px-Resident_Evil_3_Cover.jpg]
==========================================
بازی Dino Crisis که خیلی ها را شیفته ی خود کرده بود و خبر نشدن این بازی به مدت دو سال، عطش بازیبازها را برای یک قسمت جدید به وجود بیاورد.
کپکام پس از اتمام قسمت اول بازی از Shu Takumi که در ساخت بازی Dino Crisis و Resident Evil 2 ایفای نقش کرده بود درخواست ساخت بازی 2 Dino Crisis را داد و Shu Takumi شروع به ساخت بازی کرد. میکامی در این قسمت به عنوان تهیه کننده اجرایی ظاهر شد و در ساخت بازی نقشی ندارد. بازی 2 Dino Crisis در سال 2000 برای PC و PS1 منتشر شد و 1.19 میلیونی را در برداشت و نمرات بسیار بالایی گرفت.

[تصویر:  Dino_Crisis_2.jpg]
==========================================
بعد از آن شخصی Hiroki Kato کارگردانی بازی Resident Evil Code: Veronica را بر عهده گرفت و میکامی اعلام کرد که این بازی یکی از بهترین ها خواهد شد. بازی Resident Evil Code: Veronica در سال 2000 وارد شد. با این نکته که کنسول های PS2 و DC تازه، وارد بازار شده بودند بازی فقط برای این دو کنسول منتشر شد. ای بازی با نمرات بسیار بالا و فروش 2.3 میلیونی برای PS2 و فروش 1.14 برای DC توانست خود را به عنوان یکی از بهترین بازی های نسل ششم جا بزند.

[تصویر:  RECV_boxart.jpg]
==========================================
میکامی در سال 2001 به عنوان مشاور در بازی موفق Onimusha: Warlords شرکت داشت. بازی Onimusha: Warlords ساخته Jun Takeuchi که پیش از در ساخت بازی های Resident Evil و Resident Evil 2 نقش داشته و هم چنین ساخت بازی هایی چون Resident Evil 5 و Lost Planet را در کارنامه خود ثبت کرده. نکته جالب در این بازی این است که بازی نه تنها برای PS2 و PC منتشر شد جزو اولین بازی های Xbox هم محسوب میشود.

[تصویر:  Onimusha_-_Warlords_Coverart.png]
==========================================
در همان سال یعنی 2001 بازی ضعیفی از بازی Resident Evil به نام Resident Evil Gaiden برای کنسول Game Boy منتشر شد. و میکامی در این بازی به عنوان مشاور نقش ایفا کرد. این بازی ، بازی مشترکی از کپکام و M4 بوده است که پس از منتشر شدن این بازی M4 ورشکسته شد.

[تصویر:  Resident_Evil_Gaiden_Boxart.gif]
==========================================
میکامی بعد از ساخت بازی Dino Crisis به فکر ساخت Resident Evil متفاوت شد. او بعد از پایان ساخت Dino Crisis شروع به ساخت قسمت جدیدی از بازی Resident Evil کرد در بین ساخت بازی او متوجه میشود که بازی که ساخته هیچ شباهتی به Resident Evil ندارد. او بازی را کنسل نکرد و بازی را به کامیا سپرد. اسم بازی در اصل Resident Evil 4 بوده ولی کامیا با ذهن خلاق خود بازی را از نو میسازد و شخصیت اصلی را عوض میکند و بازی زیبایی به نام Devil May Cry را میسازد.
بازی Devil May Cry در سال 2001 به کارگردانی و نوسندگی کامیا باعث شد که بازی 2.16 میلیون فروش داشته باشد.

[تصویر:  DMC1FrontCover.jpg]
==========================================
بعد از اینکه میکامی بازی را به کامیا میدهد خود او به تیم دیگری که در حال ساخت بازی به نام Phoenix Wright: Ace Attorney بوده اند، پیوست و آنها را برای را ساخت این عنوان انحصاری برای نینتندو یاری میکند.این بازی در سال 2001 عرضه شد و میکامی مدیریت اجرایی بازی را بر عهده میگیرد.

[تصویر:  Phoenix_Wright_-_Ace_Attorney_Coverart.png]
==========================================
بعد از موفقیت چشمگیر Resident Evil Code: Veronica کپکام به فکر ساخت قسمتی دیگری از بازی شد به نام Resident Evil Survivor 2 Code: Veronica تفاوت مهم این قسمت با قسمت های قبلی این است که بازی به صورت اول شخص بود. بازی هیچ ربطی به قسمت های قبلی ندارد. این بازی در سال 2001 برای PS2 عرضه شد. میکامی سزپرستی تیم را بر عهده داشت.

[تصویر:  2408309-gs2bcv.jpg]
==========================================
میکامی با دیدم مشهوریت قسمت اول و کنسول GameCube تصمیم گرفت که قسمت اول را برای این کنسول عرضه کند. این بازی در سال 2002 با کارگردانی میکامی باعث شد که بازی 1.35 میلیون نسخه ای را در برداشت باشد و همچنین جز ترسناک ترین بازی های تاریخ بشود.

[تصویر:  Resident_Evil_2002_cover.jpg]

==========================================
یکی از بدترین بازی های تاریخ Resident Evil قطعا Resident Evil Zero بوده است که این بازی در سال 2002 به کارگردانی Koji Oda بوده که این مرد کل هیثیت Resident Evi را نابود کرد و میکامی در ساخت این بازی نقش به سزایی نداشت. بازی فروش 1.29 میلیونی داشت و میکامی مشاور اجرایی بازی را بر عهده گرفت و معلوم است که هیچ کمکی به روند ساخت بازی نداشته.

[تصویر:  Rezerobox.jpg]
==========================================
وقتی بازی Phoenix Wright: Ace Attorney با مدیریت اجرایی میکامی توانست فروش قابل قبول و بازی زیبایی را به وجود آورد. کپکام تصمیم گرفت که قسمت دیگری به نام Phoenix Wright: Ace Attorney: Justice for All بسازد. میکامی دوباره به عنوان مدیریت اجرایی بازی برگزییده شد. بازی نتوانست مانند قسمت قبلی خود به موفقیت دست پیدا کند. بازی در سال 2003 منتشر شد.

[تصویر:  Justice_for_all.jpg]
==========================================
وقتی که کامیا ساخت Devil May Cry را به اتمام رساند. میکامی تصمیم گرفت بازی به سبک Devil May Cry بسازد.
بازی به اسم P.N.03 بود که در سال 2003 منتشر شد و میکامی کارگردانی بازی را بر عهده گرفت، متسفانه بازی نتوانست به خوبی عمل کند نمرات و فروش ضعیفی داشت. این بازی را میتوان به عنوان بدترین بازی میکامی یاد کرد.

[تصویر:  PN03NTSCcover.jpg]
==========================================
استودیو تازه تاسیس کپکام به نام Clover Studio بر پا میشود و اولین بازی اش با مدیریت اجرایی میکامی به نام Viewtiful Joe ساخته شد. بازی در سال 2003 منتشر شد و خیلی زود مشهور شد و فروش و نمرات بالایی را در برداشت و همچنین باعث شد قهرمان جدیدی به کپکام اضافه شود.

[تصویر:  250px-VJbox.jpg]
==========================================
بعد از سکوت 2 ساله کپکام تایید کرد که Dino Crisis 3 در راه است. میکامی هم به عنوان مدیرت اجرایی بازی در آمد. بازی در سال 2003 به صورت انحصاری برای Xbox عرضه شد و نمرات کم و فروش ضعیفی داشت. متسفانه به نظر میرسد سری بازی های Dino Crisis دیگر نخواهیم دید و به طور کامل از یاد خیلی ها، مخصوصا کپکام رفته. ما در نسل هفتم حتی اسمی از این عنوان و شایعه ای ندیده ایم.

[تصویر:  Dinocrisis3box.jpg]
==========================================
بازی Phoenix Wright: Ace Attorney که نسخه های قبلی قابل قبول بوده اند، قسمت جدیدی به نام Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations در 2004 وارد با مدیرت اجرایی میکامی وارد بازار شد. ابن قسمت توانست موفقیت های بیشتر و بهتری را نسبت نسخه های قبلی به ارمغان بیاورد.

[تصویر:  Pw3-cover-english.jpg]
==========================================
نوبت به بزرگترین چالش در Resident Evil است. میکامی دوباره گل میکارد و خارق العاده ترین بازی عمر بشر آدمی را میسازد.
درست است، اسم بازی 4 Resident Evil است بازی ای که 180 درجه بازی سری بازی های Resident Evil را تغییر میدهد. بازی در سال 2005 عرضه میشود و میکامی کارگردانی و داستان نویس را بر عهده گرفت. تا قبل از منتشر شدن بازی خیلی ها از این تغییرات ناراضی شدند ولی وقتی به مصاحبه میکامی با یکی از مجله های بازی گوش کنید میکامی میگوید که او از همان قسمت اول میخواست که بازی را سوم شخص با دوربین روی شانه کند ولی سیستم کنسول PS1 این قابلیت را اجازه نمیداد.
بازی فروش باور نکردنی داشت، فروش 1.7 میلیونی برای GameCube، فروش 3.6 میلیونی برای PS2 و فروش 2.1 میلیونی برا Wii ; کپکام در سال 2011 با دادن آمار فروش 7.03 میلیون نسخه توانست بازی 4 Resident Evil را در پرفروش ترین بازی های گینس جاویدان کند و هم اکنون هم خیلی ها مانند من با این بازی خاطره دارند.

[تصویر:  Resi4-gc-cover.jpg]
==========================================
بعد از ساخت بازی 4 Resident Evil میکامی وارد تیم Grasshopper Manufacture شد و در همان جا با سودا 51 (Suda 51) آشنا شد و مدیریت اجرایی و نویسندگی بازی Killer 7 را در دست گرفت. بازی Killer 7 در سال 2005 عرضه شد ولی تواست بازی خوب و قابل قبولی شود.
بعد از ساخت این عنوان Grasshopper Manufacture که به عنوان استودیو مهاجر شناخته میشود از کپکام نقل مکان کرد.

[تصویر:  Killer7boxnew.jpg]
==========================================
میکامی به تیم Clover Studio باز میگردد و در آنجا بازی جدید خود، به کارگردانی خود به نام God Hand میسازد. God Hand در سال 2006 عرضه شد، این بازی در سبک H & S است و بازی توانست نمرات بالایی بگیرد و نقد های خوبی از بازی شود ولی فروش خوبی نداشت و پس از ساخت بازی Clover Studio هم توسط کپکام متلاشی شد و سری بازی های Viewtiful Joe توسط Marvel خریداری شد ولی IP بازی God Hand به طور کامل از بین رفت.

[تصویر:  250px-God_Hand.jpg]
==========================================
بعد از متلاشی شدن Clover Studio میکامی هم از کپکام جدا شد و این امر صدای خیلی ها را در آورد. خیلی ها معتقد بودند که کپکام به خاطر فروش ضعیف God Hand میکامی را اخراج کرد ولی بعد از این خبر میکامی اعلام کرد که به میل خود از کپکام رفته. بعد از رفتن میکامی ، بازیباز ها از آینده ای که در انتظار Resident Evil بود واهمه پیدا کردند.
==========================================
Platinum Games در سال 2007 از میکامی دعوت کرد تا برای آنها بازی بسازد، میکامی که یک سال کامل استراحت کرده بود به تیم Platinum Games پیوست و IP نیمه کاره Vanquish را به کارگردانی خود شروع به ساخت کرد. بازی Vanquish در سال 2010 منتشر شد. مهمترین ویژگی بازی Vanquish شلوغ شدن و پتانسیل بالای بازی بود.

[تصویر:  PG_Vanquish_box_artwork.png]
==========================================
بعد از آن میکامی بلافاصله به Grasshopper Manufacture پیوست و به عنوان تهیه کننده خلاق بازی Shadows of the Damned در کنار سودا 51 شروع به ساخت بازی کرد. بازی Shadows of the Damned به خوبی معلوم کرد که بازی زیر نظر کونامی ساخته شده، زیرا گیم پلی بازی مانند Resident Evil بوده. بازی Shadows of the Damned در سال 2011 عرضه شد و نمرات و فروش بالایی داشت.

[تصویر:  ShadowsOfTheDamned.jpg]
==========================================
میکامی هم اکنون بر روی بازی ترسناک و جدید خود به نام The Evil Within در حال کار است او کارگردانی بازی را بر عهده دارد و قرار است این بازی در سال 2014 برای Xbox 360 / PS3 / PC و PS4 / Xbox 720 عرضه شود

[تصویر:  16433428368417214726.jpg]
==========================================
شینجی میکامی با لقب پدر سبک ترس، با بازی های خود، دنیای بازیسازی را تکان داد
==========================================

پایان قسمت اول

توجه : این متن کپی نیست و برای کپی باید همراه با ذکر منبع باشد.

امیدوارم لذت برده باشید

 
پاسخ
#2
عالی بود عالی خسته نباشی[img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
یاد Code veronica با dini crisis به خیر.دمت گرم[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  QNzWe.jpg]
پاسخ
#3
خیلی قشنگ بود. خسته نباشی [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
The more you give, the more I maim              
You are spirit, and I am bane                                                      
Your truth strikes through, as steel guides true                                                                              
It's enough for pride, but not enough to survive
                                                                                                                      
پاسخ
#4
خیلی مرسی[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]GOD HANDترسناک نبودا[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
[img=0x224]http://upload7.ir/uploads/thumb_1f232dc811e0c556ec34d08224b68ffb57b1f995.jpg[/img]
پاسخ
#5
حوصله رو برم!واقعا افرین.
    

[تصویر:  26055552758238308166.jpg]\cell \lastrow\row}
 
پاسخ
#6
یادش بخیر 4 Resident Evil عاشقش بودم[img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img]
                                                                                        
پاسخ
#7
(04-12-2013, 09:07 PM)HUNTER68 نوشته است: حوصله رو برم!واقعا افرین.
حوصله نیست علاقه است
پاسخ
#8
خسته نباشی.مطلبت فوق العاده مفید و عالی بود[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  41.jpg]
پاسخ
#9
مطلب کامل بود.
عالی نوشتی
به نظر من باید در سایت قرار بگیره
اویل واقعا خوب بود
 
پاسخ
#10
خیلی خوب و عالی هست.[img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
خسته نباشی.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,136 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  فرهنگ خفاش میلیونر | نگاهی بر تاریخ بتمن در دنیای بازی‌های ویدیویی B.A.T 0 1,727 10-13-2016, 10:07 PM
آخرین ارسال: B.A.T
  دنیای زیبای فانتزی | مصاحبه با کارگردان بازی World of Final Fantasy B.A.T 0 1,358 09-24-2016, 05:49 AM
آخرین ارسال: B.A.T
  پرموهای معروف دنیای گیم|برترین گرگینه های دنیای گیم Funny Man 5 2,105 06-12-2016, 07:58 PM
آخرین ارسال: Funny Man
  یک جام پر از خون،معرفی بهترین خون اشام ها در دنیای گیم Funny Man 4 2,436 06-10-2016, 10:29 AM
آخرین ارسال: Funny Man

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان